Gwałtowny napływ używanych samochodów Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Czym maja jezdzic biedni ludzie? Rowerami?

    Nie kazdego stac na nowy samochod ktory jest 2 razy drozszy niz w USA
    • Gość: Mechanik IP: *.necik.pl 27.06.04, 19:00
      Tylko człowiek pozbawiony podstawowej wiedzy technicznej może uważać, że 14
      letni mercedes, opel czy audi na naszych drogach tworzy większe zagrożenie od
      14 letniego pol-fiata czy poloneza - chyba, że pisze te bzdury na zlecenie
      jak zwykle pazernego ministra finansów.
      • Gość: AGG IP: 217.197.78.* 27.06.04, 20:02
        Dla mnie nie jest przerażające to, że auta jadą do Polski. Nareszcie! Dla mnie
        jest straszne,że auto za które dziennikarze motoru zapłacili 200 euro, na końcu
        kosztowało ich 5000 zeta. Do du.y z taką unią, gdzie syn mojego kolegi w
        niemcach wydaje 200 euro , żeby se jeździć do szkoły, a mojego syna to samo
        auto wychodzi pięć razy tyle w biednym kraju. Drażnią mnie też debilni
        dziennikarze, którzy rozpętują histerię o złomach na drogach. Moj syn jeździ 20
        letnim zdechłym maluchem i chętnie go zmieni na 11 letniego złoma z efu, bo bez
        auta nie ma pracy.
        Nie przejmujcie się też zaśmiecaniem Polski. Wczoraj wystawiłem do śmietnika
        stary odkurzacz i on po 10 minutach juz był wyjęty przez złomiarzy. Oni są tak
        pracowici, że te kilkaset tysięcy złomów rozbiorą bez skażenia środowiska i z
        wykorzystaniem wszystkiego tylko niech im w tym przemądrzali a przekupni
        dziennikarze + łapownicy celnicy + reszta dziadów nie przeszkadza.
        • Gość: Wampir IP: *.dip.t-dialin.net 27.06.04, 20:18
          Bardzo mądre. Popieram.
          • Gość: ANDYPOL IP: *.chello.pl 28.06.04, 07:24
            SMIERDZACY BRUDNY LENIWY PELEN CWANIACTWA I WSZELAKIEGO POLITYCZNEGO I
            EKONOMICZNEGO KRETYNIZMU !!!!!
            • Gość: Robert IP: *.elblag.dialog.net.pl 28.06.04, 08:48
              Palant...
            • Gość: lech IP: *.g.pppool.de 28.06.04, 12:41
              a ty jestes polglow i indolent umyslowy-w skrocie "chuj"
            • Gość: jolka IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.06.04, 12:50
              właśnie to udowodniłeś gratulqcje polaczku
              • Gość: Ciekawski IP: 195.28.224.* 28.06.04, 16:12
                Co wg ciebie nalezy rozumiec pod "polaczku"? O ile ma sie to do patriotyzmu
                to to wlasnie (twoj i 99% tych miedzy Bugiem a Odra) chorobliwy kompleks
                polakow.
                A tak w ogole kto ci pozwolil zabierac glos na meskie tematy ?!?
                • Gość: Leszek IP: *.ists.pl / *.gemini.net.pl 28.06.04, 20:18
                  A cozes to taki macho, baranie, kurduplu jeden?
                • Gość: Kathrin IP: *.arcor-ip.net 19.07.04, 01:04
                  Co to sa meskie tematy. moze wytlumaczysz mi to?
                  Forum jest dla wszystkich, ktorzy maja ochote
                  zabrania glosu w dyskusji.
                  Jesli do tej pory tego nie kapneles to nie rozpoczynaj
                  watka.
            • Gość: DarekS IP: *.chello.pl 28.06.04, 13:26
              Idioto, kup sobie mózgojeba,noch ci dorbi troche szrych komórek. Kretyn.
              • Gość: super dj heniu IP: 212.182.97.* 28.06.04, 13:38
                jak sie pozbyc zlomu - do 5 lat akcyza 0%, 5-10 lat akcyza 30%, 10-15 lat
                akcyza 100% powyzej 15 lat akcyza 200%

                i juz!!! dodatkowo jak ktos zezlomuje trupa to obnizamy akcyze o polowe!
                • Z Twojej wiadomości wynika, że im starszy samochód tym bardziej luksusowy :-)
                • Gość: Wampir IP: *.dip.t-dialin.net 28.06.04, 13:48
                  Zero akcyzy (bo jest nielegalna). Natomiast przy pierwszej rejestracji:
                  - 0-5 lat - 500 zł
                  - 5-10 lat - 1000 zł
                  - 10 lat i więcej - 1500 zł

                  Do tego porządne przeglądy i brak jakichkolwiek dodatkowych haraczy, np. w
                  postaci udowadniania pochodzenia samochodu (wszystko jest z zachodnich
                  książkach pojazdów).

                  • Gość: andrut IP: 82.145.76.* 28.06.04, 14:26
                    różnicowanie opłaty rejestracyjnej w zależności od wieku jest z tego samego
                    powodu nielegalnbe co różnicowanie akcyzy. gdybyś napisał, że coroczna opłata
                    za posiadanie auta to by było wszystko zgodne z prawem.
                  • Gość: pedro IP: *.reverse.qsc.de 28.06.04, 15:52
                    podatek drogowy od 100 ccm poj. silnika:
                    pow. 5 lat pow 7 lat pow. 10 lat
                    -benzynowy 20 Euro 25 30
                    - diesel 25 Euro 30 35 Euro

                    tzn . 2 litrowy diesel (10 lat) kosztuje w roku 700 euro
                    zaloze sie ze to uspokoi rynek
                    pozdrowienia.

                    P.s. to sa stawki juz praktykowane w Niemczech
                    • Gość: Joasia IP: *.dip.t-dialin.net 28.06.04, 17:42
                      Od kiedy w Niemczech stawki podatku drogowego obliczane sa na podstawie wieku
                      pojazdu?

                      Nie wiek tylko numer klucza tzn. spelniana w chwili produkcji norma Euro
                      sa podstawa
                      www.pkw-steuer.de/
                      • Gość: mis IP: *.dslextreme.com 28.06.04, 20:03
                        W Polsce to juz chyba kazde dziecko wie, jak glupie sa wladze, a teraz dojdzie
                        do tego przekonanie o glupocie Gazety Wyborczej, co "broni rynku" zamiast
                        pozwolic rynkowi bronic sie samemu....


                        Pisza oni wielka czcionka:

                        "Gwałtowny napływ używanych samochodów"

                        Naplyw samochodow oznacza jedno: SPADEK CEN. A to z kolei oznacza drugie:
                        WIEKSZA KONKURENCJE W GRUPIE CENOWEJ to zas pociaga za soba LEPSZY STAN
                        TECHNICZNY POJAZDOW w ofercie handlowej handlazy! A to oznacza, ze NAJWIECEJ
                        STRACA NA WARTOSCI POJAZDY O ZLEJ KONDYCJI TECHNICZNEJ i zostana WYCOFANE Z
                        RUCHU.

                        Jasne?

                        Otwarcie granic POLEPSZY stan techniczny samochodow w Polsce poniewaz DOSTOSUJE
                        ceny pojazdow DO NISKIEJ ZAMOZNOSCI KLIENTA. Tak dziala RYNEK. I tego
                        najwyrazniej nie rozumieja redaktorzy Gazety.

                        JEZELI SPADNA CENY POJAZDOW to MNIEJ oplacac sie bedzie zlodziejom krasc!

                        I beda kradli nowe samochody w mniejszym stopniu. Bo BEDZIE MNIEJSZY POPYT,
                        SKORO WLASNIE WJECHALO 50,000 poojazdow i KTOS TO KUPIL.

                        Wiekszy naplyw pojazdow = wiekszy dostep do legalnych czesci = MNIEJSZA ILOSC
                        KRADZIEZY POJAZDOW.

                        I znowu wychodzi glupota redaktora Gazety.


                        A pod spodem mala czcionka:"policja często też wskazywała na związek między
                        napływem używanych aut a kradzieżami samochodów. Znaczna część samochodów jest
                        kradziona po to, by je rozebrać na tanie części zamienne do sprowadzonych
                        używanych samochodów. Już za kilka miesięcy będzie się można przekonać, czy
                        lawinowy napływ używanych samochodów wywoła wzrost kradzieży."


                        Ciekawe, czy jak sie okaze inaczej, to Gazeta zamiesci sprostowanie?
                        • Gość: Wampir IP: *.dip.t-dialin.net 28.06.04, 20:18
                          Też jestem tego zdania. To przecież logiczne. Ale widocznie nasi politycy nie w
                          pełni odeszli od marksistowsko-leninowskich wytycznych. Czemu nie emigrują do
                          Chin, Korei Płn. zwalniając miejsca pracy?
                          Niestety, u nas wolny rynek to samowolne rodeo w wykonanu grupy "kolesiów".
                          Już widzę telefon w rękach naszego premiera, który porozumiewa się z czołowym
                          polskim lobbystą w dziedzinie motoryzacji: "Janek, to co robimy?"
                        • Gość: Leon IP: *.pozman.pl / 80.48.205.* 28.06.04, 23:19
                          Zgadzam się całkowicie. Wolny rynek to organizm samonaprawczy. Jak nie będzie
                          chłonął używanych = tańszych pojazdów, to ich tu nikt nie będzie dowoził. To
                          chyba jasne. Wszelkie próby sztucznego wymuszenia kupowania nowych aut, nieważne
                          jak umotywowane, nie będą miały na dłuższą metę sensu i spalą na panewce.
                          Dlaczego stare auta tak łatwo znajdują u nas nabywców? Bo na te auta nas stać.
                          Tak dużo mamony oddaję państwu polskiemu, że nie mam co oszczędzać, a gdzie tu
                          mówić o konsumpcji pt. nowe auto.
                          Mam 10 letniego Poldixa i chyba lepiej by było dla nas wszystkich, żebym się
                          przesiadł do 10 letniego Passata.
                          Panu redaktorowi z Wyborczej proponuję podyplomówkę na Akademii Ekonomicznej
                  • Gość: Kathrin IP: *.arcor-ip.net 19.07.04, 01:08
                    Akcyza jest nielegalna, gdyby wprowadzili WAT
                    tak jak na wszystkie porodukty jest OK.
                    Na zachodzie placi sie w takich wypadkach tylko tzw.w polsce WAT
                • Gość: Wampir IP: *.dip.t-dialin.net 28.06.04, 13:50
                  Poza tym nie rozpędzaj się tak mocno z tymi procentami. Co zrobię, jak np.
                  zapragnę jeździć 20-letnim Saabem albo MB 230 Coupe.
              • Gość: Konrad IP: *.dip.t-dialin.net 28.06.04, 21:01
                W Niemczech 40 % samochodow osobowych ma ponad 10 kat i jest calkowicie sprawna
                technicznie. Dba o to surowa inspekcja techniczna (TÜV) i policja sprawdzajaca,
                czy samochod byl w przegladzie w wyznaczonym terminie. W Polsce panuje
                histeria w tej sprawie. Potrzebne sa nie zakazy, lecz przyzwoite badania
                technicze i wycofywanie niesprawnych samochodow z uzytku.
            • Gość: marol IP: *.dmz.infor.pl / 195.205.179.* 28.06.04, 16:21
              Biadactwo... Tatus na gabke... myk, myk, a mamusia sie wykapac chciala... I tak
              po 9 miesiacach narodzil sie ANTYPOL. Gabka chyba nie byla najczystsza...
            • Gość: pan IP: *.82-139.bia.tkb.net.pl 28.06.04, 19:42
              nic dodac i nic ujac
          • Gość: Maciuś II IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.06.04, 15:49
            Niestety, pan Andrzej Kublik wpisuje się w niechlubny rejestr dzieci Michnika.
            Nie pierwszy to raz działa - świadomie czy nie - na rzecz lobby samochodowego,
            utytłanego niemiłosiernie w kasę (jak się cieszyli przed pierwszym maja, ze łzy
            śmiechu przesłoniły im smutną prawdę PO?) i wykupywanie co mierniejszych autorów
            za kawałek leśnej dróżki w BMW czy innym Fiacie.
            Jak jest - nawet koń widzi. Andrzej Kublik niechce widziec, jaka rewolucja
            dokonała się w ciagu tych 15 lat. On widzi tylko superwózki na przyhotelowych
            parkingach albo autoszołach. Zapomniał był, jak zaiwaniał maluchem?
            To dopiero była trumna - model z końca 80-tych, fabrycznie nowy zagrazał
            bezpieczeństwu BARDZIEJ niż najstarsze audi czy opel.
            Wszystko się zmienia, już nikt nie interesuje sie złomem, który jedzie krzywo,
            bo go z 2 trupów zespawali. To tez jest lekcja z tych 15 lat. Andrzej Kublik
            repetował, albo niedowidzi po kolejnym spotkaniu z możnymi tego świata. Amen.
          • Gość: Antykublik IP: *.chello.pl 28.06.04, 18:18
            Też się zgadzam z powyższymi!!! Ja czekałem do 1 maja bo liczyłem że ten durny
            rząd zniesie 65% akcyzę. Chciałem sobie kupić 10 letniego Japończyka który w
            Niemczech był serwisowany, garazowany a przebieg ma zaledwie 100 tyś km, bo
            stary Niemiec jeździł nim tylko do Koscioła. Samochód nie byłby zardzewiały bo
            Niemcy nie sypia soli na drogi w zimę, miąłby ksiązke wozu i miałbym pewnosć ze
            nie jest powypadkowy, wszystkie wymienione elementy miałby oryginalne, bo
            Niemcy nie używają podrabianych części w takim zakresie jak Polacy. I
            generalnie byłby to bardzo dobry, bezpieczny samochód który pojeździłby jeszcze
            jakieś 10 lat, ale niestety Pol i Kublik twierdzą że ten samochód jest
            niebezpeiczny i sprawiałby zagrożenie na polskich drogach i twierdzą ze chyba
            bezpieczniejsze auto kupię na giełdzie w slomczynie, np starą Skodę ktora ktoś
            kiedyś już skasował, potem wyklepał, a potem wymienił połowę części na
            podrabiane i według Kublika ten samochód jest bezpieczniejszy od 10 letniej
            Hondy z Niemiec, która (bez 65% akcyzy)kosztuje w UE tyle samo co 15 Skoda
            Favorit lub Lada Samara w Polsce :) Pozdrawiam i życze panu Kublikowi żeby go
            wreszcie wywalili z Gazety za pisanie bzdur :)
        • Gość: zgrzyt IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 20:37
          popieram, wyborcza ma czym jeździć, więc boi się, że inni też będą
          • Gość: Robert IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 21:50

            I strasznie drażniące są te powtarzające sie we wszelkich mediach artykuły o
            złomie z zachodu. Ci ludzie kompletnie nie wiedzą o czym piszą, kompletnie nie
            mają racji. To jest działanie antyspołeczne. Tyle tylko, że nie pierwsze.
          • Gość: ja IP: *.core.lanet.net.pl 28.06.04, 01:00
            A co się dziwisz? Każdy dba o siebie. Samochodów jest coraz więcej, a dróg
            nie przybywa (po każdej zimie to nawet ubywa). Posiadacze samochodów walczą
            o ograniczenie ruchu na drogach, bo zaraz łączna długość samochodów będzie
            większa, niż łączna długość dróg. I wtedy ruch całkowicie ustanie.

            Gość portalu: zgrzyt napisał(a):

            > popieram, wyborcza ma czym jeździć, więc boi się, że inni też będą
            • Gość: ja IP: *.core.lanet.net.pl 28.06.04, 01:12
              PS: ile kosztuje artykuł w wyborczej? Jest jakiś oficjalny cennik, czy indywidualnie trzeba negocjować? Można przynieść własny artykuł, czy trzeba
              zlecić napisanie gazecie? Za umieszczenie artykułu na sieci jest wyższa cena
              (bo więcej odbiorców) czy rabat (bo ludzie mogą z artykułu się ponabijać)?
              Moze są jakieś za czarnonbiałe zdjęcie zamiast kolorowego?
            • Gość: Maverick IP: 82.139.9.* 28.06.04, 17:32
              A te kurwa dziurawe poldki to nie złom???Chcą nas wyruchać poraz kolejny i tyle.
            • Gość: Kathrin IP: *.arcor-ip.net 19.07.04, 01:22
              Super spostrzezenie - to jest prawda.
              O infrastrukture nie dba sie w Polsce!
          • No właśnie, pismaki z GW wytłuczą się w testach najnowszymi cackami od Jaguara i
            Mercedesa to co się dziwić, że wypisują takie bzdury na zlecenie...
        • Gość: AMEN IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 23:45
          i jeszcze raz AMEN.
        • Gość: miłośnik złomu IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.06.04, 23:53
          Kublik pevnie jezdzi jakims promocyjnym renaultem z salonu i bruździ w swoich
          artykułach
        • Prawdą jest to, że władza ma czym jeździć i nie są to stare autka. Dziwi mnie natomiast oderwanie od rzeczywistości (albo głupota) dziennikarza wyborczej, piszącego na zamówienie zapewne jakiś grup interesu (może dealerów samochodów).

          ehf..... i czwarta władza leży

          szacunek tym,
          co się nie poddają
          le hun
        • Gość: wiesiek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.06.04, 07:08
          Złom metalowy znika, a co zrobisz ze starymi plastykami:zderzaki deska
          rozdzielcza, lub ze starą tapicerka. Ja wiem !, widzę to na codzień - DO LASU!
        • Gość: tomek.123 IP: 195.20.110.* 28.06.04, 10:06
          trudno się nie zgodzić z AGG

          Pozdrawiam.
      • Gość portalu: Mechanik napisał(a):

        > Tylko człowiek pozbawiony podstawowej wiedzy technicznej może uważać, że 14
        > letni mercedes, opel czy audi na naszych drogach tworzy większe zagrożenie od
        > 14 letniego pol-fiata czy poloneza - chyba, że pisze te bzdury na zlecenie
        > jak zwykle pazernego ministra finansów.

        Masz 101% mojego poparcia ,sam mam 14-letniego Golfa i lepiej się sprawuje niż
        kiedyś kupione w salonie w Bielsku Białej nowiutkie maleństwo.
        --
        Pozdrawiam
        Pi-Vo
      • Gość: kierowca grata IP: *.chem.cornell.edu 27.06.04, 22:53
        Oczywscie masz kompletna racje. Jakos nie slysze aby eliminowac stare trupy
        rodzimej czy tez socjalistycznej produkcji. Ludzie jezdza tym na co ich stac.
        Od tego sa przeglady techniczne, aby eliminowac z drog graty.

        P.S. jakos nikomu nie szkodza jezdzace po naszych drogach ponaciagane,
        przespawane powypadkowe mlode trupy, ktore juz nigdy nie beda "jak nowe".
      • Gość: lolo2 IP: *.cybranet.pl 27.06.04, 23:39
        ja nie myślę, że Ministra Finansów stać na łapówkę jaką wziął człowiek
        odpowiedzialny z a umieszczenie tego artykułu na łamach tej nędznej gazety,
        podejrzewam raczej odpowiednie lobby
      • Gość: OPI IP: *.chello.pl 28.06.04, 07:21
        ZAMIAST STWARZAC ZAGROZENIE NA INNYCH NA DROGACH JEZDZAC JAKIMS ZLOMEM
        • Gość: piotr IP: *.kuins.net / *.kyoto-u.ac.jp 28.06.04, 09:42
          Sam jesteś kretyn. Sam sobie chodź pieszo. Ja będę jeździł 14-letnim Jaguarem
          v12, bo ten model mi się najbardziej podoba. Jeśli to nie będzie możliwe w
          Polsce to będę mieszkał gdzie indziej.
    • Gość: Raf IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 19:03
      Jak cię nie stac to nie jeździj. Samochody powinny być drogie, bo jest ich za
      dużo na drogach. Biedniejsi powinni jeździć komunikacją miejską.
      • Gość: nom IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 19:20
        Tak a żywność powinna kosztować o 1000% więcej bo mamy przeludnienie.
        Totalny burak z ciebie.
      • a biedni mieszkać na wsi bo mieszkania w miastach są drogie, itd
        TO MYŚLENIE JEST CHORE
        samochody i paliwo do nich jest i tak bardzo drogie, że jeżdżą tylko bogatsi
        Kiepsko popraw się !!!!!!!!!!!!!
      • Gość: automobilny IP: 213.199.218.* 27.06.04, 19:51
        tia... i mają byc coraz biedniejsi...
        Tak się porobiło, że teraz by mieć pracę trzeba być mobilnym.
        Stąd automobil to żaden luksus. Owszem może w Dużych Miastach,gdzie komunikacja
        miejska jest dobrze rozwinięta,posiadanie auta nie jest absolutną
        koniecznością, ale na tzw. prowincji gdzie autobus jeździ co półtorej godziny,
        tylko posiadanie własnego samochodu umożliwia pracę w sąsiedniej miejscowości
        (a gdy dojeżdża się w dwie osoby, to wychodzi to nawet z "amortyzacją"
        samochodu na poziomie opłaty za bilet komunikacji tzw. publicznej). Nie mówiąc
        już o tym, że czas przejazdu jest nieraz o połowę krótszy niż autobusem. To
        daje w miesiącu przynajmniej 20-30 godzin oszczędności,który to czas można
        przeznaczyć na dokształcanie, dodatkową pracę lub rekreację. Przemyśl to sobie,
        zanim następnym razem palniesz coś jak gołąb na parapet.
        • Gość: Super DidzeJ Heniu IP: *.pl / *.enterpol.pl 28.06.04, 07:22
          Na prowincji czasami autobus jest dwa razy na dzien a czasami wcale. Miejmy
          nadzieje ze ci ludzie tez nie beda mogli kupic samochodow bo p. Kublik woli
          zeby jezdzili rowerami np. z dziecmi do lekarza w zimie.
      • Gość: bubum IP: *.krakow.sdi.tpnet.pl 28.06.04, 00:24
        życzę Ci mądry człowieku obyś trafił szybko do tej drugiej grupy (jeżdżących
        komunikacją miejską)
      • Gość: Super DidzeJ Heniu IP: *.pl / *.enterpol.pl 28.06.04, 00:52
        Samochodow jest za duzo na drogach w Warszawie i paru innych miastach. Poza
        duzymi miastami nie ma zadnych korkow ze nie wspomne o zanieczyszczeniu
        srodowiska. Czy ludzie ze wsi i malych miasteczek maja miec zakaz kupowania
        uzywanych samochodow dlatego ze w Warszawie sa korki???
      • Gość: nie-bogaty IP: *.reynet.pl 28.06.04, 16:12
        :-D LOL ROTFL !!!!

        Ludziom tak juz od tej kasy odp.....la ze szok. A moze powinno sie likwidowac
        zbyt bogatych!!! O tak, zeby biednym rozdac to co ci wlasnie mieli!!! rany,
        jaki przyglup!!! Mamona zamiast mozgu hehe
      • Gość: Jan Kowalski IP: 83.29.85.* 29.06.04, 00:01
        Jestes gupi jak but !!!
    • Gość: Rozsądek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 19:04
      producentów nowych samochodów. Przytacza argumenty tylko w jedną stronę.
      Tymczasem żywność zdrożała nie o 2,5%, jak pisze GazWyb, tylko o ok. 20% Kogo
      stac na nowe samochody?
    • Gość: Robertns IP: *.com / 195.136.122.* 27.06.04, 19:10
      CZy kupując 11-letnią Fiestę po przeglądzie w Niemczech i złomując jednocześnie
      20-letniego malucha rzeczywiście zwiększam zagrożenie na drogach?? Czy też
      raczej zagrażam polskim dilerom nowych samochodów??(na który zresztą i tak mnie
      nie stać). Naprawdę nie trzeba mieć IQ na poziomie 150pkt, żeby zrozumieć czemu
      ludzie kupują te samochody, więc po co takie bzdurne i nie obiektywne artykuły
      w takiej szacownej gazecie??
    • Gość: zły miś IP: *.jota.digi.pl 27.06.04, 19:15
      ile jest jeszcze w Polsce maluchów, skód, żuków, polonezów itp. przecież jeżdzą
      takie trupy, ze to naprawdę granda. ja wolę naprawę wole 15 letniego saaba niż
      nowa pANDĘ, co po czołowym skłąda się jak puszka.
      Tak naprawdę na imporcie aut traci opel, fiat, daewoo, ale mnie to naprawdę
      wali.
    • Gość: starski IP: *.access.uk.tiscali.com 27.06.04, 19:16
      Dzieje sie lepiej czyli gorzej. Urzednicy juz pewnie mysla jakby tu cos
      spierdolic zeby jednak lepiej nie bylo.Normalnosc i zdrowy rozsadek urzedasom
      przeszkadza. Mieszkam w Anglii a tu o stare samochody sie dba i troszczy. Sa
      powodem dumy wlascicieli. Moim zdaniem nie rocznik jest problemem ale stan
      techniczny samochodu. Od tego sa jednak badania techniczne.Panu dziennikarzowi-
      autorowi artykulu-, piszacemu wg.biuroloratycznych wytycznych, w dodatku
      urzedniczym stylem, serdecznie wspolczuje. No chyba ze planuje zostac
      rzecznikiem prasowym.W takim razie od dziennikarstwa wara.
    • Gość: a IP: *.ing.uj.edu.pl 27.06.04, 19:18
      Ciekawa teza - gdyby nie bylo przywozu starych aut to polscy zlodzieje aut juz
      by przestali dzialac. Ergo - polskiemu zlodziejstwu aut winni sa ci, ktorych
      nie stac na drogie auta. Idac dalej tym tropem - policja winna ich wlasnie
      scigac a nie zlodzie aut...
    • Gość: molton. IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.06.04, 19:26
      Boli to, że dla ludzi opiniotwórczych (oby nie dziennikaży GW), Polska kończy
      się na Warszawie. Chyba dlatego się nie rozumiemy - w zakresie lepszych wzorców
      drodzy panowie powinniście napisać jak to dzieci lepiej uczą się historii od
      czasu zwiedzania Kolloseum tego a Piramid zeszłego lata, aż dziwne że nie
      rozumieją tego rodzice z Suwałk czy Bydgoszczy, o wioskowych nie wspominając:).
      Prawda jest taka - że jeżeli Państwo będzie fałszować rynek za pomocą
      nieuzasadnionych decyzji administracyjnych samochody gorsze wypierać będą
      lepsze. Stare wraki jako relatywnie tańsze wypełniać będą drogi i wszyscy wkoło
      bedą biadolić, jakie to polskie....
      Pytanie mając 1000 euro jaki kupię samochód? A jaki mając jakieś mniej o70% z
      tytułu polskich opłat administracyjnych?
    • Gość: Wampir IP: *.dip.t-dialin.net 27.06.04, 19:30
      Co za syf trzeba mieć w głowie, żeby takiego gniota wysmażyć.

      - "Od pierwszych dni naszego członkostwa w UE lawinowo zaczęły do nas napływać
      używane samochody".

      Taki okres już był za czasów III RP, 2 lata temu, kiedy akcyza wynosiła 1,5%.
      Tylko grupa idiotów szybko to przerwała.

      - "Tylko w maju sprowadzono - według wstępnych szacunków - ponad 47 tys."

      Co to za wielkość? Średniej wielkości miasto. No i co z tego wynika. Nic. Rynek
      się nasyci i będzie wieczny spokój.

      - "Firma Eurotax, powołując się na dane Ministerstwa Finansów, podaje, iż ponad
      70 proc. samochodów sprowadzonych w maju miało ponad dziesięć lat. Wiele z nich
      jest zdaniem celników w fatalnym stanie technicznym."

      A od kiedy to do ch... pana celnicy są fachowcami od motoryzacji. Nie znają
      ceł, nie znają realiów zachodnich. Przez wiele lat posługiwali się Eurotaxem
      wyjętym z kosmosu. A w dodatku brali olbrzymie łapówy! Więc panowie celnicy:
      ZAMKNĄĆ MORDY!!!

      - "Jednak w Europie Zachodniej eksploatacja pojazdów, które mają ponad dziesięć
      lat, zwykle nie jest opłacalna ze względu na wysokie podatki dla aut
      niespełniających obecnych norm emisji oraz wysokie koszty użytkowania."

      Jestem w Niemczech. Wyglądam przez okno. Co widzę? Nieopłacalny Golf II, Opel
      Kadett, stary Passat "szczupak", stara Toyota Corolla.

      - "Zakaz rejestracji samochodów, które nie spełniają norm emisji spalin Euro 2,
      w tym roku wprowadziła już Rosja, a szykuje się do tego Ukraina"

      Tak!!! Uczmy się od najlepszych!!!

      - "Według firmy Eurotax obecnie ceny używanych samochodów, które wyprodukowano
      przed 1997 r., są już o 15 proc. niższe niż w pierwszej połowie maja"

      No i kto może nad tym ubolewać? Chyba oczywiste, że banda dealerów. Bo chyba
      normalne jest że 40 mln ludzi jest na rękę, że coś tanieje.

      - "Nie dostosowano też naszych przepisów do prawa UE, które nakazuje przerób
      wtórny samochodów (utylizację wycofywanych aut z dróg)."

      A kto to miał zrobić? My?

      - "W efekcie nie ma u nas żadnych przepisów, które nie dopuszczałyby na nasze
      drogi pojazdów zbyt wyeksploatowanych i zagrażających bezpieczeństwu drogowemu"

      A stacje kontroli pojazdów to kluby brydżowe albo domy starców?

      - "W przeszłości policja często też wskazywała na związek między napływem
      używanych aut a kradzieżami samochodów"

      I tylko dlatego, że auta używane były (są) za drogie w tym kraju, bucu!!!


      A teraz moje pytanie: ile stworzono w Polsce nowych miejsc pracy w latach 2001-
      2003? Nie mam więcej pytań.




      • Gość: Kris Kelvin IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.06.04, 19:36
        POwinny byc surowe badania techniczne dla aut sprowadzonych z zachodu. Jesli
        auto jest ok to czemu ma nie wjechac do kraju. Tylko badania powinny byc
        uczciwe a nie za lapowe.
        No i normy spalin powinny byc wymagane. Chyba nawet wyzsze niz EURO 2.
        • Znasz jakis kraj UE w ktorym auta musza spelniac jakas norme ktora nie istniala
          w chwili ich produkcji?
          • Gość: Kris Kelvin IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.06.04, 20:15
            joasia1 napisała:
            > Znasz jakis kraj UE w ktorym auta musza spelniac jakas norme ktora nie istnial
            > w chwili ich produkcji?

            no i co z tego nawet jesli nie ma takiego kraju?
            a wiesz ze nowy polski system emerytalny oparty na 3 filarach jest unikalny w
            skali europy i nikt zdaje sie takiego nie ma. Wprowadzilismy go jako pierwsi w
            europie ale juz niemcy i francja probuja go wprowadzic gdyz inaczej grozi im
            zapasc finansowa. CZy to ze wprowadzilismy pierwsi oznacza ze jestesmy gorsi?
            CZy nie mozna miec wlasnego zdania wlasnej opinii wlasnej drogi. WIdze ze
            niektorzy nie umieja myslec i wola nasladowac.
            • Gość: Joasia IP: *.dip.t-dialin.net 27.06.04, 21:17
              Nie widze zwiazku pomiedzy rzeczami - w tym przypadku samochodem - a systemami
              emerytalnymi.

              W cywilizowanym swiecie samochody, maszyny itp. mam prawo tak dlugo uzywac jak
              dlugo spelniaja wymagane dla nich (w chwili produkcji) normy.
              Mercedes daje na swoje samochody 30 lat gwarancji mobilnosci
              Ty wolalbys samochody z 5-cio letnim terminem waznosci tzn. po 5-ciu latach
              przymusowe zlomowanie bo nie spelniaja normy dla nowo produkowanych?
              • Gość: Kris Kelvin IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.06.04, 21:39
                Gość portalu: Joasia napisał(a):
                > Nie widze zwiazku pomiedzy rzeczami w tym przypadku samochodem - a systemami
                > emerytalnymi.

                Twój argument był ze nie mozna stosowac pewnych norm bo nikt w europie tego nie
                stosuje cytuje: "Znasz jakis kraj UE w ktorym auta musza spelniac jakas norme
                ktora nie istniala"
                to jest zaden argument, wiec na dowod ze mozna czasem wymyslic dobre
                rozwiazania ktore nie sa stosowane w europie podalem przyklad systemu
                emerytalnego.

                Co do meritum to zauwazyc nalezy iz sprowadzenie do Polski oznacza ze w Polsce
                to auto zostaje zaresjtrowane po raz pierwszy wiec niejako jest nowe (nie
                istnialo wczesniej). Logicznym wiec wydawac sie moze ze takie nowo sprowadzone
                auto powinno spelnic wymogi techniczne takie jakie sa stawiane w danym kraju.


                > W cywilizowanym swiecie samochody maszyny itp. mam prawo tak dlugo uzywac jak
                > dlugo spelniaja wymagane dla nich (w chwili produkcji) normy.

                Zaden argument. Dachy z azbestu nadal spelniaja wymogi istniejace dla nich w
                chwili produkcji, jednak mimo to masowo sie je demontuje.
                • Gość: Joasia IP: *.dip.t-dialin.net 27.06.04, 22:03
                  > Logicznym wiec wydawac sie moze ze takie nowo sprowadzone
                  > auto powinno spelnic wymogi techniczne takie jakie sa stawiane w danym kraju.

                  Tak ale dla pojazdow tego samego roku produkcji.

                  Od ktorego roku obowiazuje w PL norma Euro2 na nowe samochody kupione w PL?
            • Gość: Super DidzeJ Heniu IP: *.pl / *.enterpol.pl 28.06.04, 07:24
              W tym super systemie emerytalnym dostaniesz emeryture w wysokosci ok. 1/3
              pensji o ile w ogole dostaniesz. Fakt ze francuski i niemiecki system sa
              blizsze bankructwa niz nasz. Pociecha jest to ze wiekszosc facetow nie dozywa
              emerytury albo korkuje zaraz po otrzymaniu tejze gorzej z kobietami.
            • Gość: parapet IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.06.04, 08:08
              Taki system emerytalny wprowadziło wczesniej Chile. Sprawdź co z tego systemu
              zostało dzisiaj. Zawcze powielamy "najlepsze" pomysły.
          • Gość: AGG IP: *.zwm.punkt.pl / *.zwm.punkt.pl 28.06.04, 21:30
            Tak to POLSKA właśnie
        • Gość: Wózkow] IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 27.06.04, 23:49
          • Gość: wózkownia IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 27.06.04, 23:50
            No i za szybko się wysłało: a chciałem powiedzieć, że pierwsze badanie
            techniczne samochodu sporowadzonego z EU trwa 2 godziny! Czy to nie jest czas,
            w którym można dokładnie przebadać samochód? Jeśli się chce, oczywiście.
        • Gość portalu: Kris Kelvin napisał(a):
          > POwinny byc surowe badania techniczne dla aut sprowadzonych z zachodu. Jesli
          > auto jest ok to czemu ma nie wjechac do kraju. Tylko badania powinny byc
          > uczciwe a nie za lapowe.
          > No i normy spalin powinny byc wymagane. Chyba nawet wyzsze niz EURO 2.

          A dlaczego tylko dla tych z zachodu? Każdy przegląd powinien być surowy. Wtedy szybciutko zniknęłyby gruchoty typu 5 letni Polonez z naszych dróg.
        • Gość: zzz IP: *.toya.net.pl 28.06.04, 22:19
          oczywiscie, bo przeciez kazdy 25-letni Żuk taką normę już spełnia

      • -- 200% poparcia.
        Pozdrawiam
        Pi-Vo
      • Gość: Łowca debili IP: *.bielsko.msk.pl 27.06.04, 22:07
        Tak własnie jest! Co prawda rzeczywiście sprowadza się teraz sporo samochodów
        dosyć mocno zużytych (ale technicznie sprawnych), ale to się bierze z tego,że
        za 200 - 300 euro nic godziwego kupić nie idzie, a od droższych jest piekielnie
        duża akcyza. Byłem niedawno w Niemczech, ale nic nie kupiłem bo np 10 letni
        Golf III w idealnym stanie, kosztował ok. 2000 euro, ale niestety musiałbym
        zapłacić od niego ponad 6000 zł akcyzy, a Niemcy nie chcieli zaniżyć faktury.
        Gdyby nie złodziejska i niczym nie uzasadniona akcyza, to nikt zdrowy na umyśle
        nie przywoziłby 20 letnich aut. Tylko likwidacja tej, niezgodnej z unijnym
        prawem akcyzy, doprowadzi do tego,ze zaczniemy sprowadzać naprawdę dobre auta ,
        po normalnych cenach. A nikt mi nie powie,że 10 letni VW czy Audi zagraża
        bezpieczeństwu na drogach, bo co wtedy można powiedzieć o 10 letnim maluchu,
        gdzie przegląd techniczny załatwia się za flaszkę. Nikt nie powie....chyba że
        jakiś stukniety dziennikarz.
      • Gość: antoni IP: *.sympatico.ca 28.06.04, 04:08
        ....masz racje,ale ale w swoich opiniach nie uwlaczaj brydzystom.... :)
        z powazaniem,antoni
      • Gość: Robert IP: *.elblag.dialog.net.pl 28.06.04, 09:09
        Stary - jesteś moim IDOLEM.
        Wskakuj czem prendzy na miejsce tego esa społecznego, który napisał ten badziew.
      • Gość: S. Baca IP: 62.181.161.* 28.06.04, 09:55
        Tak jest!!!
    • Gość: M. IP: *.k83.ath.cx / *.internetdsl.tpnet.pl 27.06.04, 19:37
      ten co napisał,że biedni powinni jeździć komunikacją miejską powinien jeździć
      hulajnogą-jest tania i nie potrzebuje biletu.Mają ludzie rację-mają okazję
      kupic tańszy z zachodu niech kupują.Ja mam 16-letn.z Francji i nie zamieniłabym
      na 5 letniego 126p
      • Gość: Autor IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.06.04, 08:41
        Komunikacja miejska jest za droga. Za 3 bilety natankuję paliwa na dwa razy
        dłuższy dystans, nawet po podwyżce, a eksploatacja samochodu 15 letniego jest
        tańsza od eksploatacji samochodu nowego - przykład:
        kupuję poloneza 15 letniego za 2000, na dwa lata, wychodzi 100 zł miesięcznie.
        Paliwo 200 zł/mc, naprawy 100 zł/mc, razem 400 złotych na mc. Samochód nowy,
        miesieczna rata kredytu 850 zł/mc, paliwo 150 zł/mc razem 1000 zł przy tym
        samym użytkowaniu. Komunikacja, bilet kosztuje zdaje się 2,50, powiedzmy, że
        trzeba ze 6 biletów dziennie, to jest 15 złotych przez 25 dni w miesiącu, to
        jest około 350 zlotych. Niestety, nie nadaje się, jak trzeba ze sobą wozić
        jakiś sprzęt, ale wtedy w tramwajach zdaje się i tak trzeba coś płacić za
        nadbagaż.
    • Gość: autolexport IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.06.04, 19:49
      Ten boom minie. Ale narazie jest dobrze. Ludzie chcą jeździć samochodami.
      Samochody zwykle potrzebują benzyny lub ropy. Zwiększą swoje obroty rafinerie.
      Zakłady naprawcze też będą miały większe obroty. Jedynie nasze drogi są takie
      jakie są. Wąskie, dziurawe, połatane. Dlatego zakłady pogrzebowe i szpitale też
      nie stracą pracy. Stary, używany samochód to potencjalna trumna, bo nigdy nie
      wiadomo, kto nim jeździł, jak jeździł i czy wcześniej nie był uszkodzony. Ale
      jeśli komuś chodzi o to, by przejechać z wioski do wioski, albo na drugą ulicę
      po papierosy czy piwo to takie wraki wystarczą. Trzeba też brać poprawkę na
      zmęczenie materiału. Nawet nierdzewna stal jest rdzewna.
    • Gość: automaniak IP: *.olsztyn.sdi.tpnet.pl 27.06.04, 19:51
      Autor tego artykulu chyba naczytal sie bzdur lansowanych przez lobby
      producentow nowych aut.... Samochode z Niemiec sa w znacznie lepszym stanie
      technicznym niz auta jezdzace w Polsce. Poza tym o co te pretensje? Mial byc
      wony rynek w UE i jest... cieszyc sie trzeba.
    • Gość: papa IP: *.ha.tuniv.szczecin.pl 27.06.04, 19:58
      Jeden z niewielu razy kiedy polscy prymiści mają coś w dupie ku zadowoleniu
      znacznej części społeczeństwa.
      • Gość: raf IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 27.06.04, 20:40
        w kraju gdzie podnosi sie akcyze na gaz ...bo jeździ dużo samochodów z
        instalacjami LPG matoły z MF mają nas za dojne krowy.
        Dlaczego w cywilizowanych krajach instalacja LPG jest dotowana przez państwo???
        Ponieważ tam naprawdę liczą sie z tym żeby mniejsze było zanieczyszczenie
        środowiska.
        U nas liczy sie kasa jaką należy zedrzeć z ludzi.
        TYM QRVOM CIAGLE MAŁO I MAŁO.
        Czemu mam jeździć po dziurawych drogach, skoro poadatek stanowi większość ceny
        paliwa???
        Czemu w Polsce produkuje się fiaty i daewoo, któr po 1-2 latach eksploatacji w
        naszym kochanym kraju rozpadają sie czyli stanowią zagrożenie.
        Wystarczyłoby, żeby pan na stacji diagnostycznej nie brał w łapkę tylko
        naprawdę badał pojazd.
        Gdyby kasą którą te obiboki wydają na swoje zachcianki była wydawana na
        reformy, które doprowadziłyby do polepszenia warunków życia, to większość
        poszłaby do salonu i kupiła nowy samochód.
        Gdyby dziennikarze byli naprawdę obiektywni mogłoby być lepiej.
        Na koniec: ile maluchów, kanciaków, poldków i innych strucli jeździ po naszych
        drogach???
        One nie stwarzają zagrożenia?
    • Gość: Wampir IP: *.dip.t-dialin.net 27.06.04, 20:34
      Wypadałoby się masowo z Polski wymeldować, ohajtać z Czeszkami, Słowaczkami.
      Nie płacić podatków, niech biurokracja zdycha.
    • Gość: zib IP: *.debacom.pl / *.debacom.pl 27.06.04, 20:38
      Niemiecka UE dba o to,aby wyrównać ceny aut nowych,a że Polaków nie będzie na
      nie stać to mniej ważne niż intres niemieckich dealerów.Polacy będą mogli kupić
      sobie tanio,używany od Niemca.To taki praktyczny naród,zaoszczędzi na kosztach
      złomowania i jeszcze będzie dochód.
      • Gość: mgr IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 27.06.04, 20:42
        Święte słowa.
        Ale ubogi krewny donasza ubrania po bogatym.
        Tak to już jest.
      • Gość: Joasia IP: *.dip.t-dialin.net 27.06.04, 21:31
        Ciekawe tylko dlaczego tego interesu niemieckich dealerow dotychczys nie
        bronili i pozwalali - juz od ponad 20 lat - oferowac tzw. Euroimporte do 30%
        ponizej cen u dealerow.

