• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Umowne przepisy? Rece opadaja :-(

  • 02.07.13, 08:06
    wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,14191121,Przejezdzaja_na_czerwonym__Zobacz_wyczyny_kierowcow.html
    W Katowicach to tez norma, do tego blokowanie skrzyzowan, przcinanie podwojnej ciaglej na szerszych ulicach, nie respektowanie STOP przed zielona strzlka, olewanie wyznaczonych miejsc do parkowania.

    Ale wynika to z tego, ze piesze patole policji olewaja to co dzieje sie na drodze stad jazda w miescie = TOTALNA BEZKARNOSC :-(

    Tak jak na miedzymiastowych jezdzi sie coraz lepiej - ludzie zjezdzja na prawy pas, coraz mniej jezdzi duzo przkraczajac predkosc.... tak w miescie jest w moim odczuciu coraz gorzej :-(
    --
    Pozdrawiam,
    G.
    bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
    • 02.07.13, 08:27
      W Łodzi też jest to normą. Czy faktycznie jest to spowodowane krótkimi cyklami sygnalizacji? Dla mnie wątpliwe, mało samochodów przejeżdża na zielonym bo ciamajdy nie potrafią się zebrać, a zamiast obserwować skrzyżowanie robią co innego.
    • 02.07.13, 08:32
      Jesli ktos ignoruje czerwony sygnalizator, to jednoczesnie wyraza zgode, aby podobny do niego IDIOTA tez robil to samo w sytuacji,gdy ten pierwszy IDIOTA wlasnie ma zielone.

      Te dwa sygnaly w sensie komunikacyjnym sa ROZLACZNE i niosa dwa wykluczajace sie wzajemnie komunikaty: JEDZ ALBO STOJ.

      Jesli ktos nie rozumie tej prostej jak cep zasady, to
      WYRAZA ZGODE, ABY NAZYWANO GO IDIOTA.


      Podobnie mozna zalozyc, ze i innych zasad tez nie rozumie.

      Co bylo do udowodnienia.

      W Niemczech recydywistow "czerwonego swiatla" kieruje sie bezapelacyjnie na IDIOTEN TEST,
      czyli badania psychologiczne.

      Tego przepisu w Polsce brakuje.
      Moze dlatego, ze i poslowie (niektorzy na pewno) odpowiedzialni za reforme prawa boja sie tego jak ognia (samokompromitacja).


    • 02.07.13, 08:45
      ze w miastach jezdzi sie coraz gorzej jesli chodzi o respektowanie przepisów o ruchu drogowym?
      Bo ja mam wrazenie, ze to idzie w postepie geometrycznym.
      Tzn. Ci co zlamali jakis przepis raz czy dwa, bez konsekwencji zaczynaja sie robic coraz bardziej bezczelni i lamia ich wiecej i czesciej - bo dlaczego nie? Mandatu nie ma i nie bedzie a przeciez sa NAJLEPSZYMI kierowcami na swiecie wiec oni robia to bezpiecznie.

      Tak jak pisalem, mam wrazenie, ze w ruchu miedzymiastowym jest wyrazna poprawa . Mniej ludzi przkracza predkosc, wiecej ludzi respektuje ograniczenia, itd... itd... Bo tu coraz wiecej patroli w oznakowanych i nie oznakowanych autach + ITD. I to chyba niestety działa. Niestety dlatego, że osobiscie wolabym aby to rozsadek i wyobraznia ludzi sprawialy, ze jezdza zgodnie zprzepisami a nie strach przed mandatem.

      Nie wierzylem w to, ze bede marzyl o fotoradarach na drogach, ale jazda po miescie sprawia, ze marze o patrolach, ktore patrza co kierowcy robia na miejskich drogach i tak jak przed 89 rokiem ludzie nie robia glupot bo piesi milicjanci tez by dali mandat, marze o kamerach fotografujacych blokujacych skrzyzowania (z takimi zoltymi polami na srodku jak w Londynie). Marze o kamerach fotografujacych przejazd na czerwonym swietle, bo lapie sie na tym, ze strach ruszac z pierwszego miejsca na zielonym.
      --
      Pozdrawiam,
      G.
      bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
      • 02.07.13, 09:00
        galtomone napisał:

        > Tak jak pisalem, mam wrazenie, ze w ruchu miedzymiastowym jest wyrazna poprawa
        > . Mniej ludzi przkracza predkosc, wiecej ludzi respektuje ograniczenia, itd...

