Klimatyzacja/przy niskich temp sie nie wlączy ? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Auto Vectra C sedan 2009 rok , klimatronik dwustrefowy beznzyna

    Panowie w ASO-Kraków mówią ze w nowszych modelach opla vectry klimatyzacja ( sprezarka) nie włącza sie przy niższych temp , pisze tez tak w instruckji...i ze mam sie nie martwić , ze czujnik temp jest dośc nisko umieszczony i przy temp 5-10 czy 15 st automat nie uruchomi sprężarki klimatyzacji , zawet manualnie wybierajac w opcjach wł/wył A/C

    Dlatego pytanie kieruje do uzytkowników/znawcow ... kupujac auto było ciepło i klima nie chodzila , została nabita ale w przeciagu tygodnia zrobilo sie zmino wiec nie mam jak sprawdzic czy działa ( czy faktycznie to bylo tylko uzupelnienie czynnika czy padła sprężarka)
    Być moze po przekroczeniu temp 16 st elektronika włączy sprezarkie ...

    Znajomy w astrze III 2005/2006 rok moze natomiast włączyć klime nawet przy 2 st C.... ale juz w Astrze IV nie ma możliwości podobnie jak w Vectra moj rocznik

    pozdr
    • aborcjonista napisał(a):

      > Auto Vectra C sedan 2009 rok , klimatronik dwustrefowy beznzyna
      >
      > Panowie w ASO-Kraków mówią ze w nowszych modelach opla vectry klimatyzacja ( sp
      > rezarka) nie włącza sie przy niższych temp , pisze tez tak w instruckji...i ze
      > mam sie nie martwić , ze czujnik temp jest dośc nisko umieszczony i przy temp 5
      > -10 czy 15 st automat nie uruchomi sprężarki klimatyzacji , zawet manualnie wy
      > bierajac w opcjach wł/wył A/C
      >
      > Dlatego pytanie kieruje do uzytkowników/znawcow ... kupujac auto było ciepło i
      > klima nie chodzila , została nabita ale w przeciagu tygodnia zrobilo sie zmino
      > wiec nie mam jak sprawdzic czy działa ( czy faktycznie to bylo tylko uzupelnie
      > nie czynnika czy padła sprężarka)
      > Być moze po przekroczeniu temp 16 st elektronika włączy sprezarkie ...
      >
      > Znajomy w astrze III 2005/2006 rok moze natomiast włączyć klime nawet przy 2 st
      > C.... ale juz w Astrze IV nie ma możliwości podobnie jak w Vectra moj rocznik
      >
      > pozdr


      Mylisz pojęcia...klima chłodzi a gorące powietrze idzie od gorącego silnika i grzeje...jak silnik jest zimny to co ci ma grzać? ;-)
      W moim Polo ciepłe powietrze wieje już po 2 km jazdy więc nie jest źle ... a w nocy rozpala mnie w łóżku piękna blondynka więc gdy rano wsiadam do auta to nie czuję zimna hehe:)

      --
      Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)
      • Przeczytaj uważnie jeszcze raz co napisałem , w którym miejscu pisze ze jak silnik jest zimny to auto nie grzeje ? skup sie .... pytam czy prawidłowo klima nie pracuje przy zimnych temp .
        • nie zwracaj uwagi na posty misiaczka, to taka forumowa maskotka.
          nie czyta postow tylko wkleja zmazy nocne o "zadbanym polo"
          troche cierpliwosci a ktos obeznany ci odpowie.
          ja nie odpowiem bo tu gdzie mieszkam temperatura nie spada ponizej 15 stopni (na plusie) nawet w nocy, wiec nie wiem, klima zawsze chodzi.
          co ciekawe mimo ze uzywamy klimy 10 mieisiecy w roku w roku nigdy w zadnym aucie przez kilkanascie lat nie trzeba bylo niczego nabijac, napelniac etc.
          pozdrawiam serdecznie,
          bart
          • Bo uzywasz wiekszosc czasu.
            Klima ma klopoty z dziurami, czynnikiem itd... gdy uzywana jest rzadzij niz codziennie.

            Swoja droga, jesli sprezarka sie nie wlacza przy niskich temeraturach to czy jej szlag nie trafi szybciej?

            Pamietam, ze gdziesz czytalem aby klime wlaczac bez wzgledu na temp, w ziemie tez, wlasnie po to, by sprezarka sie przesmarowala.
            Pamietam tez, ze w Ave I, w Escorcie, W Previi w ziemie dzieki klimie szybciej odparowywaly szyby w aucie bo powietrze z klimy jest suche.
            --
            Pozdrawiam,
            G.
            hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
            • galtomone napisał:
              > Klima ma klopoty z dziurami, czynnikiem itd... gdy uzywana jest rzadzij niz cod
              > ziennie.

              Bzdura i urban legends.

              > Swoja droga, jesli sprezarka sie nie wlacza przy niskich temeraturach to czy je
              > j szlag nie trafi szybciej?

              Nie. Tak ma byc.

              --
              MfG
              C.
              For a canon in inversion is a dangerous diversion
              • crannmer napisał:

                > galtomone napisał:
                > > Klima ma klopoty z dziurami, czynnikiem itd... gdy uzywana jest rzadzij n
                > iz cod
                > > ziennie.
                >
                > Bzdura i urban legends.

                Z mojego osobistego doswiadczenia wynika, ze to prawda. Poki z klimy korzystalem na codzien bylo dobrze - jak dalej jej "odpoczac" to konczylo sie to dziura w ukladzie i wydatkiem na spawanie klimy i nabijanie. Wiec nie wiem dlaczego twierdzisz j.w.

                Czyms smarowana jest sprezarka klimatyzacji?
                Czy smarowane (pokryte czynnikiem, bez dostepu powietrza) sa jakies czesci metalowe wewnatrz sprezarki?
                --
                Pozdrawiam,
                G.
                hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
                • Tez mialem podobne doswiadczenie. Tyle, ze u mnie skonczylo sie na wymianie sprezarki.
                • galtomone napisał:
                  > Wiec nie wiem dlaczego twierdzisz j.w.

                  Bo taka jest wiedza techniczna. I takie jest doswiadczenie zarowno moje wlasne, jak i w otoczeniu. Klimatyzacje wlaczam, jak jest potrzebna. A jak nie jest, to wylaczam. Wylaczona jest czasem i pol roku. Przez ostatnie 11 lat nie stwierdzilem z tego powodu zadnych problemow. Osoba posiadajaca obecnie moj poprzedni samochod tez nie.

                  Gdyby byly wzgledy techniczne uniemowzliwiajace wylaczanie klimatyzacji, nie daloby sie jej wylaczyc. A samochody majace pracowac po kilka tygodni w ujemnych temperaturach komisyjnie nie posiadalyby klimatyzacji. Bo w temperaturach ujemnych klimatyzacja w wiekszosci samochodow osobowych nie pracuje.

                  > Czyms smarowana jest sprezarka klimatyzacji?

                  Srodkiem smarujacycm w czynniku. Elementy niepracujace nie musza byc smarowane.

                  > Czy smarowane (pokryte czynnikiem, bez dostepu powietrza) sa jakies czesci meta
                  > lowe wewnatrz sprezarki?

