Dodaj do ulubionych

Może ktoś doradzić , szukam minivana

10.07.11, 21:32
wielkości Opla Zafiry , 7 osobowego, ale żeby był mniejszy od vanów typu Ford Galaxy i Sharan? Może ktoś doradzić inne marki ?
Obserwuj wątek
          • mort_subite Re: Może ktoś doradzić , szukam minivana 12.07.11, 19:53
            laisar napisał:

            > Zafira też zdecydowanie _nie_ jest 7 osobowa - a osoby, które twierdzą inaczej,
            > mając więcej niż 150 cm wzrostu, powinny za karę jechać godzinę na jednym z ty
            > ch dodatkowych dwóch miejsc d:

            Bez przesadyzmu. Jeździliśmy (w Dolomitach z rejonu Cortiny do co fajniejszych ferrat) Zafirą nawet w ośmioro. Ośmioro dorosłych, w tym zero anorektyków. I jakoś szło tę godzinkę (tyle bodajże trwał dojazd pod Marmoladę; zazwyczaj trasy były krósze) wytrzymać. Ostatni rząd siedzeń wymagał pewnej adaptacji - w szpary między fotelami wtykaliśmy rolki ręczników papierowych - niemniej dało się podróżować i to bez większych zgrzytów. Oplowski stukonny (chyba) diesel dzielnie to znosił.
            Powyższe nie zmienia faktu, że trzeci rząd siedzeń jest jednak jak najbardziej 'awaryjny', do przelotów o charakterze lokalnym - dłuższa rasa w takich warunkach byłaby bardzo męcząca (choć trasę Szczecin - Heide Park - Szczecin dzieci znajomych (o wzroście powyżej 150 cm ;-P) jakoś zniosły), poza tym przy 7 siedzeniach bagażnik staje się naprawdę symboliczny (można upchać 3-4 relatywnie niewielkie plecaki o pojemnościach rzędu 25-30 litrów i tyle).
            Aha - mowa o Zafirze I.

            --
            The above is clearly nonsense and represents the views of someone completely insane
            • laisar Re: Może ktoś doradzić , szukam minivana 12.07.11, 22:23
              mort_subite napisał:

              > Bez przesadyzmu. Jeździliśmy [...] Zafirą nawet w ośmioro.

              Przepraszam, ale opinia osoby dopuszczającej się tak idiotycznej i niebezpiecznej praktyki nie jest zbyt miarodajna...

              ...Co nie zmienia faktu, że de facto potwierdza moją (:

              > jakoś szło tę godzinkę [...] wytrzymać
              > [...] dłuższa rasa w takich warunkach byłaby bardzo męcząca
              > dzieci znajomych (o wzroście powyżej 150 cm ;-P) jakoś zniosły

              Wątkotwórczyni była mało precyzyjna, ale mimo wszytko - jak ktoś pyta o 7-osobówkę, to nie jestem mu w stanie z czystym sumieniem polecić auta, w którym "jakoś da się wytrzymać"...

              (Choć niewykluczone, że mimo wszystko by jej pasowało - może będzie wozić roczne pięcioraczki? (; ).


              > przy 7 siedzeniach bagażnik staje się naprawdę symboliczny

              Słusznie, choć w sumie to chyba dość oczywiste - nawet sprytnie zaprojektowane auto o długości ok. 4,5 m fizyki nie ominie (((;

              Aczkolwiek różnice też są spore - np taki orlando ma 89 L, a MCV-ka: 200...
              • mort_subite Re: Może ktoś doradzić , szukam minivana 13.07.11, 08:48
                laisar napisał:

                > Przepraszam, ale opinia osoby dopuszczającej się tak idiotycznej i niebezpieczn
                > ej praktyki nie jest zbyt miarodajna...

                Oj, a co ma piernik do wiatraka?
                Komentowałem Twoją opinię na temat faktycznej bezużyteczności dwóch dodatkowych siedzeń w bagażniku Zafiry i kwestia "pijackiego sprytu", jaki się nam włączył na wakacjach, ma się zupełnie nijak do oceny tych siedzisk w minivanie Opla. Uzależnianie miarodajności czyjejś opinii na taki specyficzny temat od tego, czy osoba ta kiedykolwiek naruszyła - w taki czy inny sposób - przepisy ruchu drogowego, jest najzwyczajniej w świecie nieracjonalne, żeby nie rzec - głupie (czy też odmawiałbyś mi wiarygodności w omawianej kwestii, gdybym się przyznał np. do jazdy bez świateł?). No ale oczywiście masz do tego prawo i odmawiał Ci go nie będę, niezależnie od swojej własnej oceny takiego podejścia.

                A co do kwestii zasadniczej - wbrew Twoim opiniom, wysiedzieć się z tyłu da i nie jest to aż taka trauma, jak to być może chciałeś odmalować. Z tego co napisałem wyczytałeś to, co było użyteczne dla Twojego poglądu, co jednakże nie oznacza, że się z Tobą w 100% zgadzam. Dorosłe osoby były w stanie bez doznania uszczerbku na ciele i umyśle jechać przez circa godzinę nawet we troje. Dzieci (wyrośnięte, nastoletnie) - we dwoje pokonały kilkusetkilometrową trasę i też nie trzeba było ich reanimować ani masażami przywracać im krążenia w nogach.
                Krótko mówiąc - siedziska te mają sens. W żadnej mierze nie tak wygodne, jak kanapa, o miejscach z przodu nie wspominając, ale naprawdę można je bez bólu wykorzystywać w razie potrzeby. Oczywiście należy traktować te miejsca jako awaryjne, niemniej nie są bezużyteczne, czy tez przydatne li i jedynie dla osesków (BTW ISOFixów z tyłu na pewno nie ma).
                Dla uniknięcia nieporozumień: "pijacki spryt" to tylko taka figura retoryczna i nie oznacza, że ktokolwiek prowadził po alkoholu czy na kacu.
                Pozdr.

                --
                The above is clearly nonsense and represents the views of someone completely insane
    • laisar Re: Może ktoś doradzić , szukam minivana 11.07.11, 00:27
      katia211 napisała:

      > wielkości Opla Zafiry , 7 osobowego, ale żeby był mniejszy od vanów typu Ford
      > Galaxy i Sharan? Może ktoś doradzić inne marki ?

      A nowe, czy używane?

      I za ile?

      Bo jeśli np nowe, a koszty i wyposażenie nie grają roli (; to dostępne są:

      (nie ma się co ograniczać do "faktycznych" minivanów, bo ci, co tu i ówdzie kwalifikują auta do konkretnych segmentów, sadzą czasem poważne babole d: )

      www.samar.pl/__/42/42.a/t/Zaawansowane-wyszukiwanie-nowych-samochodów.html
      + Długość: do 4800 mm (Galaxy)
      + Siedzenia: od 7

      Chevrolet Orlando
      Chevrolet Captiva
      Citroen C4 Grand Picasso
      Dacia Logan MCV
      Fiat Doblo
      Ford Grand C-Max
      Ford S-Max
      Ford Transit Connect
      Hyundai Santa Fe
      Kia Carens
      Mazda 5
      Mitsubishi Outlander
      Nissan Qashqai+2
      Opel Vivaro
      Opel Zafira
      Peugeot 308 SW
      Peugeot 4007
      Renault Trafic
      Renault Grand Scenic
      Toyota Verso
      Volkswagen Touran
      Volvo XC90


      - z czego _naprawdę_ 7-osobowe (dla ludzi powyżej 150 cm wzrostu) są: Logan MCV, Doblo, Transit Connect, Vivaro i Trafic...

      Cała reszta to wynalazki w najlepszym razie 5+2 (i to małe 2) - a czasem jeszcze mniej (Orlando, Mazda).
      • izak31 Re: Może ktoś doradzić , szukam minivana 11.07.11, 04:45
        Minivan 7 osobowy będzie miał mały bagażnik.....Ja mam tourana 5-osobowego i (pomimo,że mam go już jakis czas) pojemność bagaznika jeszcze mnie zadziwnia ;). Ale nie wyobrazam sobie wersji 7 osobowej i wyjazd na urlop....no chyba, będzie bagaznik na dachu.
        --
        [url=http://apostazja.pl][img]http://img685.imageshack.us/img685/5541/userbarac.png[/img][/url]
    • opelolo Re: Może ktoś doradzić , szukam minivana 11.07.11, 05:42
      katia211 napisała:

      > wielkości Opla Zafiry , 7 osobowego, ale żeby był mniejszy od vanów typu Ford
      > Galaxy i Sharan? Może ktoś doradzić inne marki ?


      Myśle że Opel zafira to bardzo dobra propozycja ponieważ ma składany 3 rząd siedzeń , niemiecka solidna technologia oraz jest tani w eksploatacji z uwagi na powszechną dostepność na runku częsci używanych --
      <a href="http://www.opelczesciuzywane.pl/>opel</a>
      • galtom Re: Może ktoś doradzić , szukam minivana 12.07.11, 21:05
        @milos75 ;-)
        Juz kumasz.
        ___________________________________________________________________

        A na powaznie to nie potrafie doradzic.
        Ta wielkosc/klasa auta i 3 rzedy siedzen jakos mi sie nie lacza :-)

        Skoro Sharan za duzy to moze (jesli ma byc uzywane) Avensis Verso?
        Grand Scenic i Grand Picasso (sa?) wygladaja ciekawie.
        Obecna Toyota Verso... chyba jest ciut wieksza od poprzedniej Corolli Verso.