        Tylko prędkość i prędkość a reszta "itd." Dałeś sobie wyprać głowę propagandą. Prędkością się zajęto tylko z tej przyczyny, że można ją mierzyć i ścigać jej przekraczanie bezwysiłkowo (automatycznie) i tyle.

        Co do "mniej ludzi przekracza prędkość" to się nie zgadzam. Są tacy, którzy jadą tu tylko kawałeczek do wsi i jadą sporo poniżej ograniczenia. Ale zawsze tacy byli. Wyprawa ciągnikiem po pół litra to nadal spora część ruchu. Kiedyś mniej ludzi przekraczało ograniczenia choćby z tej przyczyny, że nie było ich nawet 10% tego, co dzisiaj i nie były tak drastyczne.

        > bo lapie sie na tym, ze strach ruszac z pier
        > wszego miejsca na zielonym.

        Klikasz z Indii może? Filmik mnie dziwi, coś tam musi być źle z samą konfiguracją skrzyżowania, bo od lat nie widziałem nikogo, kto przejechałby na czerwonym (prócz filmiku oczywiście).
        • 02.07.13, 09:09
          babaqba napisała:

          > Tylko prędkość i prędkość a reszta "itd." Dałeś sobie wyprać głowę propagandą.
          > Prędkością się zajęto tylko z tej przyczyny, że można ją mierzyć i ścigać jej p
          > rzekraczanie bezwysiłkowo (automatycznie) i tyle.

          Nie czytales chyba dobrze postu wyzej. Poza predkoscia, na dwupasmowkach w mojej okolicy 90% kierocow jedzie lub od razu zjezdza na prawo po wyprzedzeniu - kiedys to byl koszmar. Jak sa ograniczenia czy zakaz wyprzedzania to kiedys nikt na to nie zwracal uwagi, teraz tylko pojedyncze sztuki sa "odwazne"... Nie wiem jak jest na wsiach, bo zadnej w okolicy (prawdziwej) nie mam. Ale zkladam, ze tam moze byc podobnie jak w miesicie, czyli zle.

          > Klikasz z Indii może? Filmik mnie dziwi, coś tam musi być źle z samą konfigurac
          > ją skrzyżowania, bo od lat nie widziałem nikogo, kto przejechałby na czerwonym
          > (prócz filmiku oczywiście).

          Moze w Twojej okolicy swiatel po prostu nie ma. W moim miescie (Katowice) to norma, szczegolnie na niektorych skrzyowaniach, gdzie troche dluzej sie stoi lub droga prowadzaca do swiatel pozwala jechac ze znacznie wieksza predkoscia niz dopuszczlane 50 km/h.
          O podwojnej ciaglej nie wspomne... na to juz prawie nikt nie zwraca uwagi czy na to by zaparkowac zgodnie z wyznaczonym miejscem.
          --
          Pozdrawiam,
          G.
          bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
      • 02.07.13, 09:26
        galtomone napisał:

        > ze w miastach jezdzi sie coraz gorzej jesli chodzi o respektowanie przepisów o
        > ruchu drogowym?

        Tak.
        Ale nie tylko zbydlęcenie kierowców się do tego przyczynia.
        Także brak jakiejkolwiek spójnej strategii rozwoju sieci komunikacyjnych w obrębie miast.
        U mnie po sąsiedzku, wybudowano niedawno 400 slumsów (przepraszam tzw. "apartamentów mieszkalnych w ładnej okolicy") nowe osiedle umiejscowiono jakieś 400m od mojego domu, z jednej strony graniczy z naszym osiedlem (domy jednorodzinne, zielone zadrzewione aleje, idylla), z drugiej z płotem jednostki wojskowej.
        Nasze osiedle z centrum od zawsze łączyła jedna centralna ulica. Wąska, ale w związku z niską gęstością "zaludnienia" w zupełności wystarczająca. Teraz służy też i slumsom. Myślisz, że "deweloper" lub miasto cokolwiek zmieniło układ komunikacyjny?
        Nie, a po co?

