Dodaj do ulubionych

Forester z oszczędniejszym dieslem

IP: *.agora.pl 03.10.11, 12:32
Oby tylko sprzęgła znów się nie kończyły przed czasem. Chociaż słyszałem, że ten diesel współpracując z ręczną szóstką nie ma już przygód z "niewłaściwym użytkowaniem" :)
Obserwuj wątek
    • xaliemorph Re: Forester z oszczędniejszym dieslem 03.10.11, 12:44
      A kurs prowadzenia diesla i palące się sprzęgła po 50kkm gratis?

      Nie polecam nikomu Subaru po tym jak się wypięło na klientów. Dali za słabe sprzęgło do diesla a klientom wmawiali że nie umieją jeździć. Cóż za tupet i brak szaczunku do klienta. Czyste złodziejstwo.
    • Gość: xyz* Re: Forester z oszczędniejszym dieslem IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.10.11, 13:41
      Brawa dla inżynierów z Subaru!!!
      Pokazali że silniki diesla to nie silniki! Oto małe zestawienie:

      Fiat Siena 1.6 16V 103KM 140Nm bez turbo 10.2s do setki Vmax 186km/h
      Subaru Forester 2.0 147KM 350Nm Turbo Diesel 10.4s do setki Vmax 186km/h

      I niech teraz mi ktoś powie że TD lepiej jadą bo mają wielki moment etc. etc. Diesel nawet jak ma o połowę więcej mocy i przeszło dwukrotnie większy moment to i tak jest tylko generatorem zasłon dymnych :D
      Siena wygrywa bo lepiej oddaje moc na koła mając lepsze (krótsze) przełożenia i kręci się na obroty nieosiągalne dla diesli. Ten sam ropniak subaru kręcony na wysokie obroty dał by okolice 300KM przy tych 350-380Nm i robił by na światłach Imprezę WRX.

      Gdyby producenci opracowani silnik wysokoprężny który dawałby radę do 7000RPM to benzyniaki odeszły by w zapomnienie, ale prędzej wybudują u nas drogi niż powstanie takie cudo. A szkoda.
    • c64 Re: Forester z oszczędniejszym dieslem 03.10.11, 14:43
      temat sprzęgła w foresterach z dieslem był znany, wystarczy trochę pogooglać, pierwsze z brzegu:

      forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=131136
      www.tvnturbo.pl/programDescription/127/23150/topic/view
      z tego co pamiętam bywali klienci, którzy mieli sprzegło do wymiany już po 10-15 tyś. km. Polskie ASO twierdziło uparcie, że to wina klienta, że klient nie umie jeździć samochodem ze stałym 4x4 i klient musi zapłacić za naprawę, bo sprzęglo i tak nie jest objęte gwarancją. Samochody Subaru są sprzedawane w PL od ładnych paru lat i dopiero przy foresterze w dieslu okazało się, że Polacy nie umieją jeździć samochodiami ze stałym 4x4 (później na forach okazało się że Niemcy czy Anglicy też nie umieją, ale o tym było cicho :) ASO wysyłało klientów na nieodpłatny kurs jazdy dieslem subaru (to chyba jedyny producent, który wysyłał swoich klientów na kurs jazdy wybranym nie-sportowym i nie-wyczynowym modelem ze swojej oferty):

      www.szkolenia.subaru.pl/
      Jednocześnie oferowano klientom przeprogramowanie jednostki sterującej, mające na celu zmniejszenie momentu obrotowego w wybranym zakresie obrotów (jak to trudno przenieść 350 Nm na 2 osie, no cóż...). Nie wiem w końcu czy problem ten został jakoś ostatecznie rozwiązany, bo przestałem się interesować tematem. Nie mój cyrk, nie moje małpy :)
    • liczbynieklamia Re: Forester z oszczędniejszym dieslem 03.10.11, 15:14
      @xyz*
      Siena vs. Forester

      Masa i aerodynamika zrobiła swoje. Rodzaj silnika nie ma większego znaczenia, do przyspieszania liczy się głównie stosunek mocy do masy, a przy prędkości maksymalnej moc i opór powietrza. A czy silnik jest benzynowy, wysokoprężny, czterosuwowy, dwusuwowy, mały czy duży to nie ma w zasadzie żadnego znaczenia.

      @Gościu
      Temat sprzęgła dotyczy jełopów co nigdy tym autem nie jechali a mają najwięcej do powiedzenia.

      Nie ma problemu sprzęgła, jest problem podejścia importera i serwisów do klienta. Subaru z dieslem to jest w miarę normalny samochód i nie powinien wymagać żadnych nadzwyczajnych umiejętności od kierowcy - to nie Impreza STI CS400. Jeśli klienci nie mieli problemów ze sprzęgłem w innych samochodach, a mają w Subaru, to wina leży po stronie Subaru, a nie po stronie klientów. Najbardziej rozbawił mnie jeden z dilerów Subaru (notabene czterokrotny mistrz Polski w rajdach samochodowych, więc powinien potrafić jeździć), który stwierdził, że czasem przy normalnym ruszaniu pod górkę rzeczywiście czuć smród sprzęgła, ale to żaden problem. Może dla niego, ale czasy trochę się zmieniły i dziś klienci wymagają w 100% sprawnego samochodu, zamiast cieszyć się, że po 10 latach czekania w końcu dostąpili przywileju kupna wybrakowanego malucha i ich radości nie zakłóciłoby nawet, gdyby w ich maluchu śmierdziało, stukało i ciekło.

