Dodaj do ulubionych

BMW 528i - co myslicie o silniku?

22.09.13, 04:22
Panowie, czy czterocylindrowy silnik o pojemnosci dwoch litrow nie jest zbyt maly do takiego auta? Chcialabym uslyszec opinie osob, ktore mialy okazje prowadzic ten samochod bo wydaje mi sie, ze troche juz jest przesady z tym downsize'ingiem ;)
Niby 245 koni i 6.5sec do setki ale tak wysilony motor (twin turbo, a w zasadzie turbo twin scroll) budzi moje obawy co do trwalosci. Bardzo bylabym wdzieczna za opinie od fanow / znawcow marki.

Obserwuj wątek
      • szymi_mispanda a ja wlasnie odwrotnie.... 22.09.13, 21:34
        > 6.5 do setki szalu nie ma ale o trwalosc to bym sie nie obawial. To nie jest az
        > tak wysilony silnik.

        zobaczymy za pare lat jak się będą trzymać ja mowie w druga manke...

        6.5s do 100 papierowe jest OK dla klasy sredniej a nie samochodu sportowego - poza tym przecież jest 550i i M5

        za to 2 litry i 240 kuni? to jest baaaardzo wysilony silnik
        wszystko powyżej 100 KM z 1 litra już jest mocno wysilone

        silniki niewysilone to jest od 75 KM na 1 litr w dol

        i na nic tu nie zdadza się "super technologie" - bo takich nie wynaleziono

        sprzedaje się np. szarej masie bzdety ze nie wiem co tam np. blok i glowica aluminiowe! albo z dodatkiem magnezowym czy czyms tam!

        tylko jak przyjdzie co do czego to i w M3 E46 i w lexusie ISF zamienili glowice aluminiowe na stalowe żeby nie pierdnely za szybko

        "super technologie" tralalala... jakos nie slyszalem żeby cos nowego na tablicy mendelejewa się samo z siebie pojawilo

        nano-srurki weglowe i inne windy orbitalne z nano materiałów które maja odporonosc na zgniatanie, rozciąganie, temeprature, ciśnienie itp. o rząd czy dwa rzedy wielkości lepsza niż tytan też na razie sa tylko w filmach i w labolatoriach

        wiadomo tylko tyle ze jeśli oba silniki produkowano przy takim samym reżimie technologicznym to przy podobnym uzytkownaniu stare 193 konne 528i pojeździ (silnik) znacznie dluzej niż nowe 2 litrowe 245 konne 528i hehe
        • wowo5 Re: a ja wlasnie odwrotnie.... 22.09.13, 23:32
          Pod wzgledem mocy i momentu wystarczy ale kultura pracy juz nie ta. Wielu ludzi kupowalo BMW ze wzgledu na silniki R6. Ta czworka ma wiecej mocy, a szczegolnie momentu niz R6 wiec pod tym wzgledem bym sie nie obawial. Za to przy wiekszych obrotach silnik bedzie wyl jak zazynane prosie zamiast wydawac jedwabne, basowe brzmienie z ktorego slynely wolnossace R6. Czterocylindrowy silnik nie przystoi w klasie wyzszej.
          --
          "Once you have stripped away the nonsense, marriage is nothing more than a contract for the mutual use of the sex organs" - Immanuel Kant
          • szatniarka Re: a ja wlasnie odwrotnie.... 23.09.13, 00:51
            No właśnie taką opinię słyszałam - do 4tys. silnik bardzo ładnie i przyjemnie dla ucha pracuje ale po wkręceniu wyżej rzęzi jak kosiarka. Gdyby nie ta cholerna akcyza to brałabym r6 (535i), no ale cóż... mam nadzieję, że nie będzie źle choć faktycznie 4 cylindry w takiej limuzynie to lekka porażka.
            • uny Re: a ja wlasnie odwrotnie.... 18.12.13, 14:44
              tiaa, przy normie Euro 10 silniki będzie się wymieniało wraz z olejem. Można pokusić się o stwierdzenie, że silniki na wymianę będą wisieć na stacjach benzynowych obok wycieraczek.
              --
              [img]http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif[/img]
              Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
        • jeepwdyzlu Re: a ja wlasnie odwrotnie.... 25.09.13, 09:59
          wiadomo tylko tyle ze jeśli oba silniki produkowano przy takim samym reżimie technologicznym to przy podobnym uzytkownaniu stare 193 konne 528i pojeździ (silnik) znacznie dluzej niż nowe 2 litrowe 245 konne 528i hehe
          -----------
          szymi masz rację, ale....
          to nie jest problem pierwszych dwóch właścicieli :-)
          jeep
          --
          YCDSOYA
        • bunkum Re: BMW 528i - co myslicie o silniku? 19.12.13, 12:45
          > o 5tce sie nie wypowiem bez jazdy ale powtórzę: w 3 daje radę i to jak...


          Bys moze to twoje pierwsze doswiadczenie z 3-er, wiec i porownania nie masz.

          > Moim zdaniem - to najlepszy motor w 3
          Trzeba umiec porownywac aby aby miec pojecie co dziala i co nie, ale widze, ze ty pojecia tez nie masz.

          > większe silniki w 3 - nie mają sensu finansowego
          > jeep
          I dlatego ten 2.o silnik jest lepszy niz R6 w 335 (szczegolnie N54)? Bo tanszy? Czegos jeszcze ci brakuje?

          • jeepwdyzlu Re: BMW 528i - co myslicie o silniku? 19.12.13, 12:59
            skąd pewność, że nie znam 6 garowych motorów?
            bo nie jechałem 335?
            ostatnim modelem rzeczywiście nie, ale innymi budami BMW i owszem

            Zdanie o sensowności 328 wynikało z analizy cennika. Kto ma inne zdanie - jego prawo...
            Zwróćcie uwagę, że nie założyłem wątku pt jaki mam kupić samochód...
            Zadałem kilka pytań w sympatycznym wątku szatniarki (dzięki raz jeszcze za odpowiedzi)
            Wszystkowiedzącym i oceniającym - życzę owocnych zakupów w nowym roku...

            Najweselszych!
            jeep
            --
            YCDSOYA
            • bunkum Re: BMW 528i - co myslicie o silniku? 21.12.13, 15:13
              > skąd pewność, że nie znam 6 garowych motorów?
              > bo nie jechałem 335?

              Nie glosilbys tych opinii gdybys jechal dobrym R6 od E9X poczawszy. (323, 325 E9X tez sie nia lapia.)
              Dzis przyzwoitosc wymaga porownania z 335 i moze dozwala z 330. Cena nie ma nic do rzeczy.
              Tym bardziej zadne starsze R6 w E46, E36, E30 nie zasluguje dzis na porownanie z nowymi.

              > Zdanie o sensowności 328 wynikało z analizy cennika. Kto ma inne zdanie - jego
              > prawo...

              Napisales LEPSZE. Lepsze na pewno nie jest. Jest na pewno GORSZE.
          • jeepwdyzlu kilka pytań szczegółowych 17.12.13, 23:05
            Gratulacje!
            serwis kazał oszczędzać silnik do tych 2 czy 5 tysięcy?
            czy dajesz czadu od samego początku?
            wzięłaś head up display?
            jakiego rozmiaru masz zimówki? tez runflaty?
            zdecydowałaś się na dopłatę do skóry?

            pozdrawiam
            jeep


            --
            YCDSOYA
            • szatniarka Re: kilka pytań szczegółowych 18.12.13, 08:11

              Dzięki!
              -pytałam o traktowanie auta do 1,5tys. przebiegu, nie było specjalnych zaleceń typu do 4k obrotów tylko aby nie katować. Ja trzymałam mimo to poniżej 4.
              -czekałam do 1,5kkm, teraz kręcę wyżej i jeżdże w trybie sport.
              -nie mam head up'a, wolałam wziąć skórę i nawigację oraz kupić koła zimowe (18" rof). Mam też rolety dla dzieci i worek na narty. Pakiet m i elektrykę foteli. Jak widzisz, wyposażenie dość ubogie ale dla mnie jak najbardziej wystarczające.
              • loyezoo Re: kilka pytań szczegółowych 18.12.13, 11:23
                Nie,żebym się czepiał ale chyba koleżanka napisała trochę ironicznie.("Jak widzisz, wyposażenie dość ubogie ale dla mnie jak najbardziej wystarczające") Ubogie wyposażenie to...poduszka powietrzna kierowcy i ABC (Absolutny Brak Czegokolwiek)Tak są takie auta,tak sprzedawane w tym kraju,tak znam osobiście właściciela takiego zajefajnego pojazdu.Do tej BMW nie za wiele da się już dokupić więc chyba troche ironia,nieprawdaż:)
                --
                Beer will change the world! I don't know how,but it will:)

                Life is too short to drive boring cars
              • jeepwdyzlu ostatnie pytanie 18.12.13, 14:21
                którą skórę wybrałaś?
                a dach? nie chciałaś?
                pakiet M to listwy, felgi, progi? Czy czip do motoru i twardsze zawieszenie?
                Sorry za nagabywanie ale sam i chciałabymibojesię
                :-)
                jeep


                --
                YCDSOYA
                • szatniarka Re: ostatnie pytanie 18.12.13, 16:18
                  Ależ proszę bardzo, euforia jeszcze nie opadła więc z przyjemnością rozmawiam o mojej buni :)

                  skóra dakota. w m3 miałam nappę i okazała się zbyt delikatna i trudna w utrzymaniu.
                  dakota wydaje się być heavy duty, znajomi polecali, faktycznie jest mięsista i odporna. kolor ostrygowy fajnie wygląda.
                  M to zderzak, progi, felgi a także kierownica (poliftowa naprawdę wygląda wspaniale) i sportowa skrzynia (opcja, którą wzięłam - inny soft i manetki przy kierownicy). jest też czarna podsufitka i listwy, fajnie to wygląda. Jeśli chodzi o zawieszenie to nie wiem czy jest inne. W m pakiecie tylne letnie koła są szerokości 275 co jest lekko absurdalne przy tym motorku.
                  dachu nie chciałam.
                  Już teraz widzę, że potrzebnym dodatkiem jest domykanie drzwi bo ciężko chodzą co jest zaskakujące w tej klasie auta.
                  Polecam gorąco, skoro się wahasz, jak masz jakieś jeszcze pytania to śmiało :)
                  • jeepwdyzlu Re: ostatnie pytanie 18.12.13, 18:14
                    waham się nad 6 cylindrówką cały czas
                    ale wiesz jak... jak Baca :-)

                    -Baco! Co się tak kiwocie?
                    -Ja się nie kiwom, ja się wohom..
                    -O a nad czym?
                    -Wczoraj było wesele i Jadźkę zgwałcili a mnie wybili wszystkie zęby
                    -O, niedobrze! A nad czym się wahacie?
                    -A dziś są poprawiny Jadźka by chciała iść a ja się wohom...

                    Najweselszych!
                    jeep
                    --
                    YCDSOYA
                        • killer-tom Re: ostatnie pytanie 19.12.13, 21:01
                          To nie bluźnierstwo, to statystyka ;)
                          Ja codziennie widzę "5", "3", "X5", "X6" i pełno AŁDI :)
                          A takich Infiniti, albo Lexusów już mniej.
                          I fajnie jest mieć coś, na widok czego nie robi ci się słabo :) (z nudów).
                          Nie chcę tutaj nikogo obrażać, wyrażam tylko po prostu swoją opinię.
                          A Ty, szatniarka, co myślisz o tych nowych japońskich markach premium?
                          Znasz jakieś modele własnoorganoleptycznie? :)
                          • szatniarka Re: ostatnie pytanie 20.12.13, 14:31
                            No cóż, niemieckie marki premium są chyba najbardziej cenionymi więc nie dziwota, że najwięcej ich na naszych i innych drogach. I chyba nie bez powodu pomimo starań Nissana czy Toyoty.
                            A co do Twojego pytania to miałam okazję prowadzić lexusa gs. Auto totalnie wyprane z emocji, jazda to jak lot dywanem ;)

                            Pozdrawiam!
                            • killer-tom Re: ostatnie pytanie 21.12.13, 13:53
                              Dzięki za informacje odnośnie GS.
                              A z jakim silnikiem testowałaś ten model? Podstawowy 250 chyba za słaby do tego auta?
                              Swoją drogą, jazda niczym lot dywanem to dla niektórych może być zaleta :)
                              • do.ki Re: ostatnie pytanie 21.12.13, 15:44
                                > Swoją drogą, jazda niczym lot dywanem to dla niektórych może być zaleta :)

                                Dokładnie! Szatniarko, właśnie napisałaś super reklame dla Lexusa, powinni ci zapłacić. A jeżeli "Freude am Fahren" jest przeciwieństwem lotu dywanem, to ja dziękuję za takie "emocje". Zresztą, jeśli chodzi o prawdziwe emocje, to są do tego inne produkty marki BMW. Na dwóch kółkach.
                                --
                                Proletariusze wszystkich krajów, walcie się.
                                • szatniarka Re: ostatnie pytanie 23.12.13, 12:02
                                  Oczywiście komfort podróżowania jest wspaniały, ja jednak wolę auto z pazurem, takie w którym czuć drogę na kierownicy a kierowca czuje, że jest elementem auta a nie swobodnie dryfującym pasywnym uczestnikiem jazdy. Lexus to swietne auto dla statecznego pana po sześćdziesiątce.
                                  • engine8 Re: ostatnie pytanie 23.12.13, 20:24
                                    1. Panow po 60-ce prosze nie obrazac...prosze mi wierzyc ze nawet po 60 - panowie sie na Lexysy nie przesiadaja (nawet ci stateczni) - najwyzej kupuja BMW z wygodniejszymi siedzeniami (i wieksza moca silnika)
                                    2. Absolutnie sie zgadzam - Lexus to auto dla pasazerow aby sie wygodnie wozic a BMW to auto dla kierowcow aby go z przyjemnoscia prowadzic.
                                    • do.ki Re: ostatnie pytanie 23.12.13, 23:07
                                      > 2. Absolutnie sie zgadzam - Lexus to auto dla pasazerow aby sie wygodnie wozic
                                      > a BMW to auto dla kierowcow aby go z przyjemnoscia prowadzic.

                                      Moze mozna z przyjemnością prowadzić samochód marki BMW na torze. Na drodze publicznej nie ma juz miejsca.
                                      --
                                      Proletariusze wszystkich krajów, walcie się.
            • szatniarka Re: BMW 528i - co myslicie o silniku? 23.12.13, 12:06
              Broker to pośrednik, który ze względu na liczbę zamawianych aut ma duże zniżki, w klasie premium zwykle 15-18%.
              Auta stockowe to te będące dostępne od ręki, np. klient zostawił samochód w rozliczeniu, ktoś wpłacił zaliczkę i nie odebrał, itp.
              rof - run on flat, opona ze wzmocnionymi bokami, można przez pewien czas jechać autem bez powietrza w kole. Plus - przypadku awarii nie potrzeba lawety, nie ma koła zapasowego. Minus - mniejszy komfort.
              • bunkum Re: BMW 528i - co myslicie o silniku? 24.12.13, 16:12
                > Broker to pośrednik, który ze względu na liczbę zamawianych aut ma duże zniżki,
                > w klasie premium zwykle 15-18%.

                Pewena jestes, ze to od brokera kupilas? Jesli tak, to jaki brokerage (?) zaplacilas? 15% czy 18%?
                I kto odstapil ci tytul wlasnosci? Broker posredniczy ale tytulu do wlasnosci nie ma, wiec i odstapic go nie moze.

                > Auta stockowe to te będące dostępne od ręki...
                Pewna jestes?

                > rof - run on flat,
                Gdzie tu jest opona w rof?
                Czemu nie rate of fire czy inny required-order factor?
                Przy okazji poszukaj w slowniku political correctness. Przyda sie, bo dzis glupio nie wiedziec.

    • chris62 Re: BMW 528i - co myslicie o silniku? 23.12.13, 12:10
      szatniarka napisała:

      > Panowie, czy czterocylindrowy silnik o pojemnosci dwoch litrow nie jest zbyt ma
      > ly do takiego auta? Chcialabym uslyszec opinie osob, ktore mialy okazje prowadz
      > ic ten samochod bo wydaje mi sie, ze troche juz jest przesady z tym downsize'in
      > giem ;)
      > Niby 245 koni i 6.5sec do setki ale tak wysilony motor (twin turbo, a w zasadzi
      > e turbo twin scroll) budzi moje obawy co do trwalosci.

      ---------------------------

      O to nie ma się co bać zanim ten silnik się zużyje to BMW wyląduje na drzewie i rozpadnie w całości.
    • uny Re: BMW 528i - co myslicie o silniku? 28.12.13, 18:36
      W ostatnim "Auto Świecie" jest test długodystansowy BMW 528i Touring -po 100kkm..
      Jest tam zdjęcie pokazujące mikropęknięcia w głowicy, podpisane "czyżby zwiastun przyszłych problemów?"
      Czepili się jeszcze jakichś dziwnych śladów jakie zostawia tłok na gładzi cylindra (też jest foto).
      Poza tym wszystko OK.
      --
      [img]http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif[/img]
      Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
      • uny a tu są fotki 28.12.13, 18:42
        autobild.de
        --
        Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się