Dodaj do ulubionych

Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM

31.12.12, 11:32
witam Państwa,

j/w - prośba o doradzenie, który silnik?
trasa: od pon do czwartku- sklep-dom-urzędy
piątek-niedziela (cotygodniowo): 640km

Przy czym przy silniku 1.2 Tce planuję włożyć gaz.
Jakie jest spalanie przy tym silniku? nie ukrywam, że na korzyść 1.2 Tce przemawia fakt, iż tańszy będzie serwis od diesla.

Bardzo proszę o wypowiedzi
dziękuję
Obserwuj wątek
    • archonix Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 31.12.12, 17:03
      1.2 TCe nie polecam, nikt nie wie narazie jaka bedzie jego trwalośc i czy napewno bedzie tanszy w serwisowaniu. Duzo pewniejszy jest diesel, Diesle renault naleza do najbardziej oszczednych, gorzej z trwaloscia, ale tu tez nie jest az tak zle. Dla mnie natomiast do tej charakterystki najbardziej pasuje stary silnik 1.6 84 km bodajrze. Najlepiej sie gazuje ( radze odpuscic gazowe 1.2 TCE), jako jedyny z silnikow nie sprawia problemow. Chyba po to sie kupuje Dacie, a nie po to zeby jezdzic turbobenzyna..........
      • piotr33k2 Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 31.12.12, 17:43
        własnie ze z trwaloscią diesli reno jest tragicznie ,chyba najgorzej ze wszystkich diesli tzw nowej generacji dlatego ze sa aż nadwrazlwie na jakośc paliwa ,co u innych jakoś przeleci na dci się zaraz odkłada i po 100 tys silnik (jak dotrzyma ) ledwo rzezi już jak traktor , he he.
        • ulubiony19 Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 03.01.13, 16:06
          Tobie się musiała kiedyś w trasie jakaś służbówka z dCi pod maską sypnąć, w dalszej kolejności straciłeś robotę.

          Do Lodgy wybrałbym diesla, chociaż przejechać wypada się też drugim wariantem.
          Silnik jest jednym z najtańszych w utrzymaniu wśród podobnych sobie. Jest trwały, nie ma wad konstrukcyjnych, części jest masa. Nikt Cię za rękę do ASO prowadził nie będzie.
          • piotr33k2 Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 03.01.13, 22:06
            no raczej w cięzarowych czy autobusach to zupełnie inne silniki a wspólne maja tylko to że też diesle , he he. a swoja ciekawe dlaczego na rynku wtórnym takie super hiper dci reno sa w porównaniu z każdym dieslem innego koncernu a tego samego rocznika co najmniej o jedna trzecią tansze , he he.
              • koza_oddam Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 04.01.13, 14:47
                Niestety tak. O ile sam silnik jako taki wytrzymuje, to osprzęt zużywa się bardzo szybko. Kolega był szczęśliwym posiadaczem Clio 1.5dci 80KM bodaj (ten pośrodku jeśli chodzi o moce 1.5), auto nie było po firmie tylko kupione nowe, po 120tys najpierw padła pompa wtryskowa i 3tys poszły się, chwilę potem wtryski, po czym w serwisie zalecają wymianę kompletu po 1.5tys sztuka, plus robocizna oczywiście. Padły dwa, więc kupił jakieś regenerowane na allegro, wstawił, auto odżyło, wróciły wolne obroty i poszło od ręki, przyjechali tacy co to dizelka chcieli bo tani i w ogóle fajny, niski przebieg i właściciel prywatny - on już dalej potwierdzać niezawodności współczesnego francuskiego dizla nie chciał. Było to 3 lata temu, kupił Golfa IV z benzynowym 1.6 8v 100KM i w zasadzie leje paliwo (gazu nie montował, teraz mało jeździ). Żeby nie było, paliwo lał na stacjach sieciowych, nie za stodołą.
                  • wsk175 Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 04.01.13, 16:08
                    Gazować wysilone, pokomplikowane 1,2 ? Bez doświadczalnej wiedzy o trwałości tego typu wynalazku ? Raczej bym odradzał.
                    Z ciekawością czekam na opinie użytkowników jednostek o znikomej pojemności i mocy ponad 100koni nt ich żywotności. Jak na razie wiadomo tylko , że te downsizingi palą rzeczywiście mało jeżeli się mini jeżdzi bardzo delikatnie.
                    • apodemus Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 08.01.13, 10:10
                      makova_panenka napisała:

                      > A to jest akurat prawda, szczególnie w przypadku motorów wolnossących. Seria be
                      > nzynowych TCe jest zaledwie przeciętna. Przejechanie na starym 1.4 16v ponad
                      > 300kkm nie jest niewykonalne.

                      Osobiście zrobiłem na takim w megance 333 tys.km. Bezproblemowo. Auto jeździ dalej u kuzyna.

                      --
                      Było, minęło...

                      Spacerkiem po Lesznie i wycieczka do Turwi
        • stutzfan Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 05.01.13, 15:37
          > Lodgy to jest dość spora fura. 84KM w okrutnie paliwożernym wydaniu będzie i sł
          > abe i drogie w utrzymaniu.

          Potwierdzam. Testowałem na jeździe próbnej Logdy właśnie z tym silnikiem i nie polecam. Strasznie słaba jednostka jak na takie auto. Samochód jedzie, jakby chciał a nie mógł.