        Ale koncep takiego auta jest lekko kosmiczny.
        --
        Pozdrawiam, Galtom
        Twoje IP to Twoje ID -> google -> zmień IP przez VPN
        • milos75 Re: Może ktoś doradzić , szukam minivana 12.07.11, 21:27
          No i od razu dużo lepiej - lekko kosmiczny a nie, że w ogóle nie ma sensu :-)
          Zależy od potrzeb, takie auta mają bardzo dużo sensu na tle zwykłych kombi jeśli są dobrze zrobione.
          Trudno w ogóle coś sensownie proponować bo nic nie wiadomo - nowe, używane, za ile itd. Ja tam choruję na nową Siennę 3.5 i już nic innego nie chcę na wiele lat :-)
          • galtom znow o Toyocie ;-) 13.07.11, 13:44
            Hehe...

            7 miejscowy van wielkosci Zafirmy ma mniej wiecej taki sens jak Golf Kombi z przydudowka na dach (miejsca lezace), ktory bylby sprzedawany i pozycjonowany jako "dom na kolkach". :-)

            A co do Sienny to sie nie dziwie bo tez mi sie cholernie podoba, szczegolnie w opcji 4x4.
            Naprawde nie rozumiem czemu Toyota nie dolozy tych aut (Sienna, Previa III, Camry, Highlander, Venza) do oferty skoro w EU sprzedaja sie duzo bardziej kretynskie samochody. Nie mowie, ze duzo sie ich sprzedaje ale sa.
            Co wiecej, mysle, ze ludzie chetniej kupowaliby Camry czy Venze zamiast Land Cruisera V8 (zresztą z Hondą jest podobnie).
            --
            Pozdrawiam, Galtom
            Google link -> zmień IP przez VPN -> oglądaj HULU i BBC
            • milos75 Re: znow o Toyocie ;-) 13.07.11, 16:45
              No znów :-)

              Opcja 4x4 w Siennie jest deko bez sensu, podwyższa tylko i tak wysokie spalanie o ok. 1-1.5 litra. Podobnie jak silnik 2.7, który w rzeczywistości pali tyle co 3.5 a osiągi ma dużo gorsze.

              A co do sensowności kompaktowych minivanów to nigdy takiego pewnie nie miałeś i zwyczajnie ich nie doceniasz. Właśnie wróciłem z kilkutygodniowych wakacji ze znajomymi, którzy mają nową Camry 3.5 (ten sam silnik co w Siennie) i mów co chcesz ale podczas całego wyjazdu Verso okazało się dużo bardziej praktyczne od Camry, a na miejscu dzieciaki znajomych często się do nas przesiadały i jeździliśmy w siódemkę z boksem na dachu.

              Inna sprawa, że silnik 3.5 jest po prostu super. Jechaliśmy razem równym tempem w obie strony i łącznie na odcinku 3500 km z 5 osobami, pełnym bagażnikiem i dużym boxem na dachu, jazda w większości po autostradach, od 120 do 180 km/h, najczęściej między 140 a 160 Verso 1.8 spaliło mi średnio 9.2l/100km. Znajomym Camry spaliło niewiele więcej. Po raz kolejny sprawdziła się reguła, ze mały silnik zmuszony do dużego wysiłku spali tyle co duży zmuszony do małego (dla niego) wysiłku. Trzeba jednak pamiętać, że Verso jest zdolne do wyników spalania nieosiągalnych dla Camry v6 przy spokojnej, kapeluszniczej jeździe, dla Verso realnie minimum spalania na trasie to ok. 6l, dla Camry ok. 9l. Różnice w spalaniu miejskim są jeszcze większe. Tylko trzeba tzw. jaja schować do kieszeni i jechać naprawdę spokojnie, a w Camry można sobie pozwolić na więcej bez dużego wysiłku dla silnika i radykalnego zwiększenia spalania. A przede wszystkim to znajomi jechali bez boksa co przy szybkiej jeździe musiało u mnie zwiększyć spalanie o ok. 1.5l
              • galtom Re: znow o Toyocie ;-) 13.07.11, 17:57
                milos75 napisał:

                > No znów :-)

                Co poradzic - to wszystko przez Toyote.

                > Opcja 4x4 w Siennie jest deko bez sensu, podwyższa tylko i tak wysokie spalanie
                > o ok. 1-1.5 litra.

                Gdyby patrzeć z Twpojego p. widzenia to, czyli spalania to Sienna jako taka jest bez sensu, bo Twoja Verso spali jeszcze mniej. Nie wszystko jednak sie mierzy iloscia spalonej benzyny.
                Z mojego p. widzenia Sinna 4x4 jest jaknajbardziej sensowna i wyzsze spalanie (co dla mnie oczywiste) zupelnie mi nie przeszkadza.

                Jesli jezdzi w polowie tak dobrze jak Previa 4x4 to wolge nie ma co porownywac. A powinna bo naped ma taki sam jak kilka innych wynalazkow 4x4 marki Toyota na kotre normali ludzie sie nie skarza. Tam gdzie dzis walcze z lancuchem i lopata, patrzac z zazdroscia na naped w Previi Tescia smigalbym sobie spokojnie Sienna zupelnie nie przejmujac sie wyzszym spalaniem ;-).

                > A co do sensowności kompaktowych minivanów to nigdy takiego pewnie nie miałeś i
                > zwyczajnie ich nie doceniasz.

                Mialem przyjemnosc podrozowac Renault Scenic i Oplem Zafira - podobno jednymi z lepszych w swojej klasie i juz dziekuje. W zyciu mnie na takie auto nikt nie namowi i nadal twierdze, ze nie oferuja nic sensownego w poronaniu do duzego kombi czy malego vana klasy Avensis Verso/Sharan itp.

                Zapewne sa tansze niz ww. ale z mojego p. widzenia nadal lepiej kupic Avensis kombi.

                > Właśnie wróciłem z kilkutygodniowych wakacji ze
                > znajomymi, którzy mają nową Camry 3.5 (ten sam silnik co w Siennie) i mów co ch
                > cesz ale podczas całego wyjazdu Verso okazało się dużo bardziej praktyczne od C
                > amry,

                Trudno prowynywac te auta pod wzgledem praktycznosci bo w innych celach powstaly. Rownie dobrze moglbys napisac, ze pojechales ze znajomymi w teren i ich Land Cruiser okazal sie bardziej praktyczny.... czy oznacza to ze Verso to gorsze auto?

                Porownania aut miedzy klasami sa bez sensu.
                --
                Pozdrawiam, Galtom
                Twoje IP to Twoje ID -> google -> zmień IP przez VPN
                • milos75 Re: znow o Toyocie ;-) 13.07.11, 20:26
                  Eh, co tu tłumaczyć - wszystko zależy od potrzeb. Poza tym nie każdy chce jeździć starym samochodem na gazie a wiele osób stać na kupno i utrzymanie dużego vana wyłącznie w takiej konfiguracji bo auta te jako nowe zawsze były w Europie bardzo drogie, zwłaszcza dla wielodzietnych rodzin, dla których w teorii służą. Poza tym nie rozśmieszaj mnie z tym porównywaniem aut różnych klas kiedy sam regularnie porównujesz np. Verso do Avensis kombi. Dla mnie takie porównania mają sens jeśli bierzemy pod uwagę konkretne potrzeby, eu tym wypadku praktyczność. I z mojego punktu widzenia kompaktowy minivan ma dużo więcej sensu od zwykłego kombi czy to klasy kompakt czy średniej. Jeśli uważasz inaczej to napisz mi konkretnie w czym Verso jest gorsze od Corolli czy Avensis kombi.
                  • milos75 Re: znow o Toyocie ;-) 13.07.11, 20:45
                    PS Chyba jesteś niezłym krezusem albo bardzo mało jeździsz jeśli w epoce kryzysu paliwowego masz gdzieś spalanie :-) Bo pakowanie małej butli z gazem w koło do auta, które pali 15-20l i tankowanie co 200 km to zajęcie dla masochistów, z kolei pakowanie wielkie butli toroidalnej pozbywając się bagażnika i możliwości złożenia trzeciego rzędu siedzeń to absurd bo wtedy taka wielka krowa jest mniej funkcjonalna od małego minivana. Ja jednak wybrałbym Siennę z napędem na jedną oś a jakbym chciał coś z 4x4 to na pewno nie kupiłbym minivana tylko Suv. Przy niskim podwoziu, ogromnych gabarytach i ciężarze i tak nigdzie nie wjedziesz, pozostaje kwestia trakcji na asfalcie, której dołączany napęd i tak nie poprawi.anie co 200 km to zajęcie dla masochistów, z kolei pakowanie wielkie butli toroidalnej pozbywając się bagażnika i możliwości złożenia trzeciego rzędu siedzeń to absurd bo wtedy taka wielka krowa jest mniej funkcjonalna od małego minivana. Ja jednak wybrałbym Siennę z napędem na jedną oś a jakbym chciał coś z 4x4 to na pewno nie kupiłbym minivana tylko Suv. Przy niskim podwoziu, ogromnych gabarytach i ciężarze i tak nigdzie nie wjedziesz, pozostaje kwestia trakcji na asfalcie, której dołączany napęd i tak nie poprawi.
                  • galtom Re: znow o Toyocie ;-) 14.07.11, 08:39
                    milos75 napisał:

                    > Eh, co tu tłumaczyć - wszystko zależy od potrzeb. Poza tym nie każdy chce jeźdz
                    > ić starym samochodem na gazie a wiele osób stać na kupno i utrzymanie dużego va
                    > na wyłącznie w takiej konfiguracji bo auta te jako nowe zawsze były w Europie b
                    > ardzo drogie, zwłaszcza dla wielodzietnych rodzin, dla których w teorii służą.

                    Owszem ale Ty nie porownywales Previ z gazem do czegos tylko Sienne 3,5 RWD vs Sienne 3,5 AWD.
                    Jak kogos stac na Sienne to (o ile ma potrzebe Vana 4x4) te dodatkowe litr czy poltora paliwa naprawde nie bedzie robic roznicy. Ja zreszta nie jestem przekonany czy roznica bedzie az tak duza.
                    Znam osobiscie dwie Previe, obie z automatem, jedna 4x4 druga RWD i obie przy normalnej jezdzie w cyklu mieszanym pala 15l/100. Roznica jednak jest taka, ze jedna w gorach wjezdza pod dom a druga wymaga walki z lancuchami i lopata lub marszu na piechote z bagazami.

                    > Poza tym nie rozśmieszaj mnie z tym porównywaniem aut różnych klas kiedy sam re
                    > gularnie porównujesz np. Verso do Avensis kombi. Dla mnie takie porównania mają
                    > sens jeśli bierzemy pod uwagę konkretne potrzeby,

                    No wlasnie... vana czy kombi kupuje sie by wozic ludzi i wieksza ilosc bagaz, raczej zalicza sie je do aut rodzinnych, itd... W tym wypadku porownanie ma jaknajbardziej sens - wlasnie pod wzgledem praktycznosci auta w takich zastosowaniach.

                    Porownanie ww do sedana jest wedle mojego uznania bez sensu bo sedna kupuje inny klient w innym celu. Tak jak pisalem... czemu nie porownac Verso do MR2 czy Supry? Choc oba sportowe auta Toyoty sa super to pod wzgledem praktycznosci z Verso czy nawet ze zwykla Corolla nie maja szans. Ale tez nie kupuje sie ich w tym samym celu. Tak jak Camry nie kupuje sie po to by wozic 3 dzieci, psa i rowery na weekendowe wypady za miasto.

                    > I z mojego punktu widzenia kompaktowy minivan ma dużo więcej sensu od zwykłego
                    > kombi czy to klasy kompakt czy średniej. Jeśli uważasz inaczej to napisz mi ko
                    > nkretnie w czym Verso jest gorsze od Corolli czy Avensis kombi.

                    Od corolli w niczym bo dla mnie to dokladnie to samo - kwestia gustu. W przypadku Avensis bedzie jednak roznica w przestronnosci, wlasciwosciach jezdnych, tym jak auto sie prowadzi.
                    Nawet jesli oba sa tak samo wygodne, w co watpie bo w vanach kompaktowych siedzenia sa inaczej profilowane (bardziej sie siedzi -> patrz Zafira czy Scenic - siedzenia jak krzesla). Nawet jesli do obu wejdzie tyle samo bagazu. To jednak sadze, ze przy wiekszym rozstawie osci i nizszym polozeniu srodka ciezkosci (oraz generanie nizszemu nadwoziu - halas) Avensis bedzie lepiej jechac i bardziej komfortowo.

                    > PS Chyba jesteś niezłym krezusem albo bardzo mało jeździsz jeśli w epoce kryzys
                    > u paliwowego masz gdzieś spalanie :-)

                    Jak juz pisalem wyzej - jak bedzie mie stac na Sienne 3,5l to roznica w spalaniu na poziomie 1l/100km naprawde bedzie zadna roznica.

                    > Bo pakowanie małej butli z gazem w koło d
                    > o auta, które pali 15-20l i tankowanie co 200 km to zajęcie dla masochistów,

                    Mozna sie przywyczaic... biorac pod uwage, ze dzieki temu zpalanie (w przeliczeniu) benzyny wychodzi mi na poziomie 6-7l/100 to sie nie czepiam - cos za cos.

                    > kolei pakowanie wielkie butli toroidalnej pozbywając się bagażnika i możliwości
                    > złożenia trzeciego rzędu siedzeń to absurd bo wtedy taka wielka krowa jest mni
                    > ej funkcjonalna od małego minivana.

                    Fakt - taki montaz butli to bzdura.

                    > Ja jednak wybrałbym Siennę z napędem na jed
                    > ną oś a jakbym chciał coś z 4x4 to na pewno nie kupiłbym minivana tylko Suv.

                    SUV'a nie wykluczam aczkolwiek jednak przyzwyczailem sie do wygody i przestornnosci Previi stad majac do wyboru Highlander'a lub Sienne wolabym ta druga. Tym bardziej, ze poza buda nie wiele sie od siebie roznia.

                    > Przy niskim podwoziu, ogromnych gabarytach i ciężarze i tak nigdzie nie wjedziesz

                    Ja nie planuje zjezdzac z asfaltu do lasu. Do tego zaden rekreacyjny SUV bez ramy sie nie nadaje. Ale tam gdzie dzis walcze z lopata i lancuchami w zimie nie bede mial klopotow.
                    Ja sporo jezdze w ziemie po gorach, najczesciej po nie najlepiej przygotowanych drogach i majac auto z RWD i lekkim tylem czasm musze dobrze pokombinowac zeby bylo dobrze.

                    Tak jak pisalem, podrozoje tez od czasu do czasu Previa AWD (zakladam, ze w Sienie naped jest podobny - czyli staly) -i roznica jest kolosalna. A ze jezdzic po lesie i wydmach nie zmierzam to przeswit i brak wyciagarki mi nie przeszkadza.

                    > , pozostaje kwestia trakcji na asfalcie, której dołączany napęd i tak nie popra
                    > wi.

                    Coz... moze nie ale i Outback i Previa 4x4 na naszych czesto nieodsnieozonych dwupasmowkach w ziemie prowadza sie duzo pewniej.

                    Tu mala uwaga do posiadaczy 4x4, szczegolnie tych co w ziemie jezdza tak szybko jak w leczie bo maja trakcje i auto sie trzyma drogi.
                    Panie i Panowie - Wasze auta faktycznie lepiej sie rozpendzaja i 10000 razy lepiej trzymaja w zakretach ale hamuja bardzo podobnie do calej reszty aut. Wiec gdy bedzie slisko to posiadacz duzego Fiata czy Skodywlokacy sie 80km/h stanie - Wy mozecie nie dac rady. To, ze 4x4 w ziemie lepiej rusza i jedzie nie do konca przeklada sie na krotsza droge hamowania - warto o tym pamietac.


                    Wczoraj ogladalem sobie bardzo sympatyczną Toyote kolegi. Avensis II kombi z sielnikiem diesela ale tym 2,2.
                    Musze sie tym przejechac bo nominalny opis silnika czyli ok. 180KM zapowiada sympatyczne wrazenia.
                    --
                    Pozdrawiam, Galtom
                    Darmowe konta VPN
                    • milos75 Re: znow o Toyocie ;-) 14.07.11, 10:36
                      galtom napisał:

                      >
                      > Owszem ale Ty nie porownywales Previ z gazem do czegos tylko Sienne 3,5 RWD vs
                      > Sienne 3,5 AWD. Jak kogos stac na Sienne to (o ile ma potrzebe Vana 4x4) te dodatkowe litr czy poltora paliwa naprawde nie bedzie robic roznicy.

                      Sienna ma napęd przedni (FWD). Jeśli ktoś chce jeździć u nas Sienną na benzynie to ten litr-półtora robi różnicę przy dzisiejszych cenach. Zwłaszcza, że piszesz "jak kogoś stać na Siennę" kiedy zwykle mówimy o starych samochodach dostępnych za 20-40 tys., na których kupno w teorii stac wielu. Na utrzymanie już niekoniecznie :-(

                      >
                      > No wlasnie... vana czy kombi kupuje sie by wozic ludzi i wieksza ilosc bagaz, r
                      > aczej zalicza sie je do aut rodzinnych, itd... W tym wypadku porownanie ma jakn
                      > ajbardziej sens - wlasnie pod wzgledem praktycznosci auta w takich zastosowania
                      > ch.
                      >
                      > Porownanie ww do sedana jest wedle mojego uznania bez sensu bo sedna kupuje inn
                      > y klient w innym celu. Tak jak pisalem... czemu nie porownac Verso do MR2 czy S
                      > upry? Choc oba sportowe auta Toyoty sa super to pod wzgledem praktycznosci z Ve
                      > rso czy nawet ze zwykla Corolla nie maja szans. Ale tez nie kupuje sie ich w ty
                      > m samym celu. Tak jak Camry nie kupuje sie po to by wozic 3 dzieci, psa i rower
                      > y na weekendowe wypady za miasto.

                      Podczas tego wakacyjnego wyjazdu w daleką trasę z dziećmi my i znajomi mieliśmy dokładnie takie same potrzeby co do praktyczności naszych aut. Może Camry nie kupuje się po to, żeby wozić 3 dzieci, psa i tonę bagażu, ale takim samochodem znajomi jeżdżą a potrzeby mają podobne do moich. W tym wypadku okazało się, że Verso ma wiele zalet i bardzo dobrze się sprawdza podczas takich wojaży. Na pewno bez porównania lepiej niż tradycyjny sedan nawet tak wielki jak Camry ale śmiem twierdzić, że także lepiej niż tradycyjne kombi, dzięki wysokiemu nadwoziu i dodatkowym fotelom. Na pewno nie tak dobrze jak Sienna czy Previa ale też nie kosztuje (nowe) i nie pali tyle co one a wmieście jest znacznie bardziej poręczne.

                      >
                      Od corolli w niczym bo dla mnie to dokladnie to samo - kwestia gustu.

                      I tu się mylisz - nowe Verso jest zbudowane na płycie podłogowej nowej Avensis i nie ma nic wspólnego z Corollą.

                      W przypadku Avensis bedzie jednak roznica w przestronnosci, wlasciwosciach jezdnych, tym
                      > jak auto sie prowadzi.
                      > Nawet jesli oba sa tak samo wygodne, w co watpie bo w vanach kompaktowych siedz
                      > enia sa inaczej profilowane (bardziej sie siedzi -> patrz Zafira czy Scenic
                      > - siedzenia jak krzesla). Nawet jesli do obu wejdzie tyle samo bagazu. To jedn
                      > ak sadze, ze przy wiekszym rozstawie osci i nizszym polozeniu srodka ciezkosci
                      > (oraz generanie nizszemu nadwoziu - halas) Avensis bedzie lepiej jechac i bardz
                      > iej komfortowo.
                      >

                      Proponuję jednak przejażdżkę Verso zamiast teoretyzować. Auto nie ma mniejszego rozstawu osi niż nowe Avensis tylko co do centymetra dokładnie taki sam bo inaczej być nie może przy tej samej płycie podłogowej (w Verso skrócono tylko zwis przedni i tylny). Tak samo mogę Cię zapewnić, że Verso prowadzi się doskonale, bardzo stabilnie nawet przy dużych prędkościach rzędu 160-180 km/h, silnik 1.8 jest bardzo cichy i pracuje niezwykle płynnie i równo, prawie go nie słychać do 140 km/h, na pewno we wnętrzu nie jest głośniej niż w Ave. Ku mojemu zaskoczeniu nie słychać nawet powietrza opływającego bardzo duże lusterka, nie wiem jak to Toyota zrobiła. Co do wyprofilowania siedzeń przednich to jest dokładnie takie jak w dużych minivanach więc jeśli dobrze Ci się siedzi w Previi to nie widzę jak mogłoby Ci się źle siedzieć w Verso. Co do przestronności to widać, że nie wchodziłeś nawet do nowego Verso - miejsca jest znacznie więcej niż w nowej Ave, zwłaszcza ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie w Verso jest gigantyczna i nie daje żadnych szans Ave. Tak samo miejsce nad głową - w Verso swoboda, w nowej Ave tarłem głową o podsufitkę na miejscu kierowcy mimo że mam tylko 185 cm i prawie nic nie widziałem bo miałem oczy na wysokości (podniesionych) osłon przeciwsłonecznych przy maksymalnie opuszczonych fotelach. Naprawdę proponuję przy okazji wizyty w salonie porównać dokładnie Verso i Avensis - ja to zrobiłem przed kupnem i nie miałem żadnych wątpliwości a ceny były bardzo podobne i spokojnie mogłem kupić Ave z tym samym silnikiem.

                      > Bo pakowanie małej butli z gazem w koło d
                      > > o auta, które pali 15-20l i tankowanie co 200 km to zajęcie dla masochist
                      > ów,
                      >
                      > Mozna sie przywyczaic... biorac pod uwage, ze dzieki temu zpalanie (w przelicze
                      > niu) benzyny wychodzi mi na poziomie 6-7l/100 to sie nie czepiam - cos za cos.
                      >

                      Nie musisz mnie przekonywać - jeździłem prawie trzy lata Camry 3.0 w takiej konfiguracji i nikt mnie więcej nie namówi na coś takiego. Dla mnie przy spalaniu Camry 15-17l gazu to była mordęga, zarówno w mieście jak i na trasie. A spróbuj się teraz wybrać do Chorwacji na trasę 1500-1700 km przy prędkościach przelotowych 160 km/h i stawaj co chwila w Czechach, Austrii, Słowenii i szukaj stacji LPG. Dziękuję bardzo za coś takiego.

                      > > kolei pakowanie wielkie butli toroidalnej pozbywając się bagażnika i możl
                      > iwości
                      > > złożenia trzeciego rzędu siedzeń to absurd bo wtedy taka wielka krowa je
                      > st mni
                      > > ej funkcjonalna od małego minivana.
                      >
                      > Fakt - taki montaz butli to bzdura.

                      Zwłaszcza w minivanie, gdzie ilość miejsca to największa atrakcja a w ten sposób się jej pozbywamy. Dlatego zresztą do tej pory nie mamy od lat zapowiadanej hybrydowej Sienny, bo ilość miejsca zajmowanego przez akumulatory sprawiłoby, że żaden amator pojemnego minivana by takiego auta nie kupił, o ogromnym ciężarze i tak ciężkiego już auta nie wspomnę.

                      >
                      > Tu mala uwaga do posiadaczy 4x4, szczegolnie tych co w ziemie jezdza tak szy
                      > bko jak w leczie bo maja trakcje i auto sie trzyma drogi.
                      > Panie i Panowie - Wasze auta faktycznie lepiej sie rozpendzaja i 10000 razy lep
                      > iej trzymaja w zakretach ale hamuja bardzo podobnie do calej reszty aut. Wiec g
                      > dy bedzie slisko to posiadacz duzego Fiata czy Skodywlokacy sie 80km/h stanie -
                      > Wy mozecie nie dac rady. To, ze 4x4 w ziemie lepiej rusza i jedzie nie do konc
                      > a przeklada sie na krotsza droge hamowania - warto o tym pamietac.

                      >

                      +1

                      > Wczoraj ogladalem sobie bardzo sympatyczną Toyote kolegi. Avensis II kombi z si
                      > elnikiem diesela ale tym 2,2.
                      > Musze sie tym przejechac bo nominalny opis silnika czyli ok. 180KM zapowiada sy
                      > mpatyczne wrazenia.

                      Ten silnik jest też dostępny w Verso zarówno w wersji 180KM ze skrzynią manualną jak i 150KM z automatem, niestety Verso w tej wersji jest bardzo drogie - ok. 120 tys. zł. ze względu na naszą chorą akcyzę. Sam silnik podobno bardzo ok pod względem osiągów w wersji 180KM ale niestety ma oczywiście DPF :-(
                      • galtom Re: znow o Toyocie ;-) 14.07.11, 11:52
                        milos75 napisał:

                        > Sienna ma napęd przedni (FWD). Jeśli ktoś chce jeździć u nas Sienną na benzynie
                        > to ten litr-półtora robi różnicę przy dzisiejszych cenach. Zwłaszcza, że pisze
                        > sz "jak kogoś stać na Siennę" kiedy zwykle mówimy o starych samochodach dostępn
                        > ych za 20-40 tys., na których kupno w teorii stac wielu. Na utrzymanie już niek
                        > oniecznie :-(

                        Sienna 2wd jest fkatycznie FEW (czego nie wiedzialem - spodziewalem sie RWD) jednak w wersji z napedem AWD nie kosztuje 20-40 tys a 60 tys zl (najtansza jaka udalo mi sie znalezc z 2005 r.). Przy wydaniu ok. 70-80 tys zl (tyle kosztuje wikeszosc egzemplarzy uzywanych w ogloszeniach) spalanie wyzsze o 1,5l naprawde nie robi roznicy komus komu AWD jest potrzebne. Np. mnie.
                        Naprawde wole aby auto wiecej palilo i zebym nie musial go pchac pod gorke ablo noscic bagazy z auta do domu bo nie jest wstanie sobie na sniegu poradzic. Jesli komus 4 zl na 100km robia roznice to czy Siena bedzie FWD czy AWD i tak nie bedzie go stac na jej utrzymanie.

                        > Podczas tego wakacyjnego wyjazdu w daleką trasę z dziećmi my i znajomi mieliśmy
                        > dokładnie takie same potrzeby co do praktyczności naszych aut. Może Camry nie
                        > kupuje się po to, żeby wozić 3 dzieci, psa i tonę bagażu, ale takim samochodem
                        > znajomi jeżdżą a potrzeby mają podobne do moich.

                        Ale widzieli, że beda musieli sie liczyc z kompromisem pod wzgledem praktycznosci auta gdy go kupowali. Chyba nie byli zaskoczeni, ze pod ww. wzgledami Camry bedzie ustepowac aucie typu VAN.

                        Fakt jesdnak jest niezparzeczalny, że zaden VAN kompaktowy nie jest wstanie dorownac komfortowi autom klasy Camry, Mercedes E, itp, szczegolnie z nadwoziem sedan. Sam szum powietrza robi kolosalna roznice.

                        > W tym wypadku okazało się, że
                        > Verso ma wiele zalet i bardzo dobrze się sprawdza podczas takich wojaży. Na pew
                        > no bez porównania lepiej niż tradycyjny sedan nawet tak wielki jak Camry

                        To juz ustalilismy, że musi bo takie byly zalozenia gdy projektowano te auta.

                        >ale śm
                        > iem twierdzić, że także lepiej niż tradycyjne kombi, dzięki wysokiemu nadwoziu
                        > i dodatkowym fotelom.

                        Coz... tu bym polemizowal.
                        Wysokie nadwozie daje poczucie przestrzeni - fakt. Tyle, ze duo miejsca nad glowa i bardziej siedzaca pozycja w tego typu autach jest wymuszona krotszym podwoziem i mniejszym rozstawem osi. Wysoki nadwozie me tez kilka minusow - prawda? Jak duzy jest bagaznik w Verso po rozlozeniu 3 rzedu siedzen?

                        > Na pewno nie tak dobrze jak Sienna czy Previa ale też nie
                        > kosztuje (nowe) i nie pali tyle co one a wmieście jest znacznie bardziej poręc
                        > zne.

