Dodaj do ulubionych

Motodziennik: Nowości Opla

IP: *.internetia.net.pl 19.09.11, 08:59
Bardzo zacna pora - pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • Gość: sailor Motodziennik: Nowości Opla IP: *.dynamic.chello.pl 19.09.11, 09:01
      jak można projektować auta tzw " premium " i nie montować tam klimy - nie rozumiem to audi może się sprzeda za ...30 tys a może nie , co do diesli montowanych w oplu to są to chyba jednostki fiata ( 2.0) ale zafira przegrywa wyglądem z S Maxem, to info o cytrynach super , więcej takich informacji ! Podobno w nowym zawieszeniu hydro III jest 6 kul od pneumatyki i citroen daje na to zawieszenie gwarancję do 150 tys przebiegu lub 5 lat ,
    • Gość: dzr Re: Motodziennik: Nowości Opla IP: *.adsl.inetia.pl 19.09.11, 09:42
      Hydractive 3 posiada 4 kule a Hydractive 3+ na kul 6. Tak wygląda to w C5 pierwszej generacji. Wersja z 4 kulami nie ma włączanej funkcji "Sport" w zawieszeniu. Sama funkcja "Sport" pozwala na lekkie usztywnienie zawieszenia. Samo zawieszenie na wertepach podnosi się a na gładkiej drodze po przekroczeniu 110km/h samo lekko się obniża.
    • Gość: asas Re: Motodziennik: Nowości Opla IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.09.11, 10:13
      Kochana Redakcjo

      proszę wytłumaczcie ludziskom dlaczego tak nie lubicie silnika 1,2 fiata
      czyżby dlatego że jest oszczędny- punciak z tym silnikiem bez wysiłku kierowcy spala 6,5litra
      czyżby dlatego że jest wiekowy (rozumiem, że podoba się Wam bardziej nowa pralka automatyczna Bosch od Claudii Schiffer)
      czyżby dlatego że jest elastyczny jak na swoją pojemność (zaleta starszych konstrukcji 8 zaworowych, jest bardziej żwawy od silników 16V, które rzekomo mają 75 czy też 80 KM)
      czyżby dlatego że jest bezawaryjny- silnik nie wymaga napraw, jedynie co zawodzi to osprzęt (alternator) obecne silniki mogą o takiej bezawaryjności jedynie pomarzyć (patrz problemy TSI)

    • Gość: mhm Re: Motodziennik: Nowości Opla IP: *.zim.wroc.pl 19.09.11, 11:28
      Szanowny panie Jacku.
      Uprzejmie dziękuje za rozpowszechnianie legend o hydroneumatykach :) O tym "nie odpuszczaniu" tłoczków to prawda, ALE w autach o które właściciel niezbyt dobrze dba, albo serwisuje u "kowala" za rogiem. Jako posiadacz 3 hydropnaumatyka (obecnie Xantia) informuje, że u mnie klocki hamulcowe nie trą i nie wymagają tak częstych wymian jak Pan podaje.
      LHM był stosowany w hydroneumatykach. Obecnie w C5 i C6 jest stosowany LHS. Nie jest on zamienny z LHM.
      LHM za 20-25 zł/l to jest dla "oszczędnych". Ma gorsze właściwości i wymaga częstszej wymiany (szybko się starzeje).
    • martm1 Re: Motodziennik: Nowości Opla 19.09.11, 11:39
      1,2 w punciaku zbiera się bardzo ładnie już z najniższych obrotów w porównaniu z braćmi 16V i pali 6,5-7,0l LPG w trasie. Nie wiem czego więcej chcieć od łopatologicznie prostego w budowie i taniego w utrzymaniu silnika. Chyba tylko tego, że jest właśnie stary.
    • wy3psy Re: Motodziennik: Nowości Opla 19.09.11, 13:02
      Charakterystyka polskiego oplarza - właściciela opla.
      Na podstawie 10 lat przeglądania for dyskusyjnych, o różnej tematyce.

      ŁOPYL - WIR LIBEN AŁUTOS.

      1. Oplarz jako człowiek.
      Jest to osoba o nieco staro-wiejskim usposobieniu, z dziwnym poczuciem humoru, nie dba o siebie (higiena), ma w życiu olbrzymie kompleksy które leczy złością i ironią, myśli, że sporo wie, podczas gdy w głowie i butach wyłącznie słoma. Oplarz często mówi to co myśli, niestety jego proces myślowy omija wszelakie kanony dobrego smaku konwersacji, stąd też wypowiedzi oplarzy traktowane są jako niewybredny atak na współrozmówcę.



      2. Oplarz i jego samochód.
      Oplarz jeździ oplem, rzecz jasna, ale nie sportowym, nie usportowionym, nie 50-letnim klasykiem, tylko zwykłym, szaroburym, kwadratowym zbitkiem stylistycznej nudy (Vectra, Astra, Omega itp.), który nie wnosi nic pozytywnego do motoryzacji, ani do życia posiadającego go człowieka. Czy jest, czy go nie ma - bez znaczenia. Oplarz czasami zapomina, że ma samochód, lub też zdarza mu się próbować otworzyć samochód sąsiada, znane są też przypadki prób otwierania przez oplarza radiowozu czy też taksówki. Oplarz użytkuje samochód tylko w jednym celu - jazda z domu do pracy / z pracy do domu. Poza tym, jego opyl stoi w garażu lub przed domem, nie używany. Każdy kto używa samochodu również w innym celu (cruising po mieście lub poza nim, ściganie się po torach wyścigowych, zabawa na parkingach, jazda bez celu aby rozkoszować się swoim samochodem itp.), jest dla oplarza wrogiem, ponieważ robi coś lepszego z samochodem. Oplarz tego nie cierpi.



      3. Oplarz i inni właściciele samochodów.
      Koegzystencja oplarza z innymi jednostkami bywa uciążliwa. Oplarza dziwi i bardzo denerwuje, jeśli ktoś tworzy ze swoim samochodem pewną więź, opierającą się o takie rzeczy, jak dbanie, ulepszanie samochodu, z czego wynika zadowolenie z użytkowania, polecanie swojego samochodu innym, rozmowy o nim, swoista miłość do niego i ogólnie do motoryzacji. Oplarz uważa takie rzeczy za obrazę, ponieważ skoro on traktuje swój samochód jak byle co, to inni też tak powinni. Dlatego też ma bardzo agresywne usposobienie w stosunku do ludzi, którzy kochają motoryzację. Ponadto, oplarz nie uznaje innych marek, jak również właścicieli innych samochodów. Liczy się tylko łopyl - wi libyn ałtos.



      4. Oplarz i tuning.
      Drażliwy temat, ocierający się o pojęcia i technologie niezrozumiałe dla oplarza, stąd też traktuje on tuning jako zło, wieś, agro, strata kasy, lans, głupota itp. Oczywiście oplarz nie wie o tuningu absolutnie nic, więc wszystko go wkurza ponieważ czuje się głupszy w porównaniu do innych, a jeśli już coś mu świta, to najczęściej źródła tego są dwa:
      1) hamerykańskie filmy "fast und fjurjus".
      2) gdzieś tam, kiedyś tam na ulicy zobaczył jakiś samochód, który wydawał mu się jakby był po tuningu i nie spodobał mu się.
      Ta kopalnia wiedzy wystarcza oplarzowi, aby ukierunkować jego pogląd odnośnie wszelakich modyfikacji samochodu, na totalną eksterminację. I tak też czyni.
      - Projekt samochodu do driftingu zamykający się w kwocie 50000 zł? - dla oplarza to wieś tuning.
      - Projekt samochodu do KJS zamykający się w kwocie 20000 zł? - wieś tuning.
      - Modyfikacje samochodu, pozwalające na sprawną jazdę po torach, jednocześnie zapewniające legalność w ruchu drogowym? - wieś tuning.
      - Pakiety mocy, poprawiające charakterystykę silnika? - wieś tuning.
      - Sportowe zawieszenia, elementy usztywniające zawieszenie, sportowe opony? - wieś tuning.
      - Zmiana felg, ze stalowych+kołpaki, na aluminiowe, w złotym kolorze, z polerowanym rantem? - wieś tuning.
      - OEMowa dokładka pod przedni zderzak? - wieś tuning.
      - Naklejka: "Kocham mojego/moją/moje (tu nazwa samochodu)"? - wieś tuning.

      Dla oplarza, każda ingerencja w samochód i wydawanie pieniędzy na coś poza naprawami, jest wieś tuningiem i robione na pokaz.



      5. Wybrane cytaty z wypowiedzi oplarzy.

      - "Niby po co ludzie kupują Jaguara??"
      - "Białe felgi?? Ale wieś..."
      - "Samochód za 200000 zł?? Wolałbym 10 opli."
      - "Rdza? A co to jest? Nie rozumiem."
      - "Odpi***ol się od mojego opla!!!!!!!!!!!!!!!"
      - "Widziałem ostatnio subaru impreze sti wrx, ale wieś..."
      - "Chciałbym mieć prawdziwy sportowy samochód. Vectre 2.5L z pakietem IRMSCHER."
      - "Wieśniaki z bmw i civiców zaczęli kupować Calibrę, przez co popsuli jej reputacje."
      - "Nie rozumiem ludzi którzy podniecają się dźwiękiem silnika."
      - "Niemieckie samochody nie są nudne, szczególnie nie ople."
      - "Podnoszenie mocy w samochodzie? Ale wieś, tandeta na pokaz. Wolałbym blacharkę zrobić."
      - "Lotus Omega to jedyny supercar, ponieważ zbudowany jest na bazie opla. Wygląda przepięknie i oryginalnie oraz może jechać 300 km/h po autostradzie, uciekając przed policją."
      - "A po co mam zmieniać stalówki z oryginalnymi kołpakami opla, na alusy?? Nie jestem wieśniakiem zajaranym agro tuningiem."



      6. Przyszłość oplarzy.
      Oplarze najlepiej czują się jako indywidualne jednostki. W grupach, ich debilne teksty i żenujący poziom wiedzy mogą być odbierane jako atak masowej głupoty, więc stosują zasadę rozproszenia i pozycyjnego ataku, z zachowaniem różnych stanowisk i odstępów czasowych. Niestety, osobistości te karmią się nawzajem głupotą i niewiedzą, przez co czas ich wyginięcia znacznie się wydłuża. Na obecną chwilę przygotowywana jest broń masowego rażenia, która pozwoli zmniejszyć populację oplarzy. Broń atakuje karoserię ich samochodów, czego następstwem jest rdza. Rdza na oplu powoduje smutek u oplarza i odbiera mu chęć do życia. Z jednej strony eliminuje to oplarza ze społeczeństwa motoryzacyjnego, ale niestety z drugiej strony, wzmaga jego agresję. Ponadto, ze wszystkich stron świata dochodzą sygnały, jakoby oplarze uodpornili się na rdzę, a raczej na jej psychologiczny efekt. Pojawia sie też słowo kluczowe - RUDOPELOVE, prawdopodobnie jest to substancja narkotyczna, pozwalająca przezwyciężyć tak zwany ATAK RUDEJ. Tak czy inaczej, w najlepszym przypadku, z pominięciem ww. środków ekstremalnych, należałoby wdrożyć system samokontroli oplarzy, eliminujący jednostki przygłupie i złośliwe, aby fora dyskusyjne i serwisy motoryzacyjne w końcu odetchnęły.
    • wirecki Re: Motodziennik: Nowości Opla 19.09.11, 20:05
      Przedmówca ma rację, 7G-Tronic to pełny 7-stopniowy automat, a nie jakieś dziwactwo dwusprzęgłowe. 7G-Tronic Plus to najnowsza generacje tego automatu, a jak się to sprawuje można zobaczyć w testach Mercedesów SLK 200, klasy C 180 CGI czy CLS 350 CDI na www.autosalonpomorski.pl.
    • Gość: stefan Re: Motodziennik: Nowości Opla IP: *.adsl.alicedsl.de 19.09.11, 23:01
      Kolejne targi relacjonowane przez Motodziennik i kolejny raz lipa. Czy Gazete nie stac wyslac dwoch dziennikarzy do Frankfurtu? Jacek czyta dane techniczne z informacji wypuszczonych do prasy przez producentow samochodow i puszcza filmiki promocyjne danej marki. Szkoda gadac... Lubie Motodziennik, ale to zawsze mnie drazni. Na szczescie sam bylem na targach we Frankfurcie i widzialem wszystko na zywo.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się