Dodaj do ulubionych

Co wybrać? Audi A3 czy BMW 318 ti Compact

IP: *.wroclaw.cvx.ppp.tpnet.pl 09.04.02, 18:21
Które z tych aut wybrać? A3 za tą samą cenę mogłaby być lepiej wyposażona,
silnik 1.8 benz. lub (raczej) 1.9 TDi (130 ps). Dzięki za odpowiedż!
Obserwuj wątek
        • Gość: Niknejm Re: Co wybrać? Audi A3 czy BMW 318 ti Compact IP: *.pg.com 09.04.02, 19:17
          Gość portalu: Gordi napisał(a):

          > Ja Bym wybrał BMW.A3 to taki "szlachetniejszy" Golf IV czyli w sumie nic
          > szczególnego.BMW ma lepsze właściwości jezdne,jest ogólnie o wiele
          > nowocześniejszy(niedługo wchodzi nowe A3,a model obecny jest produkowany już od
          > 96r).Silnik 1.8 20V w Audi jest nieco "nieokrzesany".W miare mocny ale głośny i
          > dużo pije.....

          Zgodzę się, ale... Niedawno czytałem test długodystansowy BMW 3. Samochód miał
          mnóstwo poważnych, usuwanych kolejno przez serwis usterek. Dziennikarze starali
          się nieco przejść nad tym do porządku dziennego i zbagatelizować sprawę... ale
          złe wrażenie i tak pozostało. A skandalicznym był fakt, że auto zostało
          niefachowo i brutalnie dotarte w fabryce, co pozostawiło po sobie nadmierne
          zużycie niektórych elementów silnika.

          Pozdrawiam,
          Niknejm

      • Gość: Niknejm Re: BMW 318 compact!!! Wiekszy szpan!! IP: *.pg.com 12.04.02, 09:59
        Gość portalu: KL napisał(a):

        > Duzo wiekszym szpanem jest BMW niz Audi.

        KL, co Ty tak ciągle wyjeżdżasz z tym szpanem (w innym wątku też)?
        Dowartościowywać się musisz, czy co?
        Ważne, żeby samochód spełniał oczekiwania swojego właściciela - a różni ludzie
        mają różne oczekiwania.
        Szpanem się nie jeździ.

        Pozdrawiam,
        Niknejm
        • Gość: Ralph Re: BMW 318 compact!!! IP: *.bielsko.dialog.net.pl 12.04.02, 12:25
          Niektórzy oczekują właśnie szpanerskiego charakteru, a wygląd i renoma to
          (tylko) jeden z przejawów owego szpanu. Równie dobrze szpanować można w
          pewnych 'kręgach' silnikiem tdi, w innych niepozornym wyglądem (wilk w owczej
          skórze), a jeszcze innych- czymś, co jest antytezą 'aktualnego szpanu' (np.
          niepozornością, na którą składać się może tradcyjny do bólu projekt, lub wręcz
          zamierzona anachroniczność czy...zabytkowy charakter). Tak więc szkalowanie,
          pardon- sugerowanie, iż szpan jest jakoby dyspozycją naganną, uważam za
          dyskursywny paradoks. Bo czymże innym właśnie wielu zaspokoi swoje oczekiwania
          względem samochodu, jak nie jego 'hiciarskim imagem'? Odmawianie autkom jednej
          z ich możliwych funkcji (tyle, że nie najważniejszej, i to należałoby raczej
          wykazać, choć czy aby na pewno?) pozbawiłoby wielu firm prawa bytu. A i mi
          osobiście nie byłoby raczej weselej, gdyby z ulic znikły cacka 'kłujące w
          oczy'. Tymczasem proponuję okulary z dobrym polaryzacyjnym szkiełkiem,
          pozdrawiam

          PS.Autorze, czy chodzi o nowy, czy stary model Compacta? Bo jeśli stary, to
          opowiadam się za Audi, ale jeśli nowy!to nie mam wątpliwości. Wreszcie compakt
          przestał coś udawać i jest piekielnie nowoczesny. Poza tym zasługuje na swoją
          nazwę. No i może być przykładem dla aktualnej reszty przepompowanych 'piłek
          bejzbolowych' (w ich trzydrzwiowych wersjach).
            • Gość: Ralph Re: pod agendą BMW 318 compact!!! IP: *.bielsko.dialog.net.pl 12.04.02, 14:41
              Ilekroć w nagłówku pojawia się BMW, pytanie o szpan nasuwa się samo. Dla mnie
              osobiście ta cecha Beemek jest ciężarem, właśnie przez ten automatyzm
              kojarzenia. Być może bierze się to z faktu (uważam to za fakt, nie za puste
              słowo), że istnieje znaczna grupa ludzi, która rozumie samochód przez pryzmat
              obiegowych opinii i reklamowych danych. W przypadku BMW idzie tym samym na
              łatwiznę, i to może boleć- zero wiedzy, a i tak wybierze słusznie. Ambitne
              podejście z kolei zawsze obarczone jest pewnym ryzykiem.
              Z drugiej strony jednak, wysiłek włożony w 'cały ten interes' (czyli
              przekopanie się przez całe sterty wyświechtanych frazesów) skutkuje pewną
              satysfakcją: (nawet wracając do punktu wyjścia) zdobywa się pewność. Braku (np.
              wiedzy) zaś nie trzeba kompensować (fałszywą?)dumą z dobrze podjętej decyzji.
              Bo jak ktoś wie, to co mu po zdaniu innych?

              PS.Sory za pociąganie obsłuchanej struny- ale dla (większości przeciętnych)
              młodych ludzi szpanerski samochód jest instrumentem, którego skuteczności
              trudno przecenić (szybki podryw, szacunek u rówieśników, wyładowanie świeżych
              jeszcze kompleksów z dzieciństwa- dawanie łupnie starszym na drodze itp.). Tego
              nie da się wytłumaczyć. To można jedynie znosić. Do kogoś, kto wciąż 'bawi się'
              samochodami argument funkcjonalnej użyteczności nie dociera- to nie ta faza
              rozwoju. Można ją rozpoznać m.in. po jednostronności opinii, choć powinno się
              odróżniać dzieci spontaniczne od 'zepsutych bękartów'.
    • Gość: robert Re: Co wybrać? Audi A3 czy BMW 318 ti Compact IP: *.acn.pl / 10.129.132.* 12.04.02, 13:47
      Wiele zależy od twojego podejścia do jazdy autem. Jeśli jesteś
      osobą "praktyczną" to pewnie ci przypadnie do gustu Audi. Jest to zresztą
      bardzo ładnie wyglądający i doskonale jakościowo zbudowany samochód.
      Jeżeli jednak cenisz tę odrobinę "szaleństwa" w prawej nodze to dużo frajdy
      będziesz miał z BMW. To jest w końcu ostatnia firma, która robi samochody tylko
      z tylnym napędem.
      Ja należę do tej drugiej grupy i wybrałbym BMW. Jednak nie Compact lecz Coupe.
      Compact nie podoba mi się.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się