Dodaj do ulubionych

outlander lpg czy crv diesiel

23.03.14, 12:53
hej,

za chwilę będę upował samochód. Szukałem dużego rodzinnego suva, cena 25-30k., jazda 70-30 miasto-teren, ze wzgledu na koszty - lpg. Do tej pory zdecydowany byłem na mitsubishi outlander, rocznik 2006-2008 (ze względu na kasę, jaką mam do dyspozycji). AUtobędę kupował w Niemczech.
Jednak naczytalem sięsporo, jak to w outlanderze slinik głośno pracuje, o dużej eksploatacji silnika przy starszych LPG itp.

W podobnym przedziale cenowym mogę kupić Hondę crv diesel, 2006r Jest jednak honda (marka podobno 'bezawaryjna'), jednak diesel ma tez swoje wady....

No i jestem w kropce. Tym większej, że sam nie znam sie specjalnie na samochodach, technice itp.

Czy jakaś życzliwa dusza doradzi? Może macie jeden lub drugi samochod i mozecie podzielic sie doświadczeniami?

z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi
Obserwuj wątek
    • jeepwdyzlu Re: outlander lpg czy crv diesiel 23.03.14, 12:59
      Mając 25-30 k na auto tej wielkości
      kupisz samochód o znacznym przebiegu
      Zatem - weź benzynę.
      Będzie mniej kłopotów niz z ropniakiem... (te są ostatnio delikatne, mają drogi osprzęt, są kosztowne w serwisowaniu)
      Diesel miałby sens gdybyś miał większy budżet i kupował auto młodsze i z przebiegiem poniżej umownego "horyzontu awarii" - gdzieś ok 150 tys...
      Przy Twoim budżecie - wylądujesz kupując diesla w samym środku niezbędnych inwestycji...
      Ergo - kupisz tanio a potem się zacznie...
      (misiaczek wyjaśni Ci więcej :-)

      Pozdrawiam
      jeep
      --
      YCDSOYA
    • galtomone A widziales? 24.03.14, 07:35
      Outlandera w srodku???
      Ja sie bardzo rozczarowalem...
      Strasznie tandetne plastiki, jak zamykasz dzrwi to brzmi jak konserwa.
      Znajomi mja (chyba z okolicy wlasnie 2006) ale z silnikiem diesla - 1.9TDi ze stajni VW. Nie eirm jak taki model cenowo, ale wolabym tego dielsa (popularniejszy I bardziej sprawdzony) niz to co jest w CRV.

      A kto robi benzynowy sillnik do Outlandera?
      W tej budzie masz (znow nie wiem jak cena....) do wyboru jeszcze Peugeota I Citroena - to Outlkander tylko z innym znaczkiem z przodu I chyba silniki sa od PSA.

      I dlaczego nie CRV z bezynowym silnikiem? Sa drozsze od diesli? Jesli tak, to kolejna wskazowka, ze z dieslem cos zaczyna byc nie "halo".
      --
      Pozdrawiam,
      G.

      hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
      • galtomone I jeszcze jedno... 24.03.14, 07:38
        Moze X3 z benzynowym silnikiem?
        Nie jest ich wiele.... ale da sie coz znalezc.
        www.mobile.de/pl/kategoria/samochod/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:bmw,mdl:x3,prn:5000,prx:9001,ful:petrol,ger:automatic_gear,vcg:offroad
        --
        Pozdrawiam,
        G.

        hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
      • gzesiolek Re: A widziales? 24.03.14, 11:10
        Jak piszesz o Outku II, to silnik od VW to nieszczesny 2.0 TDI PD (unikac jak ognia...)
        Jak piszesz o Outku I, to nie slyszalem o dieslu, ale jesli byl to raczej 1.9 od francuzow, ktory byl tez w Volvo S40 i Carismie...

        Wspominanie o autkach ze stajni PSA sugeruje jednak pisanie o drugiej generacji... niestety ma druga generacje z 4x4 to trzeba wylozyc jak nic 40tys PLN, jak sie nie chce zloma...

        Przy LPG do Outka II trzeba dobrze dobrac instalacje i dbac o luzy zaworowe (przynajmniej w najpopularniejszym 2.0 MIVEC, nie ma hydraulicznej kompensaty, tylko trzeba regulowac na "szklankach") i lepiej nie kupowac gotowych zalozonych LPG bo wielu uzytkownikow olewa luzy i regulacje przynajmniej (przy LPG) raz na 50tys km, wiec glowica moze byc do wymiany...

        Co do CRV to albo benzyna z LPG (ale to samo albo i gorzej jak w Mitsu... czyli jak zakladamy to dbamy i uwazamy na luzy i wypalanie gniazd zaworowych)
        albo diesel, ale z pewnej reki... Bo te Hondowskie diesle sa rewelacyjne i sluza dlugo, ale po 150-200tys km zwykle trzeba wymienic lancuch rozrzadu (maja tendencje do rozciagania sie... najpierw dzwonia, ale pozniej zdarzaly sie przeskoki...)

        A jak stoja ceny Forestera? Zwykly dwulitrowy boxer dobrze znosi LPG i masz dobry staly 4x4...
        Strasznie plastikowo w srodku, ale przy Outku i CRV jest podobnie... tzn. w skali do 5 Outek ma 2-2 z plusem w zaleznosci od rocznika modelowego, Subarka 3 z minusem, a CRV 3 z plusem...
        Generalnie japonsko i plastikowo, ale niezawodnie...
        • galtomone Re: A widziales? 24.03.14, 12:14
          gzesiolek napisał:

          > Jak piszesz o Outku II, to silnik od VW to nieszczesny 2.0 TDI PD (unikac jak o
          > gnia...)

          Togo nie wiedzialem - znajomy prewnie tez, zyje w przekonaniu, ze ma 1.9. Outlander az tak mnie nigdy nie interesowal, by sprwdzac co dokladnie ma pod maksa....A jak zobacyzlem srodek to wogole przestal mnie inteteresowac.

          > Wspominanie o autkach ze stajni PSA sugeruje jednak pisanie o drugiej generacji
          > ... niestety ma druga generacje z 4x4 to trzeba wylozyc jak nic 40tys PLN, jak
          > sie nie chce zloma...

          To troche dupa....

          > Przy LPG do Outka II trzeba dobrze dobrac instalacje i dbac o luzy zaworowe [...]
          >
          > Co do CRV to albo benzyna z LPG (ale to samo albo i gorzej jak w Mitsu... czyli
          > jak zakladamy to dbamy i uwazamy na luzy i wypalanie gniazd zaworowych)
          [...]
          > A jak stoja ceny Forestera? Zwykly dwulitrowy boxer dobrze znosi LPG i masz dob
          > ry staly 4x4...

          Wiec Forestera na tym tle bym nie rozwazal z innego powodu. Po pierwsze z luzami zaworowymi jest ta sama zabawa co w obu powyzej (jakos ci sie nie napisalo o tym fakcie) :-)

          DO tego jest mniejszy i na 100% mniej komfortowy.

          Jesli chodzi o kwote do wydania to sam jednak rozwazylbym to co sam rozwazalem. Czyli BMW X3 (odpada klopot z zaworami) za to mamy na tyle tych powyzej duzo lepiej wykonane i i bardziej komfortowe auto - nawet jesli ciut starsze...

          Albo nieszczesnego RX300. Tez trzeba regulowac zawory - ale da sie przezyc. Za to w pierwszej generacji tego auta dostajemy baaaardzo wygodne auto, z dosc tanimi czesciami zamiennymi (z tego co widze to tanszymi niz do konkurencji), auto projektowane jeszcze przed 200o r wokiem wiec o golnie duzo wiekszej wytrzymalosci calosci, na uplyw czasu. Mniej skomplikowanej elektronice i z niezniszczalnym silnikiem.

          A plaic bedzie tyle samo co outlander czy crv...
          --
          Pozdrawiam,
          G.

          hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
          • gzesiolek Re: A widziales? 24.03.14, 15:41
            Wg mojej wiedzy subarki maja znacznie mocniejsze gniazda zaworowe i sa mniej podatne na wplyw LPG... Ale moze to mit, bo sam nigdy Subarki nie mialem, ani nikogo kto dluzej na LPG nim pomykal nie znalem...
            Co do przestrzeni to moze mam slaba pamiec, ale w kabinie w Foresterze z 2005 roku bylo wiecej miejsca na tylnej kanapie niz w Outku I i CR-V II... Oczywiscie jest ciasniej niz w Outku II i CRV III, ale w cenie do 35tys te ostatnie w wersji 4x4 to wiecej niz hazard...
            A przeciez 1 oska autora chyba nie interesuje...

