Dodaj do ulubionych

Chevrolet Volt zaliczył skuchę...

24.01.12, 20:13
W jednym z tutejszych wątków bardzo pozytywnie pisałem o tym samochodzie oraz o aucie innej firmy, będącym prestiżowym pokazem możliwości projektowych/produkcyjnych tego koncernu oraz potencjału konkurencyjnego rozwiązania paliwowo-napędowego - o wodorowej Hondzie Clarity.

Oba wozy, zarówno Cherolet Volt jak i Honda Clarity, są brykami z prawdziwego zdarzenia - szybkimi, eleganckimi, przestronnymi i - co najważniejsze - dysponującymi już konkretnym, zadowalającym zasięgiem. Nie przypominają dotychczasowych elektrycznych potworków, będących melexami na sterydach.

Dla niektórych wodór nie jest do końca przemyślanym i zapewniającym bezp. użytkowania paliwem. Wiadomo, obawy przez eksplozją, pożarem, etc., etc. I tu pojawia się niespodzianka - to Volt zaliczył jedną skuchę. Co prawda, jeszcze jako prototyp, model przedseryjny, ale jednak. Oby ostatnią. Ponieważ to auto - wraz z jego europejską mutacją, Oplem Amperą - mają zapoczątkować rynkową rewolucję samochodów elektrycznych...

auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/376401,tajemniczy-pozar-rewolucyjnego-auta-wiadomo-co-bylo-przyczyna.html
Obserwuj wątek
    • crannmer Re: Chevrolet Volt zaliczył skuchę... 24.01.12, 21:16
      sowietolog napisał:
      > Dla niektórych wodór nie jest do końca przemyślanym i zapewniającym bezp. użytk
      > owania paliwem. Wiadomo, obawy przez eksplozją, pożarem, etc., etc.

      Wodor jest przede wszystkim nosnikiem maksymalizujacym koszty konstrukcji, straty zarowno samego nosnika w normalnej eksploatacji, jak i dodatkowej energii na jego transport, skladowanie, a takze naklady na rozwoj infrastruktury. Jak najwiekszymi kosztami osiagnac jak najmniejszy efekt.

      Natomiast odnosnie do bezpieczenstwa uzytkowania w samochodzie jest paliwem w miare bezpiecznym. Zagrozenie ze strony wodoru w samochodzie jest podobnego rzedu, co np. zagrozenie bakiem benzyny. Z pewna przewaga po stronie wodoru.

      --
      C.
      Hier sieht man ihre Trümmer rauchen
      Der Rest ist nicht mehr zu gebrauchen
    • usmiechnijsie1 Re: Chevrolet Volt zaliczył skuchę... 25.01.12, 06:09
      Chevrolet Volt jest samochodem w ktorym silnik spalinowy jest generatorem ktory zaopatruje silnik elektryczny w energie. Teoretycznie baterie pozwalac maja na 55 km, po przejechaniu tego dystansu wlacza sie silnik spalinowy ktory jednak nie napedza samochodu ale sluzy jako generator ktory zasila silnik elektryczny ktory porusza samochod. Wiekszosc amerykanow ma do pracy mniej niz 30 km stad tez moga sie poruszac bez potrzeby uzywania benzyny.
      Pomysl jest dobry. O ile na bateriach mozna przejechac 55 km w idealnych warunkach ( normalny zasieg to 30-40 km poniewaz zima baterie maja mniej pojemnosci i jakas jej czesc idzie na ogrzanie pojazdu zas latem spora jej czesc idzie na klimatyzacje-takze po przebiegu 150-200 tysiecy przebiegu pojemnosc baterii spada o 10-20 procent) to postep nauki w rozwoju baterii, redukcji ich wagi i zwiekszania wielkosci energii ktora moga magazynowac jest bardzo dynamiczny.
      I kto wie czy nastepnej generacji Volt nie bedzie mogl przejechac na bateriach 70-100 kilometrow zanim bedzie sie musial wlaczyc silnik spalinowy i wtedy rzeczywiscie zuzycie paliwa w stosunku do konwencjonalnego pojazdu wyposazonego w silnik spalinowy bedzie 3-4 krotnie nizsze.
    • fuiio nie ma czego przeżywać 25.01.12, 23:39
      Faktycznie w zużyciu energii nie wypada źle ale nie ma nic za darmo. Będzie wadliwy jakiś moduł komfortu albo komputer albo zawieszenie wszystko po 8-12 tys więc co się zaoszczędzi na cpn-ie to weźmie serwis za nietypowe części..A może ktoś uważa ,że opel nie będzie wymagał napraw w cenie 3-4 krajowych pensji za 1 ną naprawe oczywiście ?
      --
      bele co jesz,bele co gadasz
      • wowo5 Volt uniewinniony 26.01.12, 03:44
        Volt zapalil sie kilka dni albo tygodni po tescie zderzeniowym z powodu wycieku czynnika chlodzacego baterie. Rzadowa agenda bezpieczenstwa drogowego w USA NHTSA umozyla postepowanie w tej sprawie. GM na ochotnika ma zainstalowac dodatkowa oslone zmniejszajaca niebezpieczenstwo pozaru.
        www.autoweek.com/article/20120121/CARNEWS/120129976
        --
        "There are two things that are important in politics. The first thing is money, and I can't remember what the second thing is." (Mark Hanna)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się