Dodaj do ulubionych

Mercedes Klasa A z automatyczną skrzynią biegów?

19.12.11, 19:36
Czy ktoś z Was ma takie autko? Mam zamiar kupić, stać mnie na rocznik 1999-2001.
Czy stać mnie będzie na jego naprawy, czy skrzynie w tych modelach są bardzo awaryjne.
Może lepiej kupić coś innego w automacie.
Obserwuj wątek
          • prom2 Re: Mercedes Klasa A z automatyczną skrzynią bieg 20.12.11, 13:48
            Żona jeździ a190, dla kobiety po mieście i na małe przebiegi miesięczne polecam. Fakt dostęp do niektórych podzespołów baardzo utrudnony (rozrusznik , alternator). jest nim zachwycona , bardzo poreczny -mały z zewnątrz spory w środku, atrakcyjna cena na rynku używanych. Namawiam ja na zmiane auta gdyz mamy go już 4 lata niestety poki co bezskutecznie. Posiada on silnik benzynowy 1900 i ma zamontowana instalacje gazową- dynamika rewelacyjna brak jakichkolwiek problemów. Żona poleca ;)
              • misiak.bk Re: Mercedes Klasa A z automatyczną skrzynią bieg 21.12.11, 08:25
                W a-klasie są dwa automaty. Jeden tzw. "zwykły" jest ok, drugi to zwykła skrzynia ze zautomatyzowanym sprzęgłem i ta nie należy do bezawaryjnych. W168 z tych roczników sobie odpuść bo nie warto się w nie pchać. Ze względu na nietypową konstrukcję jest marny dostęp do podzespołów silnika. Części są specyficzne dla tej konstrukcji i są droższe w zakupie niż te do klasycznych MB. Poszukaj w202 (c-klasa) z roczników 1998-2000 z silnikiem cdi lub benzynowym m111 i automatem z serii 722.6. Serwis jest tani, ma to jakiś komfort jazdy i wbrew pozorom do miasta idealny.
                Automaty w MB są nie do zarżnięcia, pod warunkiem prawidłowej eksploatacji. Niestety przy używanym samochodzie nie masz żadnych szans na sprawdzenie jak był traktowany.
                Proponuję zalogować się na forum mercedesa i tam popytać, to ci ludzie podpowiedzą na co zwracać uwagę i ile wyniesie zestaw startowy po zakupie.
              • qqbek Trudno jest kupić A-Klasse 21.12.11, 10:12
                Z zupełnie ręczną skrzynią biegów.
                Szukałem pół roku temu samochodu dla siostry i wszystkie obejrzane przez nas "A" (roczniki 2001-2003 - tak więc też W168) miały półautomatyczne lub automatyczne skrzynie biegów.

                Z dwojga złego za zdecydowanie bezawaryjne (pod warunkiem normalnej eksploatacji) uchodzą jedynie automatyczne skrzynie biegów, półautomatycznych należy bać się jak ognia.

                Co do zalet W168 niewyszczególnionych przez przedmówców:
                1. Trudny dostęp do silnika... ale jakiego silnika (my szukaliśmy A140 lub A160)... wolnossący benzyniak z łańcuchem rozrządu... jeżeli go nie przegrzejesz, to przejedzie do swej śmierci technologicznej (lub naprawy głównej) sporo ponad 300-400 tysięcy kilometrów... domagając się przy tym jedynie wymian filtra oleju, świec i płynów.
                2. Pozycja za kierownicą - dla mnie irytująca, dla kobiety lub niższej osoby wprost idealna. Wysoko zaczynająca się tylna kanapa idealna wprost dla matki z dzieckiem (nie trzeba bardzo się schylać, żeby przypiąć dziecko).
                3. Jak na małe, miejskie jeździdło - bardzo duża miejsca wewnątrz. Spora przestrzeń ładunkowa po złożeniu siedzeń (chyba w żadne inne auto segmentu B nie da się tyle wepchnąć). Niska krawędź bagażnika i kilka praktycznych schowków.
                --
                Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)
                  • misiak.bk Re: Trudno jest kupić A-Klasse 21.12.11, 12:36
                    Jedź do warsztatu gdzie maja stardiagnosis. Niech ci sprawdzą zakres pracy przepływomierza (na różnych prędkościach obrotowych ma być w zielonym polu bez mocnych wachań), ciśnienie na listwie CR, wydajność pompy wysokiego ciśnienia i korektę wtrysków (jak będzie w okolicach 0,5 to sobie sprzęt odpuść) . Pompę obejrzyj pod kątem wycieków. Oringi od przewodów są tanie ale rozbierania co nie miara. Sprawdź szczelność przewodów od strony dolotu. Rury gumowe potrafią pęknąć po szwie. W turbo sprawdź "gruszkę" co nim steruje i jak chodzi całe sterowanie. Lekkie zapocenie olejem nie oznacza problemu.
                    Po uruchomieniu na zimno nie może być żadnych szarpnięć a obroty cały czas mają stać równo na 900. Jeśli to to ma kluczyk tzw. rybkę to niech ci sprawdzą ile kluczyków jest wprowadzonych do komputera i czy stacyjka jest oryginalna.
                    Sprawdź ile razy był kasowany assyst i podziel przez przebieg (przeglądy powinny być co ok 15 tkm.)
                    W zawieszeniu z przodu sprawdź takie aluminiowe podstawy sprężyn czy nie mają pęknięć (nie są drogie ale wymiana upierdliwa).
                    Obejrzeć maglownicę pod kątem wycieków i luzów (drążki z jednej i drugiej strony i oczywiście końcówki), poobracaj na postoju kierownicą jak będzie pukać lub skrzypiec może być walnięte łączenie kolumny kierowniczej z maglownicą (nie jest drogie ale również upierdliwe w wymianie).
                    Sprawdź w jakim stanie jest pasek alternatora ( wymiana z serii mocno upierdliwych)
                    To tyle co mi sie na myśl nasunęło.
                    • misiak.bk Re: Trudno jest kupić A-Klasse 21.12.11, 12:55
                      Sorry czeski błąd, napisałem:
                      > korektę wtrysków (jak będzie w okolicach 0,5 to sobie sprzęt odpuść) .
                      a powinno być 5,0

                      Przy okazji w skrzyni sprawdź gniazdo, z którego wychodzą kable do komputera. Jak jest mokro od oleju to wystarczy wymienić oring (ale można się potargować, bo to "Paaanie, tu skrzynia może być do naprawy"). Przełączaj pomiędzy D i R i zobacz czy nie ma dużych opóźnień przy załączaniu napędu. Przy zmianie biegu nie może być szarpania (chyba, że dasz w palnik na starcie to możesz poczuć zmianę z 1 na 2). Jak rozpędzisz toczydło do 60 km/h i skrzynia będzie na ostatnim biegu, zablokuj ręcznie bieg niżej, jeśli szarpnie to jest możliwy problem z płytą sterującą (zwykle pomaga czyszczenie lub wymiana, któregoś z elektrozaworów ale może być też skrzynia w stanie agonalnym). Olej w skrzyni ma być klarowny i bez zapachu spalenizny.
                      • munio68 Re: Trudno jest kupić A-Klasse 21.12.11, 15:12
                        Dzięki za bardzo wyczerpującą poradę, trochę jestem spokojniejsza, będę wiedzieć na co patrzeć. Tam gdzie jest to auto nie ma serwisu mercedesa ale znalazłam serwis skrzyń automatycznych . dzwoniłan zprawdzą za 150-200zł mam nadzieję że to wystarczy.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się