        Dwa-trzy kilometry dalej jest osiedle, na którym (pomimo tego, że wrony tam już zawracają a psy dupami szczekają) mieszkania kosztują po 6-7 kafli za metr. 2,5 tysiąca mieszkań (w planach kolejny tysiąc, bo mieszkańcy zorientowali się, że kupili mieszkania obok dość hałaśliwego toru wyścigowego, w związku z czym miasto grzecznie i szybko sprzedało deweloperowi za bezcen tor wyścigowy [był tam od 40 lat, bloki zaczęły powstawać 15 lat temu], będzie w zamian kolejne slumsowisko.
        Myślisz, że ktokolwiek poszerzył tam ulice dojazdowe chociaż?
        Poprowadził jakąś nową ulicę?
        Jeśli tak, to się mylisz.

        > Bo ja mam wrazenie, ze to idzie w postepie geometrycznym.
        Podzielam wrażenie.
        Głupi rżnie dobrze (ang. - dumb fucks good), tak więc kretyni mnożą się w zastraszającym tempie.

        > Tzn. Ci co zlamali jakis przepis raz czy dwa, bez konsekwencji zaczynaja sie ro
        > bic coraz bardziej bezczelni i lamia ich wiecej i czesciej - bo dlaczego nie? M
        > andatu nie ma i nie bedzie a przeciez sa NAJLEPSZYMI kierowcami na swiecie wiec
        > oni robia to bezpiecznie.

        To też czynnik, który sprawia, że nawet cywilizowany poniekąd człowiek za kierownicą staje się panem życia i śmierci.

        > Tak jak pisalem, mam wrazenie, ze w ruchu miedzymiastowym jest wyrazna poprawa
        > . Mniej ludzi przkracza predkosc, wiecej ludzi respektuje ograniczenia, itd...
        > itd... Bo tu coraz wiecej patroli w oznakowanych i nie oznakowanych autach + IT
        > D. I to chyba niestety działa. Niestety dlatego, że osobiscie wolabym aby to ro
        > zsadek i wyobraznia ludzi sprawialy, ze jezdza zgodnie zprzepisami a nie strach
        > przed mandatem.

        To jedno.
        Ale ucywilizowaliśmy też trochę ruch.
        To nie tylko kij (mandat), ale i marchewka (świadomość, że lepiej ciut wolniej, niż w plastykowym worku jechać).

        > Nie wierzylem w to, ze bede marzyl o fotoradarach na drogach, ale jazda po mies
        > cie sprawia, ze marze o patrolach, ktore patrza co kierowcy robia na miejskich
        > drogach i tak jak przed 89 rokiem ludzie nie robia glupot bo piesi milicjanci t
        > ez by dali mandat, marze o kamerach fotografujacych blokujacych skrzyzowania (z
        > takimi zoltymi polami na srodku jak w Londynie).

        To nic nie da.
        Marzę o odbieraniu uprawnień za zachowania ewidentnie idiotyczne.
        Niestety przykład idzie z góry (vide eurooseł Kurski).

        > Marze o kamerach fotografujac
        > ych przejazd na czerwonym swietle, bo lapie sie na tym, ze strach ruszac z pier
        > wszego miejsca na zielonym.

        Ktoś tu dopisał poniżej, że dawno nie widział, żeby ktoś przejechał na czerwonym.
        Albo ja mam problem ze wzrokiem, albo codziennie widzę jak ktoś przejeżdża na czerwonym (tzw. "późnopomarańczowym"), a raz na góra kilka dni widzę pacana, który wjedzie na skrzyżowanie, gdy czerwone pali się na nim już od przynajmniej 5-10 sekund. Mam nawet kilka takich skrzyżowań u siebie na wsi, na których szczególnie uważam na ruch z prawej i lewej, nawet jak mam zielone.

        Dodałbym "umiejętność" jazdy po rondach. Przedwczoraj pojechałem po kilka pierduł do marketu budowlanego. W tym celu pokonać musiałem w obie strony jedno duże rondo (3 pasy) i jedno mikrorondo. Gdybym chciał klepać przód/chłodnicę wymieniać, to miałem dwie łatwe okazje ku temu (z czego druga - pacan z VW Sharana) przyczyniła się do bardzo gwałtownego hamowania, pierwsza nie była tak ewidentna (tzn. gdybym lekko nie przyhamował, walnąłbym już za słupkiem B, a nie sam został strzelony... w wypadku Sharana, gdybym nie hamował, on walnąłby we mnie, po rozkosznym wtoczeniu się 10km/h na trzypasmowe rondo).
        --
        Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)
        • 02.07.13, 09:57
          to skrzyżowanie we Wrocławiu znam
          Tam jest dwupasmówka z vmax 70, wszyscy jadą 90 a światło żółte świeci się za krótko. Dlatego część ludzi przelatuje na czerwonym, spece od sygnalizacji zielone włączają z opóźnieniem - bo wszyscy o tym wiedzą..
          Tam jest zła organizacja i tyle.
          W Szczecinie - gdzie jest najwięcej w Polsce rond i Wrocławiu, gdzie komunikacja jest dość skomplikowana (choć obwodnica bardzo poprawiła sytuację) - ludzie jeżdżą zupełnie nieźle.
          Wiele skrzyżowań wymaga reorganizacji, innych faz świateł, w ruchu trzeba uwzględniać rowerzystów - jest kupa do zrobienia - zresztą uważam, że wjazd do centrów miast trzeba ludziom utrudniać - oczywiście równolegle inwestując w tramwaje, hybrydowe autobusy, ścieżki rowerowe itd...
          W każdym razie teza, że poza miastami jest lepiej a w miastach gorzej jest moim zdaniem nieprawdziwa. W miastach jest generalnie GORZEJ z organizacją ruchu. Z różnych powodów - głównie dlatego, że to kwestia inicjatywy i pieniędzy lokalnych samorządów - jedne sobie z tym radzą lepiej, inne gorzej... Ale poprawia się.
          jeep
          --
          YCDSOYA
          • 02.07.13, 10:01
            Co do czasu trwania fazy zoltej:

            forum.gazeta.pl/forum/w,72,145437467,145480411,Na_marginesie_.html
          • 02.07.13, 10:27
            jeepwdyzlu napisał:

            > to skrzyżowanie we Wrocławiu znam
            > Tam jest dwupasmówka z vmax 70, wszyscy jadą 90 a światło żółte świeci się za k
            > rótko. Dlatego część ludzi przelatuje na czerwonym, spece od sygnalizacji zielo
            > ne włączają z opóźnieniem - bo wszyscy o tym wiedzą..

            Naprawe, Twoj komentarz mnie zaszokowal....
            Jednym slowem Ci co nie staja na czerownym lub (bo tacy tez sa na filmie) staja ale potem i tak jada sa OK tylko przepisy sa zle.
            Tak naprawde to, to to co napisales jest tak szokujaco bolesne, ze az nie wiem co napisac w komentarzu.
            Moze tylko tyle, ze jak kiedys bedziesz na zielonym przejezdzal przez skrzyzowanie i wladuje sie w ciebie taki koles, to pamietaj - to Twoja wina i tego co zaprojektowal skrzyzowanie. Stanowczo nie tego co przejechal na czerwony (bo nie zdarzyl sie zatrzymac lamaic przespisy wczesniej lub dlatego, ze jest po prostu olal).

            Sugeruje ubezpieczalniom dodac taka ankiete dla klientow - czy takie lamanie przpisow (i inne podobne) jest wg placacego za ubepziecznie porzadku. Wtedy, zgodnie z tym co piszesz o odszkodowanie powinienes sie zglosic do zarzadcy drogi a nie ubepzieczlani sprawcy (jego OC) - bo to przeciez nie jego wina, ze jechal 90 tam gdzie wolno 70 i nie stanal.

