Dodaj do ulubionych

TDI vs TSI

16.07.15, 19:22
Orientujecie się jak wygląda sprawa silnika 2.0 TSI 220 km oferowanego w grupie VW, czy ma kłopoty z dużym zużyciem oleju jak jego starsi słabsi bracia. Czy lepiej sobie odpuścić i wybrać 2.0 TDI 190km. Cenowo niewielka różnica, ale mam obawy co do jednego i drugiego. Sprzedawca mi raczej nie pomoże w tym temacie. Samochód jest na 5-6 lat przewidywane użytkowanie, przebieg roczny do 30.000
Obserwuj wątek
    • liczbynieklamia Re: TDI vs TSI 16.07.15, 19:58
      Moim zdaniem oba to silniki wysokiego ryzyka. Dość nowe wersje średnio udanych konstrukcji. Na dodatek wysokiej mocy, a u VW zwykle bywało tak, że im mocniejszy wariant, tym więcej problemów.

      Przelicz i przemyśl sobie przedłużenie gwarancji do 5 lat i sprzedaż po 4.5 roku. Nie martwisz się o problemy po drodze, a samochód na gwarancji sprzedaż sporo drożej i dużo łatwiej.
      • trypel Re: TDI vs TSI 16.07.15, 20:29
        2.0 TDI jest średnio udanym silńikiem?
        Od kiedy?
        Do 150 tys każdy będzie chodził jak zegarek, u mńie minął 155 tys i pomiędzy przeglądami ( niestety co 30 tys) dalej nie dolewam oleju

        --
        Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...
        • liczbynieklamia Re: TDI vs TSI 17.07.15, 09:25
          > 2.0 TDI jest średnio udanym silńikiem?
          Nie jest to silnik, w którym po 100 tysiącach kilometrów obracają się panewki, nie jest to też silnik, który bez większych problemów robi 700-800 tysięcy.
          • trypel Re: TDI vs TSI 17.07.15, 09:38
            nie ma już silników które bez problemów robią 700-800 tys
            po nieudanym starcie w tej chwili 2.0 TDI z CR jest swietnym silnikiem. Bez żadnych słabosci. Bez typowych problemów z filtrami, turbo czy innymi dwumasami.

            --
            Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...
        • sterlecki Re: TDI vs TSI 17.07.15, 11:29
          trypel napisał:

          > 2.0 TDI jest średnio udanym silńikiem?
          > Od kiedy?
          > Do 150 tys każdy będzie chodził jak zegarek, u mńie minął 155 tys i pomiędzy pr
          > zeglądami ( niestety co 30 tys) dalej nie dolewam oleju
          >
          HA, HA, HA. Nie wiem czy silnik 1.4 TSI 140 KM z końca 2012 roku to jakaś inna konstrukcja, ale jak go kupowałem to też miał być już niezawodny, poprawiony. Kur... 47000 km i silnik do wymiany, ale mimo gwarancji trzy miesiące musiałem walczyć,aby nie bawili się w żadne naprawy. Rzeczoznawca, którego wynająłem twierdził, że takich spraw z silnikami Volkswagena, także dieslami miał więcej.
          • trypel Re: TDI vs TSI 17.07.15, 13:59
            rozumiem rozgoryczenie uzytkownika (pewnie sam bym kipiał wsciekłoscią) ale jednostkowy przypadek to tylko... jednostkowy przypadek. Jakbyc miał 10 aut z takim silnikiem i wszystkie (no chocby 20%) padałyby przed 150 tys km to OK. Ale tak wybacz ale kupa mogła sie zdarzyc.

