Dodaj do ulubionych

Syrena Meluzyna/Sport

10.12.13, 03:11
Kupilibyscie takie auto? Meluzyna na standardowych czesciach, trzycylindrowy silnik, tyle, ze karoseria oryginalno-nostalgiczna.
Nadaje sie na drugie auto w rodzinie?
--
Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
Obserwuj wątek
    • toreon Re: Syrena Meluzyna/Sport 10.12.13, 08:20
      Na razie zbyt wiele niewiadomych aby się wiążąco wypowiedzieć. Nie bardzo wiadomo od kogo ma być zapożyczona ta technologia (bo zakładam że nie własna) i o jakim przedziale cenowym w ogóle tutaj mowa. Stylistyka budzi mieszane uczucia ale cóż, niech sobie będzie nawet paskudna, byle polska. Pytanie tylko co to auto będzie miało polskiego poza budzącą nostalgiczne skojarzenia nazwą i pochodzeniem właściciela.
      • to.niemozliwe Re: Syrena Meluzyna/Sport 10.12.13, 09:15
        > Pytanie tylko co to auto będzie miało polskiego poza budzącą nostalgiczne skojarzenia
        > nazwą i pochodzeniem właściciela.

        To jest złe pytanie, nie ma teraz "polskich" lub "niemieckich", czy innych "hiszpańskich" części w aucie. Są producenci części, którzy dają gotowe, lub stylizowane podzespoły. Podobno w Polsce ich jest wielu, tzn. dużo części samochodowych jest produkowanych w Polsce.
        Nie wiem, co by było w środku, czyja technologia. Z wyglądu przypomina New Beetle, więc oparcie się o technologię VW miałoby sens, bo można by dostosować karoserię do gotowej płyty podłogowej. Mnie tam by nie zależało, żeby koniecznie bebechy były "polskie", bo to raczej byłby problem przy serwisie. Na logikę, to powinny być z czegoś popularnego: Ford, Fiat, VW, Opel. Nie wiem jakie wymiary, ale chyba byłoby to coś segm. B.
        Jeśli chce być kupowane, to cena musi być od 35000 do 60000, zależnie od wypasu i wersji (tak się kształtuje cenowo obecnie popularny segm. B).
        --
        Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
        sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
        • toreon Re: Syrena Meluzyna/Sport 10.12.13, 15:25
          To wszystko racja ale wiadomo że generalnie chodzi o to aby dana marka kojarzyła się z danym krajem a tutaj nie wiem czy tak bedzie. Co do potencjalnego segmentu i ceny, obawiam się że to nie będzie miało nic wspólnego z tzw. segmentem popularnym i wymienionym przedziałem cenowym bo po prostu nie miałoby to szans w konkurencji z markami popularnymi. Nawet nasi kochani rodacy, którym jak wiadomo patriotyzmu gospodarczego nie brakuje, prawdopodobnie woleliby kupic fabię niż meluzynę w podobnym przedziale cenowym (bo skoda to jest skoda a to nie wiadomo co). Obstaję że nawet jeśli dojdzie do seryjnej produkcji będzie to wyrób niszowy dostępny dla nielicznych z ceną pozwalającą na rekompensatę małej skali produkcji czyli pewnie coś ok. 25-30 tys. $. Niemniej trzymam kciuki.
      • al.1 Re: Syrena Meluzyna/Sport 12.12.13, 21:44
        Można już sobie ją obejrzeć. Moim zdaniem szpeci napis Syrena wzdluż karoserii. No i przód niezbyt ciekawy.

        auto.dziennik.pl/aktualnosci/galeria/445100,9,tak-wyglada-nowa-syrena-pierwsze-zdjecia-tylko-w-dziennik-pl-galeria-zdjec.html
    • to.niemozliwe Re: Syrena Meluzyna/Sport 27.12.13, 09:09
      Ja bym to kupił, podoba mi się. Wg. tego, co mówi Kamiński, to plan jest sensowny.
      Projekt jest oryginalny, dobrze nawiązuje do tradycyjnego wyglądu, jakby było zrobione na popularnej platformie podłogowej, to by się namnożyło różnych kitowych wersji.
      Rozstaw osi i kół wskazuje, że może to być auto dające sporo frajdy z jazdy.
      Podoba mi się też, że chce robić wersję stricte sportową, do rajdów, na pewno znajdą się kierowcy z licencją sportową chcący tym jeździć. Napis na karoserii Syrena jest na projekcie,
      wątpię, żeby był obowiązkowy w salonie. Kamiński sensownie się za to zabiera, życzę mu jak najlepiej. Wątpliwe, żeby Polacy, przy takim potencjale świetnych fachowców, bazie producentów markowych części i ciekawym nie projekcie byli w stanie nie zrobić dobrego auta, trochę rodzinnego, trochę do zabawy.
      --
      Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
      sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
      • pies_w_studni Re: Syrena Meluzyna/Sport 28.12.13, 00:36
        moto.onet.pl/premiery/syrena-meluzyna-turbo-goraca-premiera-polskiego-supersamochodu/dk3t5
        Ciekawy cytat:" Syrena Meluzyna S będzie mieć 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,5-3,0 litrów."
        Czy ten czlowiek ma jakiekolwiek pojecie o motoryzacji?
        • karakalla Re: Syrena Meluzyna/Sport 28.12.13, 02:05
          4-cylindrowiec około 2,5 litra nie jest aż tak z czapy wyciągnięty - jednostki 2,5 Subaru i Mazdy, silnik o tej samej pojemności, klasyczny oraz pracujący w cyklu Atkinsona, pakowany do hybrydowych Lexusów, klasyczne 2,4 Toyoty oraz Hondy. Toyota robi obecnie nawet 4-kę 2,7 litra. Nie jest to najpowszechniejsza kombinacja układ/pojemność, ale też nic niebywałego.
          --
          www.youtube.com/watch?v=rd2T9XmME0c
          • toreon Re: Syrena Meluzyna/Sport 29.12.13, 01:06
            Pal sześć kwestię czy 2,5-3-litrowy motor może być 4-cylindrowy. Gorzej, że z poniższego artykułu wyraźnie wynika, że projekt jest delikatnie mówiąc w powijakach i jego realizacja zależy od spełnienia dość wielu, niezależnych od pomysłodawcy, warunków. W szczególności liczenie na wsparcie ze strony Rządu jest nieco zdumiewające. Niemniej trzymam kciuki za powodzenie, choć generalnie do sprawy warto chyba zachować nieco dystansu.
            • karakalla Re: Syrena Meluzyna/Sport 29.12.13, 13:49
              Oczywiście, pojemność przypadająca na jeden cylinder to najmniejszy problem, ja całość oceniam jako z gruntu niepoważną - w sensie produkcji samochodów oczywiście, bo już zamierzenie biznesowe pomysłodawcy może być bardzo poważne, a nawet przynieść sukces, może prawdziwym celem jest wprowadzenie na rynek np. kosmetyków, mrożonej żywności czy firmy udzielającej pożyczek na wysoki procent.

              Czy w Polsce można zrobić samochód? Pewnie gdyby ktoś odkupił od Fiata Tychy (albo od GM Gliwice) i zatrudnił doświadczoną kadrę projektantów, mógłby wyskoczyć z czymś na kształt Qorosa i nazwać to Syreną, Polonezem albo jak by mu podpowiedziała fantazja.
              --
              www.youtube.com/watch?v=rd2T9XmME0c
              • rysiekk111 właściwe zdefiniowanie targeta rynkowego 21.01.14, 00:24
                karakalla napisał:
                > Czy w Polsce można zrobić samochód? Pewnie gdyby ktoś odkupił od Fiata Tychy (a
                > lbo od GM Gliwice) i zatrudnił doświadczoną kadrę projektantów, mógłby wyskoczy
                > ć z czymś na kształt Qorosa i nazwać to Syreną, Polonezem albo jak by mu podpow
                > iedziała fantazja.

                nie przypominam sobie aby w tych fabrykach coś zaprojektowano.
                a odpowiadając na pytanie zasadnicze : tak, można, pod warunkiem jasnego określenia do czego to ma być to coś. Czy "eko"urządzenie do przemieszczania, czy jeżdżący obiekt artystyczny co ma wyglądać i tym klienta przyciągać.
                i nie mieszanie tych dwu celów!!
                bo oba wymagają całkowicie różnych podejść do projektowania jak też do procesu wytwarzania
                --
                Akademya Ośwjecenia Pvblicznego
      • to.niemozliwe Re: Syrena Meluzyna/Sport 20.01.14, 17:25
        Nie wiem, Arinery nie sledze szczegolnie, bo to inna kategoria.
        W karoserii Syreny jest potencjal stylistyczny, czegos takiego z nowoczesnymi bebechami nikt nie robi, poza Mini i New Beetle.
        Ktore to sa fajne auta, ale w cenie 80 tys za 120 konny silnik za auto klasy B/C to za duzo.

        --
        Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
        sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
        • analny_wybawca Re: Syrena Meluzyna/Sport 20.01.14, 18:22
          hehehhe, nie martw się, nikt tego twojego padła nie kupi, o ile to w ogóle powstanie, internetowy fantasto :)
          --
          rysiekk111 napie...ł:
          jedynym realnym wyjąściem wydaje się wprowadzenie zakazu emisji spalin w miastach
          • to.niemozliwe Re: Syrena Meluzyna/Sport 20.01.14, 19:20
            A dlaczego nikt nie kupi? Jesli samochod bedzie mial awaryjnosc mniejsza niz przecietna,umiarkowana cene, to dlaczego nie?
            Samochody sa podobne, to sa te same czesci, tylko blachy maja przetloczenia i wklesniecia w innym miejscu.
            Mysle, ze jest sporo ludzi, ktorzy moga miec drugi lub trzeci samochod w rodzinie, taki na wyjazd do rodziny na grila, do kina, ale takze do dojazdow do pracy dla jednej lub dwoch osob. I niekoniecznie chca, zeby to byl typowy model, jakich tysiace sa ujezdzane przez przedstawicieli handlowych.
            Jestem pewien, ze gdyby ceny na New Beetle lub Mini One byly o 15-20% nizsze, to wiele osob by je wybralo.
            Dlaczego tacy ludzie nie kupia Syreny? Oni maja w nosie co tam jest w srodku pod maska. :-)
            --
            Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
            sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
            • pies_w_studni Re: Syrena Meluzyna/Sport 20.01.14, 19:48
              to.niemozliwe napisał:

              > A dlaczego nikt nie kupi? Jesli samochod bedzie mial awaryjnosc mniejsza niz pr
              > zecietna,umiarkowana cene, to dlaczego nie?

              No to zacznij produkowac tanie, bezawaryjne samochody nie majac kompletnie wyposazonej fabryki i sieci kooperantow, powodzenia.
            • analny_wybawca Re: Syrena Meluzyna/Sport 20.01.14, 22:21
              > A dlaczego nikt nie kupi?

              Oprócz tego co napisałem tu:
              forum.gazeta.pl/forum/w,20,148731990,148731990,O_nowych_Warszawach_Meluzynach_i_innym_bajkach.html
              tj. że takie auto w ogóle nie powstanie, mam jeszcze garść argumentów czemu tego nikt nie kupi:
              - brak szerokiej sieci dystrybucyjnej
              - brak wyrobionej marki (wydasz 100 tys zł na kota w worku?)
              - nieznana marka = brak szeroko dostępnych części zamiennych oraz zamienników tych części
              - z tego co powyżej-problemy z serwisowaniem takiego auta
              - bez produkcji rzędu setek tys. rocznie nie zejdziecie do akceptowalnej przez ludzi ceny, chyba że nadal marzycie o sprzedaży 1.4 8V za 120 tys zł
              - projektowanie auta to nie jest rysowanie sobie na papierze czy w CADzie, tylko wytężona praca sztabu inżynierów z wielu dziedzin (elektroniki, elektryki, mechaniki, mechatroniki...do tego cała ekonomia, budowa modelu, prototypu, próba wprowadzenia do seryjnej produkcji...)

              Można tak wymieniać długo. Ogólnie wydaje mi się że piszę z dzieckiem, a nie dorosłym facetem...
              --
              rysiekk111 napie...ł:
              jedynym realnym wyjąściem wydaje się wprowadzenie zakazu emisji spalin w miastach
              • to.niemozliwe Re: Syrena Meluzyna/Sport 21.01.14, 02:12
                Kiedy pisales 29.12, ze nawet prototyp nie powstanie, to prototyp juz jezdzil po ulicach od dobrych kilku miesiecy, co widac z zalaczonego filmu. Nadal zakladasz blednie, ze od pierwszego egzemplarza musza byc pokryte koszty wytworzenia, a nie musza - wystarczy planowane pokrycie deficytu przez inwestorow zewnetrznych. Moze wyjasnie jak to dziala: inwestorzy zakladaja, ze sfinansuja roznice miedzy kosztami wytworzenia pierwszych 50 tys. egzemplarzy, a cena rynkowa, bo tak im wychodzi z analiz. To jest ich ryzyko i biora je na siebie. Projektant, czy wytworca nie ryzykuje, tylko daje dobry projekt, marketing i produkt.
                Tak, ze nie sadze, by samochod taki mial kosztowac nabywce 120 tys. zlotych. To oczywiste, ze nie moze byc drozszy od konkurencji juz dostepnej.
                Siec dealerska nie musi byc duza, to nie bulka, czy mleko, ze musza byc za rogiem najblizszej ulicy, na poczatek wystarczy kilkanascie salonow. Logiczne by bylo podlaczenie sie do
                istniejacego dealera, ktory podobnego auta nie oferuje.
                O serwis bym sie nie martwil o ile poszczegolne elementy beda oparte o standardowe podzespoly. Nie zdziwilbym sie, gdyby nie miala to byc technika fiatowska biorac pod uwage nowa strategie rozwoju marki Alfa Romeo oglaszona przez szefa grupy Fiata po zakupie Chryslera, tj....odejscie Fiata od ... fiatow ;-).
                W ogole, to problem z serwisem, to maja ci producenci, ktorzy specjalnie tak projektuja auta, zeby niektore naprawy byly wykonane wylacznie w ASO, co jest elementem finansowania sieci dealerskiej przymusowymi naprawami. Miliony kierowcow w Polsce nie serwisuje w ogole samochodow w autoryzowanych stacjach i dobrze na tym wychodza. Siec dystrybucji czesci zamiennych, lokalne dobre warsztaty powoduja, ze auto zbudowane na bazie popularnych marek mozesz miec zserwisowane w 24h i jedynie czas robocizny Ci limituje trwanie naprawy.
                Mysle, ze wszystkie obiekcje, ktore, slusznie zreszta, wymieniasz sa dobrze znane, czy to w AK Motors, czy w AMZ w Kutnie, a mimo to temat sie rozwija.
                Mnie to interesuje o tyle, ze ciekawi mnie przedsiebiorczosc (takze zawodowo) i zdolnosc kreowania nowosci rynkowych i ich rozwoj. A dodatkowo lubie stylizacje retro w motoryzacji.
                Mysle, ze wlasnie nie doceniasz istoty przedsiebiorczosci, ktora kreuje produkt lub usluge tam, gdzie inni nie widza nawet sensu, by sobie tym zawracac glowe. ;-)

                --
                Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
                sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
    • toreon Re: Syrena Meluzyna/Sport 21.01.14, 08:52
      W sumie abstrahując od realności powodzenia tego projektu, stylistycznie auto znacząco sie wyróżnia na tle przedstawicieli segmentu B renomowanych marek.
      Również ten jeżdżący prototyp tej firmy z Kutna wygląda nietuzinkowo. Można tu oczywiście wspomnieć o Beetle, Mini czy różnych wariantach 500-tki ale to jednak inny segment cenowy.
      Możliwe, że ciekawa stylistyka jest nieco kosztem walorów użytkowych ale w tym segmencie rynkowym ma to swoje uzasadnienie.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się