            Naprawde, takiej opinii sie po Tobie nie spodziewalem :-( (a gdzies twierdziles, ze jestes dobrym kierowca).
            --
            Pozdrawiam,
            G.
            bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
            • 02.07.13, 10:34
              Naprawe, Twoj komentarz mnie zaszokowal....
              Jednym slowem Ci co nie staja na czerownym lub (bo tacy tez sa na filmie) staja ale potem i tak jada sa OK tylko przepisy sa zle.
              Tak naprawde to, to to co napisales jest tak szokujaco bolesne, ze az nie wiem co napisac w komentarzu.
              -----------
              Nie zrozumiałeś mnie
              Faza żólta świeci się tam za krótko
              dlatego nieliczni kierowcy wpadają tam na czerwonym
              Nie wiem czemu nie wydłuża tam fazy żółtej. W zamian za to z opóźnieniem zapala się zielone...
              Powtórzę: tam jest zła regulacja.
              Gdzie tu widzisz moją akceptację takiego burdelu - nie wiem?
              jeep
              --
              YCDSOYA
              • 02.07.13, 10:44
                No bo tlumaczysz to co widac na fimie, za krotkim zoltym.
                To prosze, donies sie do przykladow w poscie ponizej - bo dla mnie to tak naprawde w ani jednym przypadku na fimie nie ma auta ktore nie zdarzylo wyhamowac i wjechalo na zolto czerwony. Ale nie czepiam sie wszystkich at jak widzisz... odnies sie do konkretnych przykladow i wytlumacz mi, ze to wina za krotkiego zoltego!!!!!
                --
                Pozdrawiam,
                G.
                bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
                • 02.07.13, 11:16
                  tam jest za krótkie żółte i to generuje 90% niebezpiecznych sytuacji
                  a reszta przykładów to różni debile
                  można ich znaleźć wszędzie - przyznaję...
                  Nie zamierzam tłumaczyć braku mózgu złą organizacją
                  ale przypadkowo to skrzyżowanie znam
                  rzecz jasna wybór przykładów jest tendencyjny i jest jakimś tam montażem
                  trudno zatem wyciągać z filmiku/ów wniosek, że ludzie ulegli zbydlęceniu...
                  Powtórzę moją tezę: w miastach jest taka sobie organizacja ruchu. Poprawia się, ale za mało...
                  jeep
                  --
                  YCDSOYA
                  • 02.07.13, 11:20
                    jeepwdyzlu napisał:

                    > tam jest za krótkie żółte i to generuje 90% niebezpiecznych sytuacji

                    Stary, z calym szacunkiem, ale na filmie o torym dyskutujemy tak naprawde ani jeden rpzyklad tego nie potwierdza. Za to 8 na 13 pokazuje, ze ludzie ewidentnie maja czerwone gdzies (patrz post ponizej).
                    To jaki jest sens tlumaczenia tego co widac na filmie za krotkim zoltym....
                    Zolte zawsze bedzie za krotkie a czerwone za dlugie.
                    Zobacz te przyklady nizej, zebys zolte i o kolejne 10 s wydluzyl to jak to ma wplyw na to co robia ci kolesie? Na zoltym przjedzie 15 aut (zamiast 1 czy dwoch jak teraz) ale kolejni przejezdzajacy na czerwonym pewnie beda krzyczec, ze to za krotkie zolte.
                    --
                    Pozdrawiam,
                    G.
                    bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
                    • 02.07.13, 11:23
                      3 razy przyznałem Ci rację a Tobie ciągle mało.... :-)
                      Gorszy dzień?
                      jeep

                      --
                      YCDSOYA
                      • 02.07.13, 11:31
                        Najwyrazniej ;-)
                        --
                        Pozdrawiam,
                        G.
                        bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
                    • 02.07.13, 19:22
                      TO CHYBA OCZYWISTE, ZE STRASZACY WYCIELI SCENY GDZIE WIDAC BYLO BLEDY W ORGANIZACJI...

                      CZY TAM W OGOLE JEST KONIECZNA SYGNALIZACJA ??
                      • 02.07.13, 20:22
                        Acha, czyli jak wg mnie przepis/prawo jest zle to moge je olac I to jest OK?
                        Dobrze sie czujesz?

                        Co z tego, ze nie ma na filmie 1000 aut, ktore respektowaly czerwone swiatlo... rozmawiamy o tych nastu debilach pokazanych na filmie.