            Mamy w tej chwili ok 23 aut, 12 z silnikiem 1.6 TDI i reszta z 2.0 TDI - w roznych wariantach mocy. Od 5 lat (od przejscia na ten koncern w 100 %) nie mamy żadnych problemów (użytkujemy do 120-150 tys km). A 1.6 TDI to najbardziej odporny na nogę przedstawiciela silnik na rynku, ciezko uwierzyć ale fabie z tym silnikiem dochodzą do licznikowych 200 i sa tacy co te 200 utrzymują na trasie Warszawa- Poznan. Bez skutków ubocznych.
            --
            Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...
              • trypel Re: TDI vs TSI 17.07.15, 15:30
                A pobocze to pryszcz?
                :D
                Zreszta w fabii już przy 180 wystarczy sie chwile pomodlic i już auto sie unosi.
                A może zielona kura w logo pomaga
                --
                Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
    • buraque Re: TDI vs TSI 17.07.15, 09:32
      hakim2 napisał:

      > Orientujecie się jak wygląda sprawa silnika 2.0 TSI 220 km oferowanego w grupie
      > VW, czy ma kłopoty z dużym zużyciem oleju jak jego starsi słabsi bracia. Czy
      > lepiej sobie odpuścić i wybrać 2.0 TDI 190km. Cenowo niewielka różnica, ale mam
      > obawy co do jednego i drugiego. Sprzedawca mi raczej nie pomoże w tym temacie.
      > Samochód jest na 5-6 lat przewidywane użytkowanie, przebieg roczny do 30.000

      Przy tym przebiegu rocznym chyba jednak diesel, ale to zależy gdzie będziesz jeździł, bo jeśli po mieście to od razu odpada. Silniki TSI (2.0 i 1.8) od 2012 kiedy to zmieniono konstrukcję pierścieni i tłoków oleju ponad miarę nie biorą. Problem brania oleju dotyczył starszych 1.8 i 2.0 (nie dotyczył 1.4 i 1.2) które miały za cienkie pierścienie. Problem jest obecnie rozwiązywany przez rozfrezowanie tłoków i wstawienie nowych pierścieni.

      Ja brałbym benzynę, akurat 2.0 to najmniej problemowy silnik z rodziny TSI. Fantastyczna kultura pracy, moc i poręczność.

      PS. Niech zgadnę: nowy Superb? :)
      • hakim2 Re: TDI vs TSI 17.07.15, 09:56
        Tak, dokładnie, nowy Superb. Mam S2 z 1.8 TSI 160 KM i spodobał mi się ten 2.0 TSI 220 KM. 1.8 miał problemy z olejem więc obawiam się ze 2.0 będąc wysilonym jeszcze bardziej może mieć większe problemy. Wcześniej nie myślałem o TDI ( podział tras miasto/trasa 60/40 ) ale obecnie zacząłem się interesować TDI pomimo moich wcześniejszych priorytetów że nie chcę diesla. Nie biorę auta na 2-3 lata ale na 5-6 więc chodziło mi o trwałość tych jednostek.
        • trypel Re: TDI vs TSI 17.07.15, 10:07
          przy tym przebiegu i przy takim rozbiciu trasa/miasto masz różnicę w paliwie rocznie ok 3,5-4 tys na korzysc oczywiscie diesla. Zakładając 5 lat to ok 20 tys pln w kieszeni. A teraz zostaje matematyka - który jest droższy, koszty serwisu i przynajmniej bedziesz wiedział. Ja bym wziął diesla ale ja jednak robię 80% w trasie a poza tym superb ma mały zbiornik co przy benzynie (większe zuzycie) wkurza.

          --
          Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
        • buraque Re: TDI vs TSI 17.07.15, 10:41
          hakim2 napisał:

          > Tak, dokładnie, nowy Superb. Mam S2 z 1.8 TSI 160 KM i spodobał mi się ten 2.0
          > TSI 220 KM. 1.8 miał problemy z olejem więc obawiam się ze 2.0 będąc wysilonym
          > jeszcze bardziej może mieć większe problemy. Wcześniej nie myślałem o TDI ( pod
          > ział tras miasto/trasa 60/40 ) ale obecnie zacząłem się interesować TDI pomimo
          > moich wcześniejszych priorytetów że nie chcę diesla. Nie biorę auta na 2-3 lata
          > ale na 5-6 więc chodziło mi o trwałość tych jednostek.

