Dodaj do ulubionych

BMW 5 na nowy sezon

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.10.11, 18:08
Kupiłbym ale nie mam drobnych
Obserwuj wątek
    • Gość: m Re: BMW 5 na nowy sezon IP: *.dynamic.chello.pl 11.10.11, 10:43
      Jak pamiętam od zawsze konkurencyjne modele Audi czy Mercedesa z odpowiednimi silnikami paliły więcej i jednocześnie jechały wolniej. Widzę, że nic się nie zmieniło. Audi dogoni te wyniki pewnie za 6 lat, wymyśli na to jakąś fajną nazwę i rozreklamuje i nadal wszyscy będą zadowoleni.

      Do osób krytykujących wygląd - nie spotkałem jeszcze fotogenicznego BMW. Na zdjęciach zawsze jest słabo a na żywo jest rewelacja. Oczywiście wiadomo jak jest za kółkiem ale to już inna bajka. Beemki są jakby od razu projektowane w modelach 3D a nie w rzutach, więc kadry są słabe a z bliska cała bryła jest super. Przechodząc się po budynkach targowych we Frankfurcie 2 tyg temu to po prostu bije po oczach. Oczywiście prawdziwym zainteresowanym nie trzeba tego tłumaczyć, co widać po rewelacyjnej sprzedaży...
    • Gość: qwerty Re: BMW 5 na nowy sezon IP: *.189.221.130.skyware.pl 11.10.11, 11:02
      Akurat mercedesy zrobiły duży postęp w obniżeniu spalania. M 350 benzyna -średnie spalanie po mieście ok 12l/100, gdzie trochę mocniejsze a znacznie lżejsze A5 3.0 TFSI 18-19l/ 100km. Dane z autopsji.

      Moim zdaniem redekatorzy motoryzacyjni powinni sobie wziąć za punkt honoru obalanie śmiesznych zapewnień producentów dotyczących spalania. Prawie 2 tonowa limuzyna 4,5l/100? I kto ma w to uwierzyć?
    • Gość: Autor Re: BMW 5 na nowy sezon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.10.11, 11:11
      @m, akurat ten silnik 2.0 turbo 245KM wprowadzony został dopiero w tym modelu (wcześniej, ale ciągle w 2011 roku w X1) i dopiero teraz ma lepsze osiągi niż 2.0 TFSI, które Audi ma w ofercie od kilku lat... BMW przez ostatnie lat miało wolnossące 2.0 benzynę...

      Audi też od kilku lat sprzedaje 2.0 turbo w wersjach ok. 260-270KM, ale w modelach S3 i TTS, więc pewnie odpowiedzią będzie po prostu przeniesienie tych silników do modeli bez S... jak na razie nie oferują w ogóle benzynowego R4 w A6... z drugiej strony teraz mają nowe A6 więc pewnie sprawa jest otwarta

      co do Mercedesów, nie znam się...
    • Gość: m Re: BMW 5 na nowy sezon IP: *.dynamic.chello.pl 11.10.11, 11:47
      @ Autor. Zgadza się wszystko co piszesz. Audi wcześniej zaczęło downsizing, ale trudno mi uznać to na plus, ponieważ znam z doświadczenia silniki 1.4TFSI (to akurat w VW) 2.0TFSI, 3.0 TFSI (w S5 sportback) i powiem, że nie robią mnie wcale pod żadnym względem a spalanie jest całkiem wysokie. Jak do tego dodamy wadliwość tych mniejszych jednostek to efekt jest na prawdę słaby.... Nie piszę złośliwie tylko z autopsji. Co do S3 to kiedyś jechałem ale nie pamiętam ile palił w praktyce, jednak nie wierzę żeby mało. Za to nie zapomnę wrażenia z TT RS podkręconego na ponad 400KM bo podczas przyspieszania nie sposób było swobodnie oddychać. Serio. A zaznaczę, że z przyspieszeniami mam do czynienie regularnie. Natomiast w kwestii nowego A6 to aż nie wiem co napisać, bo akurat w zeszłym tygodniu jechałem nim oraz piątką F10 oba w dieslach. Możecie pomyśleć, że jestem stronniczy, ale to porównanie to był żart. Gdybym miał zawiązane oczy to dałbym głowę że to nie A6 a raczej Fabia. Autentycznie auta z VW group wszystkie jada bardzo podobnie a już na pewno "w tym samym stylu". Jak się przesiadłem do beemki to się szczerze roześmiałem z ulgi. Polecam wszystkim pojeździć zamiast czytać dane.

      pozdrawiam
    • Gość: Robcio Re: BMW 5 na nowy sezon IP: *.aster.pl 11.10.11, 12:29
      Wspaniale samochody. Zastanawiam się jednak co do tych silników. 525d będzie miał przykładowo zwiększona moc i zapewne moment. Ciekaw jestem jak się to przekłada na radość z jazdy. Tydzień temu miałem możność pozdrozowac amerykańskim Fordem Crown Victoria, z silnikiem V8, 4600cm, podobnie moc okolo 220km I moment ze 450Nm, lecz lekkosc z jaka ten samochod plynal przy spokojnej jezdzie jest nie do porownania z szarpiacym przez turbo obecnym modelem 525d z 6-automat
    • Gość: pix Re: BMW 5 na nowy sezon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.10.11, 13:16

      Mówienie, ze te lepiej prezentuje się w realu to oczywista bzdura.
      Podobnie jak z brzydulami z sewisów randkowych.

      Tak naprawdę to w realu jest maszkarnie. Na zdjeciach mnóstwo retuszu,
      refleksów światła, sztucznej polerki i wielkie felegi ---- po prostu babsko się
      "odstawiło" do fotografa i jeszcze zdjecia kazało przerobić.

    • Gość: @m Re: BMW 5 na nowy sezon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.10.11, 13:17
      ale nie zestawiajmy 1.4 TFS/TSI które audi ładuje chyba tylko do małych aut A1 i A3...
      a poza tym jesteś pewny, że 1.4 TFSI to to samo co 1.4 TSI? nie znam tych silników z autopsji, ale wydaje mi się, że ten od VW to "1,4 FSI twincharger z turbosprężarką i kompresorem." a od Audi ma tylko sprężarkę, bez kompresora... różnica taka, że ten od VW ma się psuć, a ten od Audi nie...

      2.0 tfsi ma tylko sprężarkę, bez kompresora, więc nie da się tego nijak zestawiać z 1.4, szczególnie pod kątem awaryjności, 2.0 i 211KM to na dzisiaj nie jest wysilony silnik... jeżeli tak to chyba 245KM by BMW powinno być wysilone (ten silnik to chyba twin-turbo, dwie turbiny, malutka od małych obrotów, duża na wyższych)...

      2.0 tfsi robi na mnie wrażenie, "znam go osobiście" i w mojej ocenie to najlepszy silnik benzynowy w tej pojemności, teraz dopiero ten silnik BMW wszedł i poważnie bym się nad nim zastanawiał, choć trochę te dwie turbiny mogą przeszkadzać (że niby awaryjne mają być, ale myślę, że nie byłoby problemu)... ostatecznie, wszystkie te silniki 2.0 (211-270KM) mają 350Nm tylko w innych (ale i tak szerokich) zakresach, więc przy zwykłej jeździe nie będzie aż tak odczuwalne, dopiero wtedy jak będzie przeciągnięcie przez całą skalę obrotomierza...

      3.0 tfsi to zupełnie inna jednostka, tam jest sprężarka mechaniczna, czyli nie zasilana przez spaliny ale mechanicznie od silnika, inny silnik, inny przebieg momentu... 3.0 tfsi to NIE JEST większe 2.0 tfsi, choć się tak samo nazywa...

      spalanie trzeba porównywać do osiągów danego auta, a nie jego pojemności... 2.0 TFSI ma osiągi takie jak starsze 3.0 benzynowe, czy 3.0 turbodiesle i pali mniej niż benzynowa i niewiele więcej niż takie diesle... w A4 jest to 6,5sek do 100km/h! ten nowy silnik BMW w serii 3 będzie miał ok. 6,1 sek do 100km/h! spalanie będzie miał wysokie, odpowiadająca tym znakomitym osiągom...

      co do wrażeń z jazdy to są one oczywiście subiektywne, w tych autach są różne, poza tym nawalone jest tam elektroniki, różne tryby jazdy, i w zasadzie porównać te auta jest bardzo trudno, choć jakie wrażenie zawsze jest... co do A6 i Fabii to chyba Fabią nie jeździłeś :)
    • Gość: Autor Re: BMW 5 na nowy sezon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.10.11, 13:25
      @m, po doczytaniu... Audi nie ma w swojej ofercie (ewentualnie poza jakimś jednym wariantem w A1, choć na stronie nie piszą o tym) silnika 1.4 TFSI turbo + kompresor... czyli tego silnika co jest przedstawiany jako bardzo awaryjna pyrkaweczka, a jedynie ze zwykłym turbo, które problemów nie ma...

      a VW oferuje dwie odmiany, z turbo, oraz z turbo + kompresor...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się