Dodaj do ulubionych

Silnik TCE 90

11.02.14, 19:38
Witam! Właśnie odbyłem jazdę próbną nową Renault Logan Jestem zdecydowany by zakupić ten samochód, chciałbym kupić go w benzynie, interesuje mnie silnik Tce o mocy 90km, (są jescze o mocy 75km, oraz benzyna+lpg również o mocy 75km). Co sądzicie o tym silniku, jeżeli ktoś miał z nim do czynienie proszę o opinię.
Obserwuj wątek
      • poohdell Re: Silnik TCE 90 11.02.14, 20:01
        Do czynienia miał mało kto, ale wielu się znajdzie, którzy zaczną odradzać. W Clio się sprawdza. Demonem prędkości Logan nie będzie, ale pod górkę nogą nie będziesz się odpychał.
      • vogon.jeltz Re: Silnik TCE 90 12.02.14, 12:19
        > Oczywiście chodziło mi o Dacię a nie o Renault przepraszam za pomyłkę

        Ale to przecież żadna pomyłka. Logan sprzedawany jest na niektórych rynkach pod marką Renault. Może akurat piszesz z Rosji, Ukrainy, Izraela, Egiptu, RPA, Kolumbii, Ekwadoru, Argentyny, Brazylii, Chile, Peru albo Wenezueli?
    • dr.hayd Re: Silnik TCE 90 11.02.14, 21:55
      W niektórych krajach jest sprzedawany jako Renault Logan, w Ameryce Południowej jako Nissan. Więc błędu nie popełniłeś: Renault/Dacia/Nissan - jeden marketingowy bełkot.
      Natomiast silniki TCe Renault sprzedaje już od kilku lat i jakoś nie słychać, żeby ktoś na nie narzekał (w odróżnieniu od innych popularnych turbobenzyn).
      3-cylindrowy TCe 90 ma już ze 2 lata i jakoś też nie słychać narzekań. Choć nie wiem skąd teraz taka popularność 3 cylindrów? Jeszcze niedawno standardem w Europie była 4 cylindrowa rzędówka.
      Pytanie zasadnicze: jak będziesz Logana używał?
      Jeśli zamierzasz wyprzedzać wszystkich na autostradzie lub ciągnąć przyczepy to nie będziesz z tego silnika zadowolony. Jeśli będziesz poruszać się głównie po mieście, zgodnie z przepisami to powinien się odwdzięczyć niskim zużyciem paliwa. Wakacyjne wyjazdy po autostradach też nie będą mordęgą, choć większe prędkości to większy hałas i większe zużycie paliwa.
      Jako alternatywę masz 1,2 75 KM - silnik stary, sprawdzony, o osiągach niewiele gorszych. Ile życzą sobie drożej za 0,9 TCe względem 1,2 16v ?
      Pod względem kosztów paliwa najkorzystniej wyjdzie stary 1,2 + lpg. Ale u mnie po nocy spędzonej na mrozie gaz się włączał dopiero po przejechaniu 3 km na benzynie. Więc przy mroźnej zimie na krótkich odcinkach oszczędności z gazu nie ma. Gaz jest też trochę bardziej upierdliwy.
      • michal7490 Re: Silnik TCE 90 12.02.14, 07:43
        Różnica w cenie jest nieduża (silnik TCE dostępny jest w bogatszej wersji wyposażenia, tak więc nie trzeba go doposażać w radio czy klimę. Jak sobie policzyłem to różnica wynosi ok.6000 tysięcy złotych (w zależności od opcji).
        • dark.ass Re: Silnik TCE 90 12.02.14, 08:46
          michal7490 napisał(a):

          > Różnica w cenie jest nieduża Jak sobie policzyłe
          > m to różnica wynosi ok.6000 tysięcy złotych (w zależności od opcji).

          15% wartości samochodu to niedużo? Moim zdaniem to bardzo duża dopłata.

          Ile lat masz zamiar użytkować ten samochód?
            • who_cares Re: Silnik TCE 90 12.02.14, 11:26
              Optymistyczne założenie.
              Choć Dacie już nie mają takich problemów z korozją (blachy mają jednostronny ocynk plus dość obficie spryskane profile zamknięte a podłoga dodatkowo pomalowana od spodu poliuretanem) to jednak naście lat trudno będzie im wytrzymać - no chyba że co kilka lat zafundujesz odnowienie zabezpieczeń.
              Dodatkowo nie jestem pewien czy ten silnik wytrzyma więcej niż 200 kkm bez poważnych awarii.
              Wolnossaki 1.4 na gazie i taksówkach w Pile przejeżdżały pół miliona kilometrów ale Tce wątpie:
              www.zlomnik.pl/index.php/2012/09/28/fura-dnia-dwa-logany-jedna-duza-banka/
            • galtomone 12 - 16 lat??? 12.02.14, 14:39
              To mozna umrzec z nudow :-)
              Ja po dwoch-trzech juz na auto nie moge patrzec i czlowiek szuka pretekstu, ze TO juz trzeba sprzedac.
              A juz 4 - 5 lat to maksymalnie - ilez mozna jezdzic jedym i tym samym padlem?

              Moze bym zmienil zdanie jakby auto bylo naprawde wyjatkowe i spelniajace wiekszosc potrzeb... ale tak.. zwykle atuo - 16 lat??? Rany!!!

              To chyba taki zwiazek przed Ksiedzem trzeba rejestrowac? ;-)
              --
              Pozdrawiam,
              G.

              hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
              • resident_troll Re: 12 - 16 lat??? 13.02.14, 15:11
                Kwestia podejścia do samochodu. Jak ktoś ma czysto użytkowe, to raczej nie będzie zamieniać znanego sobie i sprawnego pojazdu na inny. Zważywszy na ekonomiczne realia - ten "inny" to prawie na pewno używka, co najwyżej nieco młodsza lub należąca do wyższego segmentu, a więc taka zamiana, to jednak trochę loteria. A jak ktoś nie ma żyłki hazardzisty... ;-)
                Moim obecnym samochodem jeżdżę już 8 lat i nie widze powodu, by go zmieniać na inne. Jest technicznie sprawny, poddawany regularnym przeglądom technicznym i serwisowany. Ma swoje lata, do tego jest jednym z tych okropnych aut na "F" (francuskie), w związku z czym jest sprzedawalny za zbyt śmieszne pieniądze, by bez ważnego powodu się na taki krok decydować. A "opatrzenie się" do takich się w moich oczach nie zalicza. Nudziarzem się urodziłem, i nudziarzem umrę ;-)

                --
                Resident Troll
            • piotr33k2 Re: Silnik TCE 90 13.02.14, 22:20
              michal7490 napisał(a):

              > Mam zamiar go użytkować około 12-16 lat
              przez tyle lat żeby on w ogóle jezdził to ty kochany bedziesz musiał władowac w niego tyle szmalu że kupisz nastepne nowe podobne badziewie , to nie toyota ,honda czy coś niemieckiego .moja rada po góra 5 latach goń to cudo mysli motoryzacyjnej jakiemus frajerowi (jak go znajdziesz) żeby sie nie pogrązać finansowo bo i tak ci to nic nie da .
        • dr.hayd Re: Silnik TCE 90 12.02.14, 11:20
          To jest właśnie cały dylemat związany z Dacią. Jak chcesz jako-tako wyposażony samochód (współcześnie radio i klima to nie są jakieś nadzwyczajne ponadstandardowe elementy wyposażenia) to robi się drogo. Na tyle drogo, że konkurencja w tej cenie oferuje samochody wyposażone lepiej.
      • vogon.jeltz Re: Silnik TCE 90 12.02.14, 14:09
        > Choć nie wiem skąd teraz taka popularność 3 cylindrów?
        > Jeszcze niedawno standardem w Europie była 4 cylindrowa rzędówka.

        No właśnie. Dlaczego zmniejsza się liczbę cylindrów do trzech, zamiast zostawić cztery, za to zmniejszyć pojemność pojedynczego cylindra? Czy to ma jakieś uzasadnienie techniczne lub fizyczne?
          • dr.hayd Re: Silnik TCE 90 13.02.14, 11:27
            Ktoś na forum pisał o badaniach przeprowadzonych przez BMW i wyszło im, że optymalna pojemność cylindra to 0,5 litra.
            Więc z tego wynika, że jeszcze lepszy powinien być fiatowski 0,9 TwinAir - tylko dwa cylindry, a więc mniejsze opory niż przy 3. Czy w praktyce 2-cylindrowy 0,9 od Fiata jest lepszy od 3-cylindrowego 0,9 TCe od Renault, fordowskiego 1,0 Ecoboost i od Toyoty 1,0 VVTi ? Nie wiem.
            Wiem tylko, że LEKKIE Aygo (i bliźniaczy C1 i 107) z trzycylindrowym 1,0 VVTi pali naprawdę mało, ale to silnik wolnossący ze zmiennymi fazami rozrządu.
            • vogon.jeltz Re: Silnik TCE 90 14.02.14, 12:41
              OK, kumam. A ta optymalna pojemność cylindra to pod jakim względem? Efektywności energetycznej? I czemu w takim razie te downsize'owane silniki nie mają pojemności ca. 1,5 litra (0,5 x 3), tylko jakieś 0,9, góra 1,2?
    • simon921 Re: Silnik TCE 90 12.02.14, 14:08
      Ponieważ mam taki wrzucam co napisałem w innym wątku:

      Ja mam 0,9 TCE (Renault Captur). Spalanie - miasto 6,5 - 7,0; trasa (przepisowo) 5-5,5; autostrada 120 na tempomacie 6,5-7. Wszystko to na włączonym trybie EKO, który coś tam ogranicza spalania. Co do kultury pracy trzycylindrowca - mi nie przeszkadza. Zresztą brzmi ciut inaczej tylko na zimnym silniku, potem nie słychać. Więc jak na razie jest ok (ale to dopiero 5000km przebiegu). Jest tylko jedno duże ALE;) Jak ktoś lubi auto pogonić, to będzie palił jak smok;) Takie przyśpieszanie do 2/3 gazu jest ok. Generalnie silnik dla "spokojnych".
      PS. W clio i dacii pewnie spali mniej, bo są niższe i lżejsze.
      PS2. OC na 898ccm jest bardzo tanie;)
      --
      Wędrówką jedną życie jest człowieka...
      • misiaczek1281 Re: Silnik TCE 90 12.02.14, 17:50
        simon921 napisał:

        > Ponieważ mam taki wrzucam co napisałem w innym wątku:
        >
        > Ja mam 0,9 TCE (Renault Captur). Spalanie - miasto 6,5 - 7,0; trasa (przepisowo
        > ) 5-5,5; autostrada 120 na tempomacie 6,5-7. Wszystko to na włączonym trybie EK
        > O, który coś tam ogranicza spalania. Co do kultury pracy trzycylindrowca - mi n
        > ie przeszkadza. Zresztą brzmi ciut inaczej tylko na zimnym silniku, potem nie s
        > łychać. Więc jak na razie jest ok (ale to dopiero 5000km przebiegu). Jest tylko
        > jedno duże ALE;) Jak ktoś lubi auto pogonić, to będzie palił jak smok;) Takie
        > przyśpieszanie do 2/3 gazu jest ok. Generalnie silnik dla "spokojnych".
        > PS. W clio i dacii pewnie spali mniej, bo są niższe i lżejsze.
        > PS2. OC na 898ccm jest bardzo tanie;)

        a żywotność takiego silniczka ile wynosi? ;-)
    • dark.ass Re: Silnik TCE 90 12.02.14, 18:17
      Jeśli planuszej jeździć jednym samochodem tak długo to warto dopłacić do tego silnika. O trwałość się nie martw, ludzie piszą głupoty zasłyszne piąte przez dziesiąte nie znając realiów. W niemczech jeżdżą taksówki z silnikami TSI przerobione na gaz ziemny z przebiegami ponad 300.000 km. Nawet jak się cały silnik zepsuje to go wymienisz, za kilka lat taka wymiana nie będzie bardzo droga.

      Jeśli jeździłeś Dacią i Ci ona odpowiada to kupuj, będziesz zadowolony, może nie przez 16lat ale przez kilka na pewno. Ważne żebyś dbał o samochód a posłuży Ci wiele lat.
      • fuiio Re: Silnik TCE 90 13.02.14, 18:18
        Najlepsze w daci sa fotele. tapicerka ma rozna twardosc po 2 stronach siedziska. Nie ma opcji zeby 2 poldupki zajely msce na tej samej wysokosci..Ale dacia to przyrzad dla niezbyt wymagajacych uzytkownikow..pozniejsze schorzenia kregoslupa tez nie zrobia na nich wrazenia:)
        --
        Główny przedstawiciel Volvo na forum 沃爾沃的首席代表在論壇
        • dark.ass Re: Silnik TCE 90 13.02.14, 18:48
          fuiio napisał:

          > pozniejsze schorzenia kregoslupa tez nie zrobia na nich wrazenia:)

          A według Ciebie autor wątku ile czasu będzie dziennie spędzał w samochodzie?
    • lazy.eye Re: Silnik TCE 90 13.02.14, 22:39
      Jaki jest sens kupowania takiego dziadostwa jak Dacia? Żeby to chociaż było tanie. Ale z normalnym wyposażeniem i z tym silnikiem kosztuje 40k. Za parę tysięcy więcej masz Focusa 1.6 lub Ceed 1.4.
        • freemp Re: Silnik TCE 90 25.08.14, 22:43
          Oczywiście. Niech każdy kupuje i jeździ czym chce. Mnie nie rajcuje kupowanie co 2-4 na nawet co 8-10 lat kolejnego auta. To tylko urządzenie do jeżdżenia. I jeżdżę Loganem już 8 lat bez awarii. Pewnie za 2-4 lata kupię znowu Dacię tym razem już nieco mniejszą (bo dzieci już wyparowały na swoje), bo jest tańsza. Na dzisiaj Sandero, z silniczkiem TCe 90. Jestem co prawda sceptyczny co do uznania silnika ok. 900 cm 3 o mocy 90 KM za trwały, ale mam jeszcze trochę czasu by mieć dane empiryczne. Pozdrawiam.
          • chris62 Re: Silnik TCE 90 26.08.14, 11:57
            freemp napisał:

            > Oczywiście. Niech każdy kupuje i jeździ czym chce. Mnie nie rajcuje kupowanie c
            > o 2-4 na nawet co 8-10 lat kolejnego auta. To tylko urządzenie do jeżdżenia. I
            > jeżdżę Loganem już 8 lat bez awarii
            -------------------------

            "Podchodziłęm" do Dustera ale mnie rozczarował.
            Z zewnątrz dosyć duży a wewnątrz jak w Clio.
            Głowa mi prawie dotykała do sufitu i obrzeża drzwi - tak więc już na wstępie to auto odpadło.
            Silnikowy wybór żaden, albo 1,6 dychawiczny wolnossak albo zaledwie 1,5 dCi z clio/megane - wyposażenie ciut lepsze i już cena skacze do ponad 70 tys PLN.

            Można kupić sporo lepsze auto używane za mniejsze pieniądze tylko trzeba szukać.
            Pewnie z Loganami jest podobnie choć tam przynajmniej akurat miejsca nie brakuje.


Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się