                        Ciekawe czy prestensje bedziesz mial do kogos kto zrobil skrzyzowanie dobrze/zle... czy do kogos kto uznal, ze jemu ono akurat nie pasuje I wjechal w ciebie na czerwonym?

                        Rozumiem, ze tlumaczenie, "Panie, ale wg mnie to skrzyzownie jest do dupy, po co tu swiatla??? Dlatego je olewam" na klate I nie bedziesz mic do goscia pretensji, tylko sam sobie co trzeba wyklepiesz? Jakos nie sadze...

                        Nie pasuje ci organizacja ruchu w danym miejscu - napisz do zarzadcy dorgi, uzasadnij, do gazety.... masz wieksze szanse na zmiane niz gdy bedziesz olewac przpisy bo sa zle.
                        --
                        Pozdrawiam,
                        G.
                        bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
                        • 03.07.13, 10:06
                          NIEKTORYCH WRECZ NIE DA SIE PRZESTRZEGAC...

                          ZLAMANIE PRZEPISU NIE OZNACZA OD RAZU WJECHANIE W KOGOS, CHYBA ZE W TWOIM WYKONANIU... :p
                          • 03.07.13, 11:29
                            Nie wiem jak sie to odnosi do konkrtenych przykladow na filmie... ???
                            To ktory kierowca wg Ciebie zachowal sie OK? Moze ja czegos nie zauwazylem...
                            --
                            Pozdrawiam,
                            G.
                            bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
          • 02.07.13, 10:42
            na przykladach z tego fimu.
            Takich ktorzy wpadli na zlotym sie nie czepiam, zeby nie bylo.
            Auta nr :
            1 - stawia go bokiem za skrzyzowaniem.
            2 - naprawde nie mogl stanac??? Bo mnie sie wydawalo, ze prawie stal.
            3!!! - ewidentnie to przez te zle swiatla, nie zdarzyl wyhamowac :-)
            4!!! - to samo, mnie sie pewnie tylko wydaje, ze stal :-)
            7 - ten pierwszy (6) wg tego co piszesz jest przezemnie pominiety - ten drugi (7) ewidentnie nie mial szans stanc, predkosc bowiem byla bliska kosmicznej! :-)
            8 - to samo nastepny kolega (tu sie film urywa i jest powtorka) - nawet widac czarne slady hamowani ale sie nie udalo, poza tym widzial, ze nic nie jedzie!!!!! wiec spoko :-)
            11 - ciemno było, swiateł nie widział i jeszcze jakis palant przed nim hamował....
            12 albo 13 - ostatnie auto - ewidentnie tak jak piszesz... za krótkie zółte.

            Czy my ogladalismy ten sam film???? (wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/10,88292,14204992,Jelenia_Gora___przejazd_na_czerwonym_swietle.html)
            --
            Pozdrawiam,
            G.
            bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
          • 02.07.13, 17:58
            > Tam jest dwupasmówka z vmax 70, wszyscy jadą 90 a światło żółte świeci się za k
            > rótko.

            To nie żółte świeci się za krótko, tylko mamy niedostosowanie prędkości do warunków jazdy.
            A za wjeżdżanie na skrzyżowanie na żółtym policja też może i powinna kasować.
            --
            "Beware the fury of a patient man." John Dryden
    • 02.07.13, 12:07
      skoro niebiescy stoja tylko w krzakach i na trasie a w miescie ich nie widac w tych miejscach gdzie nagminnie sa lamane przepisy lub dochodzi do kolizji i wypadkow to czemu tu sie dziwic?

      --
      www.fauna.rsl.pl/
      forum.gazeta.pl/forum/f,51391,EGIPT_porady_Egiptomaniakow_.html
      • 02.07.13, 13:10
        a. Maskowanie stanowiska praworzadnosci i ladu spolecznego
        b. Toaleta dla natur_szczy_kow.

        PS
        Wyposazenie radiowozow w toalete przenosna wymagaloby daleko idacych przerobek
        i homologacji, na ktore nikogo nie stac.



        • 02.07.13, 13:18
          LOL! :-)
          --
          Pozdrawiam,
          G.
          bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
    • 02.07.13, 17:38
      Przykład z Łodzi. Sobota godziny przedpołudniowe (a więc ruch raczej mizerny).
      1. Skrzyżowanie - dwa pasy w każdym kierunku + torowisko po środku (Północna/Wschodnia) - zawracający/skręcający próbują od razu ustawić się na skrajnym prawym pasie przy czym oczywiście blokują ten lewy całkowicie wolny. Wjeżdżam na zielonym (owym lewym pasem) i czekam aż się towarzystwo ruszy. Jak wreszcie drgnęło to pakuje mi się przed maskę kolejny idiota (kobieta w dodatku) - bo przecież ona czeka (nie ważne, że najpierw stała a potem ruszyła na swoim czerwonym).
      2. Ta sama ulica - przez dwa kolejne skrzyżowania jadę za czarną Fabią (znów kobieta za kierownicą). Rusza na zielonym z takim odstępem, że dwa tiry się zmieszczą więc delikatnie (szczerze tylko tyle coby zwrócić uwagę) trąbie. Na trzecim kolejnym skrzyżowaniu sytuacja się powtarza, po czym widzę tylko "fucka" w lusterku, kobieta rusza z piskiem opon i przejeżdża na czerwonym...
    • 02.07.13, 23:46
      Warunki techniczne ustawiania sygnalizatorów

      Globalnie podstawowym sygnalizatorem jest ten po prawej stronie jezdni.
      Tu go nie ma !
      Myślałem, że Oni to robią niezgodnie z ustawą - nic bardziej mylnego - ustawa pozwala zamieniać sygnalizatory podstawowe w pomocnicze a pomocnicze w podstawowe.

      W innych miastach Polski ustawia się w takiej sytuacji 4 sygnalizatory lub trzy ale te po bokach jezdni są podstawowym a ten nad jezdnią ( w tym wypadku wystarczy jeden ogólny) jest pomocniczym.

      Dla poprawy bezpieczeństwa proponuję dołożyć sygnalizatory podstawowe przy lewej i prawej krawędzi jezdni.
      Dla zabijania ten system przynosi właściwe efekty i dochód do budżetu !
      • 03.07.13, 08:31
        który odlicza fazy
        z daleka widzisz, że zielone potrwa np 23 sekundy - nie zwalniasz
        widzisz 4 - zwalniasz
        Jest czerwone - widzisz z 200m że za 3 sekundy się zmieni..
        To naprawdę poprawia płynność jazdy.
        A i na czerwonym, jak widzisz, że faza potrwa np 70 sekund - można spokojnie podłubać w nosie :-)
        jeep
        --
        YCDSOYA
        • 03.07.13, 08:43
          Dobrze jednak wiesz, ze rozwiazania najprostsze i najbardziej skuteczne powstaja w glowach
          ludzi inteligentnych.

          Do tej ostatniej kategorii jakos nie naleza ani urzednicy, ani znakologowie ani tez autorzy przepisow, ktore takie rozwiazania potraktowac powinni jako stale wyposazenie
          sygnalizacji.

          Na matrycowym wyswietlaczu diodowym o wymiarach obecnych sygnalizatorow, wyswietlic mozna w zasadzie wszystko: pole kolorowe, cyfry, litery a nawet gola d....

          Elektronika jest obecnie najtansza od 30 lat.


        • 03.07.13, 08:55
          Wszystko to racja, ale nie zmienia to faktu, ze to nie jest tlumaczenie takiego zachowania na skrzyzowaniu.
          Jak sie komus nie podoba to pisze do zarzadcy drogi a nie naraza innych.

          Inna sprawa, ze na przykladzie Pana nr 1 to nie wiem czy w takich miejscach tego typu informacje pomoga czy zaszkodza. To by bylo super gdyby faktycznie polacy przstrzegali przepisow. Tam wczesniej jak czytalem jest ograniczenie do 70km/h, ktore malo kto respektuje.
          Oznacza to, ze jak dasz zegar nad takie swiatla, to ludzie beda jezdzic jeszcze szybciej zeby zdarzyc. Masz 100m -150 m do swiatel, i 5 - 10 s... "Ja nie dam rady???" i pedal w podloge...
          Gdyby wczesniej ludzie jechali tak jak nakazuja przpisy (jak to sie dzieje w Nimczech, Szwecji, UK [bo sporo fotoradarów wszedzie]) to tak mozna kierowcom pomagac. W naszym wydaniu bylby to tylko bodziec do jeszcze bardziej niebezpiecznych zachowan.