                  Tam nie ma powietrza.
                  --
                  MfG
                  C.
                  Pater Brown erbebte in freudiger Erregung, als dunkle Cellos den Raum betraten.
                  • Bo taka jest wiedza techniczna. I takie jest doswiadczenie zarowno moje wlasne, jak i w otoczeniu. Klimatyzacje wlaczam, jak jest potrzebna. A jak nie jest, to wylaczam
                    --------------
                    a ja w ogóle nie wiem kiedy spręzarka się włącza, kiedy wyłącza
                    Mam klimę "włączoną" cały czas, cały rok
                    Nigdy żadnych kłopotów...
                    :-)
                    Pozdrawiam
                    jeep
                    --
                    YCDSOYA
                    • jeepwdyzlu napisał:

                      > a ja w ogóle nie wiem kiedy spręzarka się włącza, kiedy wyłącza
                      > Mam klimę "włączoną" cały czas, cały rok
                      > Nigdy żadnych kłopotów...
                      > :-)

                      Co potwierdza moja teze, ze nie uzywanie klimy przez okres zimowo jesienny, wogole jest raczej gorsze niz uzywanie jej caly czas :-)

                      --
                      Pozdrawiam,
                      G.
                      hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
                  • crannmer napisał:

                    > > galtomone napisał:
                    > > Wiec nie wiem dlaczego twierdzisz j.w.

                    > Bo taka jest wiedza techniczna. I takie jest doswiadczenie zarowno moje wlasne,

                    No widzisz, i tu sie roznimy. Ja mam dokladnie odwrotne doswiadczenia. Nie uzywanie klimy (jak dotad) zawsze konczylo sie dla mnie naprawa i dodatkowym klopotem. Podobnie jak dla kilku osob w rodzinie (dwa rozne auta notabene).

                    > Gdyby byly wzgledy techniczne uniemowzliwiajace wylaczanie klimatyzacji, nie da
                    > loby sie jej wylaczyc.

                    Jak pisalem, juz kilka razy czytalem w prasie branzowej zalecenia aby w miesiacach zimowych wlaczac klime co jakis czas na ok. 30-40 minut.

                    > > Czyms smarowana jest sprezarka klimatyzacji?

                    > Srodkiem smarujacycm w czynniku. Elementy niepracujace nie musza byc smarowane.

                    Tak sadzilem...

                    > > Czy smarowane (pokryte czynnikiem, bez dostepu powietrza) sa jakies czesc i metalowe
                    > > wewnatrz sprezarki?

                    > Tam nie ma powietrza.

                    Ale czesci metlowe sa? :-)
                    To teraz... co sie dzieje z tymi czesciami, gdy nagle czynnik zastapimy powietrzem?
                    --
                    Pozdrawiam,
                    G.
                    hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
                    • galtomone napisał:
                      > No widzisz, i tu sie roznimy. Ja mam dokladnie odwrotne doswiadczenia. Nie uzyw
                      > anie klimy (jak dotad) zawsze konczylo sie dla mnie naprawa i dodatkowym klopot
                      > em. Podobnie jak dla kilku osob w rodzinie (dwa rozne auta notabene).

                      A u mnie, w rodzinie i otoczeniu jest dokladnie odwrotnie. Wiec wniosek, jakoby uszkodzenie klimatyzacji mialo miec jakis zwiazek z jej uzywaniem lub nie, nie jest do utrzymania.

                      > Jak pisalem, juz kilka razy czytalem w prasie branzowej zalecenia aby w miesiac
                      > ach zimowych wlaczac klime co jakis czas na ok. 30-40 minut.

                      Ja sie nieustannie pytam, po co wlaczac, skoro kompresor z racji niskich temperatur zewnetrznych i tak sie nie zalaczy? Przy aktualnych zimach nawet i przez trzy miesiace albo dluzej.

                      > Ale czesci metlowe sa? :-)
                      > To teraz... co sie dzieje z tymi czesciami, gdy nagle czynnik zastapimy powietr
                      > zem?

                      O jakim przypadku mowisz? W normalnej eksploatacji klimatyzacji samochodowej nie ma stanu, w ktorym czynnik jest zastapiony powietrzem. W instalacji jest czynnik. W postaci plynnej lub gazowej. Natomiast nie ma powietrza. Ergo nie rozumiem sensu pytania.

                      --
                      MfG
                      C.
                      For a canon in inversion is a dangerous diversion
                      • crannmer napisał:

                        > O jakim przypadku mowisz? W normalnej eksploatacji klimatyzacji samochodowej ni
                        > e ma stanu, w ktorym czynnik jest zastapiony powietrzem. W instalacji jest czyn
                        > nik. W postaci plynnej lub gazowej. Natomiast nie ma powietrza. Ergo nie rozumi
                        > em sensu pytania.

                        Zadna instalacja nie jest w 100% szczelna. Stad wniasek, ze z czasem czynnik (szczegolnie gdy jest nim gaz) zostaje zastapiony powietrzem. To oznacza, ze jesli isntalacja jest nie zuzywana to banieczki tego powietrza moga sie gromadzic w przewodach utlenajace je od srodka.
                        To prowadzi do jeszcze wiekszych dziur, wiekszej losci powietrza w ukladzie.
                        Tak bylo u mnie kilka razy i konczylo sie spawaniem tych przewodow.
                        W najgorszym przypadku, utlanianie bedzie miec takze wplyw na sama sprezarke co w 99% oznacza, ze auto juz bez klimy zotsanie.

                        A w kolejnym malilu nizej dalem przyklady (lin + cyctat: forum.gazeta.pl/forum/w,20,140155875,140237373,Re_WHY_.html) powtwierdzajace to, ze klime w ziemie nalezy uzywac chocby wlasnie po to by jej szlag nie trafil.
                        Nie znalazelm ani jednej strony w sieci, traktujace o klimatyzacji samochodowej (jej uzywaniu i konserwacji), ktora by potwierdzila twoja teze.
                        Jestes takze jedyna osoba w tym watku, ktora taka opinie wypowiada (przynajmniej w czesci pt Why)

                        Wniosek: to Ty sie mylisz...
                        --
                        Pozdrawiam,
                        G.
                        hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
              • > Bzdura i urban legends.

                Glupis.

                Those without an automatic air-conditioning system should manually switch on the cooling system. In addition, as Behr Hella Service points out, regular operation of the system is better for the service life. It prevents refrigerant loss and expensive repairs. Allowing the air conditioning to run for a few minutes a few times every month lubricates the compressor and the seals.


                www.theautochannel.com/news/2008/11/07/224740.html
                • bunkum napisała:

                  > > Bzdura i urban legends.
                  >
                  > Glupis.
                  >
                  > Those without an automatic air-conditioning system should manually switch on th
                  > e cooling system. In addition, as Behr Hella Service points out, regular operat
                  > ion of the system is better for the service life. It prevents refrigerant loss
                  > and expensive repairs. Allowing the air conditioning to run for a few minutes a
                  > few times every month lubricates the compressor and the seals.
                  >
                  >
                  > www.theautochannel.com/news/2008/11/07/224740.html

                  Dokladnie to mialem na mysli.
                  Dziekuje, nie mam pytań Wysoki Sadzie ;-)

                  Ale by nie być gołosłownym:
                  1. www.arkttika.pl/porady.htm
                  "Profilaktyczne uruchamianie klimatyzacji zimą
                  Na koniec chciałbym przypomnieć o uruchamianiu klimatyzacji na chłodzenie - czyli włączaniu przycisku A/C - przynajmniej raz na dwa tygodnie, zwłaszcza zimą kiedy rzadko z niej korzystamy. Jest to konieczne by zapobiec rozszczelnieniu osi sprężarki, by wiosną nie spotkała nas przykra niespodzianka wiążąca się z kosztowną naprawą."

                  2. www.cold-car.pl/ekspert_radzi/czy_uzywac_klimatyzacji_w_zimie_.html
                  "Czy używać klimatyzacji w zimie ?

