Dodaj do ulubionych

1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM

17.08.13, 14:29
Na papierze moc i moment są identyczne lub niemal identyczne, miał ktoś okazję porównać te dwa motory?
Obecnie jeżdżę 1.9 TDI 105 KM, w sumie nie narzekam, chodzi jak traktor ale poza tym większych minusów nie ma.
Chcę zmienić samochód, myślę nad Megane III z silnikiem 1.5 DCI 105 KM, jeżeli ten wynalazek jeździ jak 1.9 TDI 105 KM to chętnie bym to kupił, nie potrzebuję wyścigówki tylko w miarę sprawnego i oszczędnego samochodu, więc te 105 KM mi wystarczy.
Miałem okazję jeździć 1.5 DCI 65 KM. Straszna słabizna, ale chodzi niemal jak benzyniak, 1.9 TDI nie ma co nawet porównywać jeżeli chodzi o kulturę pracy.
Jak jest z 1.5 DCI w wersji 105 KM? Miał ktoś okazję tym jeździć? Jak wrażenia? Warto się w to pchać?
Obserwuj wątek
    • jeepwdyzlu Re: 1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM 17.08.13, 15:42
      1,5 jest cichy i mało pali
      nawet bardzo mało
      ale silnik ma - nie do końca zasłużoną -złą opinię - po 100,150 tys wymaga nakładów
      zatem - ok w nowym aucie albo używanym ale z rozsądnym przebiegiem...
      1,9 to zabytek motoryzacji
      super w oldtimerze :-))
      pozdrawiam
      jeep

      --
      YCDSOYA
      • tisi123 Re: 1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM 18.08.13, 12:11
        1.5 dci padł ofiarą "fantastycznego" pomysłu marketingowców z Renault, żeby ustalić w nim częstotliwość wymiany oleju na 30.000 km. Czego ten silnik finalnie nie przeżywa. Ten sam silnik w samochodach Nissana, z normalnymi częstotliwościami (15-20 tys.) nie sprawia żadnych problemów. Także, wszystko zależy od tego kto jak serwisował dany egzemplarz.
        • sebaat Re: 1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM 18.08.13, 16:54
          A jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy? Tzn. dynamikę, ogólnie przyjemność użytkowania itd... odstaje jakoś od większego motoru 1.9 TDI 105 KM?

          Nie wiem czy to prawda, ale podobno 1.5 DCI w wersji 105 KM jest znacznie zmodyfikowany w stosunku do starszych i słabszych wersji, przez to zdecydowanie mniej awaryjny... Ktoś coś wie w tym temacie?
          • gzesiolek Re: 1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM 18.08.13, 22:10
            Kazda nowa generacja jest zawsze zmodyfikowana i poprawiona od poprzednich wersji... i ma byc zdecydowanie mniej uwazana za awaryjna bo inaczej nikt by jej nie kupil...

            Kumpel mial przez rok Megana III z tym silnikiem i szybko wrocil do benzyny po prostu jego przebiegi nie pozwalaly mu na oszczedzenie na paliwie w 4lata tego co wydal w rok na serwis...

            Ale moze po prostu mial pechowy egzemplarz... Zreszta nadal jest milosnikiem Renault wiec nie bylo chyba az tak zle...
          • tisi123 Re: 1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM 18.08.13, 22:12
            1.9 TDI to idealny silnik do czołgu. Głośny, drżący ale masz wrażenie, że nic nie jest w stanie go powstrzymać. Miałem taki w Seacie Leonie. 1.5 dci jest 3 razy bardziej cichy, mniej wibruje. Też miałem taki silnik, żeby było śmieszniej, w Lagunie III. Zero problemów, ale trudno żeby były skoro kupiłem ją jako nową. Niestety dla mnie Laga z tym silnikiem była zbyt słaba więc po 2 latach ją sprzedałem. Myślę, że w przypadku mniejszego samochodu może się doskonale sprawdzać. Tylko trzeba pamiętać o wymianie oleju nie rzadziej niż co 20.000 km.
            • sebaat Re: 1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM 19.08.13, 20:21
              A jeżeli mógłbyś porównać te dwa silniki to jak wypada 105 KM z 1.5 w porównaniu do takiej samej mocy z 1.9?
              Krótko mówić 105 KM to 105 KM koniec kropka, czy 105 nie jest równe 105?

              Odnośnie 1.9 TDI mam wrażenia jak Ty. Głośny, drżący i do ciągnika, ale ma się wrażenie, że nic go nie jest w stanie zatrzymać.
              1.5 DCI którym ja jeździłem zdecydowanie bliżej do benzyny, praktycznie zero wibracji, dzwięk bardzo przytępiony i taki spokojny, niestety ja jeździłem słabszą wersją 1.5 więc nie mam porównania jak jest z mocniejszym wariantem

    • chris62 Re: 1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM 23.08.13, 15:40
      Porządny diesel z Renault to 2,0 dCi 150 lub 180 KM i jeszcze coś pomiędzy można spotkać najczęściej w Lagunach i w Kaloszach
      1,5 dCi występuje w wielu wariantach zwykły common rail lub tzw "kulisty wtrysk" ten ostatni winien dawać największą moc bo ciśnienia wtrysku ma wyższe i bardziej równomiernie rozłożone niż z szyny.
      Któraś wersja miała problemy z panewkami wału korbowego (bez zamka) co powyżej 100 tys km mogło zaowocować tym, że panewki się obracały z wałem...
      Ostatnio wypuścili też fajny 1,6 dCi który obsługuje KERS ale to chyba w Scenicach tylko jest.

      Brak wibracji to zasługa dwumasy ale tu trzeba wiedzieć że wymiana tego ustrojstwa części z robocizną kosztuje około 5 tys PLN...

      Dlatego ja tam jeżdżę wciąż starym Scenikiem wolnossącym 2,0 16V mam 140 KM i płacę 25PLN/100 km za paliwo (instalka BRC) a i żarówkę wymienię w minutkę.
      Jedynie wymiana rozrządu jest droga ok. 1000 PLN reszta części jest względnie tania wiec pilnuję czy zawsze wszystko OK w razie potrzeby wymieniam i autko pomyka niezawodnie.
      Najczęściej wymieniam hamulce - efekt szybkiej jazdy i częstych silnych hamowań no ale jakoś udaje mi się zachować zerowe konto wypadków i stłluczek.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się