Dodaj do ulubionych

1.6 Ti-VCT 125 KM z Forda - opinie

13.10.12, 19:50
I znów kolejne pytanie o silnik.

W poszukiwaniu minivana natrafiłem na dość atrakcyjną ofertę Forda Grand C-Maxa.
No i tradycyjnie poszukuję opinii o niezawodności silnika. Tym razem jest to wolnossący benzyniak 1.6 Ti-VCT o mocy 125 KM.

Wiem, że to dość słaba jednostka jak na takie auto, ale to nie jest istotne. Najważniejsza jest dla mnie niezawodność i w związku z tym pytam o doświadczenia i opinie na temat wyżej wymienionego.
  • 13.10.12, 22:58
    Kurcze, wyda się -
    mam awersję do samochodów tej marki

    silnik bez rewelacji
    dobrze nosi zagazownie (nie odrzuca przeszczepu)
    rewelacji nie ma
    spalanie realne w okolicach 8 l/100 km

    średnio-niezawodny
    czasem pociągnie oleju

    wodotrysków nie ma
    dynamika przeciętna - przy wyprzedzaniu trzeba się upewnić, ze po widnokrąg nic nie ma

    Szczerze - powoli czas na odstawianie silników wolnossących od lamusa.
    Ani to dynamiczne, ani oszczędne

    Jeśli masz dobrą cenę, bierz, jeśli używane auto... można kupić coś lepszego, więc poszukaj
    --
    test sygnaturki
  • 18.12.12, 22:09
    Gwoli kronikarskiego obowiązku - zanabyłem ostatecznie Grand C-Maxa, ale z silnikiem EcoBoost 1.6 150 KM. Silniczek miodzio, jeździ się rewelacyjnie :D
    Wiem, jakie są opinie niektórych na temat turbobenzyn i downsizingu, ale... mam jeszcze 4 lata gwarancji, więc mi zwisa :)
  • 19.12.12, 08:47
    Gratulacje, ale nie pisz proszę, że "mi zwisa", bo przestanie Ci zwisać, jak przyjedziesz np. z popsutym turbo, a w Fordzie powiedzą, że "nie umiesz jeździć i popsułeś" albo "to element eksploatacyjny" - i w związku z tym nie podlega gwarancji. Niestety.
    O blachach nie wspominając - ale pewnie oglądnąłeś ranty i jest ok.
  • 19.12.12, 13:26
    No, z tym "turbo jako element eksploatacyjny" to trochę przesada.

    Powiem tak: wiadomo, że wszystko może się zepsuć, a prędzej czy później jakiś problem i tak się zdarzy - nie wierzę, że istnieją rzeczy niezawodne.
    Niemniej - ostatnie lata miałem normalnego benzyniaka wolnossącego o starej, wydawałoby się sprawdzonej konstrukcji i co z tego? Uszczelka pod głowicą poszła już po 50 tys. km. Ale wiem, co zaraz przeczytam, że pewnie nie umiem jeździć, nie dbałem itd.
  • 19.12.12, 13:32
    ale czemu ma się zepsuć
    bo turbo?
    bez jaj, ta technologia ma 107 lat
    a od lat trzydziestych jest realnie stosowana
    jeep
    --
    YCDSOYA
  • 21.12.12, 09:25
    Czemu ma się zepsuć? Bo tak jest zaprojektowana.
    Pamiętacie stare LEDy? Do dzisiaj świecą.
    A te nowe "supernowoczesne" palą się szybciej niż stare żarówki - fabryka musi produkować... :/
    A to jak konkretnie potraktują turbo czy inny element zależy od ASO, ale głównie od centrali, bo przykład idzie z góry (i kasa też).
  • 21.12.12, 16:46
    miszasty napisał:

    > Czemu ma się zepsuć? Bo tak jest zaprojektowana.
    > Pamiętacie stare LEDy? Do dzisiaj świecą.

    Planowe postarzanie produktu.
    Dzisiaj elektronikę po kilku latach zabija śmierć technologiczna więc nie opłaca się jej produkować na 10 i więcej lat. :-)
  • 21.12.12, 16:53
    Oczywiście, niemniej wkurza mnie to gadanie sprzedawców, że "led Panu poświeci dużo dużo dłużej niż jakakolwiek żarowka" - akurat często bzdura, bo są żarówki zwykłe, stare, które poświecą dłużej niż tani "trwały" led.
  • 21.12.12, 22:05
    miszasty napisał:

    > Oczywiście, niemniej wkurza mnie to gadanie sprzedawców, że "led Panu poświeci
    > dużo dużo dłużej niż jakakolwiek żarowka" - akurat często bzdura, bo są żarówki
    > zwykłe, stare, które poświecą dłużej niż tani "trwały" led.

    Narva wyprodukowała żarówkę, która świeciła 10 tys. godzin, ale dostała karę od innych producentów za złamanie zmowy "żarówkowej". :-)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.