          Lodgy brałbym tylko z TCe 115 (bo auto samo w sobie wcale nie jest złe).
          • makova_panenka Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 05.01.13, 20:13
            Tyle że pakując się w TCe115 robisz to na ryzyk fizyk:
            -motor jest nowy i nie ma nic wspólnego z dotychczasowym 1.2 TCe (100KM) nie można zatem nic powiedzieć o chorobach wieku dziecięcego
            -motor ma cały zestaw nowinek konstrukcyjnych których jeszcze w Renault nie było, jak to razem zadziała i czy nie będzie źródłem awarii nie wiadomo
            -trudno cokolwiek powiedzieć o spalaniu. Nadepnięte turbo potrafi żreć jak smok, 10l/100km nie powinno być żadnym problemem
            -nie włożysz do tego gazu
            Pozostaje tylko poczekać do premiery tej wersji i serii testów.
            --
            Zespół zwalczania Radia Maryja w służbie Bogu, Ojczyźnie i Narodowi Polskiemu.
            • potulnyqumotr Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 06.01.13, 19:20
              W jednym z testów na YouTube podano co do tego silnika 1.2 TCe 115 koni, ze w czasie testów fabrycznych wytrzymał 800 000 km, co wydaje mi się wartością przesadzoną.
              Ten silnik montowany jest tylko do lepszych wersji Renault Megane.
              Moment obrotowy odpowiada silnikowi benzynowemu o pojemności 2.0 do 2,2l ale jest osiągany przy niskich obrotach. 90% wartości momentu obrotowego jest osiągane od 1550 obr./min.
              Dotychczasowe doświadczenia z silnikami TCe były pozytywne.

              Co do Diesla był awaryjny, dużo zależy od ilości przejeżdżanych kilometrów dziennie i czy pokonuje się je po mieście czy w trasie.
              Obecnie fitr cząstek stałych zatyka się co 700 - 800 kilometrów i trzeba jechać dość spory kawałek drogi pod obciążeniem z podobnymi obrotami silnika by go wypalić.

              Co do trwałości stawiałbym na silnik benzynowy, ale tak bezproblemowej eksloatacji jak w silniku 1.6 bym nie oczekiwał.
              Trzeba się przejechać tymi samochodami i zdecydować co komu bardziej odpowiada.

              Co do gazu w tym silniku, to tylko chyba z wtryskiem ciekłym gazu- bardzo droga instalacja, więc montaż nieopłacalny przy tak niskim spalaniu.

              Sam jestem ciekaw jazdy tym TCe, bo to będzie jeden z najtańszych i najpojemniejszych samochodów na rynku z silnikiem benzynowym Turbo.
              Ciekawe ile ten silnik będzie kosztował w Renault Scenicu.
              • laisar Re: Dacia Lodgy-1.2 Tce czy Diesel 110KM 06.01.13, 22:43
                potulnyqumotr najojczał:

                > fitr cząstek stałych zatyka się co 700 - 800 kilometrów
                > i trzeba jechać dość spory kawałek drogi pod obciążeniem
                > z podobnymi obrotami silnika by go wypalić.

                Pitolenie. Prawda wygląda tak:

                www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=153940#153940
                pluto na daciaklub.pl zeznaje:
                > FAP jest całkowicie bezobsługowy i nie ma najmniejszego
                > z nim problemu (nawet producent nie przewidził kontrolki
                > działania). Jeżdżę głównie w mieście na krótkich trasach i
                > nawet w takich warunkach następuje jego wypalanie co
                > około 700-1000 km. Tak jak kolega "koszalin11" napisał
                > tylko przez kilka minut autko wchodzi na wyższe obroty
                > (nieraz widać biały dymek za samochodem ale nie zawsze)
                > i tylko tyle. Jeśli ten proces zostanie przerwany, po
                > uruchomieniu silnika wypalaniu jest kontynuowane
                [...]
                > koszalin11 napisał/a:
                > Zasadę działania filtra w naszych Daciach opisywałem
                > tutaj:
                > www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=118510#118510
    • jeepwdyzlu 1,6 albo inne auto 09.01.13, 11:06
      w same weekendy przejeździsz 30 000 rocznie
      plus dni powszednie
      cyknie 40, może 50 tysięcy
      W ROK.
      Kupujesz nowe - powiedzmy - na 4 lata
      Czyli chcesz przejechać 200 000 km
      Ten diesel - raczej tyle nie wytrzyma bez kosztownych napraw
      Nowy motor 1,2 - chyba jest dobry, ale to niewiadoma...
      SZUKAJ auta z prostą benzyną albo dieslem który nie wymaga kosztów.
      Czyli 1,6 MPI albo zmień markę. Może PSA zaproponuje Ci coś za rozsądne pieniądze z rocznika 2012?
      Próbowałbym w Citroenie...
      Powodzenia!
      jeep
      --
      YCDSOYA
      • laisar Re: 1,6 albo inne auto 09.01.13, 14:01
        jeepwdyzlu napisał:

        > chcesz przejechać 200 000 km
        > Ten diesel - raczej tyle nie wytrzyma bez kosztownych napraw

        200 wytrzyma: www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=147592#147592 (;

        (Linkuję, bo w miarę świeży wpis, ale inne podobne też zbytnio nie odbiegają).

        Czyli chyba ani lepiej, ani gorzej niż w reszcie peletonu z common railami...

        (Lodgy ma co prawda jeszcze zmienną geometrię turbiny, ale w sumie niewiele to zmienia, bo ani w dusterze, gdzie jest taki sam silniki, ani w renówkach z podobnymi, o jakichś nagminnych problemach nie słychać).
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się