• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Doswietlanie zakretow w trupach a zarowki hehe

  • 14.02.12, 08:03
    ostatnio zauwazylem ze rozne karakany maja taki patent na pseudo doswietlanie zakretow (nie maja swiatel skretnych hehe) ze jak skrecaja (chyba juz jak lekko kola skreca np w prawo i wlacza kierunkowskaz) to im sie z danej strony zapala swatlo przeciwmgielne.

    Jak to sie ma do zywotnosci zarowek halogenowych?

    Przecie jak sie ciagle halogen wlacza/wylacza to on zaraz padnie, no moze nie zaraz ale kilka razy szybciej niz jakby go wlaczac normalnie do jazdy.

    Tam jest jakis patent zabezpieczajacy czy cus?

    Juz to widze od jakiegos czasu i sie zastanawiam jak to je zrobione.
    • 14.02.12, 08:56
      > Jak to sie ma do zywotnosci zarowek halogenowych?
      Praktycznie nijak. to doświetlanie jest zwykle przeciwmgłowymi. A te światła używa się z 5 razy w ciągu całego życia auta. Zanim żarówki się przepalą, to auto już będzie na złomie.
      • 14.02.12, 09:02
        ...ale teraz jak wymyslili ten "Lork-arołnd" zeby gawiedz miala radoche ze ma niby swiatla skretne (hehe) z doswietlaniem to sie wlaczaja na chwile i wylaczaja przy kazdym skrecie na kazdym skrzyzowaniu.

        A wiec pewnie jest on/off kilkadziesiat razy dziennie.

        Nie jest tak ze sie zuzywaja halogeny drastycznie jak sie coagle wlacza/wylacza, znacznie szybciej niz jakby nawet swiecily non-stop ze swiatlami mijania?
        • 15.02.12, 08:18
          Mam ten wynalazek w ludowozie z 2011, ale w ciągu około 7 miesięcy większość km (koło 40 000) zrobiłem w dzień, więc jeszcze żarówek nie wymieniałem.
          Musi to skracać żywotność, bo żywotność żarówek to nie tylko godziny pracy, ale ilość włączeń/wyłączeń.
          Z dziennymi nie działa doświetlanie, a jeśli się chce, to chyba można to także wyłączyć na stałe (nie czytałem tego fragmentu instrukcji).
          Trochę to nieprzemyślany system, bo nie bierze pod uwagę prędkości.
          Doświetla nawet podczas manewrowania na parkingu przy włączonym asystencie parkowania.
          Działa przy okazji każdego włączenia kierunkowskazu oraz każdego ruchu kierownicą gdy są właczone światła mijania lub drogowe.
          Moim zdaniem niewiele to doświetlenie daje, ale nie testowałem w nocy na serpentynach.
          Być może w takim ekstremalnym przypadku przydaje się.
          • 20.02.12, 02:08
            W samochodach grupy VAG doświetlanie działa do 40 km/h przy włączonych kierunkowskazach lub/i mocniejszym (ponad pół obrotu) obrocie kierownicy i na górskich serpentynach raczej nie zadziała, bo pomimo, iż zakręty można pokonywać poniżej 40 km/h, to raczej pół obrotu kierownicą się nie wykona. Przeznaczenie tego systemu jest odmienne od skrętnych reflektorów - służy do miejskich manewrów. Skrętne reflektory - wszelakie serpentyny, ostrzejsze zakręty na trasie, zjazdy z autostrad itp. To praktyczna funkcja i obecnie jest stosowana w opcji nawet w samochodach typu Fiat Punto czy Opel Corsa.
            • 20.02.12, 08:59
              vag-auto napisał:
              > W samochodach grupy VAG doświetlanie działa do 40 km/h przy włączonych kierunko
              > wskazach lub/i mocniejszym (ponad pół obrotu) obrocie kierownicy i na górskich
              > serpentynach raczej nie zadziała, bo pomimo, iż zakręty można pokonywać poniżej
              > 40 km/h, to raczej pół obrotu kierownicą się nie wykona.

              W typowych samochodach grupy VAG serpentyny z pewnoscia nie da sie wziac przy pol obrotu kierownicy:
              www.stadtbus2.de/nachrichten/n_foto_0703_vag-freiburg-856-2.jpg
              Z tym tez pewnie bylyby problemy:
              www.freiburg.de/servlet/PB/show/1247671_l1/Linie1_Littenweiler_450.jpg
              Typowe auta innej grupy VAG:
              img145.imageshack.us/img145/8995/20071202175606vagvz4.jpg
              www.stadtbus2.de/nachrichten/n_foto_0605_vag-nuernberg-553.jpg
              Aczkolwiek mam wrazenie, ze istniejace na rynku grupy VAG nie produkuja uzywanych przez siebie samochodow.
              --
              MfG
              C.
              For a canon in inversion is a dangerous diversion
            • 22.02.12, 07:07
              Skąd masz takie info o prędkości i "Półobrocie" kierownicy?
              Chyba od Chucka Norrisa.
              Gdy jadę ślimakami ponad 40 km/h lub mniej i wcale nie robię "półobrotu" kierownicą, to widzę w szklanych ekranach jak odbija się światło reflaktora doświetlającego.
              Inaczej tego nie zweryfikuję, bo na kokpicie nie widać kontrolek.
    • 14.02.12, 09:33
      Czyli masz dodatkowy punkt na liście wyposażenia ,klienci lubią długie listy i jeszcze mozesz zarobić na wymianie żarówek. Wszystko dobre co pcha słupki sprzedaży o to się tu rozchodzi
    • 14.02.12, 12:23
      Da sie tak zrobic w kazdym aucie co ma halogeny, zeby sie wlaczaly przy odpowiedio duzym skrecie kierownicy?
      To chyba wbrew pozorom nie jest takie proste, zeby do kazdego trupa montowac....
      --
      Pozdrawiam,
      G.
      • 14.02.12, 13:05
        Zaden problem odkad wszystkie wozki w serii maja esp, ktore raczej wymaga sensora skretu i predkosci :)
        --
        Derwisz
        • 14.02.12, 13:06
          W sensie, ze modyfikacja software'owa i nie wymaga zadnej ingerencji w istniejacy sprzet. A za to podbija sprzedaz OSRAMa i Philipsa.
          --
          Derwisz
          • 20.02.12, 02:17
            Tak. Np. w Octavii z halogenami ale bez doświetlania, doposażenie odbywa się w salonie sprzedaży, konkretniej w serwisie - podłączenie komputera i kilka kliknięć w firmowym programie. 400 zł zainkasowano. Druga, nielegalna opcja - dobry elektronik/informatyk samochodowy i prosta edycja kodu oprogramowania komputera.
    • 20.02.12, 16:40
      a jak to sie ma do przepisów drogowych? bo zdaje się, halogen może świecic jedynie podczas mgły, albo gdy pozwala na to znak.
      • 22.02.12, 07:09
        Skoro samochód ma homologację, to musi być to zgodne z przepisami.
        Chyba nie sądzisz, że sprzedają Golfa w salonie bez homologacji.
        • 23.02.12, 14:15
          no własnie dziwię się... Na jakiej zasadzie wydaje się homologację, gdzie tu nadrzędność prawa?
    • 20.02.12, 19:17
      Widziałem ten wynalazek w Mercedesach ML, przepraszam jak to szymi mówi w trupach.
    • 20.02.12, 20:01
      Mam to ustrojstwo w caddym.
      Kosztowalo bodajże 330 zł (coś w ten deseń).
      Tak jak już ktoś pisał - działa tylko do 40km/h (czyli w mieście). Jak czytałem kiedyś specyfikacje - to było w niej napisane, że konieczne jest też właczenie kierunkowskazu, ale u mnie działa też bez kierunkowskazu. Może ma na to wpływ, że jeżdżę furgonem (sam soft furgona i osobowego caddy'ego różni się).

      W kwestii przydatności - trochę polepsza to to widocznośc. Wyszedłem z założenia, że skoro przeciwmgielnych używa się śrendio kilkanaście razy w ciągu życia samochodu - to kwestia spalenie żarówek mało mnie interesuje. Natomiast jeśli ma chociaż trohę polepszyć bezpieczeństwo, to 300zł to nie pieniądze.

      Przymierzałem się niedawno do tiguana i podczas dyskusji ze sprzedawcą wyszło na to, że w wersji z biksenonami (z opcją doświetlania zakrętów) - doświetlanie przeciwmgielnymi TEŻ działa. Rozmawiałem akurat z handlowcem od dostawczaków - więc nie wiem czy ma on 100% racji, niemniej jednak wygląda na to, że nawet w wersjach z porządnymi biksenonami, koncerny proponują doświetlanie również przeciwmgielnymi.

      I dobrze. Bo czemuby nie wykorzystać w ciekawy sposób rzadko wykorzystywanych świateł.
      --
      GWARantowane świeże wiadomości.
      • 23.02.12, 00:44
        Jeżeli działa to do 40km/h to nie opowiadaj że to poprawia bezpieczeństwo. Jeżeli przy takiej prędkości nie widzisz gdzie masz skręcić to powinieneś oddać prawko.
        • 23.02.12, 15:57
          daniel.jed napisał:

          > Jeżeli działa to do 40km/h to nie opowiadaj że to poprawia bezpieczeństwo. Jeże
          > li przy takiej prędkości nie widzisz gdzie masz skręcić to powinieneś oddać pra
          > wko.

          No chyba sobie żartujesz.

          Każde polepszenie widoczności wpływa na bezpieczeństwo.

          Dzięki temu ustrojstwu jest jaśniej? Jest. I tyle w temacie.

          --
          GWARantowane świeże wiadomości.
          • 24.02.12, 00:34
            Szczególnie w dzień. Też chcieli mnie na to naciągnąć ale się nie dałem. Pozdro.
            • 25.02.12, 04:10
              Skoro zrezygnowales ze zbednego doswietlania w dzien, to czym doswietlasz w nocy?
              --
              Prawda ma wartosc tylko dla tych, ktorzy sa w stanie ja pojac.
    • 24.02.12, 00:53
      Jak to działa, w Passacie jest jedno i drugie:
      www.youtube.com/watch?v=tZKcEuECln4
      Wydaje mi się, że w przypadku dodatkowych świateł można oświetlić więcej i bliżej co jest przydatne przy niskiej prędkości a przy wysokiej zupełnie mija się z celem - tutaj jest funkcja skrętu światła mijania/drogowego.

      Z ciekawych wynalazków to widziałem kiedyś focusa bez xenonów, ale za to ze skręcającymi się soczewkami :)

      Co do trwałości, zwróć uwagę jak wolno zapalają się i gasną te lampy to ma pewnie służyć ich trwałości.

      Pozdrawiam!

      • 25.02.12, 04:13
        Czy one zapalaja sie do doswietlania z pelna moca, tak jak jako przeciwmgielne?
        --
        Prawda ma wartosc tylko dla tych, ktorzy sa w stanie ja pojac.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.