                  TAK powinno się używać klimy w zimie zapobiega to zacieraniu się sprężarki.
                  Gdy nie używamy długo klimatyzacji (zima) olej zawarty w układzie spływa na dno
                  sprężarki i podczas załączania jej przez chwile chodzi na sucho i w raz z uzbieraną wilgocią powoduje
                  zatarcie się sprężarki, a co za tym idzie oczywiście koszty naprawy.
                  Więc aby uniknąć wyżej wymienionej sytuacji wystarczy załączyć klimę w czasie zimy dwa razy w tygodniu
                  na 10 minut, celem rozmieszana się oleju zawartego w gazie i rozruszania sprężarki.
                  Uniknie to kosztownym naprawą a jest to tak niewiele roboty.Dodam jeszcze że nie trzeba
                  ustawiać temperatury na minimum wiadomo jest zima i zimno więc wystarczy tylko włączyć guzik AC "

                  Tu pytanie... jesli olej splywa na dno, pojawia sie wilgoc, itd... to co pozostaje w ukladzie? Zakladam, ze skoro olej nie pokrywa od srodka szczelnie wszystkich przewodow klimy to poza zatarciem sprezarki (to mi sie nie przytrafilo) latwiej o korozje (utlenianie) przewodow klimy, dziory i kolopot. To przytrafilo mi sie kilka razy... - spawanie klimy nie jest fajne bo trwa, a czasm dziora jest w trudno dostepnym miejscu.

                  3. zabezpieczenie-lakieru.pl/jak-uzywac-klimatyzacji/
                  "Stosowanie klimatyzacji w zimie do osuszania szyb jest bardzo korzystnym zwyczajem także i z tego względu, że w trakcie tego zabiegu następuje przepływ czynnika wraz z olejem przez układ klimatyzacji – następuje smarowanie sprężarki, uszczelek i całego układu.
                  Zabieg ten w znaczący sposób przedłuża żywotność elementów układu klimatyzacji. Warto wiedzieć, że jeśli układ nie pracuje przez dłuższy czas uszczelka wałka sprężarki wysycha, przywiera do wałka i obraca się potem razem z nim powodując wyciek czynnika i oleju. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn uszkodzenia układu klimatyzacji. Przyczyna jest banalna, natomiast skutki bardzo kosztowne. "

                  4. www.v10.pl/Klimatyzacja,w,zimie,jak,o,nia,zadbac,72862.html
                  "Fachowcy radzą, aby nie zapominać o włączaniu klimatyzacji przynajmniej raz w tygodniu, na minimum 15 minut i to niezależnie od temperatury otoczenia. Dlaczego to takie istotne? Przede wszystkim chodzi o właściwe smarowanie olejem sprężarki klimatyzacji, a co za tym idzie zapobieżenie rozszczelnienia się jej osi. Warto o tym pamiętać, ponieważ wymiana uszkodzonej sprężarki wydatnie uszczupli nasz portfel: nowa może bowiem kosztować nawet 8 tys. zł, regenerowana zaś w granicach 2-3 tys. zł."

                  @ crannmer

                  Nigdzie nie znalazlem opinii zgodnej z Twoja, tzn. ze klima moze byc wylaczona tak dlugo jak chcemy bez zadnych konsekwencji.
                  --
                  Pozdrawiam,
                  G.
                  hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
                  • Stosowanie klimatyzacji w zimie do osuszania szyb jest bardzo korzystnym zwyczajem także i z tego względu, że w trakcie tego zabiegu następuje przepływ czynnika wraz z olejem przez układ klimatyzacji – następuje smarowanie sprężarki, uszczelek i całego układu.
                    Zabieg ten w znaczący sposób przedłuża żywotność elementów układu klimatyzacji. Warto wiedzieć, że jeśli układ nie pracuje przez dłuższy czas uszczelka wałka sprężarki wysycha, przywiera do wałka i obraca się potem razem z nim powodując wyciek czynnika i oleju. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn uszkodzenia układu klimatyzacji.
                    -----------------------------
                    no i tu jest wszystko
                    jak macie klimy sterowane ręcznie - od czasu do czasu je włączajcie
                    jak macie automatyczne klimatyzacje - w ogóle nie musicie się martwić - można mieć włączone AC cały rok
                    :-)
                    ciao
                    jeep

                    --
                    YCDSOYA
                    • jeepwdyzlu napisał:

                      > no i tu jest wszystko
                      > jak macie klimy sterowane ręcznie - od czasu do czasu je włączajcie
                      > jak macie automatyczne klimatyzacje - w ogóle nie musicie się martwić - można m
                      > ieć włączone AC cały rok

                      Nie widze zwiazku. W Ave II jest klima automatyczna, generalnie calosc nawiewow i ogrzewania jest automatyczna ale klima ma swoj osobny wlacznik. Jest funkcja AUTO - ktura struje temepratura i nawiewami ale w lecie sama klimatyzacji nie wlaczy tylko zwiekszy predkosc nawieu powietrza celem schlodzenia auta.
                      Zreszta w Ave I mialem tak samo, z ta roznica ze nie bylo duala i przy wlaczonej funkcji AUTO kierowca osobno sterowal nawiewami - w Ave II moge ale nie musze.

                      Wiec w ziemie i tak musze fizycznie wlaczyc klime by dzialala choc temp mam ustawiona przez caly rok na 21/22 st

                      --
                      Pozdrawiam,
                      G.
                      hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
        • aborcjonista napisał(a):

          > Przeczytaj uważnie jeszcze raz co napisałem , w którym miejscu pisze ze jak sil
          > nik jest zimny to auto nie grzeje ? skup sie .... pytam czy prawidłowo klima ni
          > e pracuje przy zimnych temp .

          Przy zimnych temp. powietrza klima powinna pracować gdy silnik jest ciepły...to oczywistość...więc po co zadajesz oczywiste pytania?
          --
          Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)
    • przy niskich temperaturach klima tez powinna działać, choćby w celu szybkiego osuszania szyb. Sprawdź- nachuchaj w samochodzie , włącz klimę na najniższej temp. i patrz czy szybko odparowują szyby.
      • wiesz co , odparowują dość szybko ale nie słysze sprężarki ,,,, chyba ze moje przyzwyczajenie do starego 10 letniego auta z manualna klima pooduje ze ten komputer i w miare nowe auto mnie myli... :)

        kolega w atrze III w przy 10 st C wlaczył klime manualnie i mroziła u mnie sie nie dało...
        juz w astrze IV nie właczy sie klimy przy tak niskiej temp..

        a co do szyb mam system odparowywania szyb wiec nie wiem czy to klima :)
        • Ople tak maja.Gdy temp spada do 3-5 stopni klima sie nie uruchamia.Powiazane jest to z czujnikiem temp zewnetrznej.Jest też inny paradoks,w astrze IV właczając nawiew na szybe klima sie uruchamia ale kontrolka tego nie sygnalizuje,zapala sie dopiero po ustawieniu nawiewu np . na nogi.
          • u mnie sie nie włączyła przy 15 st C

            jaki jest próg temp kiedy sie ma włączyc ?
            • To zależy, w moim Polo włącza się już przy -42 stopniach, ale wiadomo, że w VW wszystko działa lepiej i szybciej he he:)
              --
              Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)
              • misiaczek1291 napisał(a):

                > To zależy, w moim Polo włącza się już przy -42 stopniach, ale wiadomo, że w
                > VW wszystko działa lepiej i szybciej he he:)


                Podszywać też trzeba się umieć ... gdybyś włamał się na moje konto i pisał z mojego to może by ktoś uwierzył ...a tak to lipa misiu...;-)
                --
                Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)
                • Co za tandetne kłamstwo buahahaha , zmień sobie login bo masz zbyt podobny do mojego!
                  --
                  Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)
                  • misiaczek1291 napisał(a):

                    > Co za tandetne kłamstwo buahahaha , zmień sobie login bo masz zbyt podobny d
                    > o mojego!