          Tlumaczycie, ze ludzie leja na czerwone i znaki poziome (omijanie aut na pasie przez ciagla linie) bo skrzyzowanie jest BE.... czyli to ograniczenie do 70km/h tez jest zle? Jak jechaloby 70 to ie byloby klopotu z zatrzymaniem. Dodatkowo (wskazuje jeszcze raz: forum.gazeta.pl/forum/w,20,145482537,145485287,Wytlumacz_ze_to_wina_skrzyzowania_.html) wiekszosc z aut pokazanych na filmie wcale nie miala klopot z zatrzymaniem tylko kierowcy, bezczelnie olali swiatla majac przpisy gdzies.

          Najlepiej dac tam znaczek "Autostrada" i zlikwidowac skrzyzowanie. Wtedy ruch bedzie plynny, szybki i bedzie bezpiecznie :-).
          --
          Pozdrawiam,
          G.
          bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
          • 03.07.13, 09:05
            Przczyny sa subiektywne i obiektywne.

            Ulatwienia techniczne nikomu nie zaszkodza, jesli beda rozsadnie wprowadzone.
            • 03.07.13, 09:22
              na chłodno ;-) :
              zobacz ten film jeszcze raz. Szczegolnie tych panow co juz stali ale jednak pojechali i wytlumacz mi jeszcze raz (bo ja to cep jestem) - co zmieni tablica swietlna....

              Bo moim skromnym zdanie, to jedyne co by pomoglo to kolce (jak na parkingach) co wystaja z asfaltu gdy pali sie czerowne :-)

              Zauwaz, ze nikt sie nie czepia (nawet nie ma na filmie takich) co na 5 - 10 m przed przejsciem mieli zmiane swiatla z zielonego na zolte a jak zjezdzali ze skrzyzowania to juz bylo czerwone.
              --
              Pozdrawiam,
              G.
              bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
              • 03.07.13, 09:41
                • 03.07.13, 10:00
                  Troche takie wrazenie odnioslem...
                  --
                  Pozdrawiam,
                  G.
                  bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
              • 03.07.13, 09:42

                forum.gazeta.pl/forum/w,72,145437467,145479517,Nie_widza_Doskonale_widza_doskonale_.html
          • 03.07.13, 09:22
            Oznacza to, ze jak dasz zegar nad takie swiatla, to ludzie beda jezdzic jeszcze szybciej zeby zdarzyc.
            ----------------------
            widać, że mieszkasz w mieście BEZ takich rozwiązań
            Uwierz mi - są przydatne, porządkują ruch i powodują - o czym nie mówiliśmy - że wszyscy SZYBCIEJ ruszają - nie czekając na odjazd auta przed Tobą....
            jeep
            --
            YCDSOYA
            • 03.07.13, 09:59
              Mieszkam w miescie gdzie takie rozwiazania sa i nie. Tzn. w Katowicach nie ma ale w Chorzowie sa... a uas to wlasciwie wszystko to jedno miasto :-)
              Generalnie sobie chwale... ale akurat tam gdzie je zauwazylem to nie ma takich skrzyzowan.
              --
              Pozdrawiam,
              G.
              bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
        • 03.07.13, 09:55
          Oczywiście, że zegary doskonale uspokajają ruch i ludzi oczekujących na zmianę sygnalizacji.

          Obserwowałem to w Petersburgu - tam są zastosowane czerwone cyfry pokazujące czas do końca czerwonego i zielone cyfry pokazujące czas do końca sygnału zielonego.

          U nas nie liczy się człowiek i jego bezpieczeństwo - tylko biznes.
          • 03.07.13, 10:01
            W Petersburgu to chyba swiatla sie generalnie traktuje odwrotnie, bo tam dżygit czesto za kółkiem :-)
            --
            Pozdrawiam,
            G.
            bit.ly/iGAD9u - 7 dni darmowego SmartDNS bez ryzyka i zobowiązań - Netflix, Hulu, BBC iPlayer, 4oD, NBC!!!
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.