Peugeot 208 czy Citroen C3? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam wszystkich forumowiczów, zastanawiam się nad kupnem któregoś z wyżej wymienionych samochodów. Zarówno 208 jak i C3, którymi jestem zainteresowany posiadają trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 VTi o mocy 82 KM. Które z tych aut byście wybrali, które jest Waszym zdaniem lepsze i dlaczego?
    • którykolwiek !
      ale z n o r m a l n y m silnikiem !!!
      1.4 i 95 KM...

      ;)
      • Ani jeden, ani drugi.

        Nie wiem, co przedpiśca rozumie przez "normalny" silnik, ale ja miałem "sprawdzony, wolnossący" 1.4 75 KM i posypał mi się po 50k km.

        To tyle na temat "sprawdzonych wolnossących" benzyn, które są oczywiście "100x lepsze i bardziej trwałe" od nowych, downsizowanych i uturbionych.
        • Wszystko co francuskie jest rewelacyjne. Ja na przyklad nade wszystko przedkladam francuskie bordeaux...takie za ponad 100zl rozni sie od sikacza za 3 dychy. A jak sie czlowiek napije to i auta wydaja sie piekniejsze
          --
          Вoдкa - не женщинa, дoлжнa быть хoлoднoй
        • " przedpiśca " uważa za normalny silnik czterocylindrowy !
          i tylko tyle...

          a Gówienko można zainstalować najwyżej w kosiarce do trawy !
          ;)
    • wiem, że trochę obok tematu (bo trzeba wziąć p.208, a nie jakieś c3, kt. jest technologicznie przestarzałe i jest... cytryna), w p208 od konca zeszłego roku nie jest oferowany silnik 1.4 o mocy 95 KM.
      jezdziłem silnikiem 1.2 vti i to jest b. fajny silnik - ekonomiczny ale rownież dynamiczny)

      jestem ciekaw, czy w przyszłym roku w 208 wsadzą silnik 1.2 thp o mocy 110 lub 130 KM - z taka jednostką 208 będzie wymiatać (choć pewnie gdybym miał do wyboru 1.2 thp 130 KM, to wybrałbym 1.6 thp o mocy 125 KM - który dziś tesotwałem w nowym 308 - szcz. polecam)
      --
      ......kiedyś coś tu napiszę.......
      • Zarówno Citroen C3, którym jestem zainteresowany jak i Peugeot 208 mają, jak już wspomniałem, ten sam trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 VTi 82 KM. Co do silnika 1.4 VTi o mocy 95 KM: tak, wiem, że taki silnik był zarówno w Peugeocie, a zwłaszcza w Citroenie, dopóki nie pojawił się 1.2 VTi. Tylko, że 1.4 VTi także był wolnossący, tyle, że miał 4 cylindry i nie miał wtrysku bezpośredniego (chyba). Miał natomiast łańcuch rozrządu i chyba też, ale pewności nie mam, zmienne fazy rozrządu. Technicznie nie różnił się niczym od jednostki 1.6 VTi 120 KM stosowanej w autach koncernu PSA do dzisiaj. Oba te silniki powstały w wyniku współpracy PSA z BMW. Mam jednak do Was pytanie, czy myślicie, że aktualny silnik 1.2 VTi 82 KM z wtryskiem bezpośrednim, wolnossący, trzycylindrowy, ale bez łańcucha, tylko na pasku w kąpieli olejowej (jak chwalą się dilerzy) będzie prezentował przyzwoitą niezawodność i trwałość? Czy też może będzie psuł się jak inne jednostki downsizingowe? Znam pochwały, dotyczące 1.2 VTi o jego oszczędności, a jak jest z jego dynamiką, elastycznością, kulturą pracy, głośnością? Czy silnik ten jest wrażliwy na jakość paliwa, eksploatację? Czy ma on zmienne fazy rozrządu czy nie? I jeszcze jedno: dlaczego uważacie, że Citroen C3 jest już przestarzały? Fakt, debiutował dwa i pół roku przed Peugeotem 208, ale czy to aż tak duża różnica? No i nie zapominajmy, że od jakiegoś czasu zarówno 208 jak i C3 zjeżdżają z tej samej fabryki, choć oczywiście aż o takim podobieństwie jak chociażby w przypadku 107/C1 czy up!/Citigo mowy nie ma. Więc który samochód polecacie, drodzy forumowicze?
        • Jeszcze jedno: czy fakt, że 1.2 VTi w okrojonej wersji mocy 72 KM montuje się do Peugeota 301 i Citroena C-Elysse może zwiastować trwałość tego silnika? Zauważcie bowiem, że zarówno 301 jak i C-Elysse należą do tego samego segmentu aut niskobudżetowych, sedanów na bazie aut klasy B, z przeznaczeniem na rynki/kraje rozwijające się, gdzie dla klienta liczy się przestronność, proste i przede wszystkim trwałe rozwiązania. Do tej samej grupy aut należy chociażby Dacia Logan, w której dotychczas, z wyjątkiem turbodoładowanego 0,9 Tce, montowano same sprawdzone silniki benzynowe, które faktycznie były długowieczne. Oczywiście, na Zachodzie auta typu C-Elysse, 301 czy Logan raczej furory nie robią, ale w Rosji, Rumunii itp. owszem. W przeciwieństwie do hatchbacka klasy B, np. 208 i jego poprzedników, który na Zachodzie sprzedaje się super. Z jednej strony 1.2 VTi jest nowym silnikiem (na co wskazuje fakt, że jest montowany w nowoczesnym 208), a z drugiej strony montuje się go (w okrojonej mocy 72 KM) także do takich aut jak właśnie C-Elysse, gdzie nie nowoczesność jest priorytetem, a wytrzymałe i sprawdzone rozwiązania. PSA chwali się, że silnik 1.2 VTi testował w testach o łącznym dystansie 400 tys. km, co wskazywałoby na jego trwałość. Co myślicie o tej kwestii? Pozdrawiam.
        • debiutował dwa i pół roku przed Peugeotem 208

          i sobie odpowiedziales
          --
          ......kiedyś coś tu napiszę.......
        • Można spokojnie rzucić monetą albo ewentualnie zdać się na same wrażenia estetyczne. Mnie osobiście stylistycznie bardziej przekonuje 208, choć uważam (chyba wbrew wszystkim) że jest mniej atrakcyjny niż poprzednik. Poza tym PUG nieco przegiął z prostotą deski rozdzielczej. W środku ma się wrażenie siedzenia w aucie sprzed dobrych 30 lat. Ale może dla niektórych to atut.
          Co do trwałości motoru 1.2 jest to wróżenie z fusów, szczegółowa analiza technologiczna nie ma raczej sensu, wszystko wychodzi w praniu. Niewielkie wysilenie rokuje chyba jednak nie najgorzej choć trudno wykluczyć tzw. choroby wieku dziecięcego. Tak na zdrowy rozum trudno jednak założyć, że w PSA dopuściliby na rynek totalną padakę. Jakąś szczątkową renomę ta grupa jednak ma.
    • Oba się nie nadają. To jak wybieranie pomiędzy Kiła czy Rzeżączką. Co warto mieć?
      Współczesne samochody francuskie to jedno wielkie nieporozumienie. Silniki trzycylindrowe to porażka na dzień dobry. Elektronika i związane z nią wieczne problemy. Unikać jak ognia!!!!!!
      • zgadza sie, a pytający pewno jeszcze nie miał do czynienia z francuską motoryzacją która dobrze wyglada tylko wizualnie i na projektach inzynierów ,w praktyce to zwykły gniot i chlam .
        • Tak, zgadza się, nie miałem jeszcze styczności z francuską motoryzacją. Jednak mając w rodzinie Volkswagena Polo 1.4 16V 86 KM z 2011 roku z automatu odrzucam Ibizę i Fabię, bo musiałyby być z tym samym silnikiem. Do TSI nie mam zaufania. Clio odstrasza mnie motorem 0.9 TCe. W takim razie jakie auto segmentu B proponujecie z benzyniakiem o mocy 80-100 KM? Czy może lepiej rozglądnąś się za np. Kią Picanto 1.2 85 KM, Oplem Adamem 1.4 87 KM czy up! z silnikiem 1.0 75 KM?
          • peżo chyba za mały się zrobił
            a cytryna ma spore wnętrze, ładną deskę
            a ceny u dilera są jedynie wywoławcze :-)
            powodzenia!
            jeep
            --
            YCDSOYA
          • 1208c3 napisał:

            > Tak, zgadza się, nie miałem jeszcze styczności z francuską motoryzacją. Jednak
            > mając w rodzinie Volkswagena Polo 1.4 16V 86 KM z 2011 roku z automatu odrzucam
            > Ibizę i Fabię, bo musiałyby być z tym samym silnikiem. Do TSI nie mam zaufania
            > . Clio odstrasza mnie motorem 0.9 TCe. W takim razie jakie auto segmentu B prop
            > onujecie z benzyniakiem o mocy 80-100 KM? Czy może lepiej rozglądnąś się za np.
            > Kią Picanto 1.2 85 KM, Oplem Adamem 1.4 87 KM czy up! z silnikiem 1.0 75 KM?
            suzuki swit .1.3 benzyna
          • Picanto, Adam i Up! to segment A. Jeśli nie będziesz korzystać z tylnych siedzeń to można się zastanowić. Wczoraj widziałem w internecie (chyba na wp.pl) test nowego Hyundaia i10. Cena jeszcze nieznana (chyba nie może być droższy niż i20?), ale wygląda że to też będzie niegłupi samochodzik.
            Natomiast jeśli masz dzieci, które będą podróżować z tyłu to lepiej jednak sięgnąć po klasę B. Te 10 - 15 cm więcej na długości kabiny robią różnicę.
    • Wybór między Peugeotem 208 a Citroenem C3 to przede wszystkim kwestia gustu. Technicznie i technologicznie to właściwie to samo, o tego samego koncernu.
      C3 ma charakter bardziej komfortowy. Jest wyższy, sprawia wrażenie, że ma więcej miejsca w środku i wykończenie jakieś takie bardziej "milusie".
      P208 ma charakter bardziej sportowy. Jest niższy, mam wrażenie, że z tyłu ma wyraźniej mniej miejsca. Z zewnątrz wygląda bardziej agresywnie.
      Po prostu co kto lubi. Ja bym wolał C1, bo lubię siedzieć wyżej.
      Ale Peugeot 208 ma to drapieżne "coś" w swojej stylistyce. To co miała w sobie 206.
      Nie przekreślam z definicji 3 cylindrów. Takie silniki jeździły w Suzuki Alto (i jego klonach Suzuki Maruti, Daewoo Tico, i jego rozwinięciach Matiz, Spark) - nikt nie narzekał na trwałość, na spalanie ani na osiągi (bo czego się spodziewać po 40 KM). 3 cylindrowe diesle były też w Tarpanach, w Daihatsu Charade (potrafiły w latach 80. zadowolić się 4-5 litrami ON). 3 cylindry od dawna stosuje VAG (1,2 HTP) i jakoś na trwałość ani hałas nikt nie narzeka. 3 cylindry w Peugeocie 107, C1 i Aygo też spisują się bez zarzutów.
      Pytasz co inne w segmencie B. Całkiem sensowne samochody to Kia Rio i Hyundai i20 (kolejne bliźniaki z jednego koncernu). Podstawowy silnik benzynowy Kappa ma zmienne fazy rozrządu, łańcuch rozrządu, jest wolnossący, ma 4 cylindry, i taki jakby "średnioobrotowy charakter".
      • Konstrukcja silników Kappa jest dokładnie taka jak piszesz. I dotyczy to zarówno odmiany 1.2 85 KM, jak i 1.4 109 KM. Wydaje mi się jednak, że Rio i i20 nie są aż takimi bliźniakami. i20 debiutował w 2008 roku, niedawno przeszedł lifting, a Rio debiutowało w 2011 roku. Do tego Rio jest jednym z najdłuźszych aut klasy B, ma 4,04 m długości. Jak jest z odpornością na korozję Kii i Hyundaia? Co jeszcze proponujecie w tym segmencie?
        • co proponujemy?
          patrz na sprzedaż
          fiesta
          corsa
          polo
          208
          clio

          reszta to margines
          jeep
          --
          YCDSOYA
        • Fiat Panda (2003-2012), Fiat 500, Ford Ka, Lancia Ypsilon, aktualna Panda też nie są jednojajowymi bliźniakami, ale 80% części mają wspólnych, ta sama płyta podłogowa, te same silniki, itd...
          i20 i Rio też nie są jednojajowymi bliźniakami, ale to ta sama płyta podłogowa, te same silniki, itd. Różnice w długości zewnętrznej - nawet kilkanaście cm można osiągnąć choćby różnicą w kształcie zderzaków. Czy na co dzień zauważasz różnicę pomiędzy 3,99 a 4,04 metra? Kto by pomyślał, że Oktawia I została zbudowana na podwoziu Golfa IV ?? Porównaj rozstaw osi i szerokość, porównaj przestrzeń w kabinie. Tu już 5 cm różnicy jest odczuwalne.
          Koncern Hyundai/Kia ma coś, czego nie ma PSA - ma koncepcje pozycjonowania swoich marek. KIA ma być dla młodszego klienta, a Hyundai dla bardziej wymagającego - w praktyce różnie im to wychodzi. A PSA nie może się zdecydować czym ma się Peugeot różnić od Citroena. Ja bym na ich miejscu rozdzielił prosto - Citroen komfort, Peugeot sport.
          Pytasz jak z odpornością na korozję u Kia i Hyundaia. Trudno powiedzieć bo Rio zadebiutowało w 2011, a i20 w 2008, więc jeszcze nie zdążyły zardzewieć. Do tego na naszym rynku są egzemplarze z dwóch różnych fabryk. W starszych modelach zdarzały się wpadki, np. w i30 z Czech rdzewiały tylne klapy. Dla Getz (poprzednika i20) korozja to pojęcie obce. W pierwszych Ceed łuszczył się lakier czerwony metalik. W ogóle to dziwne, że więcej wpadek zdarza się (u wszystkich) z lakierami metalizowanymi ( za dopłatą, więc teoretycznie lepszymi), a ze zwykłymi niemetalizowanymi nic się nie dzieje (najwyżej po latach płowieją). Patrzeć na korozję w starych Rio, Carnival, Atosach i Accentach nie ma sensu, bo o czasu tych modeli Koreańczycy zrobili olbrzymi postęp. Choć stare Hyundaie i Kia też nie rdzewiały jakoś przesadnie szybko.
          Co innego w tym segmencie - ciekawie też wygląda Chevrolet Aveo. Cena i wyposażenie przyzwoite. Minusem może być utrata wartości - to zależy jak długo chcesz tym samochodem jeździć.
          Klasą samą dla siebie jest Honda Jazz. Bardzo nietypowy przedstawiciel segmentu B. Odstrasza wysoka cena.
          Nie wiem jak nowy Yaris. Nie ma nic wspólnego z dotychczasowymi Yarisami.
    • Podbijam pytanie. Mam do wyboru 208 allure i Citroena Ds. Co lepsze?

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Zadaj pytanie na Forum

Za darmo

Na każdy temat

Tysiącom użytkowników

Zapytaj

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.