Dodaj do ulubionych

Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność???

IP: 192.168.3.* 30.03.02, 22:26
Silniki PSA oraz PSA/FORD (1.4 HDi/TDCi)
Silniki: 1.4i 1.4 HDi 1.616V

Pojemność skokowa 1360 1398 1587
Moc silnika kW(KM) 54(75) 50(70) 80(110)
przy obrotach 1/min 5400 4000 5750
Maks.moment obrotowy Nm 118 150 147
przy obrotach 3300 1750 4000
Przysp.0-100 km/h s 14,2 15,4 10,7

Elast.80-100 km/h(Vbieg) s 22,0 22,9 16,6

Prędkość maksymalna km/h 168 165 192
Śr.zużycie paliwa l/100 km 6,2 4,2 D 6,5

Gdzie ta rewelacyjna elastyczność? Dwa silniki 1.4: nowoczesny diesel
(turbo!),benzyna pamiętajaca AX,ZX,306 itp. i tu taka niespodzianka :-0 benzyna
lepsze przyspieszenie,prędkość maksymalna i elastyczność na ostatnim biegu (na
IV pewnie też)! Zużycie paliwa pomijam celowo z uwagi na zapewne 20% różnice
ceny samochodu na korzyść benzyny (to wątek na osobny temat).
Prosze o opinie.


pozdrawiam

Obserwuj wątek
    • Gość: KM Re: Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność??? IP: *.pse.pl 31.03.02, 09:48
      Gość portalu: Sławek napisał(a):

      > Silniki PSA oraz PSA/FORD (1.4 HDi/TDCi)
      > Silniki: 1.4i 1.4 HDi 1.616V
      >
      > Pojemność skokowa 1360 1398 1587
      > Moc silnika kW(KM) 54(75) 50(70) 80(110)
      > przy obrotach 1/min 5400 4000 5750
      > Maks.moment obrotowy Nm 118 150 147
      > przy obrotach 3300 1750 4000
      > Przysp.0-100 km/h s 14,2 15,4 10,7
      >
      > Elast.80-100 km/h(Vbieg) s 22,0 22,9 16,6
      >
      > Prędkość maksymalna km/h 168 165 192
      > Śr.zużycie paliwa l/100 km 6,2 4,2 D 6,5
      >
      > Gdzie ta rewelacyjna elastyczność? Dwa silniki 1.4: nowoczesny diesel
      > (turbo!),benzyna pamiętajaca AX,ZX,306 itp. i tu taka niespodzianka :-0 benzyna

      witam
      polecam przejechac sie fabia z silniekiem TDI ale tym silniejszym, bo sa rozne.
      chodzi mi o silnik 101KM.

      parametry jaki pamietam to m.in:
      -Maks.moment obrotowy Nm 240 przy 2000obr/min
      -Przysp.0-100 km/h s 11,xx wg danych z katalogu (ze znajomym uzytkownikiem
      zeszlismy ponizej 10 s)
      -Elast.80-100 km/h(Vbieg) s 11,xx (sam sia zdziwilem)
      -V max wg katalogu 185km/h - jechalismy w 2 osoby 205 km/h (hmmmm, jak to
      mozliwe?)

      inne silniki w tym samochodzie sa beznadziejne. wielu sie moze zdziwic ze swoimi
      benzynkami w starciu z tym niepozornym autkiem w w/w wersji silnikowej.
      Zaznaczam ze nie jestem wlascicielem fabi i nigdy nie bede. jakos to autko mi nie
      odpowiada (siakies ciasne).

      proponuje przejazdzke
      KM
      • Gość: Sławek Re: Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność??? IP: 192.168.3.* 31.03.02, 13:33
        Gość portalu: KM napisał(a):

        Celowo podałem 1.4i oraz 1.4 HDi z uwagi na zbliżone pojemności i moce.W tym
        przypadku bardzo nowoczesny diesel z common rail drugiej generacji okazuje
        sie "gorszy" od podstarzałej benzyny.Diesle bez turbo to już w ogóle rzadna
        alternatywa dla benzyny o tej samej pojemności!

        pozdrawiam

        p.s.dziwi mnie bezsensowne porównywanie benzyny np:1.6 100ps z turbodieslem 1.9
        czy 2.2 też 100ps.Należy konfrontować np: benz.1.9 Turbo (np:Volvo 160-200ps)z
        1.9 TDi (np:VW).

        pozdrawiam
        > Gość portalu: Sławek napisał(a):
        >
        > > Silniki PSA oraz PSA/FORD (1.4 HDi/TDCi)
        > > Silniki: 1.4i 1.4 HDi 1.616V
        > >
        > > Pojemność skokowa 1360 1398 1587
        > > Moc silnika kW(KM) 54(75) 50(70) 80(110)
        > > przy obrotach 1/min 5400 4000 5750
        > > Maks.moment obrotowy Nm 118 150 147
        > > przy obrotach 3300 1750 4000
        > > Przysp.0-100 km/h s 14,2 15,4 10,7
        > >
        > > Elast.80-100 km/h(Vbieg) s 22,0 22,9 16,6
        > >
        > > Prędkość maksymalna km/h 168 165 192
        > > Śr.zużycie paliwa l/100 km 6,2 4,2 D 6,5
        > >
        > > Gdzie ta rewelacyjna elastyczność? Dwa silniki 1.4: nowoczesny diesel
        > > (turbo!),benzyna pamiętajaca AX,ZX,306 itp. i tu taka niespodzianka :-0 be
        > nzyna
        >
        > witam
        > polecam przejechac sie fabia z silniekiem TDI ale tym silniejszym, bo sa rozne.
        >
        > chodzi mi o silnik 101KM.
        >
        > parametry jaki pamietam to m.in:
        > -Maks.moment obrotowy Nm 240 przy 2000obr/min
        > -Przysp.0-100 km/h s 11,xx wg danych z katalogu (ze znajomym uzytkownikie
        > m
        > zeszlismy ponizej 10 s)
        > -Elast.80-100 km/h(Vbieg) s 11,xx (sam sia zdziwilem)
        > -V max wg katalogu 185km/h - jechalismy w 2 osoby 205 km/h (hmmmm, jak to
        > mozliwe?)
        >
        > inne silniki w tym samochodzie sa beznadziejne. wielu sie moze zdziwic ze swoim
        > i
        > benzynkami w starciu z tym niepozornym autkiem w w/w wersji silnikowej.
        > Zaznaczam ze nie jestem wlascicielem fabi i nigdy nie bede. jakos to autko mi n
        > ie
        > odpowiada (siakies ciasne).
        >
        > proponuje przejazdzke
        > KM

      • Gość: Wojtek Re: Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność??? IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 31.03.02, 23:29
        Gość portalu: KM napisał(a):

        > parametry jaki pamietam to m.in:
        > -Maks.moment obrotowy Nm 240 przy 2000obr/min

        przy 1900 obr

        > -Przysp.0-100 km/h s 11,xx wg danych z katalogu (ze znajomym uzytkownikie
        > m
        > zeszlismy ponizej 10 s)

        Potwierdzam te dane - mnie udalo sie tez zejsc ponizej 10 s., za drugim
        podejsciem bylo 10.35 (2 osoby na pokladzie)

        > -Elast.80-100 km/h(Vbieg) s 11,xx (sam sia zdziwilem)

        Pewnie chodzi o 80-120 km/h na V biegu
        Ja mialem 10.5 s.
        To samo na III biegu - 7,5 s. - a wiec redukcja biegow w klekocie tez powoduje
        znaczaco lepsze czasy wyprzedzen (korony argument kierowcow benzynowek, ktorzy
        pisza "po co im elastycznosc na V skoro maja np 3-ke, ktora daja w d... dieslom")
        I jak widac na 3-ce mozna klekotem 120 pojechac :) a nawet jeszcze ciut szybciej.

        > -V max wg katalogu 185km/h - jechalismy w 2 osoby 205 km/h (hmmmm, jak to
        > mozliwe?)
        >

        Normalnie, 205 km/h idzie po dluzszym rozpedzeniu na plaskim, mnie udalo sie
        dobic do 215 km/h ale na zjezdzie. Ta Fabia raczej wiec do mulow sie nie
        zalicza :)


        > inne silniki w tym samochodzie sa beznadziejne. wielu sie moze zdziwic ze swoim
        > i
        > benzynkami w starciu z tym niepozornym autkiem w w/w wersji silnikowej.
        > Zaznaczam ze nie jestem wlascicielem fabi i nigdy nie bede. jakos to autko mi n
        > ie
        > odpowiada (siakies ciasne).

        Ciasniejsze od Felicji :(

        > proponuje przejazdzke

        Tez proponuje, moze wtedy forum uchowa sie przed niektorymi postami.

        Pozdro
    • Gość: 130rapid Re: Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność??? IP: *.pila.cvx.ppp.tpnet.pl 01.04.02, 15:40
      Gość portalu: Sławek napisał(a):

      > Gdzie ta rewelacyjna elastyczność? Dwa silniki 1.4: nowoczesny diesel
      > (turbo!),benzyna pamiętajaca AX,ZX,306 itp. i tu taka niespodzianka :-0 benzyna
      >
      > lepsze przyspieszenie,prędkość maksymalna i elastyczność na ostatnim biegu (na
      > IV pewnie też)! Zużycie paliwa pomijam celowo z uwagi na zapewne 20% różnice
      > ceny samochodu na korzyść benzyny (to wątek na osobny temat).
      > Prosze o opinie.

      Szkoda, że nie dodałeś do porównania przełożeń skrzyni biegów i - przede
      wszystkim - przekładni głównej. Co z tego, że silnik ma sporą elastyczność, skoro
      cały efekt psuje "ekonomiczne" (za małe) przełożenie przekładni?

      Klienci kupujący śp. Kadetta w wersji 1.6 (m.in) mieli do wyboru dwa rodzaje
      skrzyń biegów i przekładni - do jazdy oszczędnej i sportowej (GT).
      Silnik był identyczny, ale zależnie od skrzyni Kadett zachowywał się zupełnie
      inaczej.

      W wersji ekonomicznej potrzebował przynajmniej 3000 obr/min żeby sprawnie zebrać
      się po dodaniu gazu, poniżej wyraźnie brakowało elastyczności, za to był cichym
      towarzyszem długich spokojnych podróży (120 km/h = 3000 obr/min). Nie trzeba było
      szczególnie oszczędzać gazu, żeby w trasie spalał około 6 l na 100.

      W wersji GT samochód rewelacyjnie zbierał się po naciśnięciu gazu, prawie z
      każdych obrotów, na każdym biegu, jak na 1,6 prawdziwy wulkan, ale męczył hałasem
      na dłuższych trasach, bo przełożenie jego piątki odpowiadało czwórce w
      wersji "economic" (120 kmh = 4000 obr/min). Oczywiście, palił średnio min. 1 l
      więcej.
      • Gość: Sławek Re: Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność??? IP: 192.168.3.* 01.04.02, 16:25
        Tak, ale rozchodzi mi się o sens zakupu samochodu z silnikiem (w tym konkretnym
        przypadku) 1.4 HDi w zestawieniu z 1.4i z choćby tylko ekonomicznego punktu
        widzenia.Załóżmy,że 1.4i kosztuje np.40 000 zeta,a 1.4 HDi np.50 000 zeta (choć
        jak znam życie to moze to równie dobrze być 55 000 zeta)z identycznym
        wyposażeniem.Różnica w zużyciu paliwa to 2 l czyli 4,2x2,5zł=10,5 dla 1.4 HDi
        oraz 6,2x3,1zł=19,22 dla 1.4i / 100/km. 19,22-10,5=8,72 / 100/km.Przy przebiegu
        100 000 jest to kwota 8720 zeta nie uwzględniając rzecz jasna (przeważnie)
        częstszych i droższych przeglądów oraz droższego ubezpieczenia.
        PYTAM więc czy w Polsce przy takiej różnicy cen diesli jest sens ich zakupu i
        eksploatacji?Jeśli zestawimy samochody o porównywalnych osiągach i wyposażeniu
        zaczynają one "zarabiać" dopiero przy przebiegu 150 000-200 000 km gdzie stan
        techniczny wiekszości z nich pozostawia wiele do życzenia.Gdyby diesel
        kosztował 10% więcej od benzynu to rozumie,a tak wiele ludzi daje sie
        zwieść "elastyczności,spalaniu,nowoczesności" itp. Osobiście wole sobie lepiej
        policzyć przed zakupem...

        pozdrawiam
          • Gość: Wojtek Re: Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność??? IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 01.04.02, 19:44
            Gość portalu: bObO napisał(a):

            > Gość portalu: Sławek napisał(a):
            >
            > > Gdyby diesel
            > > kosztował 10% więcej od benzynu to rozumie,a tak wiele ludzi daje sie
            > > zwieść "elastyczności,spalaniu,nowoczesności" itp. Osobiście wole sobie le
            > piej
            > > policzyć przed zakupem...
            > >
            > > pozdrawiam
            >
            > Z mojej mglistej orientacji wynika, że Fabia 1.9TDI 100KM jest ok. 10% droższa
            > od
            > 1.4 16V 100KM.

            Dokladnie o 4 tys. zlotych
            • Gość: lp Re: Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność??? IP: *.legnica.cvx.ppp.tpnet.pl 01.04.02, 19:51
              Gość portalu: Wojtek napisał(a):

              > Gość portalu: bObO napisał(a):
              >
              > > Gość portalu: Sławek napisał(a):
              > >
              > > > Gdyby diesel
              > > > kosztował 10% więcej od benzynu to rozumie,a tak wiele ludzi daje sie
              >
              > > > zwieść "elastyczności,spalaniu,nowoczesności" itp. Osobiście wole sob
              > ie le
              > > piej
              > > > policzyć przed zakupem...
              > > >
              > > > pozdrawiam
              > >
              > > Z mojej mglistej orientacji wynika, że Fabia 1.9TDI 100KM jest ok. 10% dro
              > ższa
              > > od
              > > 1.4 16V 100KM.
              >
              > Dokladnie o 4 tys. zlotych

              Ludzie! Piszcie o samochodach a nie o jeździdełkach. Pusty śmiech mnie ogarnia
              gdy widzę fabię jako TAXI.

              • Gość: bObO Re: Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność??? IP: *.chello.pl 01.04.02, 21:31
                Gość portalu: lp napisał(a):

                > Ludzie! Piszcie o samochodach a nie o jeździdełkach. Pusty śmiech mnie ogarnia
                > gdy widzę fabię jako TAXI.
                >

                Rany co za bufon. ;-)

                Tak się składa, że w Polsce najlepiej sprzedają się autka z segmentów A-C, więc
                trzymajmy się realiów. Przy tak małej różnicy w cenie zakup Fabii diesel wydaje
                się sensowny, jednak Fabia w topowych wersjach jest obiektywnie droga. Za model
                1.4 100KM podobnie wyposażony do mojego Civica zapłaciłbym w roku 2000 tylko ok.
                4kpln mniej.

                P.S. W kategorii śmiesznych taksówek u mnie pierwsze miejsce ma starsza Fiesta,
                którą ciągle widuję w okolicy Al. Krakowskiej. Z drugiej strony... ostatnio
                widziałem Mesia jako naukę jazdy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka