Dodaj do ulubionych

Piękne prototypy, brzydkie samochody

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.08.11, 08:24
Auta projektują księgowi i wychodzi to co mamy...
Obserwuj wątek
    • Gość: jacek Re: Piękne prototypy, brzydkie samochody IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.08.11, 09:12
      Większość pokazanych tutaj projektów została schrzaniona w sposób niewytłumaczalny, ale generalnie problemem są nie tylko krótkowzroczni księgowi i tchórzliwi szefowie, ale właśnie styliści. Jak dostaną za dużo swobody, to zamiast samochodów robią rzeźby na kołach, których nie sposób wprowadzić do produkcji. Trzeba poprzesuwać światła, żeby spełnić wymogi homologacyjne, kierowcy i pasażerom zostawić trochę miejsca, uwzględnić wyniki z tunelu aerodynamicznego, zaprojektować - także geometrycznie - strukturę, która wytrzyma testy zderzeniowe itp. Oczywiście trzeba też bez przerwy liczyć cenę i masę każdej użytej śrubki, bo ich suma składa się bezlitośnie na cenę i wagę całego samochodu.
    • Gość: Gosć Re: Piękne prototypy, brzydkie samochody IP: *.wroclaw.wsa.gov.pl 12.08.11, 11:19
      Porsche Boxter - nie widziałem na żywo ale na podstawie zdjęć różnice są prawie żadne a koła każdy może sobie zmienić. Seryjna wersja wygląda nieco gorzej ale na pewno nie totalnie źle. Zawód klientów wynikał raczej z tego że się spodziewali tańszego porsche o osiągach droższego modelu. No cóż, za darmo nic nie ma, dlatego pluje się do dziś na Boxstera że to Porsche dla ubogich których nie staćn a prawdziwe Porsche.
      Mercedes ML - poza przetłoczeniami błotników które w tej wielkości nijak nie pasowały do Mercedesa te koła w AAV są za duże do normalnej jazdy - ledwo się mieszcząw błotnikach i nawet jaa po kostce obijałyby nadwozie. ML wygląda nieco gorzej ale nie totalnie źle.
      Odge Charger concept - czysta nierealistyczna fantazja, pod tak ukształtowaną przednią częścią nadwozia nie zmieściłby się żaden silnik wart odrodzonego muscle car-a. Poza tym styl zdecydowanie za bardzo wygląda jak zerżnięty z Corvett-y.
      Aztek - zarówno concept jak i seryjny jest różnie obrzydliwy. Concept to już jest 'absolutny paw' i nic nie jest w stanie go uratować. Seryjna wersja jest mimo wszystko odrobinkę bardziej strawna.
      Koleos - prototyp w stylu Avantime'a, który sam w sobie mi się nawet podobał. Ale na crossoverze wygląda jak pokraka z filmów SF z lat 70-tych. Seryjna wersja wygląda normalnie, można powiedzieć przecietnie, ale całkiem ok.
      Compasss - zgadzam sie w 200% - wspaniały Concept (choć chyba raczej nie do zrealizowania bez drobnych poprawek) i nędzna wersja seryjna.
      Antara - concept zdecydowanie ładniejszy, seryjny przeciętny ale w miarę ok.
      PS. Porównujecie 3-drzwiowe concepty do 5-drzwiowych seryjnych wersji, w których 5-tki są z góry zawsze skazane na porażkę, jako te większe, mniej zgrabne i z wyglądu mniej dynamiczne.
    • Gość: Gość Re: Piękne prototypy, brzydkie samochody IP: *.geobid.pl 12.08.11, 11:20
      akurat Boxster się niewiele zmienił w wersji produkcyjnyej;p
      Po to są nazwane conceptam carami, że to tylko koncepcja pojazdu, a nie gotowy pojazd;p co z tego, że auto produkcyjne byłoby zgodne z conceptem jak jego czas produkcji byłby strasznie długi, sama produkcja skomplikowana, a cena wysoka;p Większość pokazanych tutaj marek pochodzi od producentów - normlanych, że tak ujmę i auta mają przynosić zyski ze sprzedaży etc., a nie stać na wystawach w galeriach dzieł;p
      Kolejny artykuł na poziomie SP;p
    • Gość: Gość Re: Piękne prototypy, brzydkie samochody IP: *.wroclaw.wsa.gov.pl 12.08.11, 11:27
      Iosis - generalnie się zgadzam, widać że Opel sobie wział ten porzucony tył i zainstalował w Insigni :) Ale ogólnie Mondeo wygląda całkiem dobrze, na tle tego co się ostatnio dzieje w segmencie D.
      Kizashi - seryjny nie ma nic wspólnego z prototypem, który został zamordowany i schowany. Choć nie było się aż tak bardzo czym chwalić bo był klonem Mazd z ostatnich lat (najładniejsze samochody lat 00, teraz to już nie to co wtedy). Suzuki zrobiło taki totalnie nic.
      Duster - niebo a ziemia. wbrew opiniom Duster seryjny jest brzydki i wygląda jak terenówki sprzed 25 lat (z przodu). Przód kompletnie nie pasuje do tyłu. Porażka. No ale koncept to była czystej wody nierealna fantazja Dacii.
    • jorn Re: Piękne prototypy, brzydkie samochody 12.08.11, 11:41
      Trochę to naciągane, ale rozumiem, że każdy ma swój gust.
      Jak dla mnie, to w Mercedesie szkaradny prototyp zamieniony został na normalnie wyglądający samochód, który w kształcie znanym z konceptu byłby klapą handlową (proszę sobie sprawdzić dane ze sprzedaży Forda Taurusa pierwszej i takiej okrąglutkiej drugiej generacji). Aztek, to prototypowa szkarada zamieniona na szkaradę seryjną. Dacia Duster w kształcie znanym z prototypu na pewno nie miała szans na produkcję. Może jako Renault lub Nissan, ale nie pod marką Dacia. Seryjny Dodge Charger też fajnie wygląda i chciałoby się, żeby co najmniej tak samo fajnie jeździł. Jakby Renault wypuściło na rynek Kaleosa wyglądającego, jak ten prototyp, to pewnie powtórzyłoby ?sukces? Avantime?a. Ford Iosis wygląda fajnie, ale też Modeno jest w mojej opinii najładniejszym masowo produkowanym samochodem na świecie.
      Tak naprawdę tylko Jeep Compass pasuje jako przykład potwierdzający tezę artykułu i może jeszcze Opel Antara, ale tylko trochę.
      Pozdrawiam

      Jorn
    • Gość: zxc Re: Piękne prototypy, brzydkie samochody IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.08.11, 20:03
      Nie rozumiem dlaczego ktoś się doczepił Chargera i Boxtera. Jednego i drugiego widziałem na żywo i wyglądają odjazdowo! Charger to prawdziwy muscle-car, z kolei Boxter to low-cost Porsche-wozidełko. Reszta pewnie była dotknięta ręką finansisty, ale pewnie będzie więcej takich projektów. Multipla I gen jest reprezentantem prototypu, który wszedł do produkcji. Wygodna, tania i oszczędna, ale wygląda szkaradnie!
    • Gość: stanczyk Re: Piękne prototypy, brzydkie samochody IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.08.11, 21:37
      Suzu Kizaszi nie takie złe ... na żywo dobrze się prezentuje (stotunkowo oryginalnie w segmencie sedanów, z założenia bez-fajerwerkowym .. )

      Z Aztekiem jakieś nieporozumienie, w obu wersjach to "koślawa avantgarda"

      Duster też nie jest brzydkim autem (szczególnie uwzględniając cenę).. a wiadoma sprawa, że produkcja auta ludowego daleko będzie do tak efektowenego concept cara ..

      Charger to prawda .. powinno być coupe ... , ale współczesnym Chargerem jest Challanger ...:) .. rozmiarowo pasuje...,
      poza tym zawsze jest Charger w gangsterskim, efektownym przebraniu --> Chrysler 300 !
      ...
      Zauważcie co się dzieje jak auto kończy kiedy wygląda jak concept --> patrz Reno Avantime .. :)
      BTW francuzi zawsze pokazują wiele atrakcyjnych conceptów, a w produkcji, już trochę lepiej ale przepaść miedzy marzeniem a rzeczywistością jest ogromna...

      ...
      Za to najodważniej poczyna sobie chyba GM ...
      Okazuje się że "Yes, we can" : Camaro , Cadillac XLR , CTS-coupe,
      wczesniej Pontiac Solstice .. (i oby następna Corvette , a'la Transformers concept, nie daj Bóg "Ferrari inspired" :) są bardzo podobne do swoich concepcyjnych protoplastów.. --> wszystko to robota Boba Lutza (szef produktu i Welburna (szef designu) --> prawdziwych moto-entuzjastów, nie księgowych czy sprzedajnych Pia-R-owców ...
      ...
      W okresie kiedy zaczęły pojawiać sie pierwsze Modern Mucsle (po roku 2000) anonsowano sporo koncepcyjnych modeli nawiązujących do oryginalnej Muscle-ery, albo starszych klasycznych modeli (Ford : Thunderbird, Mustang,
      Hot-Rod-owate: Chevroler HHR , SSR , czy Prowler , PT Cruiser u Chryslera ..etc ...
      i auta poza produkcją Lincoln Continental, Ford 49 , Interceptor ...etc ...
    • silling Re: Piękne prototypy, brzydkie samochody 14.08.11, 17:42
      charger jest bardzo popularny i to nie jest brzydkie auto, wyglada jak dodge (concept do mnie jakos nie przemawia)

      aztec to najbrzydszy pontiac jakiego widzialem a ma spora konkurencje ;) nie maialem pojecia dlaczego w ogole sie za to brali, ale nigdy wczeniej nie widzialem concepta - teraz rozumiem, ze zamysl byl calkiem dobry, ale nie na tamte czasu - amerykanski przemysl samochodowy spoczal w latach 90-tych na laurach i dopiero teraz sie powoli budzi...


Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka