Dodaj do ulubionych

BMW 3, który silnik

16.11.13, 21:10
Noszę się bardzo poważnie z zamiarem zakupu nowej 3. Dzisiaj miałem jazdę testową, którą odbyłem 320d Efficient Dynamics. Potem długa rozmowę w salonie z konfiguracją 318d SE, następnie jeszcze dłuższą pogawędkę z managerem finansowym, zakończoną formalną akceptacją kredytu. Na koniec cena za ubezpieczenie z BMW Insurance, która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła:) Auto mam zamiar kupić na kredyt z maksymalnym wkładem własnym (40%), tak żeby były jak najniższe raty miesięczne.
Do rzeczy :)
Jeżdżę ponad 40tys km rocznie (we wniosku kredytowym podałem 50 tys rocznie), więc jedyną sensowną opcją jest diesel. "Robię" głównie trasy, do roboty 60km w jedną stronę po angielskich krajówkach, więc DPF i inne takie wynalazki nie specjalnie mnie przerażają.
Chyba że mnie ktoś przekona, że benzyny BMW mogą osiągnąć spalanie choćby zbliżone do katalogowego (6 litrów w cyklu mieszanym dla 320i, 184KM). Przez zbliżone rozumiem około 1 litra więcej. W moim obecnym aucie mam 129 konną benzynę i katalogowo bodajże 7,2 litra w mieszanym. Do roboty osiągam średnią między 6,5 a 7,0 więc jest okay (brak autostrad po drodze:)
Więc jeśli 320i by brała faktycznie 5,5-6,0 litra na tej samej trasie, to zakładając potencjalnie mniejszą awaryjność, to ewentualnie mógłbym brać pod uwagę benzynę. Tylko czy aby na pewno to byłaby mniej awaryjna opcja?
Do rzeczy #2:))
Wybrana opcja to 318d SE 143KM z paroma pakietami (visibility - ksenony i różne bajery, internal comfort czyli składane tyle siedzenia+bajery oraz nawigacja+bajery czyli BMW Business).
Ale jednocześnie kusi 320d z 184 koniami, ewentualnie 320d Efficient Dynamics (163KM), taki testowałem i przyspiesza bajecznie:) Te ostatnie są droższe o dokładnie 1100 funtów i będą droższe w ubezpieczeniu. Z drugie strony 318d jest słabszy z tej samej pojemności więc powinien być trwalszy.
Zastanawiam się czy są jakieś dalsze różnice w wykonaniu między nimi. Na razie gdzieś mi mignęło że 318d ma 5-biegową skrzynię, a 320d 6-biegową. W salonie spędziłem w sumie dziś 3-godziny i zwyczajnie zapomniałem to sprawdzić:)) A wcześniej niezliczone godziny przed internetowym konfiguratorem. Łeb mnie już boli od ilości opcji:)
Jaki silnik byście wybrali? Warto dopłacić do 320d? I co myślicie o tej eko -wersji Efficient Dynamics, mina której unikać? Powinna być najbardziej ekonomiczna a jeździ tak że hej:))

Rzecz dzieję się w Anglii i dla ciekawych tutejsze kredytu na auta bardziej przypominają polskie leasingi. Wkładam depozyt (teoretycznie najmniejszy to coś koło 2 tys funtów, tyle że raty wtedy wysokie). Potem płace co miesiąc przez 3 lata 281 funtów. A po tym czasie na 90% oddaje auto w rozliczeniu i biorę nowe. Ewentualnie płace 9 tys funtów final payment i zbieram wóz. Właścicielem jest od początku we wszelkich papierach i dowodzie ja nie żaden bank.
Uff, ale się rozpisałem:))
Doradźcie który silnik.
Obserwuj wątek
    • tisi123 Re: BMW 3, który silnik 17.11.13, 00:01
      3 lata po 40 tys. km rocznie = 120 tys. km. i oddajesz samochód. Przy tym przebiegu trwałość pomiędzy słabszym a mocniejszym silnikiem jest niezauważalna. Za to przyjemność z jazdy kompletnie inna. Przy 1100 funtów różnicy (rozłożonych na 36 rat) nie zastanawiałbym się ani sekundy i wziął mocniejszy silnik. A gdyby to rzeczywiście stanowiło barierę finansową to odpuściłbym np. ksenony. Moim skromnym zdaniem podczas konfigurowania nowego samochodu najważniejszy jest silnik. To on codziennie będzie źródłem przyjemności albo frustracji. Czy snop świateł z przodu będzie bardziej niebieski czy bardziej żółty - mam to w nosie. Pozdrawiam i życzę przyjemności z użytkowania nowego samochodu.
      • crannmer Zrodlo frustracji 17.11.13, 10:17
        tisi123 napisał:
        > Moim skromnym zdaniem podczas konfigurowania
        > nowego samochodu najważniejszy jest silnik.
        > To on codziennie będzie źródłem przyjemności
        > albo frustracji. Czy snop świateł z przodu będzie
        > bardziej niebieski czy bardziej żółty - mam to w nosie.

        Przed wydawaniem takich sadow sugerowalbym zaznajomic sie wczesniej z jakoscia oswietlenia oferowana przez klasyczne reflektory. Jesli ich jakosc bedzie taka, jak np. w Oplu Insignia, to nie silnik, lecz wlasnie jakosc oswietlenia bedzie zrodlem praktycznie codziennej frustracji. I ciaglego potencjalnego zagrozenia podczas jazdy w ciemnosciach.

        Co mi po silniku, jak pojde siedziec, bo skasowalem ciemno ubranego przechodnia czy rowerzyste.
        --
        MfG
        C.
        So you want to write a fugue?
        You've got the urge to write a fugue
        • barto76 Re: Zrodlo frustracji 17.11.13, 11:39
          I oto chodzi, w obecnym Avensisie mam chyba jakieś świeczki zamiast reflektorów.
          To naprawdę jest proszenie się o kłopoty. Jeśli rozjadę jakiegoś dajmy na to borsuka, to będę miał przód do naprawy. Ale może być o wiele gorzej.
          Dobre światła i spryskiwacze są bardzo ważne. Doświetlanie zakrętów też pewnie nie zaszkodzi.
        • tisi123 Re: Zrodlo frustracji 17.11.13, 22:43
          Tak się składa, że użytkuję BMW (rocznik 2007) ze zwykłymi reflektorami. Za to żona jeździ samochodem (rocznik 2011) z biksenonami skrętnymi. Nie zauważam drastycznej różnicy w możliwości odróżnienia ciemnego pieszego/rowerzysty od ciemnego tła. W obu przypadkach wystarczy dbać o prawidłowe ustawienie świateł oraz o dostosowanie prędkości do własnych możliwości - w tym przypadku wzroku. Niesłychanie proste.
        • jestklawo Re: Zrodlo frustracji 18.11.13, 10:34
          a ten znowu się czepia nie wnosząc nic do tematu

          crannmer napisał:

          > Przed wydawaniem takich sadow sugerowalbym zaznajomic sie wczesniej z jakoscia
          > oswietlenia oferowana przez klasyczne reflektory

          zaznajomił się, ma klasyczne, nie narzeka, pieszych w ciemności dostrzega

          > to nie silnik, lecz wlasnie jakosc oswietlenia bedzie
          > zrodlem praktycznie codziennej frustracji

          jeden lubi ogórki, inny ogrodnika córki

          > Co mi po silniku, jak pojde siedziec, bo skasowalem ciemno ubranego przechodnia

          zatem właściele pojazdów bez ksenonów (90% populacji?) powinni poważnie zacząć się martwić

          > Przed wydawaniem takich sadow sugerowalbym

          wypić szklankę zimnej wody

      • qqbek Jedna sprawa... 17.11.13, 12:09
        ...F30 nie da się chyba zamówić bez ksenonowych źródeł światła.
        To, zdaje się, wyposażenie standardowe, z którego nie da się zrezygnować (i to nawet za dopłatą, nie mówiąc o rabacie).
        --
        Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)
      • barto76 Re: BMW 3, który silnik 17.11.13, 11:55
        28734 funty po rabatach. 40% wkładu własnego, 281 przez 36 miesięcy i ostatnia wpłata około 8500 jeśli chciałbym zatrzymać auto.

        Szukam informacji z praktycznego użytkowania tych silników. Nowa 3 jest na rynku od ponad roku, więc powinny być już przebiegi po 50-60 tys km. Jeśli któryś z nich został spieprzony konstrukcyjnie to wieści o tym powinny już się pojawiać. Teoretycznie przy zakładanym przebiegu 120-140 tys w ciągu trzech lat powinno być spokojnie, ale wolałbym uniknąć wdepnięcia w minę i korzystania z BMW Emergency Services:) po pół roku bo jakiś księgowy za bardzo przyoszczędził na materiałach użytych w silniku.

        Sam coraz bardziej skłaniam się do 320d Efficiency Dynamics, 1100 funtów to żaden majątek, choć dochodzi jeszcze 900 za dodatkowy komplet kół z zimówkami.
        Tylko czy ta ilość eko-systemów nie za duże ryzyko?

        Dodatkowo ta wersja nie ma run-flatów ,a że 3 nie ma koła zapasowego tylko zestaw naprawczy, to nie wiem czy to nie kuszenie losu paną gdzieś na zadupiu.
    • jeepwdyzlu Re: BMW 3, który silnik 17.11.13, 13:36
      Przy 1100 funtów różnicy (rozłożonych na 36 rat) nie zastanawiałbym się ani sekundy i wziął mocniejszy silnik
      -----------
      Podpisuję się obiema rękami

      Mam podobny dylemat, ale...
      jeżdzę od Ciebie mniej - zatem benzyna
      I raczej motor 2,8 czyli mocno doładowany 2
      czyli 4 cylindry
      Kusi 6 garów, ale w Polsce mocno skacze akcyza więc cena szybuje...

      Moja rada: kup NAJMOCNIEJSZY motor na jaki Cię stać.
      143 tylko Cię będzie wku...ał na dłuższą metę
      Jeździłem 3 i to bajkowe auto ale pod warunkiem, ze masz konie pod stopą...
      I nie masz plomb w zębach :-)
      ciao
      jeep
      --
      YCDSOYA
      • bunkum Re: BMW 3, który silnik 17.11.13, 13:55
        > Moja rada: kup NAJMOCNIEJSZY motor na jaki Cię stać.

        Pierwszy rozsadny glos.

        Choc, skoro 1 litr paliwa na 100km czyni tak duza roznice dla autora, nie stac go na zaden z tych silnikow w opakowaniu BMW, nawet na ten najslabszy.
        • barto76 Re: BMW 3, który silnik 17.11.13, 19:36
          W sumie celna uwaga:)
          Jakbym się uparł to mógłbym zapłacić całość z góry bez żadnych kredytów.
          Tyle, że nie bardzo widzę sens biorąc pod uwagę obecną wysokość odsetek.
          Plus za trzy lata oddaje auto w rozliczeniu i biorę nowe. Jak zapłacę całość od razu to będzie skłonność by trzymać dłużej i pakować się w coraz większego kłopoty kiedy coraz droższe elementy będą po kolei odmawiać posłuszeństwa. Przypadłość chyba wszystkich współczesnych aut "projektowanych" przez księgowych.
          Warto wejść w ten schemat zmiany auta co trzy lata.

          Jeśli chodzi wersję to 318d już odpadło, biorę mocniejszy silnik.
          Problem mam tylko z oponami, nie bardzo ufam run-flatom i możliwość ich szybkiej wymiany w razie awarii. Zgodnie z prawami Murphy'ego stanie się to zapewne na urlopie na jakimś zadupiu, gdzie nikt w promieniu 100km nie będzie miał ani opony ani sprzętu do wymiany runflatów. I dupa blada.

          Jedyny model jaki ma normalne kapcie to 320d Efficiency Dynamics.
          Ma ktoś jakieś doświadczenia z zestawem naprawczym?
          Da się tym uszczelnić oponę z jednym albo dwoma wbitymi gwoździami?
          • bunkum Re: BMW 3, który silnik 18.11.13, 03:26
            > Warto wejść w ten schemat zmiany auta co trzy lata.

            Nie warto.

            > Ma ktoś jakieś doświadczenia z zestawem naprawczym?

            Goo zapaskudza kolo i opone, wiec wlasciwie trzeba unikac wstrzykiwania tego do srodka. Mozna ratowac sie samym powietrzem z kompresorka. Goo tylko w ostatecznosci.

            > Da się tym uszczelnić oponę z jednym albo dwoma wbitymi gwoździami?
            Da sie, ale tylko na biezniku. Goo tylko w ostatecznosci.
        • wowo5 Re: BMW 3, który silnik 17.11.13, 19:50
          Nowa 3 jest wieksza i mniej sportowa od poprzedniczki. Elektryczne wspomaganie kierownicy (kompletny brak wyczucia co robia kola), start and stop, mieksze zawieszenie, prawie zupelnie wyeliminowanie legendarnych rzedowych 6 (poza 335) itp. to juz nie to co zeszle generacje modelu. w dieselu bedzie jak znalazl ale bierz mocniejszy silnik. Mocniejszy silnik da ci wieksza przyjemnosc jazdy, zwazywszy ze duzo jezdzisz. Mocniejszy silnik to tez wieksze bezpieczenstwo - wlaczanie sie do ruchu jest duzo latwiejsze, nie mowiac o wyprzedzaniu.
          --
          "Once you have stripped away the nonsense, marriage is nothing more than a contract for the mutual use of the sex organs" - Immanuel Kant
          • bunkum Re: BMW 3, który silnik 18.11.13, 03:42
            Nowa 3 jest wieksza i mniej sportowa od poprzedniczki.

            Opowiadasz bajki. Nowe 328 jdzie podobnie do E9X 328, o starszych i pomniejszych (325, 320 i innych nie wspominajac.)

            > Elektryczne wspomaganie kierownicy (kompletny brak wyczucia co robia kola), start and stop, mieksze zawieszenie...

            Znowu bajki.
            Elektryczne wspomaganie wcale nie jest zle. Start stop jest bzdurny, ale latwo go wylaczyc--chyba nawet ma byc do wylaczenia na stale wedlug ostatnich donosow. Zawieszenie tez nie jest zle, zreszta pewnie jak w 4 zaraz bedzie nastawialne.


      • jeepwdyzlu aha, byłbym zapomniał 18.11.13, 11:56
        AUTOMAT koniecznie
        Ta skrzynia BMW jest po prostu bajkowa
        Może najlepsza na rynku a na pewno najlepsza z tych które znam, a mam w 3tdi audi podobno dobrą, znam skrzynię lexusów a także 6 i 7 biegowe automaty DB, nie mówiąc o dwusprzęgłówkach VW
        Wszystkie są dwie długości za BMW
        jeep
        --
        YCDSOYA
    • smierdzimizjapy Re: BMW 3, który silnik 18.11.13, 17:21
      Nie mialem stycznosci z nowa 3 ale na codzien uzywam E9 costam 320i 170km i jara w miescie 10 a na trasie 12, 13 litrow przy mojej jezdzie. Zakladam ze lubisz jezdzic, przycisnac i smigac po zakretach. W przeciwym razie kup lepiej merca.
      Diesel na bank bedzie bardziej oszczedny ale z drugiej strony benzyna to chyba stosunkowo prosty silnik bez wiatraka. Jezeli chcesz uzytkowac auto 3 lata to temat awaryjnosci mozesz chyba pominac. Ze niby co sie stanie przez 3 lata przy przebiegu 150 tys?

      Run on flat nie sa zle i prawde mowiac sie widze specjalnej roznicy z porownaniu do normalnych opon. Moze jest roznica przy 18 calach i wiecej.

      To jest bmw wiec biez najmocniejszy silnik kosztem wodotryskow. Chyba ze chodzi o lans ..
      Wolabym gola 328 niz 318 we swini, automacie, z nawigacja i wszystkim w pradzie ...
      Z dodatkow to fotele sportowe i kierownica od M sa git. Jest mala, gruba i miesista
        • barto76 Re: BMW 3, który silnik 25.11.13, 21:06
          Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.

          Panowie jak sobie radzicie z brakiem koła zapasowego?
          Naprawdę sporo jeżdżę i jakoś nie mogę sobie nawet wyobrazić jego braku, chocby dojazdówki, zwłaszcza na urlopie na dalekim wyjeździe.
          Kupujecie oponę/koło i trzymacie w bagażniku? Przecież to bez sensu, pół bagażnika w plecy itd.
          Czy liczycie na farta/assisstance?

          Serio liczę na jakieś dalsze podpowiedzi czy run flat czy normalne gumy z zestawem naprawczym. Musze zdecydować w tym tygodniu jeśli chcę sie załapać przed podwyżką cen po nowym roku (specyfika UK).

          Co do silnika, wybrany 320d ewentualnie w wersji ED, zależy od tegoczy wybiorę run flaty czy nie (tylko ED ma normalne opony w UK, w niestandardowe kombinacje nie chce wchodzić).

          Odbyłem dziś kolejną jazdę testową, 318d tyle że poprzedniej generacji (dealer nie miał F30 z tym silnikiem).
          Wniosek: strata czasu, głośniejszy (choć pewnie to wina gorszego wyciszenia poprzednika), o wiele gorzej ciągnie zwłaszcza na wyższych biegach, trzeba częsciej redukować itd. Wyraźnie czuć że to zdławiony silnik. Traktor pełną gębą :)
          Porównywałem head to head gdyż zaraz przesiadłem się do F30 320d ED.

          Ogólne porównanie F30 z poprzednią generacją. Duuża różnica jeśli chodzi o wyciszenie wnętrza, komfort itp
            • smierdzimizjapy Re: RFT (run flat tires) nie nadaja sie na drogi 26.11.13, 14:37
              te teoretyk
              Juz trzeci rok jezdze na run on flat w Polsce. Praktycznie po kadzej drodze lacznie z gruntowymi. Co so sezon wymiana opon zima / lato (mam jeden komplet felg) i jakos nigdy nikt mi niczego nie uszkodzil.
              Jest twardo ale to nie jest z pewnoscia glownie z powodu opon ale raczej charakterystki zawieszenia. Mnie to pasuje.
              Faktem jest ze to tej pory (60tys) nie zlapalem kapcia. Z tego co pamietam to chyba nie mozna przekraczac 100 km/h a ograniczen w dystansie nie ma.
              W przyszlym roku zmiana na nowy model i na pewno nie bede mial dylematu jakie opony wybrac. Poza tym w BMW w Polsce chyba nie ma wyboru i wszystko jest na run on flat.
              • nazimno Mylisz sie. Sam jezdze na takich. 26.11.13, 15:07
                Mieszkam poza Polska, wiec akurat jakosc drog mi nie doskwiera.

                Takiego oponiarza, ktory wie, co robic z RFT trzeba szukac.

                Prawie ZADEN nie wie, ze przed zalozeniem RFT nalezy je ogrzac.

                W Niemczech jest wymog, aby pojazd posiadal koniecznie uklad nadzoru cisnienia.
                Niektore nieswiadome duooopki potrafia jezdzic na kapciu przez pare dni i nic o tym nie wiedza.

                Gdy zas chodzi o komfort jazdy na gorszej nawierzchni - JEST roznica.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się