            Aha w Foresterze nie wiem jaki byl bagaznik, jechalem tylko jako nie_otorbiony pasazer...
            No i cene trzyma znacznie nizej niz CRV/RAV4/czy dobrze utrzymany X3 (tych w benzynie jest malutko... jakos tak ludziska kupujac SUVa biora diesla...), wiec mozna dorwac dobre auto w lepszej cenie... Lexus jest fajna propozycja... tylko ze sensowna podaz zerowa...
            95% to powypadki z US... Ty sie ciesz ze masz te 5%... ;)

            • galtomone Re: A widziales? 25.03.14, 09:53
              gzesiolek napisał:

              > Wg mojej wiedzy subarki maja znacznie mocniejsze gniazda zaworowe i sa mniej po
              > datne na wplyw LPG... Ale moze to mit, bo sam nigdy Subarki nie mialem, ani nik
              > ogo kto dluzej na LPG nim pomykal nie znalem...

              Moze i maja, ale to nie zwalnia z regulacji zaworow, ktoa biorac pod uwage ulozenie silnika tez taka prosta nie jest...

              > Co do przestrzeni to moze mam slaba pamiec, ale w kabinie w Foresterze z 2005 r
              > oku bylo wiecej miejsca na tylnej kanapie niz w Outku I i CR-V II... Oczywisci
              > e jest ciasniej niz w Outku II i CRV III, ale w cenie do 35tys te ostatnie w we
              > rsji 4x4 to wiecej niz hazard...
              > A przeciez 1 oska autora chyba nie interesuje...

              Foresterem (tylko nie wiem ktorym) jechalem raz i nie bylo fajnie. Podskakiwal na wybojach strasznie, w sorku spartansko i z miejscem srednio. Tesc mial potem Outbacka i tu juz bylo znacznie wygodniej, ale z miejscem tez bez szalenstw.
              Zakladam, ze za wspomniane kase pytajacy moze celowac Outka II i CRV I po lifcie...

              > Aha w Foresterze nie wiem jaki byl bagaznik, jechalem tylko jako nie_otorbiony
              > pasazer...

              To ja podobnie + troche prowadzenia, ale po suchym asfalcie, wiec o 4x4 itd nic nie powiem.

              Sam za podobne pieniadze zmiast CRV czy Outlandera kupuje RX300. Pomimo bycia starsza konstrukcja wydaje sie lepsza opcja.
              A tak jak pisalem, na miejscu pytajacego rzuilbym okiem jeszcze na BMW X3 w wersji 2,5 - 3.0 beznyna...

              > No i cene trzyma znacznie nizej niz CRV/RAV4/czy dobrze utrzymany X3 (tych w be
              > nzynie jest malutko... jakos tak ludziska kupujac SUVa biora diesla...), wiec m
              > ozna dorwac dobre auto w lepszej cenie... Lexus jest fajna propozycja... tylko
              > ze sensowna podaz zerowa...
              > 95% to powypadki z US... Ty sie ciesz ze masz te 5%... ;)

              Patrzylem na mobile de X3 faktycznie nie za duzo ale sa.. i przypuszczam, ze sa mniej wyeksploatowne niz wrsje z silniekiem diesla.
              A co do Lexa... skoro znajoma te dwa lata temu znalazla, to pewnie takie sie na rynku pojawiaja - tylko trzeba spokojnie szukac...
              Jej pamietam zabralo to nieco ponad 1,5 roku.. ale byla zdecydowana i spokojnie czekala na dobrego. Wtedy dala za niego prawie 60k - tez wiecej niz srednia allegro z tego okresu.

              --
              Pozdrawiam,
              G.

              hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
              • who_cares Re: A widziales? 25.03.14, 16:20
                Subaru z DOHC absolutnie nie nadaje się do LPG. To znaczy założyć można ale do regulacji luzu zaworowego w zasadzie powinno się wyjąć silnik. I tak co 20 tys. kilometrów :)
    • chris62 Re: outlander lpg czy crv diesiel 25.03.14, 10:53
      kirchner napisał:

      > hej,
      >
      > za chwilę będę upował samochód. Szukałem dużego rodzinnego suva, cena 25-30k.,
      > jazda 70-30 miasto-teren, ze wzgledu na koszty - lpg.
      -------------------

      Z takim funduszem to ja bym radził spojrzeć na Koreańco-Słowaków czyli Hyunday/Kia
      Tucson/Santa Fe/Ix35 lub Sportage/Sorento w zależności od wymagań.
      Sorento ma wiele wspólnego z Mercedesem ML tylko silnik 2,5 CRDi inny.

      No i odradzam benzynę wolnossącą.
      SUV to auto raczej ciężkie i potrzebuje wysokiego momentu obrotowego bez 300 Nm nie podchodź.

      LPG jest dobre do kombi klasy C lub cięższych aut ale z silnikami o dużej pojemności bo pojemność ma wpływ na moment obrotowy właśnie.
      O np. taki Jeep Grand Cherokee z benzynowym V prawie 4 litry pojemności czy Mercedese ML to tak można na lpg pomykać ale taka krówka i tak wypije z 20 l/100 km lpg po mieście.
      • galtomone Pytanie o Nm i LPG... 25.03.14, 12:05
        > kirchner napisał:
        >
        > Z takim funduszem to ja bym radził spojrzeć na Koreańco-Słowaków czyli Hyunday/
        > Kia
        > Tucson/Santa Fe/Ix35 lub Sportage/Sorento w zależności od wymagań.
        > Sorento ma wiele wspólnego z Mercedesem ML tylko silnik 2,5 CRDi inny.

        Moze lepiej Musso - w nim i silniki i skrzynie byly z ML'a.... Jezdzilem takim 3,2 beznyna, calkiem fajnie (jak na tani w sumie samochod SUV z poczatku lat 90), tylko straszliwy wir w baku...

        > No i odradzam benzynę wolnossącą.
        > SUV to auto raczej ciężkie i potrzebuje wysokiego momentu obrotowego bez 300 Nm
        > nie podchodź.

        Zalezy od SUV'a...

        > LPG jest dobre do kombi klasy C lub cięższych aut ale z silnikami o dużej pojem
        > ności bo pojemność ma wpływ na moment obrotowy właśnie.

        Przesadzasz... wszystko zalezy od auta. RX300, 223KM 3.0V6 pali srednio ok 14-15l LPG...
        Utraty mocy czy dynamiki nie zauwazylem...

        A dlaczego LPG (i jak) wplywa na Nm w silniku????
        --
        Pozdrawiam,
        G.

        hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
        • gzesiolek Re: Pytanie o Nm i LPG... 25.03.14, 14:25
          Generalnie sie tak przyjelo w Polsce, ze LPG ustawia sie na dosc uboga mieszanke, ale pali wtedy raptem 20% wiecej niz 95... Mozna ustawic tak, zeby nie bylo utraty osiagow, ale wtedy zwykle spalanie rosnie do 40-50% wiecej niz 95...
          Czyli zamiast 10l/100km 95, moze palic albo 12l/100km LPG i byc mulasty, albo palic 15l/100km i miec osiagi nawet czesto nieco lepsze niz standardowej mapie dla 95...
          • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 25.03.14, 14:46
            Cos , za przeproszeniem... "pitolisz".
            Ustawiac to se mozna bylo stare instalacje, w starych autach. W wkeszosci nowe sekwencje wpina sie w OBDII i mapa jest korygowana na biezaco. Na zadne regulacje sie juz nie jezdzi.
            Saplanie to wlasnie ok 30% wiecej.
            Ci co recznie "koryguja" na mniej prosza sie o klopoty z zworami.
            U mnie instalacja LPi spala srednio 10,5 l gazu i tez sie niczego nie reguluje.

            Poza tym ilosc gazu w mieszance nie wplywa na mulastosc silnika tylko na temperature spalania, bo jest coraz wiecej powietrza! Mulic to mogly auta z gaznikiem...

            Chyba, ze sie myle?
            --
            Pozdrawiam,
            G.

            hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
            • gzesiolek Re: Pytanie o Nm i LPG... 25.03.14, 15:31
              Moze cos popitolilem, bo sam na LPG nie jezdze i tylko cytuje to co milosnicy LPG mi przekazywali...
              No i wg czegos sie musi instalacja samoregulowac/dobierac mieszanke... moze w tym tkwi sekret...

              Ok nie wypowiadam sie bo rzeczywiscie zaczne glupoty pisac, a nawet nie mam jak zaopiniowac tego co uslyszalem... ;)
              • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 25.03.14, 20:12
                gzesiolek napisał:

                > Moze cos popitolilem, bo sam na LPG nie jezdze i tylko cytuje to co milosnicy L
                > PG mi przekazywali...
                > No i wg czegos sie musi instalacja samoregulowac/dobierac mieszanke... moze w t
                > ym tkwi sekret...

                Owszem - komputera benzyny przez OBDII - jak czesto jezdzisz "regulowac" wtrysk benzyny czy wgrywac nowa mape.
                To dokladnie to samo. Czasy otwarcia wtryskow... Na podstawie wskazan komputera P{b, computer gazu na biezaco reguluje ustawienia... W starszych instalacjach/autach to nie dziala I trzeba to robic recznie, albo chociaz sprawdzac.. ale od przynajmniej 6-8 lat (zalezy od ceny auta I instalacji) to juz nie prawda.

                --
                Pozdrawiam,
                G.

                hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
        • chris62 Re: Pytanie o Nm i LPG... 27.03.14, 11:02
          galtomone napisał:

          >
          > Przesadzasz... wszystko zalezy od auta. RX300, 223KM 3.0V6 pali srednio ok 14-1
          > 5l LPG...
          > Utraty mocy czy dynamiki nie zauwazylem...

          Ja pisałem o Jeepie Grand Cherokee a nie japońskiej wydmuszce.

          > A dlaczego LPG (i jak) wplywa na Nm w silniku????

          Nie lpg wpływa na Nm tylko pojemność skokowa - silnik 4 litrowy ma odpowiedni moment ale dużo pali kiedy zamontowany do takiej szafy i lpg może być konieczne w naszych realach bo to nie USA gdzie benzyna kosztuje grosze i ludzie zarabiają sporo więcej.
          • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 27.03.14, 11:57
            chris62 napisał:

            > Ja pisałem o Jeepie Grand Cherokee a nie japońskiej wydmuszce.

            To faktycznie jest super ten twoj szeroki, jak na LPG traci moc... a wydmuszka nie.
            I szczerze... to ja jednak wole japonska mysl technioczna od tej z USA..


            > > A dlaczego LPG (i jak) wplywa na Nm w silniku????
            >
            > Nie lpg wpływa na Nm tylko pojemność skokowa - silnik 4 litrowy ma odpowiedni
            > moment ale dużo pali kiedy zamontowany do takiej szafy

            Szafy??? O ktorej wersji Szerokiego piszesz... Bo chyba nie pierwszej...

            > i lpg może być konieczne
            > w naszych realach bo to nie USA gdzie benzyna kosztuje grosze i ludzie zarabia
            > ją sporo więcej.

            A o utracie mocy z poowodu LPG to nie ja pisalem - ja tylko pytam o powody...
            --
            Pozdrawiam,
            G.

            hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
            • dark.ass Re: Pytanie o Nm i LPG... 27.03.14, 13:31
              A powiedz tak szczerze ile kilometrów przejechałeś na PB i ile na LPG, że tak lekką ręką osądzasz brak utraty mocy. Przeprowadziłeś jakieś dokładniejsze testy czy tylko tak ci się wydaje?
              • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 31.03.14, 19:12
                Previa jakies 80 tysięcy....
                Avensis już ponad 40 tys...

                Nadal za mało?
                --
                Pozdrawiam,
                G.

                hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
                • dark.ass Re: Pytanie o Nm i LPG... 01.04.14, 09:38
                  galtomone napisał:

                  > Previa jakies 80 tysięcy....
                  > Avensis już ponad 40 tys...
                  >
                  > Nadal za mało?

                  Nie zrozumiałeś pytania. Tyle przejechałeś na LPG jak się domyślam a ile na PB żeby porównać czy osiągi są inne? Wyżej twierdzisz że twój lexus jeździ tak samo dobrze na lpg jak i na pb. Ile kilometrów na pb nim zrobiłeś?
                  • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 01.04.14, 11:06
                    Okolo 1000, na LPG troszke mniej.

                    Za to jesli i w previi i w avensis nie ma zadnej roznicy przy jedzie na pb/lpg to dlaczego taka roznica ma sie nagle pojawic w lexusie?
                    --
                    Pozdrawiam,
                    G.

                    hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
                    • dark.ass Re: Pytanie o Nm i LPG... 01.04.14, 16:01
                      Skoro masz samochód przerobiony na lpg to po co jezdzisz na pb?

                      Skąd różnica? NIe mam doświadczenia z lpg bo nigdy samochodu na lpg nie miałem ale taki ma mój brat. Przez pierwsze 15.000 km jezdził na benzynie i potem postanowił przerobić na gaz. Ze swoich obserwacji mi powiedział że moc i przyspieszenie na wyższych obrotach się pogorszyło ale elastyczniść się poprawiła. Nie robił pomiarów ale tak "na czuja" mu wychodziło.
                      • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 01.04.14, 21:09
                        dark.ass napisał:

                        > Skoro masz samochód przerobiony na lpg to po co jezdzisz na pb?

                        Bo lubie. A generalnie nie zawsze chce mi sie tankowac LPG albo (w dalszych podrozach) nie zawsze stacja jest pod reka. Poza tym ma sens by auto czasem dluzszy kawalek przejechalo na beznynie.

                        Jezdzic taniej nie oznacza oszczedzania za wszelka cene.

                        > Skąd różnica? NIe mam doświadczenia z lpg bo nigdy samochodu na lpg nie miałem
                        > ale taki ma mój brat.

                        :-) Nie ma to jak sie wypowiadac na tematy, ktore sie zna.

                        A co do LPG to nie ma co ukrywac - oblrzymie znaczenie maja dobrane komponenty. Ale to identycznie jak w silniku napedzanym tylko benzyna... nie ma nic wspolengo z paliwem.
                        Jak zalozysz zly wydech do auta, to mimo jazdy na Pb stracisz moc...

                        Jak zalozysz zle wtryski beznynowe to auto tez bedzie jezdzic kiepsko - z LPG jest identycznie.

                        Dobra instacja sekwencyjna, dobrze zalozona I nie ma prawa byc zadnej roznicy.
                        --
                        Pozdrawiam,
                        G.

                        hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
                        • dark.ass Re: Pytanie o Nm i LPG... 02.04.14, 12:48
                          > :-) Nie ma to jak sie wypowiadac na tematy, ktore sie zna.

                          A kto jeszcze niedawno pisał o awariach Zafiry dti sąsiada?

                          Poza tym cały twój wywód o oszczędności LPG vs. dieslem z zeszłego miesiąca nijak się ma do kosztów rzeczywistych skoro ponad 50% tras robisz na benzynie.

                          W sumie bardzo dziwne rzeczy tu wypisujesz.
                          • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 02.04.14, 14:35
                            Twierdzisz, ze mu sie nie zepsula? :-)
                            I twierdzisz, ze jego zona w zebach do warsztatu kupy kasy nie zawiozla?
                            Acha... W sumie na pewno wiesz lepiej :-)

                            I skad to twierdzenie o 50% tras na bezynie - znow wiesz niz ja?
                            Nie musze robic polowy tran na benzynie, by wiedziec ze auta ktorymi jezdze nie traca mocy. BO JA NIMI JEZDZE TO CHYBA WIEM???

                            A tobie opowiadal brat.... i slyszales... BTW: czym sie wozisz na codzien?
                            --
                            Pozdrawiam,
                            G.

                            hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
                            • samspade Re: Pytanie o Nm i LPG... 02.04.14, 14:46
                              W mojej rakiecie spadek mocy był zauważalny. Przy włączonej klimatyzacji czy z jakimś żaglem w postaci rowerów. Nie był jakiś dramatyczny ale był. Może to kwestia że silnik miał 90 koni. nie wiem.
                                  • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 02.04.14, 19:43
                                    Tez tak twiedze (poparte osobistymi doswiadczeniami w roznych autach) chyba, ze cos bylo zle zalozone, dobrane albo uszkodzone...

                                    Wlasnie dlatego LPG zuzywa sie wiecej niz benzyny by osiagnac ten sam efekt (sily wybuchu) w cylindrze.
                                    --
                                    Pozdrawiam,
                                    G.

                                    hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
                            • dark.ass Re: Pytanie o Nm i LPG... 02.04.14, 14:47
                              galtomone napisał:

                              > Twierdzisz, ze mu sie nie zepsula? :-)
                              > I twierdzisz, ze jego zona w zebach do warsztatu kupy kasy nie zawiozla?
                              > Acha... W sumie na pewno wiesz lepiej :-)

                              Ty przytaczasz problemy sąsiada i jest ok a jak ja napisze o doświadczeniach swojego własnego brata to się nie znam. Tak wynika z twoich wypowiedzi w tym momencie. Tylko o to mi chodzi.


                              > I skad to twierdzenie o 50% tras na bezynie - znow wiesz niz ja?
                              > Nie musze robic polowy tran na benzynie, by wiedziec ze auta ktorymi jezdze nie
                              > traca mocy. BO JA NIMI JEZDZE TO CHYBA WIEM???
                              >
                              > A tobie opowiadal brat.... i slyszales... BTW: czym sie wozisz na codzien?

                              Wyżej napisałeś że na pb zrobiłeś lexem ponad 1000 km a na lpg trochę mniej. Gdzie się uczyłeś matmy :)?

                              Ja mam Seata Toledo 2007 z silnikiem 1.9 TDI 105KM
                              • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 02.04.14, 15:39
                                dark.ass napisał:

                                > galtomone napisał:
                                >
                                > > Twierdzisz, ze mu sie nie zepsula? :-)
                                > > I twierdzisz, ze jego zona w zebach do warsztatu kupy kasy nie zawiozla?
                                > > Acha... W sumie na pewno wiesz lepiej :-)
                                >
                                > Ty przytaczasz problemy sąsiada i jest ok a jak ja napisze o doświadczeniach sw
                                > ojego własnego brata to się nie znam. Tak wynika z twoich wypowiedzi w tym mome
                                > ncie. Tylko o to mi chodzi.
                                >
                                >
                                > > I skad to twierdzenie o 50% tras na bezynie - znow wiesz niz ja?
                                > > Nie musze robic polowy tran na benzynie, by wiedziec ze auta ktorymi jezd
                                > ze nie
                                > > traca mocy. BO JA NIMI JEZDZE TO CHYBA WIEM???
                                > >
                                > > A tobie opowiadal brat.... i slyszales... BTW: czym sie wozisz na codzien
                                > ?
                                >
                                > Wyżej napisałeś że na pb zrobiłeś lexem ponad 1000 km a na lpg trochę mniej. Gd
                                > zie się uczyłeś matmy :)?

                                ALe ja nie jezdze na codzien Lexem (jeszcze). Za to sporo km i na lpg i bez zrobilem Previa i Avensis. (zreszta innymi auutami tez).

                                Gaz wybucha w cylindrze tak samo jak benzyna - jesli nie jest go zbyt malo to auto jedzie tak samo... A za to ile go jest , jak wymieszany z powietrzem, jak dokladnie dawkowany odpowiada instalacja.

                                Jak zalozysz taka za 1000 zl to nie spodziewaj sie, ze auto bedzie jezdzic dobrze. Oczywiscie, ze beda spatki mocy i generalnie chu...wizna. Ale to nie nwina LPG tylko instalacji.

                                > Ja mam Seata Toledo 2007 z silnikiem 1.9 TDI 105KM

                                Mnie brat powiedzial, ze jak sie do tego zalozy LPG to mniej ropy spala i glosniejszy sie robi (prawda czy falsz?) :-)


                                --
                                Pozdrawiam,
                                G.

                                hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
                                • dark.ass Re: Pytanie o Nm i LPG... 02.04.14, 15:57
                                  NIe wiem po co mi to wszystko napisałeś. Przecież rozmawiamy o czymś innym. Mój brat założył instalacje w ASO i zapłacił w 2006 roku 7000zł więc nie pisz mi bzdur o słabej instalacji jak o tym nie rozmawiamy. Rozmawiamy o poziomie argumentów a tobie ich zwyczajnie brakuje i pierdzielisz jak misiaczek ciągle o tym samym. Albo obaj rozmawiamy o doświadczeniach znajomych/rodziny i swoich albo rozmawianie nie ma sensu. Zdecyduj się bo sztucznie zaniżasz poziom tego forum.

                                  > Mnie brat powiedzial, ze jak sie do tego zalozy LPG to mniej ropy spala i glosn
                                  > iejszy sie robi (prawda czy falsz?) :-)

                                  Na szczęście póki co stać mnie na normalne paliwo :-) i lpg mnie nie interesuje.
                                  • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 02.04.14, 19:41
                                    dark.ass napisał:

                                    > NIe wiem po co mi to wszystko napisałeś. Przecież rozmawiamy o czymś innym. Mój
                                    > brat założył instalacje w ASO i zapłacił w 2006 roku 7000zł więc nie pisz mi b
                                    > zdur o słabej instalacji jak o tym nie rozmawiamy.

                                    Bo ja jestem duchem swietym I wiem co, gdzie I do czego zalozyl twoj brat, a Ty masz majtki w kropki ;-)

                                    > Rozmawiamy o poziomie argume
                                    > ntów a tobie ich zwyczajnie brakuje i pierdzielisz jak misiaczek ciągle o tym s
                                    > amym.

                                    Nie barkuje, po prostu nie wieze w bajki. Jesli instalacja byla wysokiej jakosci, dobrze dobrana do auta I dobrze zalozona to nie ma szans, zeby auto tracilo moc, a jak tracilo moc to trzeba bylo zlozyc reklamacje w ASO.

                                    > Albo obaj rozmawiamy o doświadczeniach znajomych/rodziny i swoich albo ro
                                    > zmawianie nie ma sensu. Zdecyduj się bo sztucznie zaniżasz poziom tego forum.
                                    >

                                    Moze masz racje... sorry.

                                    > > Mnie brat powiedzial, ze jak sie do tego zalozy LPG to mniej ropy spala i
                                    > glosn
                                    > > iejszy sie robi (prawda czy falsz?) :-)
                                    >
                                    > Na szczęście póki co stać mnie na normalne paliwo :-) i lpg mnie nie interesuje
                                    > .

                                    To dosc wymijajaca odpowiedz I nie na pytanie....

                                    A wiesz jakie srodki transport najwiecej LPG w PL zuzywaja (to tak z innej beczki - z dziedziny wiedzy nipotrzebnej - sam sie zdziwilem).

                                    --
                                    Pozdrawiam,
                                    G.

                                    hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
            • chris62 Re: Pytanie o Nm i LPG... 31.03.14, 16:17
              galtomone napisał:

              > chris62 napisał:
              >
              > > Ja pisałem o Jeepie Grand Cherokee a nie japońskiej wydmuszce.
              >
              > To faktycznie jest super ten twoj szeroki, jak na LPG traci moc... a wydmuszka
              > nie.
              > I szczerze... to ja jednak wole japonska mysl technioczna od tej z USA..
              --------------------------------------
              Niby kto Ci takie pierdoły wmówił o tym że GC traci moc?
              LPG jest dla oszczędności nie dla mocy.

              Tu masz Jeepa, który mi się podoba:
              www.autocentrum.pl/testy/jeep-grand-cherokee-srt8-nic-nie-udaje/strona-2/#art
              • galtomone Re: Pytanie o Nm i LPG... 31.03.14, 19:13
                No ktorys z kolego wyżej pisal, ze mu GC z 4l V8 moc traci...

                Na moje oko za mało paliwa dostaje a nie moc traci...
                --
                Pozdrawiam,
                G.

                hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!
    • dark.ass Galtomone 25.03.14, 18:13
      Robisz się nudny jak misiaczek. Wszystkim wciskasz starego lexa. Cieszymy się z Tobą że masz "nowy" samochód ale daj już spokój.
      • kirchner Re: Galtomone 25.03.14, 19:13
        cieszy mnie, ze temat wzbudzil taki odzew, mimo że dalej wiem, ze nic nie wiem :)
        Co do tandetnosci wnetrza - chyba po prostu bede musial sie przejechac outlanderem, zeby samemu stwierdzic. Nawet wole plastiki niz drewno i skórę - byleby nie skrzypialy.
        Bardziej zalezy mi na niezawodnosci.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się