        Nie tylko pozwalali ale nawet surowo karali niemieckie konzerny (np.VW)za proby
        zakazu sprzedazy aut obcokrajowcom np. niemcom w DK.
    • Gość: Wasal IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 20:59
      Ciekawe czy bezpieczniejsza niz polonez 88 czy maluch 99? BZDURY BZDURY!
      REDAKTORKI NAPEDZAJA lOBBING FIRMA MOTORYZACYJNYM BO TESTUJA MIESIACAMI ZA ICH
      PIENIADZE AUTKA NOWE. a MY MAMY JEXDZIC ZLOMEM STARYM POLSKIM ALBO KUPIĆ NOWY.!!!!!!
    • Gość: Mech. samoch. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 21:04
      "Co gorsze, trafiają do nas przede wszystkim pojazdy stare, ponad
      dziesięcioletnie. Firma Eurotax, powołując się na dane Ministerstwa Finansów,
      podaje, iż ponad 70 proc. samochodów sprowadzonych w maju miało ponad dziesięć
      lat. Wiele z nich jest zdaniem celników w fatalnym stanie technicznym."
      - Totalna bzdura!!! 80% tych aut 8-10 letnich jest w lepszym stanie technicznym
      niz 5-latki, ktore jezdza po wroclawskich drogach. To jest tylko piep..enie
      lobbystow deelerow samochodowych np. Mercedes 190 D z roku 87 za 400 euro jest
      stanie technicznym duzo lepszym!!! powtarzam: DUZO LEPSZYM niz 12-13 miesieczne
      seicento z przebiegiem 30tys km. Podwozie tych aut jest juz zuzyte w 25-30%!!!!
    • Gość: piwa2 IP: *.eu.org 27.06.04, 21:09
      nie rozumiem, ze traktujemy samochod jako dobro konieczne. Wielu ludzi na
      zachodzie, zarabiajacych kilka naszych srednich krajowych nie uzywa tego dobra.
      A Polak jak zarabia 1000 zl musi miec samochod, a jak 2000 to jakis z wyzszej
      polki. Konsumcjonizm na jaki nas nie stac.
      • Gość: amber IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 21:20

        Gdyby przeglady okresowe odbywaly sie jak w Niemczech a nie za łapówki, stan
        techniczny bylby zawsze zadowalajacy.
        To korupcja pozwala jezdzic samochodami bez hamulcow. To łapownictwo na
        stacjach kontroli pojazdow stwarza smiertelne zagrozenie na drodze.
        Nawet tylko 5 letni nieserwisowany samochod potrafi byc niebezpieczny.
        A 15 letni w rekach normalnego czlowieka bedzie jezdzil jak trzeba.
        U nas sa 2 czynniki zagrożenia: bardzo niska kultura techniczna spoleczenstwa i
        lapownictwo.
        Ale co to ma wspolnego z importem starych samochodow ???
przejdź do: 1-100 101-200 201-204
(101-200)

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.