                    Ja tu byłem pierwszy ! Kilka lat wcześniej ! więc spadaj misiu podszywaczu ;-)
                    --
                    Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)
            • aborcjonista napisał(a):

              > u mnie sie nie włączyła przy 15 st C
              > jaki jest próg temp kiedy sie ma włączyc ?

              ewidentnie masz cos skopane, bo przy tej temperaturze sprezarka nie ma prawa sie nie wlaczyc
              graniczna temp. to okolice 0 stopni (najczesciej ponizej +5 stopni)
              to zabezpieczenie ma na celu niedopuszczenie do oblodzenia parownika

              --
              * nowa definicja mitomanii wg anthony.romanello :
              MITOMANIA - uleganie mitom
    • misiaczek nie ma klimy
      więc nie wie
      że klima nie tylko chłodzi
      ale osusza powietrze

      w moich autach - a6 i accordzie - klima pracuje przy wszystkich temperaturach - także ujemnych.
      Zaparowane szyby osusza w kilka sekund.
      Panowie w oplu coś bredzą..
      ciao
      jeep
      --
      YCDSOYA
      • U mnie rano też szybko para schodzi z szyb .... ale nie o to chodzi ....

        Pisze ze np jak jest 10 st to nie da sie właczyć klimy , sprezarki nie słychac jak sie włacza ...
        wiem ze to klimatronic ale manualnie tez sie da wymisuc tak .... wiec pytam do uzytkowników

        A6 to nie Vectra
      • jeepwdyzlu napisał:
        > w moich autach - a6 i accordzie - klima pracuje przy wszystkich temperaturach -
        > także ujemnych.
        Zapala sie kontrolka AC albo pokazuje napis na wyswietlaczu - owszem.
        Sprezarka pracuje i chlodzi - przy ujemnych temperaturach malo prawdopodobne. Prowadziloby szybko do oblodzenia parownika.

        > klima nie tylko chłodzi
        > ale osusza powietrze

        Powietrze o temperaturze ujemnej jest praktycznie suche. Co jeszcze chcesz osuszac?
        --
        MfG
        C.
        For a canon in inversion is a dangerous diversion
        • crannmer napisał:

          > jeepwdyzlu napisał:
          > > w moich autach - a6 i accordzie - klima pracuje przy wszystkich temperatu
          > rach -
          > > także ujemnych.
          > Zapala sie kontrolka AC albo pokazuje napis na wyswietlaczu - owszem.
          > Sprezarka pracuje i chlodzi - przy ujemnych temperaturach malo prawdopodobne. P
          > rowadziloby szybko do oblodzenia parownika.
          >
          > > klima nie tylko chłodzi
          > > ale osusza powietrze
          >
          > Powietrze o temperaturze ujemnej jest praktycznie suche. Co jeszcze chcesz osus
          > zac?

          Twój Accord próbuje osuszać suche powietrze?
          Sprzedaj złoma za czapkę śliwek ;-)

          Buuuuhahahahaha ;-)

          --
          Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)
        • > Powietrze o temperaturze ujemnej jest praktycznie suche. Co jeszcze chcesz osus
          > zac?

          Jest zimne i suche na zewnatrz, lecz nie w kabinie w ktorej siedza pasazerowie i chuchaja, ty glabie. Misiaczek to twoj brat blizniak?
        • crannmer napisał:

          > > klima nie tylko chłodzi ale osusza powietrze

          > Powietrze o temperaturze ujemnej jest praktycznie suche. Co jeszcze chcesz osuszac?

          jezdzisz autem od 2 tygodni, ze nigdy nie doswiadczyles zaparowania szyb od wlasnego i pasazerow "chuchu" i osniezonego ubrania po wejsciu do auta w zimie ???

          oczywiscie, ze tak
          ale ty jednak nie jestes normalny, napiszesz kazda brednie, byle 'wykazac' ze wiesz lepiej niz inni

          uuuuhahahahahaha

          --
          CRANNMER i podobni nie sa w smietniku bo ich bredzenie sprawia mi niewyslowiona radosc
          • w_r_e_d_n_y napisał:
            > jezdzisz autem od 2 tygodni, ze nigdy nie doswiadczyles zaparowania szyb od wla
            > snego i pasazerow "chuchu" i osniezonego ubrania po wejsciu do auta w zimie ???

            Po wejsciu do auta w zimie na mrozie powietrze jest rowniez zimne, a przez to w skali absoutnjej suche. Ergo dalsze go chlodzenie nic nie da. Nie trzeba go wiec dodatkowo chlodzic, lecz nalezy je podgrzac, zeby zwiekszyc mozliwosc przyjecia wilgoci. Zimne powietrze z zewnatrz po podgrzaniu w ogrzewaniu jest suche jak pieprz, wiec moze przyjac znaczne ilosci wilgoci, po czym opuscic kabine przez otwory w tylnej czesci nadwozia.

            Do podgrzewania powietrza w samochodzie sluzy zwykle ogrzewanie, a nie klimatyzacja. Dopiero po porzadnym podgrzaniu powietrza w kabinie i przelaczeniu na obieg zamkniety moznaby sie zastanawiac nad dodatkowym zalaczeniem klimatyzacji.

            To sa absolutne podstawy. Jesli sie tego nie rozumie, to nie nalezy zabierac glosu w temacie, bo mozna sie osmieszyc. CO powyzej wlasnie ze soba uczyniles.

            > oczywiscie, ze tak
            > ale ty jednak nie jestes normalny, napiszesz kazda brednie, byle 'wykazac' ze w
            > iesz lepiej niz inni

            Zieeeeeeww.
            Troll harder. Nawet porzadnie przypieprzyc sie nie potrafisz. Mozna ci tylko wspolczuc.

            A pokazywac, ze w temacie nie wiesz wiecej od bunkuma czy misiaczka wiecej juz nie musisz. Wszyscy to juz wystarczajaco zauwazyli.
            --
            Pasażerowie "Titanica" zostali zdradzeni przed świtem
            • crannmer napisał:

              > Po wejsciu do auta w zimie na mrozie powietrze jest rowniez zimne, a przez to w
              > skali absoutnjej suche. Ergo dalsze go chlodzenie nic nie da. Nie trzeba go wi
              > ec dodatkowo chlodzic, lecz nalezy je podgrzac, zeby zwiekszyc mozliwosc przyje
              > cia wilgoci.

              a ten znowu bredzi i odwraca kota ogonem
              nigdzie nie twierdzilem, ze chlodzenie pomaga w tym przypadku (tym bardziej, ze klima i tak nie zadziala)
              nabijam sie tylko z twojego stwierdzenia, ze : " Powietrze o temperaturze ujemnej jest praktycznie suche. Co jeszcze chcesz osuszac? "
              ale mozliwe, ze ty - i twoi pasazerowie - przez 10 minut po wejsciu do auta w ogole nie oddychacie

              uuuhahahaha

              --
              CRANNMER i podobni nie sa w smietniku bo ich bredzenie sprawia mi niewyslowiona radosc
              • w_r_e_d_n_y napisał:
                [ciach brednie nie na temat i bez zwiazku z wczesniejszymi wypowiedziami kogokolwiek]

                Jestem odpowiedzialny za to, co napisalem.
                Nie jestem odpowiedzialny za to, czego nie zrozumiales. Niewazne, czy celowo, czy z racji naturalnych ograniczen wrednego trollowego pomyslunku (wot oksymoron).

                Bujaj sie.

                --
                C.
                So you want to write a fugue?
                You've got the urge to write a fugue
                • crannmer napisał:

                  > w_r_e_d_n_y napisał:
                  > [ciach brednie nie na temat i bez zwiazku z wczesniejszymi wypowiedziami kogokolwiek]
                  >
                  > Jestem odpowiedzialny za to, co napisalem.

                  g....o prawda, sam nasr.ales a teraz migasz sie z posprzataniem
                  ty napisales ( co kazdy moze sobie wyzej przeczytac) ze przy zimnym powietrzu nie ma co osuszac a ja twierdze ze jak najbardziej jest co osuszac jak sie na szyby nachucha

                  jezeli to nieprawda to sie nie pijerdycz, tylko napisz wprost tak :
                  niemozliwe jest, ze para z ust skondensuje sie na zimnej szybie

                  masz odwage takimi slowami potwierdzic to co sam w inny sposob napisales ?
                  watpie bym sie doczekal
      • jeepwdyzlu napisał:

        > w moich autach - a6 i accordzie - klima pracuje przy wszystkich temperaturach -
        > także ujemnych.