                        Co do porecznosci to juz nie zalezy od auta tylko umiejetnosci :-). Ja nie widze zadnej roznicy w poruszaniu sie w miescie i po parkingach Previa, Vectra czy Kia Picanto. Co wiecej, Z ww. Previa najwygodniej parkuje mi sie tylem. Ale jesli ktos ma umiejetnosci na takim poziomie, ze kilka czy kilkanascie cm roznicy nadwozia robi roznice to faktycznie – im mniejsze tym lepiej.
                        Trudno tez wymagac aby auto z silnikiem 1,6 czy 1,8 palilo wiecej niż auta wieksze, ciezsze iż silnikami powyuzej 2 litrow. Ale jak sam wiesz nie wszystko w aucie przlicza się na ilość litrow na 100km bo gdyby tak było to wszyscy mieli by auto typu Lupo 3L.
                        Z mojego prywatnego p. widzenia kompaktowy van nie jest po prostu w niczym lepszy od kombi klasy sredniej czy auta modelu kombi o które zostal oparty. Tyle.
                        Już prędzej się zgodze, ze minivany klasy B (to chyba dobra literka) czyli aut typu Opel Corsa czy Yaris maja wiekszy sens niż protoplaści bo jednak bagazy wejdzie ciut wiecej przy prawie identycznym rozmiarze auta.
                        > I tu się mylisz - nowe Verso jest zbudowane na płycie podłogowej nowej Avensis
                        Nowe Verso z bliska widziałem raz czy dwa. Naprawde nie widze roznicy w wielkości miedzy nim a poprzednia Corolla Verso. Za to (znaznaczam NA OKO) wydaje mi się ewidentnie mniejsze od Vanow klasy sredniej, czyli poprzedniej generacji Avensis Verso, Sharana, Galaxy, itp.
                        Jeśli faktycznie jest jak piszesz – czyli nowe Verso jest oparte o nowa Avensis a jednoczenie jest faktycznie (o ile tak jest) mniejsz od poprzedniej generacji to już w samym koncepcie i zalozeniu jest totalnie dziwna hybryda. Bo ani to sredni van ani kompakt – nowa klasa pomiedzy?
                        W każdym razie jeśli o prawdziwych Vanach kompaktowych mowa (typu Zafira czy Corolla Verso) to zgadzam się z kims kto pisal wyzej, ze nie rzyczy nikomu podróżowania w 3 rzedzie. Miałem przyjemność 40 minutowej podrozy przez miasto dwa razy (na szczescie nie było korkow) i nikt mi nie powie, ze to wygodne. Inna sprawa… ze na bagaz w takim układzie zostaje miejsca tyle co kot napłakał.
                        > i nie ma nic wspólnego z Corollą.
                        Nie wiem… nie interesowalem się nowa Verso wiec na pewno wiesz lepiej. Nowa Avensis wyglada w każdym razie na wieksze auto.

                        > Proponuję jednak przejażdżkę Verso zamiast teoretyzować. Auto nie ma mniejszego
                        > rozstawu osi niż nowe Avensis tylko co do centymetra dokładnie taki sam bo ina
                        > czej być nie może przy tej samej płycie podłogowej (w Verso skrócono tylko zwis
                        > przedni i tylny).
                        Ale jeśli tak jest jak piszesz to Twoje Verso jest w innej klasie niż Vany o których mysli autorka watku i do których ja się ciagle odnosze – czyli te , ktre bazuja na kompaktach! Caly czas pisze np. o Zafirze i Corolli Verso. Chyba przyznasz, ze to inna para kaloszy.

                        > Tak samo mogę Cię zapewnić, że Verso prowadzi się doskonale,
                        > bardzo stabilnie nawet przy dużych prędkościach rzędu 160-180 km/h,
                        Nie pisalem, ze prowadzi się zle (jak mógłbym??? Skoro nie jechałem). Ale fizyki się nie oszuka. Im nizsze auto i nizszy srodek ciężkości tym lepiej – tak?
                        > Ku mojemu zaskocze
                        > niu nie słychać nawet powietrza opływającego bardzo duże lusterka, nie wiem jak
                        > to Toyota zrobiła.
                        Ale glosniej musi być na zewnatrz – cudow nie ma. WIeksza powierzchnia musi dawac wiekszy opor i powodowac wiekszy halas. Jeśli wnetrze jest wyciszone dobrze to Plus dla Toyoty.
                        > Co do wyprofilowania siedzeń przednich to jest dokładnie ta
                        > kie jak w dużych minivanach więc jeśli dobrze Ci się siedzi w Previi to nie wid
                        > zę jak mogłoby Ci się źle siedzieć w Verso.
                        Ponowienie – jeśli to co piszesz o Verso to prawda to rozmawiamy o dwoch klasach Panow. Ja się ciagle odnosze do kompaktowych a Ty do Verso, która w tej klasie nie jest (chyba).
                        > Co do przestronności to widać, że n
                        > ie wchodziłeś nawet do nowego Verso - miejsca jest znacznie więcej niż w nowej
                        > Ave, zwłaszcza ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie w Verso jest gigantyczna
                        > i nie daje żadnych szans Ave.
                        Nie wchodziłem – na ulicy wyglada na kompakta (inna sprawa, ze nowa Avensis wielkością tez nie rzuca na kolana). Chyba, ze oglądałem Corolle Verso (w co watpie) a myślałem, ze to ten nowy van Tojki. Jak pisalem, sprawia wrazenia mniejszej od generacji wstecz.
                        Tak samo miejsce nad głową - w Verso swoboda, w n
                        > owej Ave tarłem głową o podsufitkę na miejscu kierowcy mimo że mam tylko 185 cm
                        > i prawie nic nie widziałem bo miałem oczy na wysokości (podniesionych) osłon p
                        > rzeciwsłonecznych przy maksymalnie opuszczonych fotelach.
                        Nastepnym razem obniż fotel ;-)
                        W nowej Avensis jeszcze nie siedziałem. W generacji II nie zauważyłem takiego problemu.
                        cdn...
                        --
                        Pozdrawiam, Galtom
                        Oglądaj Hulu/BBC iPlayer -> google -> zmiana IP VPN
                        • galtom Re: znow o Toyocie ;-) 14.07.11, 11:53
                          milos75 napisał:

                          > Nie musisz mnie przekonywać - jeździłem prawie trzy lata Camry 3.0 w takiej kon
                          > figuracji i nikt mnie więcej nie namówi na coś takiego. Dla mnie przy spalaniu
                          > Camry 15-17l gazu to była mordęga, zarówno w mieście jak i na trasie. A spróbuj
                          > się teraz wybrać do Chorwacji na trasę 1500-1700 km przy prędkościach przeloto
                          > wych 160 km/h i stawaj co chwila w Czechach, Austrii, Słowenii i szukaj stacji
                          > LPG. Dziękuję bardzo za coś takiego.
                          Jak pisalem – cos za cos. Dla mnie to akceptowalny kompromis.
                          Stanowczo wole czesciej tankowac jeżdżąc Previa niż rzadziej i gniesc się w Corolii czy Zafirze.
                          > Ten silnik jest też dostępny w Verso zarówno w wersji 180KM ze skrzynią manualn
                          > ą jak i 150KM z automatem, niestety Verso w tej wersji jest bardzo drogie - ok.
                          > 120 tys. zł. ze względu na naszą chorą akcyzę. Sam silnik podobno bardzo ok po
                          > d względem osiągów w wersji 180KM ale niestety ma oczywiście DPF :-(

                          Mam nadzieje, ze jego wersja w Ave II (chyba 176KM) jest jednak bez DPF.
                          --
                          Pozdrawiam, Galtom
                          Darmowe konta VPN
                        • milos75 Re: znow o Toyocie ;-) 15.07.11, 11:10
                          galtom napisał:

                          >
                          > Sienna 2wd jest fkatycznie FEW (czego nie wiedzialem - spodziewalem sie RWD) je
                          > dnak w wersji z napedem AWD nie kosztuje 20-40 tys a 60 tys zl (najtansza jaka
                          > udalo mi sie znalezc z 2005 r.). Przy wydaniu ok. 70-80 tys zl (tyle kosztuje w
                          > ikeszosc egzemplarzy uzywanych w ogloszeniach) spalanie wyzsze o 1,5l naprawde
                          > nie robi roznicy komus komu AWD jest potrzebne. Np. mnie.
                          >

                          Myślałem ogólnie o Siennach, od I gen wzwyż, a te najstarsze spokojnie można kupić za 20-30 tys (nie AWD). Faktycznie, wersję AWD wprowadzono dopiero od II gen (2004 r.), dlatego takie ceny.

                          Poza tym 70-80 tys. zł. to naprawdę nie są jakieś kosmiczne pieniądze, na auta w takiej cenie wciąż stać wielu. Więcej dałem za moje Verso a nie jestem milionerem i różnica w spalaniu 1-1.5l/100 robi dla mnie różnicę, bo jeżdżę sporo. Dla mojego teścia, który robi ok. 100 tys. rocznie nawet różnica 0.2l/100 robi różnicę i pamiętam, że był bardzo niezadowolony jak po kupnie nowego auta o tyle właśnie mu więcej paliło (diesel). Więc różnie to bywa, przy dzisiejszych cenach paliwa to raczej Twoje podejście jest nietypowe.

                          Inna sprawa, że ceny używanych Sienn II i III gen każą się w ogóle zastanowić nad sensownością zakupu - mamy używane i na 99% rozbite i kręcone auto w cenie nowego kompaktowego minivana prosto z salonu, którego utrzymanie na pewno będzie tańsze i mniej problemowe. Dlatego mimo że Sienna to super auto, bardzo mało ich widać u nas na ulicach... III gen widziałem do tej pory raz, zresztą kilka dni temu. W Stanach jeździ tego już bardzo dużo.

                          A w ogóle to dyskutujemy na zasadzie co lepiej kupić: starą Toyotę czy nowego Lexusa. Trochę bez sensu. Różne są możliwości i potrzeby.