      @c64
      Polskie ASO twierdziło uparcie, że to wina klienta, że klient nie umie jeździć samochodem ze stałym 4x4

      To też było zabawne! Boxer diesel jest na tyle słaby, że na suchym asfalcie samochód ruszałby równie sprawnie mając napęd na jedną oś (przykład: Audi A4 1.8TFSI 160KM zarówno z napędem na przód, jak i quattro robi pierwszą setkę w 8.6s), czyli nawet jeśli sprzęgło obrywa troszkę mocniej przy napędzie na 4 koła, to i tak sporo mniej niż przy mocniejszym silniku (w A4 przy napędzie na przód i ręcznej skrzyni może to być silnik 211KM, przy którym przyspieszenie do setki zajmuje 2 sekundy mniej niż w Legacy Diesel).
    • Gość: Shaft Re: Forester z oszczędniejszym dieslem IP: 109.95.239.* 03.10.11, 16:03
      To i ja dorzucę swoje trzy grosze w temacie sprzęgła. Sprzedawałem Subaru w salonie przez ponad rok (teraz robię coś zupełnie innego) więc ktoś może powiedzieć że jestem nieobiektywny, ale... uwierzcie mi że najbardziej stresującym momentem pracy człowieka sprzedającego samochody są jazdy testowe z klientami. Czasem po 100 metrach miałem ochotę wysiąść z auta bo widziałem co jest grane. Niestety, ruszanie i jazda na tzw. półsprzęgle jest normalnym zjawiskiem u naszych kierowców. Więc jeśli macie odrobinę wyobraźni co się dzieję z ogromną mocą generowaną przez moment obrotowy w silniku diesla przy jeździe na półsprzęgle w samochodzie ze stałym 4x4, powinniście przestać się dziwić spalonym sprzęgłom w Subaru. Dla laików wyjaśnię że w przeciwieństwie do aut napędzanych na jedną oś ruszanie na półsprzęgle w 4x4 nie spowoduje uślizgu napędzanej osi a cała moc nie przekazana na koła wróci na tarczę sprzęgła.
      A zupełnie osobnym tematem jest zachowanie Subaru Import Polska które stwierdziło pocałujcie nas w d... Generalnie mieli rację ale komunikat był dramatyczny.
    • c64 Re: Forester z oszczędniejszym dieslem 03.10.11, 16:07
      @liczbynieklamia

      1.8TSI ma 250Nm i 6 biegowa skrzynia, tutaj było o 100Nm więcej i 5 biegowa skrzynia. Na oko VW wymaga o wiele słabszego sprzęgła, może nawet o 50%, ale widać, że ta konfiguracja napędu w foresterze była do poprawy, co też producent uczynił, z tym że trochę ludzi ze skrzynią 5 biegową zostało na lodzie, bo jedyne co oni teraz mogą zrobić, to zmienić oprogramowanie silniki. Więc nie dość, że nadal musza uważać przy ruszaniu, to jeszcze zostają ze słabszym silnikiem niż fabryczny. Z odsprzedażą też problem, bo kto im kupi takie "coś", za co wcześniej wywalili calkiem sporo kasy.
    • Gość: Shaft Re: Forester z oszczędniejszym dieslem IP: 109.95.239.* 03.10.11, 16:22
      @bigos
      zmieniłem, bynajmniej nie z powodu stresu wywołanego jazdami. No ale widzę że trzeba kawe na ławe: jeśli chodzi o technikę jazdy Polacy jeżdżą fatalnie! Stąd ten stres :)
      I teraz zagadka: od 2008 roku czyli od momentu wprowadzenia Diesla do oferty Subaru, sprzedano w Polsce około 4 tysięcy Foresterów, Legacy, Outbacków i Imprezy z tym silnikiem. Waszym zdaniem, jeśli palenie się sprzęgła to wada fabryczna, jakiego procentu aut powinna dotyczyć???
    • Gość: Gość Re: Forester z oszczędniejszym dieslem IP: 178.73.28.* 03.10.11, 17:40
      Skrzynie 6 biegowa nic nie zmienia, bo problem sprzegla w dieslu dotyczy tez outbacka a tam w dieslu jest 6 biegowa skrzynia.
      Jedynym sposobem na pozbycie sie problemu to wymiana sprzegla na odpowiednia, ale Subaru sie z tym nie kwapi.
      Co ciekawe w ich nowym samochdziku XV takze dali to samo sprzeglo + skrzynia 6 biegowa.
      Jednym slowem ida chlopaczki w zaparte.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się