        To ciekawe co piszesz zwłaszcza że w każdym Audi w zależności od modelu i rocznika, przy temperaturze poniżej 5-6 stopni układ klimatyzacji zostaje zablokowany . Celem blokady jest ochrona układu klimatyzacji przed uszkodzeniem .
        żeby w A6 C6 oszukac układ trzeba przekłamać minimum 2 czujniki temp.

        • a co mnie obchodzi czy jest zablokowany czy nie?
          na wyświetlaczach tego nie widać
          a czujników nie oszukuję bo nie wiem ani gdzie są ani jakie :-)
          mam na zawsze ustawione 18 stopni i automat
          co mnie obchodzi jak reszta działa?
          jeep
          --
          YCDSOYA
          • jeepwdyzlu napisał:
            mam na zawsze ustawione 18 stopni i automat co mnie obchodzi jak reszta działa?
            na wyświetlaczach tego nie widać


            Bo po raz kolejny pleciesz głupoty.
            Przy temp zewn. < 5 stopni nie ma prawa ci sie włączyć sprawna klimatyzacja o czym jesteś informowany na panelu sterowania klimatyzacją odpowiednia kontrolka AC (w kolorze pomarańczowym w Audi A6 C6)

            w moich autach - a6 i accordzie - klima pracuje przy wszystkich temperaturach - także ujemnych.
            Zaparowane szyby osusza w kilka sekund.
            Panowie w oplu coś bredzą..


            Oto właśnie chodzi że bredzisz ty, przy czym sam przyznałeś że nie wieszczy chodzi czy nie chodzi .

    • nigdy nie słyszałem w żadnym z aut pracującej sprężarki (nawet w upał), może masz na myśli wiatrak?
      szybkie osuszanie przedniej szyby to u mnie własnie zintegrowane ogrzewanie, mocny nadmuch i klima- pracuje nawet w mróz.
    • aborcjonista napisał(a):

      > Auto Vectra C sedan 2009 rok , klimatronik dwustrefowy beznzyna
      >
      > Panowie w ASO-Kraków mówią ze w nowszych modelach opla vectry klimatyzacja ( sp
      > rezarka) nie włącza sie przy niższych temp , pisze tez tak w instruckji...i ze
      > mam sie nie martwić , ze czujnik temp jest dośc nisko umieszczony i przy temp 5
      > -10 czy 15 st automat nie uruchomi sprężarki klimatyzacji , zawet manualnie wy
      > bierajac w opcjach wł/wył A/C
      >
      > Dlatego pytanie kieruje do uzytkowników/znawcow ... kupujac auto było ciepło i
      > klima nie chodzila , została nabita ale w przeciagu tygodnia zrobilo sie zmino
      > wiec nie mam jak sprawdzic czy działa ( czy faktycznie to bylo tylko uzupelnie
      > nie czynnika czy padła sprężarka)
      > Być moze po przekroczeniu temp 16 st elektronika włączy sprezarkie ...
      >
      > Znajomy w astrze III 2005/2006 rok moze natomiast włączyć klime nawet przy 2 st
      > C.... ale juz w Astrze IV nie ma możliwości podobnie jak w Vectra moj rocznik
      >
      > pozdr
      Pirwsza klimatyzacja w rodzinie ?
    • Wszystko jest w porządku. Nie wiem jak w oplach, ale w większości znanych mi aut umiejscowienie czujnika temperatury nie żadnego wpływu na działanie klimy. On nią po prostu nie steruje. Po załączeniu układu klimatyzacji (przez automatykę klimatronika lub wciśnięcie guziczka w manualnych) załączaniem sprężarki steruje czujnik ciśnienia za parownikiem. Jeśli ciśnienie par czynnika chłodzącego jest odpowiedni wysokie (czyli czynnik został podgrzany przez przepływające powietrze ) czujnik ciśnienia załącza sprężarkę. Jeśli ciśnienie jest za małe bo zimne powietrze nie ogrzewa odpowiednio mocno czynnika albo jest dziura w instalacji i brak czynnika to sprężarka się nie załączy. Układ jest tak zaprojektowany, żeby zaczynał działać przy temperaturach kilku stopni powyżej zera. Gdyby czynnik po rozprężeniu (czyli schłodzeniu) miał temperaturę poniżej zera, to woda wkraplana z powietrza opływającego parownik natychmiast by na nim zamarzała i szybko zablokowałaby korkiem lodowym cały przepływ powietrza.
      • Auto stalo w garazu 8 h , temp 21 st C... Właczyłem nawiew na LOW i dodatkowo manualnie wlaczyłem AC ... nie leciało zmrozone powietrze ...

        Jutro serwis . klima nie działa
        • Nie rozumiesz, jak dobry A/C dziala w zimie.

          W zimie, kiedy trzeba ogrzewac wnetrze a nie chlodzic, automatyczny A/C przestawia sie na defog/defrost, i dzieki temu mozesz odparowac szyby kiedy masz na przyklad komplet pasazerow w kabinie przy negatywnych temperaturach na zewnatrz.
          Sproboj wyczuc temperature powietrza ktore dmucha na szybe.
          • bunkum napisała:

            > Nie rozumiesz, jak dobry A/C dziala w zimie.
            >
            > W zimie, kiedy trzeba ogrzewac wnetrze a nie chlodzic, automatyczny A/C przest
            > awia sie na defog/defrost, i dzieki temu mozesz odparowac szyby kiedy masz na
            > przyklad komplet pasazerow w kabinie przy negatywnych temperaturach na zewnatrz
            > .
            > Sproboj wyczuc temperature powietrza ktore dmucha na szybe.


            Tłumacz ci jeszcze raz ze auto stało w garazu 23 st ! to nie są warunki zimowe auto nie wie ze jest zima na dworze :DDDD

            Na szybe dmuchało tak samo jak przez kratki ,,,, temp otoczenia , po recznym właczeniu klimy dalej nie mroziło wiec nie działa klima
        • Pomylka, nie ten adresat. Przy 21C powinienes czuc zimne powietrze nie tylko na szybie..
    • Poniżej 5 stopni celsjusza u mnie w Passacie sie nie włącza
      --
      radiogiełda
      • Poza sytuacja zimnego startu samochodu w zimny zimowy dzien, nie ma zadnych technicznych i racjonalnych przyczyn dla ktorych kompresor AC nie mialby sie wlaczyc nawet przy -273C na zewnatrz (zart) pod warunkiem, ze ewaporator nie jest przechlodzony.

        Idealna temperatura pracy ewaporatora wynosi 0 deg. C. Nie przypadkiem ewaporator znajduje sie zwykle wewnatrz kabiny za deska rozdzielcza. Wytrzymalbys w kabinie przy temperaturach ponizej zera przez dluzszy czas?

        W czasie normalnej jazdy zima (i latem zreszta tez) kompresor jest wylaczany na krotko kiedy ewaporator jest przechlodzony; wtedy temperatura ewaporatora szybko wzrasta do normy szczegolnie jesli dmucha sie nan cieple powietrze kabiny. Tak wiec jak dlugo w kabinie jest dostepne powierze circa 0 C lub cieplejsze, AC moze dzialac niezaleznie od temperatury na zewnatrz. No chyba ze jest on glupio zamocowany gdzies na zewnatrz kabiny lub z innych powodow slabo mu idzie.