                          >
                          > > Fakt jesdnak jest niezparzeczalny, że zaden VAN kompaktowy nie jest wstanie dor
                          > ownac komfortowi autom klasy Camry, Mercedes E, itp, szczegolnie z nadwoziem se
                          > dan. Sam szum powietrza robi kolosalna roznice.

                          Oczywiście że fakt, z tym że stawianie Camry na jednej półce z Mercem E to przy całej mojej sympatii dla Toyoty - nieporozumienie.

                          >
                          > Wysoki nadwozie me tez kilka minusow - prawda?

                          Oczywiście, że ma - nie ma nic za darmo - ale te minusy są nie tylko w minivanach kompaktowych ale i w dużych np. Previi, prawda?

                          > Jak duzy jest bagaznik w Verso po rozlozeniu 3 rzedu siedzen?
                          >

                          Malutki - na kilka plecaków. Taka jest koncepcja tego typu aut. Dlatego w podróże zwykle wybieramy się z boksem na dachu. Boks ma 510 litrów więc jest jak drugi bagażnik a Verso prowadzi się tak stabilnie, że nawet z wypchanym boksem przy prędkości 160-170 km/h jedzie jak po sznurku. Efekt dużego rozstawu osi na płycie Avensis III gen.

                          >
                          > Co do porecznosci to juz nie zalezy od auta tylko umiejetnosci :-). Ja nie widz
                          > e zadnej roznicy w poruszaniu sie w miescie i po parkingach Previa, Vectra czy
                          > Kia Picanto. Co wiecej, Z ww. Previa najwygodniej parkuje mi sie tylem. Ale jes
                          > li ktos ma umiejetnosci na takim poziomie, ze kilka czy kilkanascie cm roznicy
                          > nadwozia robi roznice to faktycznie – im mniejsze tym lepiej.

                          Nie no, nie przeginaj. Chyba przyznasz, że łatwiej znaleźć miejsce do parkowania w takiej Wawie dla Smarta niż dla Previi? Poza tym autami jeżdżą też nasze Centrale. Np. Centrala mojego kolegi regularnie rysuje i obija mu Siennę II gen co już go zaczęło wkurzać po entym razie. Tego typu auta są zwyczajnie za duże do zakorkowanego wielkiego miasta i mieszkając w takim oprócz Sienny warto mieć też coś mniejszego na codzienne dojazdy do pracy. Za to Verso można codziennie jeździć do pracy i nie kupować już nic mniejszego - kumasz?

                          > Z mojego prywatnego p. widzenia kompaktowy van nie jest po prostu w niczym leps
                          > zy od kombi klasy sredniej czy auta modelu kombi o które zostal oparty. Tyle.

                          Oczywiście, że jest, kompaktowe minivany mają mnóstwo zalet w porównaniu do zwykłego kombi:
                          - wyższe nadwozie = lepsza widoczność i wygodniejsza pozycja za kółkiem
                          - dodatkowe miejsca = większa praktyczność i funkcjonalność
                          - płaska podłoga po złożeniu siedzeń = można spać lub użyć auta jako bagażówki
                          - przesuwane i regulowane siedzenia w II rzędzie = możliwość dowolnej aranżacji wnętrza
                          - mnóstwo schowków, stoliczków itp. udogodnień. = wygoda dla dzieci

                          Naprawdę nie widzę dzisiaj uzasadnienia dla kupna zwykłego, nudnego kombi, w którym przestrzeń we wnętrzu jest zwyczajnie marnowana i nie wykorzystana. Bo czym się różni kombi od sedana w tym samym modelu? Wyłącznie bagażnikiem. A to trochę mało. Jakbym miał kupić zwykłe kombi to wolałbym sedana - przynajmniej najczęściej wygląda ładniej, jeździ lepiej i jest sztywniejszy. A od kombi zawsze będę wolał minivana.

                          > Nowe Verso z bliska widziałem raz czy dwa. Naprawde nie widze roznicy w wielkoś
                          > ci miedzy nim a poprzednia Corolla Verso. Za to (znaznaczam NA OKO) wydaje mi s
                          > ię ewidentnie mniejsze od Vanow klasy sredniej, czyli poprzedniej generacji Ave
                          > nsis Verso, Sharana, Galaxy, itp.

                          Bo jest mniejsze od Avensis Verso, Sharana i Galaxy. Ale jest większe i dużo wygodniejsze od Corolli Verso. Także nieuzbrojone oko może mylić, zwłaszcza że jak piszesz - nie interesowałeś się. Ponownie sugeruję dokładne obejrzenie w salonie przy okazji, wtedy będziesz wiedział o czym piszesz.

                          > Jeśli faktycznie jest jak piszesz – czyli nowe Verso jest oparte o nowa A
                          > vensis a jednoczenie jest faktycznie (o ile tak jest) mniejsz od poprzedniej ge
                          > neracji to już w samym koncepcie i zalozeniu jest totalnie dziwna hybryda. Bo a
                          > ni to sredni van ani kompakt – nowa klasa pomiedzy?

                          Jakie mniejsze od poprzedniej generacji??? Jest przecież większe wyraźnie od Corolli Verso. Verso jest normalnym kompaktowym minivanem, tyle że na płycie auta klasy średniej (Avensis). Dzięki temu mamy bardzo duży rozstaw osi przy ekstremalnie krótkich zwisach przednim i tylnym. Jaka hybryda, normalny samochód. Ponownie polecam jednak oberzenie go przed wydaniem opinii. Rozmiary Verso:
                          Rozstaw osi: 2,780 mm
                          Długość: 4,440 mm
                          Szerokość: 1,790 mm
                          Wysokość: 1,620 mm

                          >
                          > Nie wiem… nie interesowalem się nowa Verso wiec na pewno wiesz lepiej. No
                          > wa Avensis wyglada w każdym razie na wieksze auto.

                          Bo jest dłuższa dzięki dużym zwisom z przodu i z tyłu. Dla odmiany w Verso prawie nie ma zwisów. Rozstaw osi i szerokość - ta sama. Wysokość - Verso oczywiście wyższe.

                          >
                          > > Ale jeśli tak jest jak piszesz to Twoje Verso jest w innej klasie niż Vany o kt
                          > órych mysli autorka watku i do których ja się ciagle odnosze – czyli te ,
                          > ktre bazuja na kompaktach! Caly czas pisze np. o Zafirze i Corolli Verso. Chyb
                          > a przyznasz, ze to inna para kaloszy.
                          >
                          > Ponowienie – jeśli to co piszesz o Verso to prawda to rozmawiamy o dwoch
                          > klasach Panow. Ja się ciagle odnosze do kompaktowych a Ty do Verso, która w tej
                          > klasie nie jest (chyba).

                          Verso jest w tej samej klasie co Zafira (kompaktowy minivan) ale jak pewnie wiesz auta tych samych klas "czasem" się od siebie różnią. Tak jest i w tym przypadku.

                          > > Nie wchodziłem – na ulicy wyglada na kompakta (inna sprawa, ze nowa Avens
                          > is wielkością tez nie rzuca na kolana). Chyba, ze oglądałem Corolle Verso (w co
                          > watpie) a myślałem, ze to ten nowy van Tojki. Jak pisalem, sprawia wrazenia mn
                          > iejszej od generacji wstecz.

                          No i widzisz jak to jest z tymi oczami - wygląda na kompakta bo jest kompaktowym minivanem ale jednocześnie jest większa od Corolli Verso. Jak dokładnie kiedyś nie obejrzysz to dalej nie będziesz wiedział.

                          >
                          > Nastepnym razem obniż fotel ;-)
                          > W nowej Avensis jeszcze nie siedziałem. W generacji II nie zauważyłem takiego p
                          > roblem

                          Jak pisałem - fotel był obniżony. W II gen nie było takiego problemu. Obecnie to problem wielu aut klasy kompakt
                          • milos75 Re: znow o Toyocie ;-) 15.07.11, 11:21
                            Obcięło :-)

                            > > Nastepnym razem obniż fotel ;-)
                            > > W nowej Avensis jeszcze nie siedziałem. W generacji II nie zauważyłem tak
                            > iego p
                            > > roblem
                            >

                            Jak pisałem - fotel był obniżony. W II gen nie było takiego problemu. Obecnie to problem wielu aut klasy kompakt i średniej spowodowany pogonią za lepszym współczynnikiem Cx i bardziej agresywnym designem.
                            • galtom Re: znow o Toyocie ;-) 15.07.11, 13:47
                              milos75 napisał:

                              > Jak pisałem - fotel był obniżony. W II gen nie było takiego problemu. Obecnie t
                              > o problem wielu aut klasy kompakt i średniej spowodowany pogonią za lepszym wsp
                              > ółczynnikiem Cx i bardziej agresywnym designem.

                              To faktycznie kiszka i tym bardziej nalezy zalowac, ze wybor modeli Tojki w Europie jest tak maly.
                              --
                              Pozdrawiam, Galtom
                              anonimowe ściąganie z p2p i torrentów -> google -> p2p i torrent vpn
                          • galtom Re: znow o Toyocie ;-) 15.07.11, 13:45
                            milos75 napisał:

                            > Więc różnie to bywa, przy dzisiejszych cenac
                            > h paliwa to raczej Twoje podejście jest nietypowe.

                            Moje podejscie jest jaknabardziej typowe :-) Po prostu mamy rozne potrzeby.
                            Gdybys potrzebowal ayta z napedem AWD to wieszke spalanie przyjmowalbys jako czesc tego dodatku i tyle.

                            Ja, w zwiazku z tym ze korzystam z auta w gorach, na nieodsniezonych drogach i majac VANA RWD czesto i gesto korzystam z lopaty i lancuchow - wole miec ciut wyzsze spalanie i naped na 4 kola. Gdybym takich problemow nie doswiadczal tez wolabym naped na 1 os i nizsze spalanie bo na cholere mi wtedy 4x4?

                            > Inna sprawa, że ceny używanych Sienn II i III gen każą się w ogóle zastanowić n
                            > ad sensownością zakupu - mamy używane i na 99% rozbite i kręcone auto w cenie n
                            > owego kompaktowego minivana prosto z salonu,

                            W przypadku Sienny (podbie jak np. RX300) latwiej jest znalezc nieoszukany egzemplarz bo nie sa to auta, ktorymi interesuje sie przecietny handlarz. Wystarczy poszukac modelu od wlasciciela, ktory sam je sobie kilka lat wczesniej sciagal. W przypadku tak malo poularnych aut choc tez wymaga to czasu ma to duzo wieksze sznase powodzenia niz gdy szuka sie 4 letniego Passata TDI z przebiegiem 50 tys. km od lekarza emeryta ;-).

                            Takich aut do PL nie sciaga sie na handel bo popyt nie nie (z uwagi na cene, spalanie, itd...) jest prawie zaden.

                            > A w ogóle to dyskutujemy na zasadzie co lepiej kupić: starą Toyotę czy nowego L
                            > exusa. Trochę bez sensu. Różne są możliwości i potrzeby.

                            Pewnie, tym bardziej, ze wszyscy wiedza, ze najlepiej kupic ablo nowa SKode albo wsponianego wyzej Passata TDI od emeryta ;-)

                            > Oczywiście że fakt, z tym że stawianie Camry na jednej półce z Mercem E to przy
                            > całej mojej sympatii dla Toyoty - nieporozumienie.

                            A znasz amerykanska klase E? Bo jesli postawic Europjeska to masz 100% racji... ale tez Mercedes z Niemiec i z Meksyku to to samo auto tylko z nazwy :-)

                            > Oczywiście, że ma - nie ma nic za darmo - ale te minusy są nie tylko w minivana
                            > ch kompaktowych ale i w dużych np. Previi, prawda?

                            Oczywiscie, ze sa - tyle ze duzye minivany jak Twoj czy moj maja jeszcze jakies PLUSY - prawda? A tych w kompaktowych wozidelkach typu Scenic nie zauwazylem.

                            > Nie no, nie przeginaj. Chyba przyznasz, że łatwiej znaleźć miejsce do parkowani
                            > a w takiej Wawie dla Smarta niż dla Previi?

                            Nie wiem... nie mieszkam w Warszawie a w Katowicach takich problemow nie zuwazylem - w centrum jestem kilka razy w tgodniu.
                            W Londynie roznica Smart Previa na pewno robi roznice - ale juz Avensis (ktora tam mialem) vs Previa - zadnej.

                            > Za to Verso można codziennie
                            > jeździć do pracy i nie kupować już nic mniejszego - kumasz?

                            Nie kumam - w Londynie jezdzilem Avensis i nie bylo wielkiego klopotu (bo do centrum i tak autem jezdzilo sie tylko w wekend z powodu cen parkingow w tygodniu) a w Katowicach problem z parkingiem w centrum zrobiloby mi cos pokroju amerykanskich pickupow typu RAM, ktore faktycznie maja rozmiar kosmiczny.

                            Co ro rozmiarow:

                            Previa I gen - 4750 mm długości, 1803 mm szerokości
                            Avensis obecna - 4765 i 1810
                            Verso - 4440 i 1790
                            Corolla (sedan) 4540 i 1760

                            Wg mnie to roznice kosmetyczne i na codzien szukajac miejsca jak uznasz ze dla Ciebie jest OK to ja sie tez zmieszcze (malo kto przeciez tak wybira miejsce parkinoge ze mu po 5 cm luzu zostaje 9bo jak drzwi otworzyc...) :-)


                            > Oczywiście, że jest, kompaktowe minivany mają mnóstwo zalet w porównaniu do zwy
                            > kłego kombi:
                            > - wyższe nadwozie = lepsza widoczność i wygodniejsza pozycja za kółkiem

                            O ile wyzej siedzi sie w Zafirze w porownaniu do AVensis Kombi?

                            > - dodatkowe miejsca = większa praktyczność i funkcjonalność

                            Scenic... Zarfira... - dodatkowe miejsce gdzie? Nad glowa :-) tylko jak i co tam wozic....

                            > - płaska podłoga po złożeniu siedzeń = można spać lub użyć auta jako bagażówki

                            Zycze powodzenia w spaniu w Scenicu i w Zafirze!

                            > - przesuwane i regulowane siedzenia w II rzędzie = możliwość dowolnej aranżacji
                            > wnętrza

                            Fakt... albo masz wzglednie duzy bagaznik i malo miejsca w drugim rzedzie lub odwrotnie :-)
                            Patrzac pod tym wzgledem to Honda Jazz wydaje sie idealem auta.

                            > - mnóstwo schowków, stoliczków itp. udogodnień. = wygoda dla dzieci

                            Tu masz racje - choc z mojego prywatneg p. widzenia oznacza to wiecej niepitrzebnych rzeczy w aucie - ale kobiety takie schowki kochaja.
                            Mnie wystarcza lodoweczka pod deska rozdzielcza na srodku i porzadny cupholder ;-)

                            > A od kombi zawsze będę wolał minivana.
                            Ja osobiscie nie loubie sedanow a kombi zawsze mi sie podobaly ale tez wole minivana :-)

                            > Bo jest mniejsze od Avensis Verso, Sharana i Galaxy. Ale jest większe i dużo wy
                            > godniejsze od Corolli Verso. Także nieuzbrojone oko może mylić, zwłaszcza że ja
                            > k piszesz - nie interesowałeś się. Ponownie sugeruję dokładne obejrzenie w salo
                            > nie przy okazji, wtedy będziesz wiedział o czym piszesz.

                            Ale ja wiem o czym pisze - jesli zwrociles uwage na moje poprzednie wpisy (i ten tez) to rozmowa caly czas dotyczy vanow klasy kompakt - czyli tych na kompaktach bazujacych.
                            Jak sam piszesz Twoje Verso siedzi na podlodze Avensis a ta jak ostatnio sprzqdzlem kompaktem nie jest.

                            Raczej wolabym, zebys Ty porownal Verso do wynalazkow typu Zafira, Secnic czy Picasso i powiedzial czy to to samo. Watpie, bo sam piszesz, ze Corolla Verso (van kompaktowy) to jednak nie to samo co Corolla Verso.

                            > Jakie mniejsze od poprzedniej generacji??? Jest przecież większe wyraźnie od Co
                            > rolli Verso.

                            Od AVensis Verso jest mniejsze - prawda? O tym pisalem i sam to wyzej potwierdziles.

                            > Verso jest normalnym kompaktowym minivanem, tyle że na płycie auta
                            > klasy średniej (Avensis).

                            No to jakim normalnym?!? Wlanie zueplnie odmiennym od reszty (na PLUS!) - vany kompaktowe sa kompaktowe bo sa zrobione na kompaktach. A ty masz fure wykonana w calkiem innej koncepcji. Troche jak Previa bo jak spojrzysz na rozmiar zew. mojego vanika to powiesz, ze wzasadzie jest wielkosciowo w klasie aut średnich. Tyle, ze ni cholery nie przeklada sie to na rozmiar wnetrza.
                            U ciebie jest podobnie tylko inaczej :-)

                            Jeszcze raz poprosze - porownaj Verso do typowego przedstawiciela klasy - Scnic lub Zafira.

                            > Jaka hybryda, normalny samochód.

                            Hybryda w sensie pomysl - zrbic auto o malym rozmiarze zew. duze w srodku. Czyli podloga z AVensis a nie z corroli.

                            > Ponownie polecam jednak oberzenie go przed wydaniem opinii.
                            Ponownie informuje, ze nie zaliczam Twojego wozka do vanow kompaktowych. A wszelkie moje opinie dotycza tej klasy.

                            end
                            • milos75 Re: znow o Toyocie ;-) 15.07.11, 17:37
                              galtom napisał:

                              > Ja, w zwiazku z tym ze korzystam z auta w gorach, na nieodsniezonych drogach i
                              > majac VANA RWD czesto i gesto korzystam z lopaty i lancuchow - wole miec ciut w
                              > yzsze spalanie i naped na 4 kola. Gdybym takich problemow nie doswiadczal tez w
                              > olabym naped na 1 os i nizsze spalanie bo na cholere mi wtedy 4x4?
                              >

                              Weź pod uwagę, że FWD jeździ się zupełnie inaczej niż RWD i prawdopodobnie większość Twoich problemów przy jeździe górskiej znikłaby już przy zamianie Previi RWD na Siennę FWD z napędem na jedną oś.


                              > > - wyższe nadwozie = lepsza widoczność i wygodniejsza pozycja za kółkiem
                              >
                              > O ile wyzej siedzi sie w Zafirze w porownaniu do AVensis Kombi?

                              O tyle, że coś widać na drodze, w nowej Avensis ja z miejsca kierowcy widzę głównie podsufitkę i (podniesione) osłonki przeciwsłoneczne.

                              >
                              > > - dodatkowe miejsca = większa praktyczność i funkcjonalność
                              >
                              > Scenic... Zarfira... - dodatkowe miejsce gdzie? Nad glowa :-) tylko jak i co ta
                              > m wozic....
                              >

                              Dodatkowe miejsca nie miejsce. Gdzie? W bagażniku. Nie raz i nie dwa już mi się przydały i nie tylko do przewozu teściowej ;-)

                              > > - płaska podłoga po złożeniu siedzeń = można spać lub użyć auta jako baga
                              > żówki
                              >
                              > Zycze powodzenia w spaniu w Scenicu i w Zafirze!
                              >

                              Nie wiem jak ze spaniem w Scenicu lub Zafirze ale u mnie w Verso śpi się super w dwie dorosłe osoby. Dziecko też by się na dokładkę zmieściło w środek :-)

                              > > - przesuwane i regulowane siedzenia w II rzędzie = możliwość dowolnej ara
                              > nżacji
                              > > wnętrza
                              >
                              > Fakt... albo masz wzglednie duzy bagaznik i malo miejsca w drugim rzedzie lub o
                              > dwrotnie :-)
                              > Patrzac pod tym wzgledem to Honda Jazz wydaje sie idealem auta.
                              >

                              Nie jest tak źle, przynajmniej u mnie. Kwestia czego potrzebujesz w danej chwili. Tyle że trzeba się pobawić chwilę ale rozkładania i składanie siedzeń jest banalnie proste - jeden ruch ręki. W Previi masz wszystko jednocześnie i nie musisz składać i rozkładać siedzeń. A Honda Jazz to bardzo dobrze pomyślane auto tylko w zupełnie innej kategorii :-)

                              > > - mnóstwo schowków, stoliczków itp. udogodnień. = wygoda dla dzieci
                              >
                              > Tu masz racje - choc z mojego prywatneg p. widzenia oznacza to wiecej niepitrze
                              > bnych rzeczy w aucie - ale kobiety takie schowki kochaja.
                              > Mnie wystarcza lodoweczka pod deska rozdzielcza na srodku i porzadny cupholder
                              > ;-)
                              >

                              Schowki też mnie wkurzają - zwłaszcza jak z jakiegoś zacznie śmierdzieć ;-) Dzieci różne rzeczy zostawiają i zapominają. Ale stoliczki samolotowe to fantastyczny pomysł, którego w Previi brak :-)

                              > Raczej wolabym, zebys Ty porownal Verso do wynalazkow typu Zafira, Secnic czy P
                              > icasso i powiedzial czy to to samo. Watpie, bo sam piszesz, ze Corolla Verso (v
                              > an kompaktowy) to jednak nie to samo co Corolla Verso.
                              >

                              Różne są kompaktowe minivany. Porównując Verso do Zafiry, Scenica, C4 Picasso, Hondy FRV, Carens, Orlando, Altei XL, Forda C-MAX to na pewno w Verso jest więcej miejsca i wnętrze jest bardziej przestronne i wygodne. Ze względu na płytę i rozstaw osi Verso zdecydowanie lepiej się też prowadzi od większości z nich. Ale już porównując do Tourana, Mazdy 5, Grand Scenica, Grand C-MAXa czy Peugeota 5008 to ilość miejsca we wnętrzu jest podobna. A porównując do Citroena C4 Grand Picasso czy Forda S-MAX to na pewno mniejsza. Więc różne są samochody określane dziś jako kompaktowe minivany i tyle.


                              > No to jakim normalnym?!? Wlanie zueplnie odmiennym od reszty (na PLUS!) - vany
                              > kompaktowe sa kompaktowe bo sa zrobione na kompaktach. A ty masz fure wykonana
                              > w calkiem innej koncepcji. Troche jak Previa bo jak spojrzysz na rozmiar zew. m
                              > ojego vanika to powiesz, ze wzasadzie jest wielkosciowo w klasie aut średnich.
                              > Tyle, ze ni cholery nie przeklada sie to na rozmiar wnetrza.
                              > U ciebie jest podobnie tylko inaczej :-)
                              >
                              > Jeszcze raz poprosze - porownaj Verso do typowego przedstawiciela klasy - Scnic
                              > lub Zafira.
                              >

                              We wszystkich testach Verso jest porównywane do innych kompaktowych minivanów i nie uważam, że jest to błąd. Po prostu auta tej klasy przynajmniej niektóre, bardzo się rozrosły od czasu kiedy się interesowałeś tematem i nie ma sensu sprowadzanie wszystkich do Scenica (nie Grand i pewnie starszej generacji) i Zafiry, która jest chyba najstarszym minivanem na rynku.
                              • milos75 Re: znow o Toyocie ;-) 15.07.11, 20:12
                                PS

                                galtom napisał:

                                > Nie kumam - w Londynie jezdzilem Avensis i nie bylo wielkiego klopotu (bo do centrum i tak >autem jezdzilo sie tylko w wekend z powodu cen parkingow w tygodniu) a w Katowicach >problem z parkingiem w centrum zrobiloby mi cos pokroju amerykanskich pickupow typu >RAM, ktore faktycznie maja rozmiar kosmiczny.

                                Nie chodzi tylko o parkowanie ale o całokształt, w tym spalanie i ogólną sensowność. Jaki jest sens rozpędzać wielką 2-tonową lochę typu Sienna w porannych i popołudniowych korkach, od świateł do świateł, jadąc nią samemu i z bagażami typu torba na laptopa spalając 20l/100 i zatruwając środowisko? Dlatego mieszkając w wielkim mieście raczej trudno używać Sienny jako jedynego samochodu w rodzinie do wszystkich zadań od dojazdów do pracy przez zakupy, drobne podróże i wakacyjne wojaże. Verso może być takim jedynym samochodem, który sprawdzi się we wszystkich tych zadaniach i od Sienny zdecydowanie gorszy będzie głównie na wakacjach. Ale wakacje są raz w roku :-) Dlatego mimo że strasznie mi się Sienna podoba, to zdaję sobie sparwę, że jej zakup nie byłby do końca racjonalny :-)

                                milos75 napisał:

                                >
                                > Różne są kompaktowe minivany. Porównując Verso do Zafiry, Scenica, C4 Picasso,
                                > Hondy FRV, Carens, Orlando, Altei XL, Forda C-MAX to na pewno w Verso jest więc
                                > ej miejsca i wnętrze jest bardziej przestronne i wygodne. Ze względu na płytę i
                                > rozstaw osi Verso zdecydowanie lepiej się też prowadzi od większości z nich. A
                                > le już porównując do Tourana, Mazdy 5, Grand Scenica, Grand C-MAXa czy Peugeota
                                > 5008 to ilość miejsca we wnętrzu jest podobna. A porównując do Citroena C4 Gra
                                > nd Picasso czy Forda S-MAX to na pewno mniejsza. Więc różne są samochody określ
                                > ane dziś jako kompaktowe minivany i tyle.
                                >

                                Małe sprostowanie.
                                W Verso jest więcej miejsca niż w Touranie, zwłaszcza na nogi we wszystkich rzędach (Touran jest krótszy i ma dużo mniejszy rozstaw osi). Co do Mazdy 5 to w Maździe jest więcej miejsca w 3 rzędzie foteli, za to jest sporo węższa od Verso przez co w 2 rzędzie ma tylko 2 normalne fotele, środkowy jest węziutkim podłokietnikiem a nie fotelem. W Verso są w 2 rzędzie 3 pełnowymiarowe fotele. Ta sama uwaga do Forda Grand C-MAXa, z tym że w nim jest ogólnie mniej miejsca niż w Verso, porównywalnie do Tourana, w 2 rzędzie środkowy fotel jest wąski. Grand Scenic to z kolei specyficzny typ, tam dzięki przedłużonej płycie podłogowej i "wepchnięciu" pasażerów przednich foteli, wygospodarowano naprawdę dużo miejsca w środku. Cierpi na tym właśnie kierowca i pasażer z przodu, którzy nie mają wygodnej pozycji. Co do Peugeota 5008 i zwłaszcza Citroena C4 Grand Picasso to mają więcej miejsca w środku niż w Verso i to mimo płyt podłogowych z kompaktów, więc te auta to swego rodzaju fenomen i przykład co można dzisiaj zrobić w tej klasie aut. Natomiast Ford S-MAX jest na płycie podłogowej Mondeo i jest już sporym autem, ale o zupełnie innej koncepcji niż Verso i chyba wykracza już poza pojęcie kompaktowego minivana.
                                • milos75 Re: znow o Toyocie ;-) 16.07.11, 11:32
                                  PPS Skoro w Katowicach nie ma korków to możesz mówić o dużym szczęściu...

                                  "W tym raporcie o korkach w
                                  Warszawie, Łodzi, Wrocławiu,
                                  Krakowie, Katowicach, Poznaniu i
                                  Gdańsku brano pod uwagę to, jak
                                  długo stoimy w korkach, jakie koszty
                                  w związku z tym ponosimy i poziom
                                  satysfakcji . Najlepiej wypadły
                                  Katowice, najgorzej my, z wynikiem
                                  trzykrotnie gorszym. "

                                  m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,9957369,Metro_we_Wroclawiu__Idee_sa_wazniejsze_niz_pieniadze.html




    • alex6500 Re: Może ktoś doradzić , szukam minivana 13.07.11, 14:28
      No to najlepszy by był chyba Opel zafira , czyż nie? Zależy o ile mniejszy i co się dla Ciebie liczy i w jakim wieku, czy nowy?. Może z używanych Toyota Picnic. Jest 7 osobowy, mniejszy i jak to Toyota, niezawodny oraz trwały. Problem to mała popularność a zatem możliwość zakupu gorsza.

      katia211 napisała:

      > wielkości Opla Zafiry , 7 osobowego, ale żeby był mniejszy od vanów typu Ford
      > Galaxy i Sharan? Może ktoś doradzić inne marki ?
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka