Dodaj do ulubionych

Lancia idzie w kibel

14.01.14, 21:05
To wygląda na koniec bajki
ranwhenparked.net/2014/01/13/fiat-to-trim-lancia-lineup-sell-brand-exclusively-in-italy/
Obserwuj wątek
    • karakalla Re: Lancia idzie w kibel 15.01.14, 02:43
      Marka taka, jak Lancia, nie ma sensu bez modelu w klasie wyższej.

      Aż sobie spojrzałem na wielkości produkcji kolejnych modeli. Thema - 357 572, Kappa - 117 216, Thesis - 16 000 (inne źródło: 25 000). Było jakby trochę czasu, żeby zorientować się, że coś idzie nie do końca tak, jak powinno.
      --
      www.youtube.com/watch?v=rd2T9XmME0c
      • przemekthor Re: Lancia idzie w kibel 15.01.14, 10:46
        Thesis, hehe. Podane liczby najprawdopodobniej prezentują ilość aut wyprodukowanych (25.000) i sprzedanych (16.000). Spora część thesisów skończyła tak:
        www.jancia.eu/Index/Jancia/images/Lancia%20Scrap/Lancia%20Scrap%20Web%20Photo%20Album/images/Lancia%20Thesis%200%20mileage_jpg.jpg
        Nikt nie chciał ich kupić, więc fabrycznie nowe auta odstały swoje i szły do zgniatarek.
        Tak wygląda "heritage" lancii ostatniej dekady.
        • karakalla Re: Lancia idzie w kibel 15.01.14, 11:18
          Bardzo możliwe.

          Wypada zapytać, co mogli zrobić inaczej (ograniczając się do zasięgu ludzkich możliwości). Czy przypadkiem nie kończyć oferty Fiata na Punto, a wszystko, co wyżej, a nie jest Alfą, sprzedawać jako Lancia (za cenę Fiata)?
          --
          www.youtube.com/watch?v=rd2T9XmME0c
          • who_cares Re: Lancia idzie w kibel 15.01.14, 11:25
            Ale po co ? Kolejna marka to tylko dodatkowe koszty , marketingowe ,salony, sieć serwisowa itd. Żeby sprzedać kilka sztuk więcej lepiej wykończonego Fiata 500 jako Lancia Y ?
            To prościej i taniej będzie zrobić special ediszyn Fiat 500 by Pinifarina itd. ze skórą i komórą :)
            W dodatku o ile 500 jako bryła mi się akurat podoba, a jak widzę Y to mam odruch wymiotny ...
            • karakalla Re: Lancia idzie w kibel 15.01.14, 11:44
              Teraz to już przerąbane, marka wydaje się być tak zapuszczona, że nie ma szczególnej wartości poza historyczną i sentymentalną.

              Ale może gdyby tak, jak napisałem, zagrali wcześniej? Fiaty już w klasie kompaktów mniej więcej od Stilo nie sprzedawały się tak, jak miały, w dużej mierze zapewne z powodu takiego, a nie innego postrzegania marki. Podobnie np. Croma II. Lancie znów nie szły, bo były tylko udziwnionymi Fiatami. Może wypaliłby opisany kompromis? Nie ma Fiatów Bravo/Brava, jest Delta... To oczywiście najczystsze gdybanie.
              --
              www.youtube.com/watch?v=rd2T9XmME0c

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się