          spoko spoko, przy rozsądnej eksploatacji nie będziesz miał problemów ani z TDI ani z TSI, jak już wspominałem TSI jest przekonstruowana pod względem brania oleju, ma zdaje się też układ płukania nagaru z dolotu co też powodowało niejakie problemy, ale u aut z dużymi przebiegami

          nie wiem czy nowe TDI nie ma przypadkiem dotrysku adblue, na twoim miejscu zwróciłbym na to uwagę, bo to kolejna komplikacja

          podtrzymuję branie benzyny, dbaj tylko o porządny olej (pod żadnym pozorem nie dawaj tego, co leją w ASO)

          PS. Jeśli bierzesz nówkę to rozważ dokupienie rozszerzonej gwarancji, przy aucie z początku produkcji to może się bardzo przydać.
        • to.niemozliwe Re: TDI vs TSI 18.07.15, 19:01
          Tez w przyszłym tygodniu zamawiam Superba 220 KM.
          Jakiś czas temu pisałem, że szukam czegoś na codzienne, spokojne jeżdżenie i wydaje się, że to powinno wystarczyć.
          --
          Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
          sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
            • to.niemozliwe Re: TDI vs TSI 18.07.15, 21:00
              Czym się objawia ta niska kultura pracy? Z każdym silnikiem?
              --
              Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
              sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
              • duze_a_male_d_duze_m Re: TDI vs TSI 18.07.15, 21:19
                Mam doswiadczenie z roznymi wersjami Audi, jazda w zakresach 1-3bieg, ruszanie nie jest tak plynne jak w klasycznych skrzyniach automatycznych. Ten typ tak ma.
                --
                .
                -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
          • hakim2 Re: TDI vs TSI 19.07.15, 10:39
            No mi juz trochę przeszło, jak mi Pan w Salonie beznamiętnie oświadczył iż Superby zamawiają się rewelacyjnie i importer nie przewiduje jakis ciekawych promocji jednocześnie wyliczajac cene wersji Style czyli nienajwyższej na poziomie 146.000 przy tym silniku /bez DCC, bez Columbusa/. Tak więc witaj Mazdo 6
            • gzesiolek Re: TDI vs TSI 20.07.15, 15:52
              No u mnie bylo podobnie...
              Choc u mnie nawet zamawiac jeszcze nie mozna bylo, a do tego termin wstepny jesli bym chcial kombi to byl na luty-marzec przyszlego roku...
              Wiec od paru dni mam Mazde 6 i jak na razie jestem zadowolony z wyboru... ;)
    • to.niemozliwe Re: TDI vs TSI 17.07.15, 15:01
      Oleju bierze tyle, co inne TSI o pojemności 1.8-2.0, średnio można się spodziewać 0.25 l/1000, rośnie jak noga ciężka. 2.0 jest cichy, dobrze wyważony i ładnie, bez wibracji wchodzi w obroty. No i z 9 l/100 średnio spali.
      --
      Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
      sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
      • crannmer Stan techniki 17.07.15, 15:56
        to.niemozliwe napisał:
        > Oleju bierze tyle, co inne TSI o pojemności 1.8-2.0, średnio można się spodziew
        > ać 0.25 l/1000, rośnie jak noga ciężka.

        Dziesiec lat temu w Toyocie za zuzycie oleju 0,3 litra/1000 km wymieniono mi na koszt firmy silnik (short block).

        A u VW widac to jest normalny stan nauki i techniki.

        --
        MfG
        C.
        It's a pleasure that is bound to satisfy, so why don't you try?
        • to.niemozliwe Re: Stan techniki 17.07.15, 16:33
          Całkiem realne, wpadki się zdarzają. Toyota też wzywa do serwisu poduszek, które mogą wywoływać pożar. Progres koszt/osiągi co jakiś czas owocuje takimi dziwactwami. Jaka była moc i pojemność tego silnika toyoty?
          --
          Mow do ludzi tak, aby twoje slowa ich wzbogacaly,
          sluchaj tak, by odnalezli w tobie zrozumienie.
          • crannmer Re: Stan techniki 18.07.15, 13:29
            to.niemozliwe napisał:
            > Całkiem realne, wpadki się zdarzają.

            To nie byl wypadek, ale akcja serwisowa silnikow 1,8 VVTi 129 KM (kod 1ZZ-FE), montowanych swego czasu w Avensisach, Corollach i kilku innych typach.

            Akcja obejmowala samochody do siedmiu lat/160.000 km. Moj mial w chwili wymiany niecale 140.000 km na liczniku.

            --
            MfG
            C.
            While a stretto diminution is an obvious solution
              • crannmer Jakie wpadki? 18.07.15, 19:50
                to.niemozliwe napisał:
                > Napisałem wpadki, nie wypadki.

                Jakie wpadki?
                Ze jedna firma przejmuje koszty wymiany silnika za usterke, przy ktorej zgloszeniu inne firmy zabilyby reklamacjusza smiechem?

                --
                C.
                And the fun of it will get you
                And the joy of it will fetch you
          • crannmer Re: Stan techniki 18.07.15, 13:32
            duze_a_male_d_duze_m napisał:
            > dopuszczalne zuzycie 1l/1000km :) Wielu producentow zamieszcza taka informacje w papierach.

            Te wypisy nie zmienily sie od pierwszej polowy ubieglego wieku. Ich zadaniem jest odrzucanie z gory roszczen gwarancyjnych i pogwarancyjnych.

            Poprawnie skonstruowany i zmontowany oraz sprawny silnik samochodu osobowego nie powinien wymagac dolewania oleju na przebiegu miedzy planowymi przegladami.

            --
            Crannmer locutus, causa finita est
      • klemens1 Re: TDI vs TSI 17.07.15, 16:18
        Znam 7 posiadaczy tsi (łącznie z sobą) i olej bierze tylko jednemu, który faktycznie trafił na wadę konstrukcyjną.

        --
        www.sprawdzpodatki.pl
    • jeepwdyzlu Re: TDI vs TSI 17.07.15, 15:28
      Kup mazdę 6 albo accorda. Benzynę. VW odpuść, to h...e( mam Allroada 3 TDI) Ostatnio skoda wypuściła 1,2 tsi w octavii z jakimś fabrycznym felerem - nie do usunięcia przez miesiące - do czasu zmiany ustawień na taśmie... Poguglaji sam zobacz..
      Jeep
      --
      YCDSOYA
    • duze_a_male_d_duze_m Re: TDI vs TSI 17.07.15, 17:22
      Mam doswiadczenie z 2.0tfsi 225KM i 2.0 tdi 177KM z adblue, wersje ktores z kolei. Oba silniki ok, roznica w spalaniu (l) i przyspieszeniu (s) rowna dwom jednostkom. Olej ubywa, ale starcza do wymiany, ok 15tys.

      --
      .
      -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
      • misiaczek1281 Re: TDI vs TSI 18.07.15, 12:29
        w moim Polo 1.4 16V na trasie przy wysokich obrotach olej szybko znika...pół litra na 1000 km ale poza tym żadnych awarii... tylko dolewki...na rok 4 litry się doleje:)

        --
        Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia wzbudza emocje i ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)
        • misiaczek1281 Re: TDI vs TSI 18.07.15, 12:30
          w mieście nie bierze oleju więc raczej 2-3:)

          --
          Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to odrzucają ...To jednak daje mi siłę i utwierdza w przekonaniu że mój sposób myślenia wzbudza emocje i ma w sobie coś czego inni nie mają...coś więcej niż tylko "hau hau" :)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka