Dodaj do ulubionych

Audi A6 nawigacja - lekki szok (nie cenowy)

25.12.14, 18:52
Zadzwoniłem do serwisu żeby dowiedzieć się ile kosztuje aktualizacja nawigacji. Cena 1500 zł. Ok, da się przeżyć. Natomiast przeżyłem lekki szok kiedy dowiedziałem się, że proces aktualizacji trwa 5 (pięć) godzin! Przepraszam, czy oni wgrywają te pliki za pomocą złącza RS232? ;)
Sprawdziłem u "niezależnych dostawców". Koszt 1/3 i czas realizacji 2 godziny. I teraz rodzi się pytanie: na czym polega różnica? Nie mam zamiaru korzystać z usług "fachowców", pojadę do ASO, ale dlaczego tam trwa to 5 godzin zamiast 2? Pytam z czystej ciekawości. Odpowiedzi w rodzaju: bo w ASO muszą skasować za 5 godzin pracy można sobie darować. ASO wystawi rachunek 1500 za minutę lub za 5 godzin pracy - jak będzie chciało. Moje pytanie jest czysto technologiczne....
Obserwuj wątek
    • nazimno Re: Audi A6 nawigacja - lekki szok (nie cenowy) 25.12.14, 19:14
      Kupowanie samochodu z wbudowana nawigacja
      jest bledem typowym dla naiwnych gadzetowcow.

      Rzeczywista wartosc uzytkowa jest nieproporcjonalna do kosztu samej nawigacji
      i jej aktualizacji baz nawigacyjnych, nie mowiac juz o szybkim procesie technicznej dezaktualizacji.

      To typowy blad osoby - ofiary marketingu.



      • galtomone Hmmmm...... 27.12.14, 08:25
        Po pierwsze uwazam jak Ty, ze fabryczne nawigacje sa do kitu.
        Sa klopoty z aktualizacjami (trzeba gdzies jechac, placic), sa klopotu z aktualnoscia map... ale nawet jesli mamy (Renault?) i możemy sobie aktualizacje za free zrobić sami to nadal uzytecznosc takiego rozwiązania jest dla mnie zerowa.

        Nawigacja ma dla mnie sens gdy:
        - aktualizuje się z moimi komputerami - dokonuje zmian w jednym urządzeniu a potem wsiadam do auta i nie musze znow recznie dodawać/wywalać czegos z nawigacji)
        - kalendarzem,
        - kontaktami, mam ja zawsze przy sobie (bo np. chce wrocic do auta w lesie)
        - mogę się latwo lokalizacja swoja podzielić

        Jak wbudowane nawigacje będą to potrafić (wystarczy, ze będą pokazywać ekran telefonu na tym wbudowanym) to wtedy kupie. Poki co to dla mnie byłoby więcej kłopotu niż pożytku.

        Po drugie, zgodnie z tym co napisałem. Fabryczna nawigacja, która miałem w Previi (z dużym wysowanym ekranem) wyleciała z auta jako pierwsza - wolalem dobre radio niż takie wodotryski. A jak teraz wyminialem cale radio w RX300 na model z dużym kolorowym ekranem to specjlanie szukałem oferty bez modulu nawigacji. Radio działa, komputer działa, tylko 3 klawisze od obslugi nawigacji sa nieaktywne - ale i tak bym z tego nie korzystal z powodow wymienionych powyżej.

        Po trzecie....I Twoja i moja wypowiedz sa zupełnie nie na temat :-).
        Ksiaz lubi blondynki a organista jak smierdza stopy!

        Jak jemu się z tym dobrze jeździ i jest zadowolony - to w czym kłopot??? Czy naprawdę jak ktoś ma inne upodobania/zwyczaje niż my to trzeba mu wmawiać ze jest kretynem???

        Czym Twoja opinia o nawigacji i autorze watku rozni sie od tyvh głupot które co roz wypisuje misiaczek gdy ktoś pyta o kupno nowego auta????

        A co do zasadniczego pytania autora....Nie wiem mogę tylko gdybac.

        1. Może ktoś uznal, ze kasowanie 1.500 zl za 30 min pracy serwisu będzie zle odebrane przez klientów a tak to tym co się nie znaja wydaje się, ze to musi tyle kosztowac... 5h pracy...aktualizacja nawigacji brzmi jak skomplikowany proces....

        2. Może wiarze się, tez z jakimiś dodatkowymi testami (po aktualizacji) elektroniki auta i kompura, żeby się nie okazało, ze masz nowe mapy ale cos tam innego nie działa.

        4. Może jeszcze dochodzą do tego czynności dodatkowe? Sprawdzenie kilku rzeczy w aucie (skoro już jest w serwisie)? Osobiscie chciałbym by moje ASO tak dbało o moje auto i bezpieczeństwo, by wg odgórnych nakazow producenta (niezależnie od wieku/przebiegu auta) jak się już w serwisie pojawia to należy zawsze kilka rzeczy sprawdzić.
        + mycie i czyszczenie + wzięcie pod uwagę, ze cos się może opoznic, ze chwile może trwac zanim Twoim autem faktycznie ktoś się zajmie....

        Może ASO tyle sobie zarezerwowalo, żeby nie obiecać ci godziny i się z innych przyczyn nie wyrobić -Ty bys się wkurzal a tak rezerwujesz 5h i jest spokoj.

        Może warto (z ciekawości) zadzwonić do innych dealerow i zapytać o ten sam czas. Kto wie... to może zalezec od indywidualnych zalozen ASO a nie czegos co jest narzucone z góry przez producenta - ze czynność serwisowa X traw tyle i kropka.
        --
        Pozdrawiam,
        galtom
      • schweppes1 Nazimno będzie się śmiał ze swojego dziadostwa 27.12.14, 20:06
        Ja już słyszałem mnóstwo narzekań od ludzi opornych na nowości. Oporniaków wbudowanych nawigacji pod koniec lat zerowych znałem na pęczki, ale teraz zostali już tylko ekstremiści. Ja sam byłem sceptycznie nastawiony jeszcze kilka lat temu, aż zacząłem pracować jako handlowiec i używać nawigacji codziennie i codziennie wku...ając się tym włączaniem, wyłączaniem i sięganiem daleko do przedniej szyby w celu wpisania adresu. Od 2013 roku jeżdżę samochodem z wbudowaną nawigacją i nie wyobrażam sobie już używania przypinanej, oraz w ogóle kupowania samochodu klasy C+ bez tego. Nawet w wynajętym Clio w Hiszpanii miałem wbudowaną nawigację. Mało tego - uważam, że powinny już być w standardzie, albo przynajmniej w opcji, wbudowane wideo-rejestratory, czyli broń na (tfu!) obszczymurów z policji (na pohybel!).
    • trypel Re: Audi A6 nawigacja - lekki szok (nie cenowy) 25.12.14, 21:25
      Podzwon po serwisach
      3 mSc temu za 800 płn na południu warszawy w A4
      I jeszcze udało się to przerzucić na leasingodawcę

      --
      Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
    • szymi_mispanda wymiana DVD z mapami w Audi trwa okolo 15 sekund.. 25.12.14, 23:09
      ... i moze tego dokonac srdnio rozgarnity 3 latek - chyba ze w A6 jest inaczej ale watpie zeby ludowoz robil inne rozwiazanie do roznych modeli - na pewno tak jest w A8 2008 i R8 2009

      ta cala plyte sie jakos sciaga z ynternetu a potem nagrywa tak jak muzyke do radia tylko "innym programem" - jak ktos nie wie jak to moze poprosic jakiegos kąputerofca zeby mu nagral

      5h i 1500 pln - hehe
    • jamesonwhiskey Re: Audi A6 nawigacja - lekki szok (nie cenowy) 26.12.14, 01:04
      m.youtube.com/watch?v=xNRMyiaB1No
      Tu se kolo upgraduje w piec minut
      A ze powiedzieli piwc godzin? To tylko zeby janusz myslal ze to operacka porownywalna z wystrzeleniem promu kosmiczmegi i warta jest poltora kloca. Jak by powiedzieli poltora tysiaca pietnascieinut janusz mogl ny sie czuc wydymany a tak wszyscy zadowolemi
    • liczbynieklamia Re: Audi A6 nawigacja - lekki szok (nie cenowy) 26.12.14, 09:01
      Procedury serwisowe trwają. Porządne ASO musi najpierw przyjąć samochód, sporządzić oględziny, potem samochód czeka na wolnego technika. Gdzieś po drodze musi być sprawdzony pod kątem standardowych usterek (żarówki, klocki, etc. - może da się klienta naciągnąć na wymianę, często bez przedłużania całkowitego czasu trwania). Na końcu powinien zostać umyty, jeszcze raz sprawdzony i wydany. W zwykłym warsztacie wszystko załatwiasz z jedną osobą, nie ma biurokracji i dodatkowych czynności.
    • trypel Re: Audi A6 nawigacja - lekki szok (nie cenowy) 26.12.14, 09:59
      W sumie to dzięki za ten wątek
      Dowiedziałem się z niego ze jeśli kiedykolwiek będę kupował używane auto i nie daj Boże trafi się z fabryczna nawigacja to pierwsze co trzeba to wziąć śrubokręt i wydłubać cały ten syf bo znaffffcy uważają ze to dla naiwniaków żeby nie użyć gorszych epitetów :)

      Wesołych świat


      --
      Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
      • nazimno Re: Audi A6 nawigacja - lekki szok (nie cenowy) 26.12.14, 10:59
        I bardzo dobrze zrobisz.
        Moga Cie tez wyreczyc uczynni zlodzieje
        handlujacy czesciamu zamiennymi.


        Za chwile - albo JUZ - smartfony pozostana bezkonkurencyjnym rozwiazaniem z NFC
        do wspolpracy z innymi terminalami.


        Kazda nawigacja w module kokpitu jest
        narazona na szybkie technologiczne zejscie
        z tego swiata. Chyba, ze producent samochodu
        zmadrzeje i bedzie dostarczac tylko
        medialny ekran komunikujacy sie ze smartfonem
        wlasciciela. Sony juz ma taki modul.
        To kwestia czasu.

        Samochod starzeje sie, a jeszcze szybciej starzeje sie jego elektronika. Zupelnie jak awionika w mysliwcach.


        • szymi_mispanda eee tam... 26.12.14, 11:10
          ...caly ten "pseudo postep" polega na tym, ze tak jak w telefonikach, dodawane sa jakies bzdety nikomu do niczego nie potrzebne a meritum pozostaje to samo.

          nawigacja ma wskazac ktoredy jechac i nic ponadto - jesli dziala i sie sprawdza to dla nie gadzeciaza nic sie nie starzeje.

          jedyna rzecz istotan to zeby mapy byly aktualne

          a wbudowana nawigacja ma zalete taka ze jest wygodnie wmontowana.

          a nie jak w jakiejs taksowce ekrany porostawiane na stojakach i dyndajace sie na druciku na szybie.
          • nazimno Re: eee tam... 26.12.14, 11:56
            Na tym wlasnie polega nowe podejscie do
            tematu.
            Samochod ma miec jedynie dobry monitor z NFC.

            Reszte przynosi wlasciciel w kieszeni.
            Nic nie dynda, chyba ze wlascicielowi...
            Telefon wcale nie musi lezec na widoku.
            • liczbynieklamia Re: eee tam... 26.12.14, 14:08
              > Samochod ma miec jedynie dobry monitor z NFC.
              Chłopie, standard NFC ma przepustowość 424kb/s, czyli 53kB/s. Przy tej przepustowości przesłanie jednej klatki z ekranu iPhone'a zajmie prawie minutę. Ja ty to sobie wyobrażasz? Chociaż jeżeli ktoś nie potrafi docenić w fabrycznej nawigacji zewnętrznej anteny, wskazówek nawigacyjnych na tablicy wskaźników lub HUD, podawania komunikatów przez system audio i temu podobnych drobiazgów, to raczej nie będzie mu przeszkadzać częstotliwość odświeżania ekranu na poziomie 0.017Hz. Chociaż przy Nokii 6310i dałoby się uzyskać 70Hz, o ile oczywiście ta miałaby NFC.
              • nazimno Re: eee tam... 26.12.14, 15:44
                Oczywiscie, ze NFC towarzyszy BT.Miracast, WiFi
                do realizacji wszelkuch protokolow.


                Twoj wyklad jest zbednym balastem, drogi stary.
                Daj se spokoj.

                • duze_a_male_d_duze_m Re: eee tam... 26.12.14, 16:57
                  Troche na sile sie bronisz.. Natomiast, nawet za kilka lat nie znikna z rynku wbudowane kombajny w kokpit. Zaden producent nie zlikwiduje z cennika opcji za 10tys :) Natomiast chetnie dolozy mozliwosc polaczenie z siecia np. w najnowszej komplikacji Audi mozesz korzystac z map/zdjec satelitarnych google. Nastepne wersje juz sa rozpisane, czy nastapi uproszczenie:sam ekran/ekrany plus reszta w kieszeni? Nie sadze.
                  --
                  .
                  -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
    • klemens1 Re: Audi A6 nawigacja - lekki szok (nie cenowy) 26.12.14, 11:17
      OK, pomijając sensowność zakupu wbudowanego badziewia (inni się już o tym rozpisywali), to te 5 godzin ma wg mnie jednak usprawiedliwić niczym nieuzasadnioną cenę.
      Co prawda nie kasują tu za godzinę, ale krojony baran ma lepsze samopoczucie, gdy się dowie, jak zajebiście dokładnie mu te bity przenoszą, że aż tyle czasu to zajmuje.

      BTW. Aktualizacja mojej nawigacji mio trwa ok. 20 minut. I jest bezpłatna dożywotnio.
    • bmiara Re: Audi A6 nawigacja - lekki szok (nie cenowy) 26.12.14, 12:18
      Zamówiłem niedawno (jeszcze nie jest nawet wyprodukowany) nowy samochód tej klasy - własnie A6. Nigdy nie wrócę już nawigacji niefabrycznych, dodatkowe urządzenie jest niewygodne i niepraktyczne. Przy zakupie samochodu za 200 tys. dodatkowe kilka tys. jest do przełknięcia, zwłaszcza, że wersje na inne rynki europejskie mają ją często w standardzie i dopłaty wymaga tylko jej lepsza wersja (np większy wyświetlacz, mapy na dysku, touchpad, itp.)

      Porównywałem (m.in.) przy zakupie fabryczne nawigacje w bmw 5, audi a6 i volvo s80. Wielkością głównego wyświetlacza bmw wygrywa, ale audi ma fajny dodatkowy wyświetlacz między zegarami. Cenowo aktualizacje najlepiej wyglądają w volvo - darmowe (przynajmniej przez kilka lat po zakupie). Audi i bmw każą sobie płacić - audi nawet dość sporo.

      Generalnie podany czas (5 godz.) wygląda bardziej na usprawiedliwienie wysokiego kosztu usługi, niż faktycznej potrzeby. Liczę też na to, że wraz z zwiększoną popularnością tych modeli (są już na rynku parę lat) ceny będą spadać (zwłaszcza u nieautoryzowanych sprzedawców/instalatorów). Dla mnie nie ma to większego znaczenia gdzie mapa zostanie zaktualizowana, o ile jest oryginalna.
    • 1realista a ja mam lepsze kwiatki z nawigacją 26.12.14, 21:36
      Mam wbudowaną w megance. No to zaaktualizujmy. Rzut okiem na cenę u producenta.. no jest wersja europejska za jedyne 249€. Sporo w stosunku do rynkowej konkurencji ale popatrzmy na wersję. v32.4 i nie ma daty aktualizacji tylko symbol 2011.4. Są tez inne wersje ale już v34 i tam jak wół napisane: wersja na rok 2014/2015. Czyli wniosek prosty: renault robi mnie w balona kasując ponad tysiaka za nieaktualną wersję sprzed dwóch lat. Poszukajmy alternatywy... Za taka kwotę miałbym coś przyzwoitego i jakieś od 4 do 8 lat aktualizacji. Całkiem ok. No ale mam jeszcze jedną alternatywę... Stary trzyletni smartfon z uchwytem samochodowym, przekątna 3,7 cala i androidem froyo. Co na tym pójdzie? Automapa na androida. Ściągnąłem wersję tygodniową pojeździłem trochę po europie i się spradziła. Za 259pln kupiłem dwuletnią wersję europejską. Dla mnie najlepsze obecnie rozwiązanie. Jak mi stary smartfon całkiem zdechnie przerzucę automapę na dowolny kolejny smartfon i mozna jeździć dalej. Jedynie czasem sobie z pasażerów żartuję po pytaniu "czy dojedziemy?" mówię że nas mistrz europy pilotuje przecież ... ;-). No i mam przy sobie dwa telefony - jam mi zdechnie jeden mam drugi w zapasie hihihi.
      Czy bym obecnie kupił wbudowaną nawigację? Jedynym negatywem są nieaktualne dane do nawigacji, zbyt mała częstotliwość aktualizacji, konieczność niesamodzielnej aktualizacji - czyli w serwisie. No i poziom wyświetlenia w stosunku do linii wzroku bo obecną smartfonową mam tuż przy lusterku co jest dla mnie bardzo wygodne (trzeba jedynie właściwie dobrać wielkość czcionki i skalę wyświetlania) ale jak rozumiem przednie szyby z wyświetlaną na nich nawigacją wyeliminują ten problem nawigacji wbudowanej.
        • bunkum Re: a ja mam lepsze kwiatki z nawigacją 27.12.14, 12:56
          Jesli masz nawigacje na hard drive i uaktualniasz z dvd (musisz miec wtedy rowniez dvd drive), to tak robiona aktualizacja moze potrwac ok 4-5 godzin. Albo na postoju albo w czasie jazdy:
          Jesli na postoju, to z wlaczonym silnikiem. Musisz wlozyc dyski w dobrej kolejnosci.

          Jesli w czasie jazdy, to kazde zatrzymanie/wylaczenie silnika zatrzyma ten proces. Po wkaczeniu silnika aktualizacja bedzie kontynuowana, ale moze zajac ci kilka dni az nie wyjezdzisz tych czterech godzin.

          Jesli aktualizowac mozesz z flash drive via USB, 2.0 bedzie wolniejszy niz 3.0.

          Olewaj przyglupow.




        • 1realista Re: a ja mam lepsze kwiatki z nawigacją 27.12.14, 14:56
          Nie bo poprzednio były też nawigacje innych producentów, ja mam zdaje się firmowaną przez navteq.
          Głównym powodem alternatywy była niecheć aktualizacji do nieaktualnej od dwóch lat wersji :-/. Jakies żarty sobie robią.
          Automapa to jakies 2-3godziny aktualizacji a wielkosć plików to ok 3,5do 4 Giga dla wersji europejskiej. I aktualizacje są praktycznie co miesiąc albo nawet i częściej.
          Najlepsza byłaby nawigacja wyświetlana na szybie. Dodatkowy ekran smartofona jest niezbyt duży - jest naprawdę ok. Z tym że mam go ustawionego... pionowo. i przy dobrzez dobranej skali i czcionce jest czytelny. Tylko trzeba wcześniej sobie potestować ustawienia i wybrać je pod własne potrzeby.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się