Dodaj do ulubionych

Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport ?

13.09.04, 13:06
Jestem zdecydowany na zakup jednego z tych dwóch modeli. Cena jest podobna
(type-s nawet lekko tańszy). Jechałem i tym, i tym. Z jedej strony nowoczesny
Diesel ze 140KM i 340 Nm mom. obrotowego, a z drugiej sportowy (i lepiej
wyposażony - ksenony, halogeny) Type-S z 190KM, 223 Nm i 6-cio biegową
skrzynią biegów. Jeden jest ekonomiczny i bardziej cichy, drugi bardziej
sportowy ale paliwożerny. Od kilku dni w mojej głowie walczy rozsądek z
emocjami.
Co wybrać pomóżcie!?

PS. Jestem zdecydowany na Hondę Accord - więc nie przekonujcie mnie do innych
modeli.
Obserwuj wątek
      • gence Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 13.09.04, 13:36
        Bardzo chciałbym poznać opinie użytkowników. Np. ile Type-s potrafi spalić w
        mieście i czy ten silnik potrafi odwdzięczyć sie mniejszym spalniem podczas
        spokojnej jazdy. Ile natomiast potrafi "połknąć" podczas wkręcania go na
        obroty... I co myślicie na temat diesla 2,2 - który jest dosyć nową konstrkcją.
        Przed jazdą próbną byłem zdecydowany na Type-s'a ale przejażdżka dieselem i-
        CTDi moncno mi namieszała w głowie...

        PS. rocznie przejeżdżam 20-30 tys. km
    • Gość: gość Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport IP: *.saint / 195.117.38.* 13.09.04, 14:42
      odpowiedź zależy od tego jakie osiągi są dla Ciebie wystarczające. jeśli
      wystarczy 9-10 s. do setki i dobra elastyczność diesla (po dieslowsku,
      oczywiście, w zakresie 2-4 tys. obr./min.), to bierz diesla, spali mniej,
      zasięg większy. większości kierowców osiągi 140KM diesla wystarczą. szczególnie
      jeśli miałbyś jeździć 2,4 benzyna nie przekraczając 4-5 tys. obr. to diesel
      rozsądniejszy (i przy takich obrotach może i szybszy). ale jeśli chcesz
      naprawdę trochę ostrzej pojeździć i lubisz wysokie obroty, to wybór jest jasny -
      benzyna. dla mnie byłaby benzyna. inna sprawa, że wolałem turbo benzynę
      zamiast piłowania przy czerwonym polu...
    • Gość: Jacek DK Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport IP: 62.242.235.* 14.09.04, 13:04
      Musze tobie powiedziec ze do dzisiaj jezdze benzyna, ale mam w planie kupno
      diesla. Dalczego? Robie duzo km okolo 30 tys rocznie, i moze fakt ze mam w
      rodzinie osoby ktore maja TDI (Audi i Passat) 130KM to dlatego tez chcialbym
      miec dieslal. Te auta sa super komfortowe(przyspieszenie bez zmainy biegow, a
      tym sie zmeczysz bo benzyna HONDY lubi i jest stworzona zeby sie krecila na
      wysokich obrotach) i moim zdaniem to ze wzgledu na silnik, jezdzilem tez 1.8T
      oraz 2.0(Audi i Passat).
      W momencie kiedy bedzie mnie stac na SL55 AMG to bede faworyzowal diesla, wole
      zaprosic zone (dziewczyne/y) na wakacje do Tajlandii jak wydawac na stacji
      paliwowej.
    • Gość: Delfin Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.09.04, 15:13
      Wszystko zalezy od tego co preferujesz.
      Osobiscie uwazam ze co nie kupisz to bedziesz zachwycony, bo autko jest naprawde
      extra.
      Ja bym bral Diesla.
      Osiagi ma bardzo dobre, jest bardzo zwawy od niskich obrotow,oszczedny,cichy.
      Benzyna zas prawdopodobnie do 4 tys obr nie zapewni Ci takiej dynamiki.Sprawa
      sie odwraca po przekroczniu tej bariery kiedy 2.4 bedzie szedl jak burza:)
      Jezeli lubisz agresywna jazde,krecenie silnikow na wysokie obroty,czeste zmiany
      biegow,czasem poscigac sie z pod swiatel itp to bierz benzyne.
      Jednak jesli masz tez na uwadze oszczednosc,oraz dosc wygodna ale takze
      dynamiczna jazde wez diesela.
      Wazne sa tez czyniki estetyczne:), bo jadac w nocy ksenonki robia swoje i
      wygladaja rewelacyjnie:)
      Pozdro
          • niknejm Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 20.10.04, 09:55
            Gość portalu: FIRER napisał(a):

            > a jak sie tak cieszysz to teraz przejedz sie z katowic do wroclawia z
            > predkoscia 200km/h i potem zaraz pojedz na stacje(min 15 l na 100 a disel
            > przy tej samej predkosci 8 max)Pozdrowienia fan tdi

            Może, ale dynamika tych samochodów po prostu mocno się różni. A w dodatku TypeS
            jest o kilkanaście tysięcy złotych tańszy. Co oznacza zwrot róznicy po 50-
            100000km. Jeśli ktoś jeździ dużo, to zakup diesla (kosztem osiągów) ma sens.
            Ale jak ktoś jeździ mało (do 20000km rocznie), zakup diesla (zwłaszcza kosztem
            osiągów) jest bez sensu.

            Pzdr
            Niknejm
              • gence Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 20.10.04, 15:50
                Dieslem też jeździłem, jest fajny - ale ja nie jeżdżę aż tyle, a na benzynę
                mnię stać. Natomiast jednej rzeczy w dieslu nie ma i nie będzie ... chodzi mi o
                rasowe brzmienie silnika :))) Type-S od 4,5 tys./obr. zaczyna baaardzo fajne
                dźwięki wydawać z podwójnego układu wydechowego :)))
                  • Gość: firer Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport IP: *.proxy.aol.com 20.10.04, 17:38
                    ja tez mialem wczesniej honde accord 20 i -16 v bardzo szybki samochod, do
                    setki 8.8.Potem sprzedalem i ojciec kupi accorda 1.8 vtec 136 koni.Powiem tylko
                    tyle ze do wczesniejszego accorda to nawet nie ma co sie rownac,slaba
                    elastycznosc nedzne przyspieszenie do setki,ale za to predkosc maksymalna okolo
                    220km.Krotko nowy acccord a gorsze przyspieszenie,obecnie ja kupilem nowa
                    octavie 1.9 tdi 110 koni i zebym nie wiem co robil accordem ojca nie zlqapie
                    mnie do okolo150 km pozniej mnie dochodzi.Jaki z tego wniosek liczy sie
                    przedewszystkim moment obrotowy jaki jest przekazywany na kola. Octavia 240 nm
                    a honda zaledwie 170.Wnioski nasuwaja sie same pozdrawiam.ps jezdzilem honda
                    2.4 we franji bardzo przyzwoity samochod ale i tak wybral bym diesla hondy-to
                    jest szczyt techniki!!!!
                    • niknejm Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 21.10.04, 10:44
                      Accordy do testowania ma np. AutoWest. Bez problemu. Wiem, bo jeździłem.
                      Co do piorunującego momentu obrotowego diesla, to pozwolę sobie przytoczyć
                      kilka wątków, w których problem przemaglowano dokładnie:
                      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=11948479&a=12309727
                      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=15083750&a=15197691
                      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=14756669&a=14756669
                      Krótko mówiąc - przy zastosowaniu optymalnych przełożeń skrzyni (dających
                      najlepsze przyspieszenie w danym zakresie prędkości), Accord roznosi Octavię
                      1.9 TDI 110KM na strzępy. Wystarczy porównać - Accord 2.4L 7.9s. do 100km/h,
                      Octavka 11.1s do 100km/h. To jest PRZEPAŚĆ w osiągach. Za kierownicą Accorda
                      musiałby siedzieć wyjątkowo kiepski kierowca, by w wyścigu równoległym ulec
                      Octavce :-)))

                      Pzdr
                      Niknejm
                      • Gość: Zenek Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 21.10.04, 10:52
                        ja napisze tylko tyle:
                        mialem okazje prowadzic wszystkie dostepne wersje Accorda (2.0, 2.4 i 2.2d) w
                        wersji limuzyna, i mimo ze nie mozna dieslowi nic zarzucic, gdybym to ja mial
                        wybierac nie zawahalbym sie i wybral 2.4i Executive
                        2.4i daje nieporownywalnie wieksza satysfakcje z jazdy
                        oczywiscie w utrzymaniu jest drozsza, ale w zakupie wiele tansza - dopiero przy
                        rocznych przebiegach powyzej 50.000km diesel okaze sie tanszy, no albo jesli
                        ktos bedzie nim jezdzil do konca zycia...

                          • niknejm Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 21.10.04, 15:19
                            Jeśli elastyczność zdefiniujemy jako 60-100 na IV i 80-120 na V, to turbodiesle
                            wypadają lepiej niż wolnossące benzynowce.
                            Ale ja bym nazwał ten parametr 'leniuchowatość połączona z obawą przed
                            automatem' ;-)))
                            Dobry kierowca umie tak zmieniać biegi i tak jechać, by móc wykorzystać
                            maksymalne osiągi samochodu. Jeśli natomiast ktoś jest leniwy, względnie sobie
                            nie radzi, wynaleziono automaty, które są coraz lepsze.

                            Co do starszych Accordów, dwulitrówka miała 10.1 do setki, więc nadal osiągami
                            górowała nad Octavią TDi 110KM. Wersja 1.8 Accorda ma wynik do setki identyczny
                            jak rzeczona Octavia. Natomiast co do obecnych Accordów, nawet dwulitrówka
                            wyraźnie góruje osiągami nad Octavią.

                            Więc Firer miał rację, że Accord 1.8 nie ma przewagi osiągów nad Octavią 1.9
                            110KM. Natomiast w porównaniu z obecnym Accordem (nawet 2.0) osiągi Octavii
                            (nawet 2.0 140KM) są jednak słabsze. O wersjach 2.4 Accorda i 1.9TDi 105KM
                            Skody nie mówiąc...

                            Pzdr
                            Niknejm
                            • Gość: firer Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport IP: *.proxy.aol.com 22.10.04, 13:21
                              powiem jeszcze raz starszy ma honde accord 2000 1.8 v-tec 136koni i nie wiem
                              czemu slabiej idzie do setki niz moja octa 110- a honda 136 koni w benzynie. A
                              co do elastycznosci to z 80-120 na piatce ma 16 s w porownaniu z moja TDI
                              ktore ma dokladnie 11.1 to wypada honda blado. Ja wiem ze jak honde sie
                              podkreci to idzie ale dopiero od 4700-6900, powiem szczerze ze juz wyroslem z
                              takich pilowan. Powiem jeszcze jedno mialem wczesniej passata nowego ale w
                              benzynie i sprzedalem go na rzecz nowej octavi i powiem ze wogole nie zaluje.
                              Sprawdzalem w jakim czasie skoda przyspiesza do setki ze stoperem w
                              reku,robilem kolo 5 prob i za kazdym razem schodzilem do okolo 9,7-10.3 max.
                              pamietam niedawno jak gosciu w audi A4 1.8 chcial mnie wyprzedzic na
                              utostradzie do Wroclawia zaczelo sie jak mi podjechal pd dupe pprzy 180 i tak
                              do 210 no i potem juz przestal sie scigac. Pozdrawiam
                              • niknejm Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 22.10.04, 13:32
                                Gość portalu: firer napisał(a):

                                > powiem jeszcze raz starszy ma honde accord 2000 1.8 v-tec 136koni i nie wiem
                                > czemu slabiej idzie do setki niz moja octa 110- a honda 136 koni w benzynie.

                                Dane techniczne wskazują na to, że 'idą łeb w łeb'. Ale dochodzą kwestie
                                zastosowanych opon, obciążenia itp. Tak czy tak, nowy Accord 2.4 oraz 2.0 dają
                                radę Octavii 2.0TD 140KM.

                                .
                                > Sprawdzalem w jakim czasie skoda przyspiesza do setki ze stoperem w
                                > reku,robilem kolo 5 prob i za kazdym razem schodzilem do okolo 9,7-10.3 max.

                                ;-))
                                1. Precyzja pomiaru stoperem :-)
                                2. Przekłamania licznika (na liczniku masz 100, a tak naprawdę jedziesz zwykle
                                z 95).
                                3. Pomiary 0-100 w fabryce robi się z odpowiednim, standardowym obciążeniem.

                                > pamietam niedawno jak gosciu w audi A4 1.8 chcial mnie wyprzedzic na
                                > utostradzie do Wroclawia zaczelo sie jak mi podjechal pd dupe pprzy 180 i tak
                                > do 210 no i potem juz przestal sie scigac.

                                Nie radzę tam jeździć z taką prędkością. Mój kolega tam zginął. Gdyby jechał
                                przepisowo, zapewne by przeżył, ale pocinał 200... Zmarł w szpitalu, zostawił
                                żonę i dziecko :-(

                                Pzdr
                                Niknejm
                                • Gość: firer Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport IP: *.proxy.aol.com 22.10.04, 14:24
                                  dzieki za odpowiedz ,co do opon to ojciec jezdzi na 195-60-r 15 a ja na 205-55
                                  r 16 a wiec ojciec ma ciensze. Co do jazdy to jezdze czesto starszego
                                  samochodem i poprostu to czuc niknejm ze jes slabszy.Nam sam ostatnio
                                  stwierdzil moj starszy ze zdecydowanie duzo lepsze sa diesle teraz niz
                                  wczesniej i rzeczywiscie mowi ze jakby ten diesel 110 koni lepiej szedl. Honde
                                  trzeba krecic na obroty a tutaj lekko dodasz gazu i wciska cie w fotel.A tak z
                                  ciekawosci zapytam sie czy jezdziles jakims dieselkiem??? Niebede sie
                                  przechwalal ale znam osobiscie Wlascieciela v-tech tuningu jakbys sie
                                  przejechal jego dieslem mondeo td-ci to zmienil bys szybko zdanie na temat
                                  dzisiejszych diesli.Mondeo jego do setki ma ponizej 8 sekund.A co do
                                  wczesniejszego watku to ile ma octa 140 do setki a ile 20 w benzynie????I
                                  powiem ci jeszcze jedno nie zapominaj ze honda w benzynie ma 136 koni a tdi 110
                                  czy to nie jest roznica ,nie mowiac jakbym wstawil czipa i zrobilbym 130
                                  napewno lepiej pojdzie niz benzyna.pozdrawiam
                                  • niknejm Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 22.10.04, 17:10
                                    Gość portalu: firer napisał(a):

                                    > dzieki za odpowiedz ,co do opon to ojciec jezdzi na 195-60-r 15 a ja na 205-
                                    > 55
                                    > r 16 a wiec ojciec ma ciensze. Co do jazdy to jezdze czesto starszego
                                    > samochodem i poprostu to czuc niknejm ze jes slabszy.Nam sam ostatnio
                                    > stwierdzil moj starszy ze zdecydowanie duzo lepsze sa diesle teraz niz
                                    > wczesniej i rzeczywiscie mowi ze jakby ten diesel 110 koni lepiej szedl.

                                    Turbodiesel lepiej ciągnie w niskich zakresach obrotów, za to nie ma
                                    dobrej 'góry', gdzie wolnossące benzyniaki nadrabiają z naddatkiem
                                    słabość 'dołu'.
                                    Z kolei benzyniaki z turbo mają dobry 'dół' i dobrą 'górę'.

                                    > A tak z
                                    > ciekawosci zapytam sie czy jezdziles jakims dieselkiem???

                                    Jeździłem. Co prawda nie V6. Najmocniejsze to 1.9 130KM. Powiem szczerze - nie
                                    byłem zachwycony. Co prawda 'z dołu' zbiera się lepiej niż mój wolnossący
                                    benzyniak, za to po odpowiedniej redukcji biegów w benzyniaku mam dynamikę
                                    wyraźnie lepszą niż w turbodieslu, gdzie redukcja nie ma takiego potencjału.
                                    Mój punkt odniesienia to Civic 1.8VTi 169KM.

                                    > Niebede sie
                                    > przechwalal ale znam osobiscie Wlascieciela v-tech tuningu jakbys sie
                                    > przejechal jego dieslem mondeo td-ci to zmienil bys szybko zdanie na temat
                                    > dzisiejszych diesli.Mondeo jego do setki ma ponizej 8 sekund. A co do
                                    > wczesniejszego watku to ile ma octa 140 do setki a ile 20 w benzynie????

                                    Różnica niewielka, tyle, że Octavia to kompakt z doczepionym bagażnikiem, a
                                    Accord to samochód segmentu D - większa i cięższa kobyła :-)

                                    > I powiem ci jeszcze jedno nie zapominaj ze honda w benzynie ma 136 koni

                                    Nowa? Nie. 155 albo 190.

                                    > czy to nie jest roznica ,nie mowiac jakbym wstawil czipa i zrobilbym 130
                                    > napewno lepiej pojdzie niz benzyna.

                                    A jakbyś stuningował benzyniaka, też poszedłby lepiej :-) Po USA jeżdżą Civici
                                    z silnikami 2.3 turbo (swap silnika z Accorda + turbo) i z mocą ponad 400KM (są
                                    nawet takie po 600KM) na kołach (nawet nie na silniku).

                                    Pzdr
                                    Niknejm
                                    • Gość: firer Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport IP: *.proxy.aol.com 23.10.04, 14:28
                                      chodzilo mi o Accorda 2001 roku -ma on 136 koni z vtec trzeba go krecic
                                      naprawde wysoko rzeby wykrzesac z niego to 136 koni i nie bardzo mi sie to
                                      podoba. Lubie tak jezdzic ale trzeba pamietac ze jak czesti go krece powyzej
                                      5tys to potrafi niezle lyknac.Rozumiem ze masz civica 180 koni??? Jezdzilem
                                      takim kiedys bardzo wysoko kreci powyzej 8tys.Poza tym jak porownujesz auta to
                                      porownuj w miare racjonalnie np 100 koni diedel i 100 koni benyna .Pozdrawiam
                                      • niknejm Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 26.10.04, 10:04
                                        Gość portalu: firer napisał(a):

                                        > chodzilo mi o Accorda 2001 roku -ma on 136 koni z vtec trzeba go krecic
                                        > naprawde wysoko rzeby wykrzesac z niego to 136 koni i nie bardzo mi sie to
                                        > podoba.

                                        OK, co kto lubi...

                                        > Lubie tak jezdzic ale trzeba pamietac ze jak czesti go krece powyzej
                                        > 5tys to potrafi niezle lyknac.Rozumiem ze masz civica 180 koni???

                                        Tylko 169KM. Inna wersja tego silnika to 190KM, ale nie montowano tego w
                                        Civicach - tylko w Integrach.

                                        > Jezdzilem
                                        > takim kiedys bardzo wysoko kreci powyzej 8tys.

                                        8400 jeśli o ścisłość chodzi :-)

                                        > Poza tym jak porownujesz auta
                                        > to porownuj w miare racjonalnie np 100 koni diedel i 100 koni benyna .

                                        To właśnie jest nieco bez senu. Bo zaczynasz wtedy porównywać turbodiesle 2.5
                                        V6 do benzyn 2.0R4. A to trochę inna wielkość silnika.

                                        Pzdr
                                        Niknejm
                      • klemens1 Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 21.10.04, 18:46
                        > To jest PRZEPAŚĆ w osiągach. Za kierownicą Accorda
                        > musiałby siedzieć wyjątkowo kiepski kierowca, by w wyścigu równoległym ulec
                        > Octavce :-)))

                        Sorry że się powtarzam, ale liczy się też (myślę że dla większości), jakie
                        osiągi ma pojazd z danym silnikiem przy jeździe na umiarkowanych obrotach.
                        W TD dużo lepszej dynamiki się nie uzyska kręcąc silnik, a w B to jedyny sposób
                        na wykorzystanie KM pod maską.

                        --
                        www.prawojazdy.com.pl/display.php?site=79#d1
                      • niknejm Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport 21.10.04, 11:29
                        IMHO dynamika Accorda 2.4 na 'dole' jest dobra - jak na wolnossący silnik
                        benzynowy o tej pojemności. Mi się w każdym razie podobało - 'dół' był lepszy
                        niż w moim Civicu 1.8, mimo większej masy Accorda.

                        Zresztą, co ja Ci będę mówił... przejedź się, porównaj ze swoim punktem
                        odniesienia... :-)

                        Pzdr
                        Niknejm
                    • greenblack Dyzelbełkot 21.10.04, 11:31
                      Gość portalu: firer napisał(a):
                      Krotko nowy acccord a gorsze przyspieszenie,obecnie ja kupilem nowa
                      > octavie 1.9 tdi 110 koni

                      Samo kupowanie 8-letniej konstrukcji już o tobie odpowiednio świadczy.

                      i zebym nie wiem co robil accordem ojca nie zlqapie
                      > mnie do okolo150 km pozniej mnie dochodzi.

                      No i gdzie ty tak napierdalasz te 150 km/h tym dyzlowym sztruclem?

                      Jaki z tego wniosek liczy sie
                      > przedewszystkim moment obrotowy jaki jest przekazywany na kola. Octavia 240
                      nm
                      > a honda zaledwie 170.

                      Czyli jako jedyne samochody nie mają strat mocy między silnikiem a kołami, hehe.

                      tak wybral bym diesla hondy-to
                      > jest szczyt techniki!!!!

                      Pod jakim względem?
                        • mitoraj Re: Dyzelbełkot 24.10.04, 00:45
                          Gość portalu: K napisał(a):

                          > GREENBLACK!! O SILNIKACH HONDY GOWNO WIESZ WIEC IDZ SPAC I PRZESTAN
                          SMIERDZIEC
                          > DEBILU BO RZYGAC MI SIE CHCE OD SLUCHANIA BELKOTU NIEDOUCZONYCH SZCZENIAKOW!!!
                          > POZDRAWIAM!!!!

                          Taki douczony jesteś,to może rozwiążesz proste zadanie z rachunków?
    • Gość: accord Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.10.04, 14:49
      witam!! jestem fanem hondy i mam honde Accord Diesel a znajomy ma Accorda 2,4!!
      powiem krutko w tej klasie samochodowe nie podskoczy ci nikt wygrasz wyścig z
      każdym!! najmocniejszy silnik diesel mondea wysiada przy accordzie diesel
      odrazu!! jedynym konkurentem z którym możesz sie bawić jest Vectr diestel ale
      na podwójnym turbo bo normalna może zapomnieć!! w klasie benzyniaków 2,4 nie
      oszukujmy sie 6 biegowa skrzynka duży silnik zbudowany z japońską perfekcją
      chcesz a udowodnie Ci że nie masz szans na innym samochodzie mieszkam w
      katowicach i mam do dyspozycji całą game Hond więc moge sie ścigać!! ja
      Zaprzaszam na 2 stronki internetowe www.accordzik.prv.pl i na google wpisz
      honda jkk na tych portalach rozwiążesz wszystkie problemy i dowiesz sie
      wszystkiego!! pozdrawiam indigo
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się