Dodaj do ulubionych

Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG

04.05.12, 12:32
Stoję przed koniecznością zakupu większego samochodu. Który silnik w 4-5 letniej Octavii będzie bardziej ekonomiczny i mniej awaryjny - 1.9TDi czy 1.6MPi na LPG. Przebieg roczny ok. 30tys. km.
Obserwuj wątek
    • derff Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 04.05.12, 12:41
      Policz sam. Za diesla zapłacisz ok 10tys drożej.Eksploatacja benz:10x2,8=28 PLN na 100km
      diesel: 7x5,6=40PLN na 100km
      Miłośnicy klekotów i tak powiedzą że na LPG nie da sie jeżdzić i silnik po roku jest do remontu.
      Czy to prawda zapytaj tych co mają LPG.
      • szela81 Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 04.05.12, 14:22
        Nowa tour golas z lpg gratis nie jest znowuż taka droga - może warto dostukać 10k/dokredycić i mieć nówkę? Jeśli używane to tylko z potwierdzeniem przebiegu, bo wnętrze się mało zuzywa i kręcone są na potęgę a tdi i lpg kupuje się żeby jeździć, skłaniałbym się ku lpg bo ew awarie silnika typu głowica są tanie w naprawie a tdi w tym wieku potrafi już zrobić koszta.
      • czujny_obywatel Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 04.05.12, 14:30
        lothian

        Czyś Ty na głowę upadł, używanego diesla chcesz kupić. Nie dość, że ropa coraz droższa i będzie nadal drożeć to do diesla taniego gazu nie założysz. Silnik benzynowy jest dużo tańszy w naprawach i eksploatacji od silnika diesla. W używanym dieslu natychmiast będziesz musiał wymienić turbo (około 7000 pln) sprzęgło z kołem dwumasowym, wtryski (jeden około 2000) itd. rozrząd
        Na początek szykuj do diesla dobre kilkanaście tysięcy na podstawowe remonty. Czyś Ty na głowę upadł, czy kasy masz za dużo.

        • analny_wybawca Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 04.05.12, 17:44
          czujny_obywatel , jesteś idiotą. A dlaczego?

          >Silnik benzynowy jest dużo tańszy w naprawach i eksploatacji od silnika diesla.

          Tak wał. Pojeździj dieslem, a potem benzyniakiem. Części kosztują tyle samo

          >W używanym dieslu natychmiast będziesz musiał wymienić turbo (około 7000 pln)

          Raz, że turbo w dieslu wytrzymuje na miękko 300 tys km. Dwa - za 7 tys zł to kupisz 4 turbiny, nowe.

          >sprzęgło z kołem dwumasowym

          To samo co powyżej - 200-300 tys km bez problemu w seryjnym tdi przejeździ. Inna sprawa - a to nie ma benzyniaków z dwumasówką specu?

          >wtryski (jeden około 2000)

          Nie 2000, tylko 20000, i to sztabek złota.
          Komplet wtrysków to 1200zł, w żadnym dieslu jeszcze nie musiałem ich wymieniać.

          >rozrząd

          no jak masz szpec ma takie podejście do aut to gratuluję. To w benzyniaku nie trzeba rozrządu po kupnie wymieniać?

          > Na początek szykuj do diesla dobre kilkanaście tysięcy na podstawowe remonty.

          Nie słuchaj tego półmózga. Zadbany TDI to dobra inwestycja, przejedź się przede wszystkim tym starym 1.6 z lpg a potem 1.9 TDi, nie wrócisz do benzyniaka. Głupie 110KM w TDI daje o wiele lepszą dynamikę niż 1.6, o 1.9 130KM nie wspominam

          --
          rysiekk111 napie...ł:
          jedynym realnym wyjąściem wydaje się wprowadzenie zakazu emisji spalin w miastach
          • pejotpe4 Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 04.05.12, 18:46
            Nie wiem jak w Skodzie, ale znajomy wymieniał ostatnio w Voyagerze wtryskiwacz - cieszył się, że tylko jeden, bo kosztował 2kPLN (cena z ASO) + wymiana. Chociaż to też nic - rok temu szukałem auta i zatkała mnie cena filtra cząstek stałych do nowego Sportage (coś koło 20kPLN) - i potem nie ma co się dziwić, jak ludzie to gie... wyrzucają i wstawiają rurkę przeprogramowując kompa...
            • czujny_obywatel Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 04.05.12, 19:08
              pejotpe4 napisał:

              > Nie wiem jak w Skodzie, ale znajomy wymieniał ostatnio w Voyagerze wtryskiwacz
              > - cieszył się, że tylko jeden, bo kosztował 2kPLN (cena z ASO) + wymiana. Choci
              > aż to też nic - rok temu szukałem auta i zatkała mnie cena filtra cząstek stały
              > ch do nowego Sportage (coś koło 20kPLN) - i potem nie ma co się dziwić, jak lud
              > zie to gie... wyrzucają i wstawiają rurkę przeprogramowując kompa...


              Jasne, że tak właśnie jest jak piszesz. W Skodzie i całej grupie VW podobnie. Odsłaniamy analnego, widać jak łże podając swoje nieprawdziwe informacje. Takie ceny jak podaje to chyba za części lewe lub ze szrotu nie mówiąc już o usłudze rodem prosto z szopy od kaprawego i wiecznie zapijaczonego Cześka czy Heńka. Ciekawe kto chciałby jeździć samochodem, w którym zamontowano niewiadomego pochodzenia turbinę ze szrotu czy z wraka.

          • czujny_obywatel Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 04.05.12, 18:52
            analny_wybawco, ty jesteś taki głupi od urodzenia, czy ktoś ci podczas analnego wytrysku zafundował taka dawkę spermy, iż jej strumień wypłukał mózg.

            Nie słuchajcie tego osobnika, głupoty pisze, głupoty rozpowszechnia. Mam pewne podejrzenia. Sądząc po histerycznej reakcji analnego, jest to jakiś handlarzyna samochodowymi wrakami, których ma cały plac. Ma pełno rożnych ropniaków, których nikt nie chce od niego kupować. Ludzie zmądrzeli, wolą kupić benzynkę i gaz do niej założyć, niż przy coraz droższej ropie ładować się w diesla, którego z kolei naprawy są kosmicznie drogie.

            Każda mądra osoba niech sobie poczyta O POZORNEJ OPŁACALNOSCI DIESLI :

            tylik.motogrono.pl/silnik-diesla/
        • roney03 Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 05.05.12, 10:27
          czujny_obywatel napisała:
          dieslu natychmiast będziesz musiał wymienić turbo (około 7000 pln) sprzęgło
          > z kołem dwumasowym, wtryski (jeden około 2000)

          ceny podajesz chyba z ASO
          turbosprezarki nowe ok 1.5 tys zl
          moto.allegro.pl/nowa-turbosprezarka-vw-audi-skoda-1-9tdi-110km-i2289979123.html
          pompowtryskiwacze 400-600

          moto.allegro.pl/pompowtryskiwacz-038130073ag-nowy-vw-skoda-1-9-tdi-i2270927568.html
          Co do tematu to jedna i druga opcja jest sensowna - silnik 1.9tdi jest wyjatkowo udany io trwaly natomiast 1.6 to stara prosta konstrukcja gdzie nie ma sie co psuc tyle ze zuzywa sporo paliwa . Przy duzych przebiegach chyba wciaz lepszym rozwiazaniem bedzie diesel
            • koza_oddam Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 07.05.12, 08:45
              Kolega odkupił od wuja Skodę TDI 110 KM, auto nei po taryfie, gó...arzu itd. Przebiegu około 120tys. Na dzień dobry robił turbinę, bo już nie podawała tyle ile trzeba. Teorię o wytrzymałości tego elementu na 300tys można w bajki włożyć, chyba że ktoś używa auto w 100% zgodnie z instrukcją, ale w to to ja nie uwierzę. Do tego kolego auta 4-5 letnie to już dwumasa, to już nie pompowtryskiwacze, słowem same plusy, zwłaszcza dla serwisu który będzie to naprawiał i kasował jak za zboże. Z moich znajomych już 90% uciekło od dizla, zostały niedobitki którzy jeszcze wydatków nie mieli, ale to kwestia czasu. W obecnej chwili nawet oni już przyznają, że nie ma tańszego paliwa jak LPG, do tego być może części silnikowe kosztują podobnie, jednak wymienia się je zdecydowanie rzadziej. Instalacja LPG też nie sprawia kłopotów, o ile nie zakładał jej pan kazio w stodole, instalacje sekwencyjne są w zasadzie bezobsługowe. Nie wierz też w jakieś wydumane koszty obsługi auta z LPG, bo w skali roku to o 60zł droższy przegląd i w przypadku sekwencji wymiana obu filtrów + podłączenie kompa i sprawdzenie/skalibrowanie wtryskiwaczy kolejne 60zł. Całe 120zł rocznie. Świece o ile nie kupisz podróbek wytrzymają co najmniej 70tys, kable WN mam BOSCHA i mają pierwszą setkę za sobą. W razie czego wymiana to jakieś 200zł w przypadku silnika 4 cylindrowego, świec + kabli oczywiście - przy robieniu 30tys rocznie wydatek raz na 2-3 lata. Nic tylko się trzymać za kieszeń :)
              Ja bym to TDI jeszcze jednak przemyślał.
          • czujny_obywatel Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 07.05.12, 11:47
            > turbosprezarki nowe ok 1.5 tys zl
            > rel="nofollow">moto.allegro.pl/nowa-turbosprezarka-vw-audi-skoda-1-9tdi-110km-i2289979123.html
            > pompowtryskiwacze 400-600

            Tak, podajesz ceny ale chińskich podróbek, lub jakiś regenerowanych podzespołów.

            Jak to jest, regeneracja oryginalnej turbosprężarki kosztuje w specjalistycznym zakładzie Od 1500 do 2000 złotych. Na taką regenerowaną turbinkę jest rok, dwa gwarancji. Regeneracja starcza na jakieś bezproblemowe przejechanie 20 000 -30 000 kilometrów. Chińskie podróbki kosztują około tysiąca złotych i rozpadają się po tysiącu kilometrów.

            To ja się pytam, jak nowa turbosprężarka może kosztować tyle samo, ile kosztuje regeneracja używanej ORYGINALNEJ turbosprężarki. Cuda dosłownie jakieś

            Oryginalna turbosprężarka kosztuje około 5000 złotych. Koszt turbinki + jej założenie kosztuje w specjalistycznym warsztacie (nie u jakiegoś gó...jada Cześka czy Heńka) lub w ASO, od 6500 - do 8000 złotych. Na to jest też 2 lata gwarancji.

            Tylko idiota wstawia do wozu turbinkę nieznanego pochodzenia. Pompowtryskiwacze regenerowane faktycznie kosztują kilkaset złotych, ale nierzadko starczają na kilkaset kilometrów. Oryginalny, markowy pomopwtryskiwacz (nie chińska podróbka) kosztuje około 2000 pln. 2000 złotych za jeden.

            Jak ktoś nie chce słuchać głupot wypisywanych na tym forum to niech zadzwoni do ASO lub do jakiejś dużej hurtowni części motoryzacyjnych i tam dowie się ile i co naprawdę kosztuje.

    • korneliszek Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG 13.07.13, 20:29
      lothian napisał:

      > Stoję przed koniecznością zakupu większego samochodu. Który silnik w 4-5 letnie
      > j Octavii będzie bardziej ekonomiczny i mniej awaryjny - 1.9TDi czy 1.6MPi na L
      > PG. Przebieg roczny ok. 30tys. km.

      1.6 na LPG będzie mułem.
      --
      Portal motoryzacyjny
      • misiaczek1281 Najlepsza rada wśród setek znafców !!! 14.07.13, 13:35
        5 letni Diesel może mieć już przejechane grubo ponad 200 000 km i będzie się sypał...nowe turbo koszt (3000zł), (dwumasa 3 000 zł), wtryski (2 000 zł sztuka)....i niech ktoś nie opowiada bajek o tanich regeneracjach...regenerowane turbo wytrzyma rok i znowu będziesz regenerował za 1 000 zł? To razem wyjdzie prawie tyle co nowe ;-)
        Najlepsze wyjście to kupić prostą benzynówkę i przerobić na LPG...wtedy mamy niższy przebieg auta (niezajeżdżone!) niż Diesel i LPG a do tego nową instalację która nie powinna zawieść przez 3 lata gwarancji ;-)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się