        Defogger w zimie jest koniecznoscia. Co robisz, jak ci szybki zima zaparuja przy -5C a A/C sie nie wlaczy? Tesciowa z tylnej lawki miotla na dlugim kiju musi narabiac?








        • bunkum napisała:
          Poza sytuacja zimnego startu samochodu w zimny zimowy dzien, nie ma zadnych technicznych i racjonalnych przyczyn dla ktorych kompresor AC nie mialby sie wlaczyc nawet przy -273C na zewnatrz (zart) pod warunkiem, ze ewaporator nie jest przechlodzony.


          Bzdury wypisujesz. Każda klimatyzacja samochodowa nie ma prawa wlaczyć sprezarki w tem. minusowych . A jakie sa techniczne przyczyny to sobie poszukaj.Najwyrazniej nie masz pojecia na jakiej zasadzie dziala klimatyzacja.
        • bunkum napisała:
          > Poza sytuacja zimnego startu samochodu w zimny zimowy dzien, nie ma zadnych tec
          > hnicznych i racjonalnych przyczyn dla ktorych kompresor AC nie mialby sie wlacz
          > yc nawet przy -273C na zewnatrz (zart) pod warunkiem, ze ewaporator nie jest
          > przechlodzony.

          Racjonalne przyczyny niepracowania kompresora przy temperaturach zewnetrznych w okolicach zera i ponizej sa min. takie:
          1. Nastepujace w takich warunkach oblodzenie parownika. Zeby chlodzic powietrze, parownik musi miec temperature znacznie nizsza, niz temperatura dochodzacego z zewnatrz powietrza. Jesli parownik ma temperature ponizej 0° C, pokrywa sie szybko szronem i lodem.
          2. Brak racjonalnych powodow do chlodzenia zimnego powietrza z zewnatrz. Zimnego powietrza nie trzeba osuszac, bo ono w skali absolutnej jest samo z siebie suche.

          > Idealna temperatura pracy ewaporatora wynosi 0 deg. C.

          Bzdura. Patrz powyzej punkt 1.

          > Defogger w zimie jest koniecznoscia. Co robisz, jak ci szybki zima zaparuja prz
          > y -5C a A/C sie nie wlaczy? Tesciowa z tylnej lawki miotla na dlugim kiju musi
          > narabiac?

          Brednie wynikajace z zupelnej nieznajomosci fizyki.
          Bierzmy podany przyklad temp. zewn. -5° C. Niech to powietrze ma wilgotnosc wzgledna 100 % (wiecej sie nie da), wiec zawiera 3,4 g wody na m szescienny.
          Samo tylko podgrzanie tego powietrza do +10° C powoduje spadek wilgotnosci wzglednej ze 100 na 36 %. A podgrzanie do normalnej temperatury nawiewu +20° C to spadek wilgotnosci wzglednej do 19,5 %. Mowiac po ludzku - to powietrze przez samo tylko podgrzanie robi sie suche, jak pieprz. Bez dosuszania przez klimatyzacje. Ktora w takich warunkach i tak sie nie wlaczy.

          Ergo gadania o tesciowych i miotlach to bzdury majace zaslonic braki w edukacji uczestnika bunkum.
          --
          MfG
          C.
          It's a pleasure that is bound to satisfy, so why don't you try?
          • Ucz sie glabie.

            The ideal temperature of the evaporator is 32° Fahrenheit or 0° Celsius. Refrigerant enters the bottom of the evaporator as a low pressure liquid. The reducing pressure and the warm air passing through the evaporator fins causes the refrigerant to boil (refrigerants have very low boiling points). As the refrigerant begins to boil, it absorbs large amounts of heat from the air entering the passenger compartment and this heat is then carried away with the refrigerant. Several other components work in conjunction with the evaporator. As mentioned above, the ideal temperature for an evaporator coil is 0 centigrade. Temperature and pressure regulating devices must be used to control its temperature. In the Scorpio the de-ice switch has a temperature probe mounted on the evaporator and cycles the compressor off when near to freezing to prevent the evaporator from freezing up. A frozen evaporator coil will not absorb as much heat.


            www.fordscorpio.co.uk/aircon2.htm
            • Zaraz Cie dopadnie Twoj ulubiony interlokutor i przeprowadzi bezlitosna egzekucje.
              Nie bedzie przynajmniej nudno.
              Ale zarobiles to sobie.
            • No więc wlasnie . Ty przeczytałeś to co wrzuciłeś? A jak przeczytałeś to najwyrazniej nic z tego nie zrozumiałeś


              --
              Mężczyzna odkrył kobietę, wynalazł seks. Kobieta odkryła seks, wynalazła ból głowy.
              Mężczyzna odkrył handel, wynalazł pieniądze. Kobieta odkryła pieniądze, to zrujnowało mężczyznę
            • bunkum napisała:
              > the de-ice switch has a temperature probe mounted on the evap
              > orator and cycles the compressor off when near to freezing to prevent the evapo
              > rator from freezing up. A frozen evaporator coil will not absorb as much heat.
              >

              Por. z moim tekstem powyzej:
              Racjonalne przyczyny niepracowania kompresora przy temperaturach zewnetrznych w okolicach zera i ponizej sa min. takie:
              1. Nastepujace w takich warunkach oblodzenie parownika. Zeby chlodzic powietrze, parownik musi miec temperature znacznie nizsza, niz temperatura dochodzacego z zewnatrz powietrza. Jesli parownik ma temperature ponizej 0° C, pokrywa sie szybko szronem i lodem.


              Dziekuje za podawanie zrodel, ktore potwierdzaja moje stanowisko.

              Przy okazji: jestes tegomiesiecznym laureatem puchar przechodniego imienia Habudzika za najglupsza argumentacje i szczegolny brak pojecia w temacie.

              --
              Pasażerowie "Titanica" zostali zdradzeni przed świtem
        • Masz blade pojęcie o zasadzie działania klimy.
          > W czasie normalnej jazdy zima (i latem zreszta tez) kompresor jest wylaczany n
          > a krotko kiedy ewaporator jest przechlodzony; wtedy temperatura ewaporatora szy
          > bko wzrasta do normy szczegolnie jesli dmucha sie nan cieple powietrze kabiny
          po pierwsze, to ewaporator po polsku nazywa się parownikiem. I jest to zwykły wymiennik ciepła. Czyli układ rurek lub płyt w których płynie czynnik chłodzący omywany strumieniem powietrza które potem wpada do wnętrza auta. Powietrze z kabiny wpada do niego tylko wtedy, gdy włączy się recyrkulację. W normalnej jeździe jest to świeże powietrze zasysane z zewnątrz auta. To co Ty piszesz o powietrzu z kabiny dmuchającym na parownik w za deską rozdzielczą nie ma najmniejszego wpływu na temperaturę rurek w parowniku. Może co najwyżej podgrzać lekko obudowę parownika przez który i tak przepływa zimne powietrze z zewnątrz.
          > Tak wiec jak dlugo w kabinie jest dostepne powierze circa 0 C lub cieplejsze,
          > AC moze dzialac niezaleznie od temperatury na zewnatrz.
          Tylko pod warunkiem, że jedziemy non-stop na włączonym obiegu zamkniętym. A to dość dziwna maniera.
          > Defogger w zimie jest koniecznoscia. Co robisz, jak ci szybki zima zaparuja prz
          > y -5C a A/C sie nie wlaczy?
          Włączę ogrzewanie. Cała fizyka osuszania powietrza jest ujęta na tym jednym wykresie:
          www.odbiory.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=97:wykres-molliera-i-x&catid=46:rozdzia-1&Itemid=29
          Żeby uniknąć zaparowania szyb wystarczy zrobić jedną z 2 rzeczy:
          1. Podgrzać szyby powyżej punktu rosy
          2. Podgrzać powietrze w kabinie żeby mogło pochłonąć więcej wilgoci i wylecieć z nią z auta (oczywiście pod warunkiem, że nie ma się na stałe włączonego obiegu zamkniętego)
    • Jestesmy po paru chlodniejszych dniach.
      W Ave II jest przycisk osuszania przedniej szyby - po wlaczeniu uruchamia sie tez A/C (zapala sie kontrolka) wiec przy 0-2C klima tez dziala.
      To samo mialem w Escorcie, Previi i Ave I
      Klima dzialala zawsze.

