Dodaj do ulubionych

moc vs. moment obrotowy

IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 26.06.04, 17:39
czy moze ktos w prosty sposob wyjasnic na co zwracac uwage przy ocenie napedu
samochodu - na moc czy na moment obrotowy i dlaczego. Chodzi o proste
wyjasnienie a nie o wywody naukowe. Wiem co to moc silnika z fizyki z
podstawowki i wiem co to moment obrotowy ale jakos jak ogladam wykresy
momentu obr i mocy to nie wiem co tak naprawde decyduje, ze moje auto jedzie
szybciej, jest zrywniejsze itd. Bo jesli zapomniec o mocy i patrzec na moment
obrotowy to trzeba brac cichego, nowoczesnego, taniego w eksploatacji diesla
i tyle. Ale jak pojezdzilem np. Avensisem z silnikiem chyba 2l diesel to nie
bylo radosci z jazdy. Moment obrotowy przy 2 tys obr 280 Nm wiec moze za mala
moc silnika ? Sam juz nie wiem o co chodzi z ta moca i z mom. obrotowym.
Obserwuj wątek
    • Gość: Krzysiek Re: moc vs. moment obrotowy IP: *.aster.pl / *.aster.pl 26.06.04, 19:04
      Predkosc maksymalna wyznacza moc maksymalna. Natomiast Jesli chodzi o
      przyspieszenia, to auto jest najbardziej zrywne, jesli przyspieszasz w okolicy
      maksymalnego momentu obrotowego. I tak nowoczesne silniki 16 zaworowe benzynowe
      maja ten moment polozony wysoko (4-4.5 tys). Trzeba je wiec wysoko krecic, zeby
      dobrze przyspieszac. I tez zazwyczaj niezle namachac galka skrzyni, bo zakres
      wysokiego momentu obrotowego jest waski. Ja to lubie.
      Jesli wolisz niskie obroty lub tez nie lubisz operowac skrzynia, to dobry jest
      silnik doladowany. Wtedy zakres duzego momentu jest szerszy i zaczyna sie duzo
      wczesniej(silnik bardziej elastyczny).

      > momentu obr i mocy to nie wiem co tak naprawde decyduje, ze moje auto jedzie
      > szybciej, jest zrywniejsze itd
    • Gość: Szymi Re: moc vs. moment obrotowy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 13:11
      w prostych slowach:

      p1. jesli zalezy ci na tym zeby samochod mial super przyspieszenie i robil
      dobre czasy przejazdu to wazna jest moc (tak jest w samochodach wyscigowych)

      p2. jesli zalezy ci na latwosci jazdy - tzn. nie lubisz bawic sie zmiana biegow
      to wazniejszy jest moment obrotowy (nie bedziesz mial osiagow takihc jak w
      samochodzie z p1. ale za to bedzie ci latiwej wydusic z samochodu wszystko co
      mozna)


      w pierwszym przypadku wez wolnossaca benzyne (najlepiej wysokoobrotowa)

      w drugim wez doladowana benzyne

      diesle odpadaja w przedbiegach ze wzgledu na mala moc (diesel z ilomas tam
      supernowoczesnymi turbinami dopiero ma moc taka jak odpowiadajaca benzyna
      wiolnossaca) - bierz diesla tylko jesli koszt paliwa jest dla ciebie wazny
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się