Dodaj do ulubionych

Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę

01.03.12, 06:51
Mialem Avensis I (2.0 automat) i choc auto bylo nudne jak flaki z olejem to w sumie milo je wspominam.
Nic sie nigdu nie zepsuło, auto było ciche i komfortowe.
Niestety zakup Outbacka to nie młócka i może nie byc tak prosty jak sądziłem.
Stad poszukiewanie.. jak nie OBK to co (4x4 nie jest dla mnie "must have").

1. Silnik 2.0 benzyna w takiej Avensis daje rade? :-)
2. Zanim zaczne przegrzebywac tony postów na forach Ave - jak z przyjeciem przez ten silnik LPG?
3. Manual vs automat. Tych drugich bardzo malo (niestety) a chyba najechetniej w automat bym celowal... dlaczego lepiej manual? :-)

To chyba tyle. Wersji 1.8 nie rozwazam, D4d odpada, 2.4 (taki byl wstepny plan, ale upadl przez bezporedni wtrysk benzyny).

Podrozowalem taka Toyota (1.8) raz jako pasazer wiec nie wiem jak z dynamika ale przy spokojniej jezdzie na autostradzie wziela niecale 6l! :-).... za to w srodku jak w VW... fajne wyposazenie, cichutko... dla rodziny w sam raz :-).

--
Pozdrawiam,
G.
Obserwuj wątek
    • galtomone Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 02.03.12, 08:39
      Okazuje sie, ze z powodu wtrysku bezposredniego rozwazac moge tylko dwa modele Avensis po 2003 roku.
      1.8 VVti (podobno sa klopoty z nadmiernym poborem oleju....?) - benzyna i do tego da sie zalozyc LPG
      albo 2.0 D4d....- diesel...

      Ktory z dwoch jest sensowniejszy i dlaczego?

      --
      Pozdrawiam,
      G.
        • milos75 Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 02.03.12, 12:43
          Na tej zasadzie można znaleźć jakiekolwiek dwie wady mniej lub bardziej prawdziwe dowolnego auta klasy średniej i powiedzieć, że ze względu na nie nie jest ono autem rodzinnym. Np. wystrój wnętrza Passata wdłg. mnie wskazuje, że nie jest on autem rodzinnym, tylko autem dla biznesmena z niższej półki, osobliwie przedsiębiorcy pogrzebowego :-)

          --
          Mam swój gust, któremu nic do tego i przede wszystkim nie kieruje stereotypami.
          • lazy.eye Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 02.03.12, 13:02
            Zawieszenie w Polsce to akurat poważna sprawa. Avensis ma wyjątkowo małą ładowność jak na tej wielkości samochód, załadowany mocno siada i kiepsko się prowadzi. Drugi powód równie istotny, Toyota z jakichś sobie tylko wiadomych powodów nie opanowała produkcji skutecznych hamulców.
              • lazy.eye Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 02.03.12, 19:30
                W tym sęk. Toyota poleciała sobie w ciula licząc, że emeryci się nie zorientują, że te hamulce to największe dziadostwo jakie wtedy było na rynku. To był chyba jedyny samochód (Ave I) w tej klasie z hamulcami bębnowymi z tyłu. Do tego Toyota oszczędziła po 5 zł na przednich tarczach i zamontowała je za małe i tak słabej jakości, że klocki je ścierały bo były twardsze. Do tego problemy ze zwichrowaniem.
                Dopóki jeździłeś spokojnie i zachowywałeś odstępy mogłeś nie zauważyć ale jak się musiałeś pospieszyć to auto było nieprzyjemnie niebezpieczne.
                Poza tym świetne auto, mimo, że nijakie.
                • crannmer Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 02.03.12, 19:38
                  lazy.eye napisał:

                  > W tym sęk. Toyota poleciała sobie w ciula licząc, że emeryci się nie zorientują
                  > , że te hamulce to największe dziadostwo jakie wtedy było na rynku. To był chyb
                  > a jedyny samochód (Ave I) w tej klasie z hamulcami bębnowymi z tyłu.

                  A wiec mamy zrodlo rewelacji - rzeczywistosc alternatywna. Nie wiem, na jakim czwartorzednym rynku wygrzebales zubozona wersje Ave I z bebnami z tylu. Wiem, ze zdecydowana i absolutna wiekszosc miala z tylu tarcze.

                  > Do tego To
                  > yota oszczędziła po 5 zł na przednich tarczach i zamontowała je za małe i tak s
                  > łabej jakości, że klocki je ścierały bo były twardsze. Do tego problemy ze zwic
                  > hrowaniem.

                  Fascynujace. Bo ja w bylym samochodzie (Ave I T22) przy przednich hamulcach pierwsze tarcze wraz z klockami wymienialem po 105 tysiacach km. Tak dla swietego spokoju, bo jeszcze byly powyzej granicy zuzycia.

                  > Dopóki jeździłeś spokojnie i zachowywałeś odstępy mogłeś nie zauważyć ale jak s
                  > ię musiałeś pospieszyć to auto było nieprzyjemnie niebezpieczne.

                  Idz sobie i nie bredz wiecej.
                  --
                  MfG
                  C.
                  FABRICATI DIEM, PVNC
        • galtomone Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 02.03.12, 12:46
          Moja Zona odmawia wsiadania do wynalazkow typu Audi, BMW, Mercedes, VW - nie jest lysa, nie nosi dresu, nie chce szpanowac, nie lubi mechanikow, itd...itd...

          Mielismy 2 Toyoty (Ave I i Previe) i bylismy zadowoleni z obu aut (wiec zostajemy wieni marce).
          Jesli juz mialaby byc inna to raczej tez Japonska (niestety z Subaru nic nie wyszlo z powodow kosztow obslugi serisowej :-( ).
          --
          Pozdrawiam,
          G.
                  • lazy.eye Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 02.03.12, 20:09
                    > Za to Toyota ma CVT, którego nie ma VW. Można lubić lub nie CVT ale trudno udow
                    > odnić, że jest to rozwiązanie lepsze lub gorsze od DSG.
                    Nie żartuj. DSG to skrzynia idealna. Przyspiesza lepiej niż manual w rekach przeciętnego użytkownika. Pali tyle samo. A do tego zwiększa żywotność silnika. Nie ma szarpnięć i silnik jest zawsze eksploatowany na optymalnych obrotach. W Toyocie automat pali litr więcej i zamula silnik.
                    Model z DSG nie musi być droższy od manuala bo w Polsce ludzie boją się automatów.
                    • milos75 Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 03.03.12, 11:40
                      Coś Ci się pomyliło. Oczywiście, że DSG szarpie, zwłaszcza w korkach gdzie zdarza mu się zgłupieć. Z trwałością też jest nie najlepiej, remonty bardzo drogie. Co do CVT w Toyocie to nie wiem skąd wziąłeś te dane. Poza charakterystyką, która nie wszystkim odpowiada to właśnie z tą skrzynią masz idealną płynność bez żadnych szarpnięć, a spalanie i osiągi są praktycznie takie same jak ze skrzynią manualną. Co do natomiast idealnego automatu to o ile taki istnieje to są to skrzynie stosowane w Lexusie i Mercedesie. Znam z doświadczenia wszystkie te skrzynie, kolega chyba bardziej z prasy.

                      --
                      Mam swój gust, któremu nic do tego i przede wszystkim nie kieruje stereotypami.
                      • lazy.eye Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 03.03.12, 13:49
                        Jeśli jechałeś DSG i szarpało to miało albo wadliwą elektronikę albo zużyte części. Remonty owszem drogie. Jak sie dba nie ma problemu z trwałością.

                        CVT w Toyocie ma kiepską opinię, szczególnie w Yarisach. Automaty w Toyocie nie mają nawet zbliżonych osiągów i spalania jak DSG. Sama Toyota podaje zużycie paliwa i osiągi dla Avensisa gorsze o ponad 10% niż w manualu.

                        Inaczej rozumiemy pojęcie idealny. Skrzynie w Lexusie i mercedesie są komfortowe ale nie idealne. Automaty mają z założenia mniejszą sprawność niż manuale z przekładnią zębatą.
                        DSG jest wyjątkiem bo działa jak manual tyle, że z dodatkowym sprzegłem i elektronicznym sterowaniem.
                        • milos75 Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 03.03.12, 14:40
                          Yarisem z CVT nie jechałem, Avensis, Verso i Priusem (trochę inne rozwiązanie) jak najbardziej. Kiepskie opinie biorą się wyłącznie z nietypowej charakterystyki takiej skrzyni. Moim zdaniem CVT działałoby znacznie lepiej z dużym silnikiem z nisko położonym maksymalnym momentem obrotowym, niestety z przyczyn technicznych do współpracy z takimi silnikami się nie nadaje. Mi samemu nie bardzo odpowiada CVT ale skrzynia ta ma pewne zalety (płynność jazdy) na poziomie niedostępnym dla innych rozwiązań.

                          Co do DSG to nie sądzę, żeby w nowym Passacie i nowej Octavii były problemy z elektroniką czy zużyciem. Po prostu jestem przyzwyczajony do trochę innego poziomu płynności i komfortu pracy automatu. Na tle każdego porządnego automatu DSG działa kanciasto i sztucznie, zależnie od oczekiwań i przyzwyczajeń można to nazwać szarpaniem albo brakiem płynności ale na pewno nie idealną skrzynią. W porównaniu do dobrych nie mówiąc już o najlepszych automatach z Lexusa czy Mercedesa to po prostu inny świat - mniej więcej taka różnica pracy jak między pozostałymi podzespołami Skody a Mercedesa. Co do elektroniki w DSG to faktem jest, że jest niedopracowana bo regularnie myli się w korkach kiedy często nie jest w stanie przewidzieć kolejnego manewru kierowcy. Może skrzynia trzy- albo cztero- sprzęgłowa rozwiązałaby problem... Idealną skrzynią można to nazwać wyłącznie przy braku porównania albo w teście prasowym.

                          Natomiast co do tego o ile skrzynie w Lexach czy Mercach z wyższej półki podwyższają spalanie i pogarszają osiągi to nie da się tego powiedzieć z braku możliwości porównania. Są idealne bo są jedyne, wystarczające i perfekcyjnie działają. Tak jak osiągi Rollsa: wystarczające :-)

                          --
                          Mam swój gust, któremu nic do tego i przede wszystkim nie kieruje stereotypami.
        • crannmer Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 02.03.12, 15:40
          lazy.eye napisał:
          > Avensis nie jest do końca rodzinnym autem bo ma słabą ładowność i kiepskie hamu
          > lce.

          Na podstawie doswiadczenia z iloma egzemplazami i jakim przebiegiem doszedles do tych wnioskow?
          --
          C.
          Hier sieht man ihre Trümmer rauchen
          Der Rest ist nicht mehr zu gebrauchen
      • crannmer Zuzycie oleju 02.03.12, 13:26
        galtomone napisał:
        > 1.8 VVti (podobno sa klopoty z nadmiernym poborem oleju....?)

        Problemy ze zuzyciem oleju w 1,8 VVti maja tylko te egzemplaze, ktorych wlasciciele nie postarali sie zalapac na akcje serwisowa i nie dostali od Toyoty za frajer wymienionego silnika.

        Ci, ktorzy dostali nowy silnik, nie wiedza juz, co to jest miedzyprzegladowe zuzycie oleju.
        --
        MfG
        C.
        Zachowawca, aby uniknąć postępu, nie pociągnął za sznurek wychodząc z ustępu.
    • milos75 Re: Avensis T25 +/- 2003 r. - opinie, proszę 02.03.12, 16:32
      1. Silnik 2.0 benzyna w takiej Avensis daje rade? :-)

      Spokojnie daje radę. 1.8 również daje radę; z takim silnikiem Ave II ma mój kolega (kombi). Nie ma problemu ze zużyciem oleju, chociaż kupił auto flotowe ze sporym przebiegiem (ale z własnej firmy, zna kierowców, wie jak było serwisowane itp.). Siedziałem w tym aucie wiele razy, również za kółkiem. Zbiera się całkiem nieźle (mimo mniejszej mocy lepiej niż Verso 1.8), jest dość ciche (choć nie tak jak Verso), mało pali (tyle co Verso 1.8 - ok. 6.5 na trasie, 8,5 w mieście). Ogólnie sympatyczne i wygodne auto, chociaż nudne i jak dla mnie koszmarnie brzydkie (zły okres w designie Toyoty). Choć po Previi nie powinno to Tobie przeszkadzać :-)

      > 2. Zanim zaczne przegrzebywac tony postów na forach Ave - jak z przyjeciem prze
      > z ten silnik LPG?

      Z tego co wiem OK, chociaż kolega jeździ wyłącznie na benzynie. Ma jeszcze Camry 3.5 i LC V8 i również nimi jeździ na benzynie, więc się nie sugeruj, że tak musi być - on tak ma i w sumie go rozumiem ;-)

      > 3. Manual vs automat. Tych drugich bardzo malo (niestety) a chyba najechetniej
      > w automat bym celowal... dlaczego lepiej manual? :-)

      To akurat oczywiste. Automat jest pod każdym względem lepszy i wygodniejszy, poza tym, że Ave z nim pali więcej, jest bardziej mułowate (zwłaszcza 1.8) a sam automat jest 4-biegowy i nie należy do cudów techniki. Ale jest trwały i sam bym wybrał Ave właśnie w takiej wersji, o ile byłaby taka możliwość :-)

      --
      Mam swój gust, któremu nic do tego i przede wszystkim nie kieruje stereotypami.
    • galtomone 1.8 VVti vs 2.0 D4d 05.03.12, 08:30
      Macie jakies bezposrednie porowanie obu jednostek?
      Sam sklaniam sie ku opcji 1.8.
      Wydaje mi sie, ze bedzie kosztowac w jezdzie podobnie (zawsze mozna zalozyc LPG) a i mniejsza sznasa na kosztowne naprawy.
      Jesli olej napedowy bedzie faktycznie kosztowac wiecej niz benzyna to moze byc kolejny argument za Pb.

      Czy za to z p. widzenia kierowcy ktoras Ave bedzie fajniej jezdzic?
      Ktore bedzie prktyczniejsze na naszych droga - wyprzedzanie, itd...
      Sielnik diesla chyba jest ciezszy... jak sie to przklada na prowadzenie sie auta (jest bardziej podsterowne przypuszczam) i chyba zwieszenie z przodu bardziej cierpi.

      Ktore byscie wybrali do jazy na kolejne 4 lata (cena zakupu w zasadzie ta sama)?
      --
      Pozdrawiam,
      G.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się