      Zauwazylem ze to, ze jesli wykarzemy sie cieprliwoscia i oszuszymy szybe tradycyjnie - jadac (w miescie to trudne), tylko cieplym powietrzem to reszte trasy problem parowania mamy mniejszy. Korzystajac z klimy efekt mamy natych miast ale jak tylko klime sie wylaczy to szyba natychmiast paruje z powrotem.

      Wniosek: klime najlepiej miec wlaczona caly czas. :-) Raz ze szyby nie zaparuja a dwa, ze mniejsza szansa na jej awarie.
      W Ave II specjalnego wplyu klimy na spalanie nie zauwazylem...
      --
      Pozdrawiam,
      G.
      hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
      • Wniosek: klime najlepiej miec wlaczona caly czas. :-) Raz ze szyby nie zaparuja a dwa, ze mniejsza szansa na jej awarie.
        ------------
        co było do udowodnienia
        :-)
        kółko fizyczne dla zaawansowanych 6 klasistów się zrobiło :-))
        Pozdrawiam Chłopaków!
        ciao
        jeep
        --
        YCDSOYA
      • galtomone napisał:

        > Jestesmy po paru chlodniejszych dniach.
        > W Ave II jest przycisk osuszania przedniej szyby - po wlaczeniu uruchamia sie t
        > ez A/C (zapala sie kontrolka) wiec przy 0-2C klima tez dziala.
        > To samo mialem w Escorcie, Previi i Ave I
        > Klima dzialala zawsze.

        Klimatyzacja działa tylko wtedy gdy pracuje kompresor . Ten w układach samochodowych zostaje zabezpieczony odpowiednimi czujnikami przed włączeniem sie w temperaturach bliskich 0 stopni (przeważnie od2-6 stopni ) .W Avensis T25 ta granica to < 4 stopnie .
        Jak posiadasz instrukcje to powinieneś sie doczytać. Mylisz klimatyzacje z ukł. wentylacji


        --
        Mężczyzna odkrył kobietę, wynalazł seks. Kobieta odkryła seks, wynalazła ból głowy.
        Mężczyzna odkrył handel, wynalazł pieniądze. Kobieta odkryła pieniądze, to zrujnowało mężczyznę
        • Jestes pewien, ze nie z wydechem to myle?

          Chyba widze, ze kiedy (a bylo zimno, kolo zera bo snieg lezal i padal z nieba - powyzej 4 st to znika od razu o ile wogole leci z nieba) jest wlaczony sam nadmuch to szyba parowala, po wlaczeniu klimy robila sie od razu sucha.
          To skoro sprezarka nie dziala... to co suszy szybe?
          --
          Pozdrawiam,
          G.
          hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
        • > Klimatyzacja działa tylko wtedy gdy pracuje kompresor . Ten w układach samoc
          > hodowych zostaje zabezpieczony odpowiednimi czujnikami przed włączeniem sie
          > w temperaturach bliskich 0 stopni (przeważnie od2-6 stopni ) .W Avensis T25
          > ta granica to < 4 stopnie .

          Gdzie te twoje 4 stopnie maja byc? Na zewnatrz? W kabinie? Dolaczasz do grona wielu nikow w wykonaniu tego samego idioty. Powietrze z kabiny dmucha w wymiennik ciepla.

          • bunkum napisała:

            > Gdzie te twoje 4 stopnie maja byc? Na zewnatrz? W kabinie? Dolaczasz do grona
            > wielu nikow w wykonaniu tego samego idioty. Powietrze z kabiny dmucha w
            > wymiennik ciepla.


            powtarzasz to w kazdym poscie, wiec powiem tak - takie 'bezwarunkowe' stwierdzenie to po prostu g....o prawda
            przy otwartym obiegu powietrze oplywajace parownik to powietrze z zewnatrz auta
            tylko przy zamknietym obiegu jest to powietrze z wnewtrza auta, ale to tylko wyjatek
      • galtomone napisał:

        > Korzystajac z klimy efekt mamy natych miast ale
        > jak tylko klime sie wylaczy to szyba natychmiast paruje z powrotem.

        to dlatego, że włączając klimę powietrze przepływane jest przez parownik. Przy włączonej klimie, jego tempereatura NIGDY nie jest wyższa niz 3 st., tj temp. nizsza, niz temperatura dochodzacego z zewnatrz powietrza.

        Czytając brednie pisane przez guru tego forum, można odnieść wrażenie że cranmer nigdy nie musiał rano skrobać szyb od szronu spowodowanego SUCHYM (bezwzględnie :))) powietrzem
        • jestklawo napisała:

          > galtomone napisał:
          >
          > > Korzystajac z klimy efekt mamy natych miast ale
          > > jak tylko klime sie wylaczy to szyba natychmiast paruje z powrotem.
          >
          > to dlatego, że włączając klimę powietrze przepływane jest przez parownik. Przy
          > włączonej klimie, jego tempereatura NIGDY nie jest wyższa niz 3 st., tj temp. n
          > izsza, niz temperatura dochodzacego z zewnatrz powietrza.

          No ale podobno klima sie nie wlacza...

          Poza tym Cranmer nie ustosunkowal sie do najwazniejszego p. - wszyscy, wszedzie twerdza, ze nie uzywanie klimy w zimie prowadzi do problemow. Cranmer na popracie swoich slow ma tylko..swoje slowa.
          --
          Pozdrawiam,
          G.
          hideipvpn.pl - Netflix, Hulu, BBC, torrent - przez VPN
          • galtomone napisał:

            > No ale podobno klima sie nie wlacza...

            klima sie włącza, ale to włączenie polega jedynie na skierowaniu przepływu powietrza przez parownik w celu jego osuszenia.
            Nie włącza się sprężarka. Po co schładzać czynnik, który zimą jest zimny "z natury"

            >Cranmer na popracie swoich slow ma tylko..swoje slowa.

            :))) jak zawsze.
            Ups, czasami coś tam wklei z neta, a nawet przetłumaczy w guglu translatorze ;)

            • jestklawo napisała:

              > klima sie włącza, ale to włączenie polega jedynie na skierowaniu przepływu powi
              > etrza przez parownik w celu jego osuszenia.
              > Nie włącza się sprężarka. Po co schładzać czynnik, który zimą jest zimny "z natury"

              stek bzdur
              parownik na sale znajduje sie w kanale przeplywu powietrza, niezaleznie czy klima jest wlaczona, czy nie
              nie da sie osuszyc powietrza (przez wykroplienie z niego wody) bez zalaczenia sprezarki klimy
              • hrabia-monter-christo napisała:

                > parownik na sale znajduje sie w kanale przeplywu powietrza, niezaleznie czy kli
                > ma jest wlaczona, czy nie

                o ruchomych klapach sterujących kierunkiem przepływu powietrza on słyszał?
                Taka ciekawostka: nagrzewnica (gorąca!) też "na sale znajduje sie w kanale przeplywu powietrza", a mimo to można uzyskać nadmuch zimnego powietrza w kabinie. Serio

                > nie da sie osuszyc powietrza (przez wykroplienie z niego wody) bez zalaczenia
                > sprezarki klimy

                zatem to cud powoduje, że po włączeniu klimy w ujemnej temperaturze (sprężarka nie startuje, brak ekstra grzałek) natychmiast mam osuszoną szybę. Brawo <oklaski>
                • jestklawo napisała:

                  > o ruchomych klapach sterujących kierunkiem przepływu powietrza on słyszał?
                  > Taka ciekawostka: nagrzewnica (gorąca!) też "na sale znajduje sie w kanale prze
                  > plywu powietrza", a mimo to można uzyskać nadmuch zimnego powietrza w kabinie.
                  > Serio

                  A jakim to cudem powietrze przepływajace przez gorącą nagrzewnice do kabiny dolatuje zimne? Możesz wyjaśnić ten ciekawy wynalazek?


                  --
                  Mężczyzna odkrył kobietę, wynalazł seks. Kobieta odkryła seks, wynalazła ból głowy.
                  Mężczyzna odkrył handel, wynalazł pieniądze. Kobieta odkryła pieniądze, to zrujnowało mężczyznę
                  • niezabardzo wiem jak to działa, może krasnoludek przykrywa ją kocykiem i powietrze płynie dookoła? U mnie, jak chcę, dmucha zimne, mimo że w nagrzewnicy jest dobre 90 st.

                    Skąd ty się chłopie wziąłeś, sam potrafiłeś założyć sobie tutaj konto? Potrafisz kupić benzynę na stacji samoobsługowej, założyć konto w banku?
                    Polska we wszystkim, zawsze jest ostatnia. Z takimi roneyami nie powinno budzić to zdziwienia
                • jestklawo napisała:

                  > hrabia-monter-christo napisała:
                  >
                  > > parownik na sale znajduje sie w kanale przeplywu powietrza, niezaleznie c
                  > zy kli
                  > > ma jest wlaczona, czy nie
                  >
                  > o ruchomych klapach sterujących kierunkiem przepływu powietrza on słyszał?
                  > Taka ciekawostka: nagrzewnica (gorąca!) też "na sale znajduje sie w kanale prze
                  > plywu powietrza", a mimo to można uzyskać nadmuch zimnego powietrza w kabinie.
                  > Serio

                  ta analogia z nagrzewnica jest do du.py i o niczym nie swiadczy
                  bo zadne klapki, chocbys je przestawial do usr.anej smierci, nie "wycinaja" parownika z kanalu przeplywu powietrz
                  czy nadmuch otwarty (zewnetrzny) czy zamkniety (wewnetrzny) czy klima zalaczona czy tez nie, to i tak powietrze przeplywa przez parownik

                  a serio to ty nie masz zielonego pojecia o czym piszesz
                  • hrabia-monter-christo napisała:

                    > ta analogia z nagrzewnica jest do du.py i o niczym nie swiadczy
                    > bo zadne klapki, chocbys je przestawial do usr.anej smierci

                    a ten swoje. Mam płytę z instrukcją serwisową do mojej fury i klapki jednak "wycinają". Te obrazki które widziałeś w necie to tylko taki ładny, kolorowy schemat. Żeby tacy jak ty mogli załapać zasadę

                    > a serio to ty nie masz zielonego pojecia o czym piszesz

                    fajnie że ty masz większe pojęcie na ten temat niż producent samochodu. Zrozum, o ile to możliwe, że to nie cuda osuszają szybę po włączeniu klimy
                    • jestklawo napisała:

                      > a ten swoje. Mam płytę z instrukcją serwisową do mojej fury i klapki jednak "wycinają [parownik]

                      g...o prawda

                      kolejnosc i droga przeplywu powietrza
                      1. wlot powietrza z zewnatrz/z wewnarz (zaleznie od ustawienia klapki sterujacej)
                      2. dmuchawa
                      3. parownik klimatyzacji (niczym nie 'wdcinany' z kanalu przeplywu)
                      4. klapka odcinajaca lub kierujaca powietrze na nagrzewnice
                      5. kanal doprowadzajacy powietrze do klapek sterujacych nawiewem do roznych wylotow w desce rozdzielczej

                      skoro masz ten schemat, to go tu daj a nie pijerdycz glodnych kawalkow - czekamy
                      ponizej masz 3 przyklady, chociaz watpie czy potrafisz je zrozumiec

                      ps
                      mozna czegos nie wiedziec, ale upieranie sie przy swojej niewiedzy (kiedy mozna to latwo sprawdzic) z jedoczesnym zarzucaniem innym ze pisza bajki, to to objaw skrajnego kretynizmu

                      www1.zippyshare.com/v/80573263/file.html
                      www14.zippyshare.com/v/83044797/file.html
                      www12.zippyshare.com/v/3350336/file.html
                      • w_r_e_d_n_y napisał:

                        > jestklawo napisała:
                        >
                        > > a ten swoje. Mam płytę z instrukcją serwisową do mojej fury i klapki jednak
                        > "wycinają [parownik]

                        > g...o prawda
                        > kolejnosc i droga przeplywu powietrza
                        > 1. wlot powietrza z zewnatrz/z wewnarz (zaleznie od ustawienia klapki sterujacej)
                        > 2. dmuchawa
                        > 3. parownik klimatyzacji (niczym nie 'wdcinany' z kanalu przeplywu)
                        > 4. klapka odcinajaca lub kierujaca powietrze na nagrzewnice
                        > 5. kanal doprowadzajacy powietrze do klapek sterujacych nawiewem do roznych
                        > wylotow w desce rozdzielczej

                        > skoro masz ten schemat, to go tu daj a nie pijerdycz glodnych kawalkow -
                        > czekamy
                        > ponizej masz 3 przyklady, chociaz watpie czy potrafisz je zrozumiec

                        > ps
                        > mozna czegos nie wiedziec, ale upieranie sie przy swojej niewiedzy (kiedy mozna
                        > to latwo sprawdzic) z jedoczesnym zarzucaniem innym ze pisza bajki, to to obja
                        > w skrajnego kretynizmu

                        > www1.zippyshare.com/v/80573263/file.html
                        > www14.zippyshare.com/v/83044797/file.html
                        > www12.zippyshare.com/v/3350336/file.html

                        =============

                        watpie by go to przekonalo
                        ten "typ" juz tak ma ze wbrew wszystkiemu pojdzie w zaparte
    • przelacz na manualne,chodzi by suszyla kupe
    • klima taka sama.
      Ja mam non stop od 4 lat włączoną klimę w pozycji "auto" i 21 stopni. Jak ciepło, to chłodzi, jak zimno, to grzeje. I chyba o to chodzi w klimatroniku.
      M.
    • berenika444 napisał(a):

      > [URL=https://www1.za10groszy.pl/start/493757427/index.html]twoja treść w linku[
      > /URL]
      >
      >
      > swietna strona mozna bardzo tanio kupic sprzet do domu. telewizor wlasnie sie s
      > przedal za 58 zł.
      > ja kupilam drukarke za 4,08 zl. Piekne perfumy dla faceta mojego za 6,12 zl
      > Polecam swietna zabawa choc tez troszeczke hazardu w tym jest. Na poczatku sa a
      > ukcje dla debiutantow bardzo prosto mozna wylicytowac naprawde wartosciowe rzec
      > zy za marne grosze. Polecam

      Nie wierzę.
      --
      Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)
    • a wyzerka za darmoche jest ?

      --
      - Jak to jest, że w Niemczech produkują tyle dobrych samochodów?
      - Jak się ma takie brzydkie żony, to trzeba czymś się zająć
    • Niżej zamieszczam cytat z instrukcji obsługi mego auta i zimą włączam na te 10 minut, wszystko działa jak książka pisze.
      "UKŁAD
      KLIMATYZACJI
      STEROWANEJ
      AUTOMATYCZNIE
      W porze zimowej klimatyzacja powinna
      byç właczana przynajmniej raz
      w miesiacu na oko.o 10 minut.
      Przed rozpoczęciem sezonu letniego
      należy sprawdziç działanie układu"

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.