Dodaj do ulubionych

Oleje Mobil.

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.09.04, 11:20
Czy jest w praktyce jakś różnica między olejami Mobil-1 0W/40 a 5W/50.
Obecnie stosuje 0W/40 z racji kosztów chciałbym przejść na trochę tańszy
5W/50. Czy przy tej zamianie muszę płukać silnik.
Obserwuj wątek
    • konrad.boryczko Re: Oleje Mobil. 23.09.04, 11:28
      1. W standardowym samochodzie (nie wyczynowym) w polskim klimacie roznoca jest praktycznie zadna. No, przy minus 30 0W40 nieco ciszej odpali.
      2. W standardowym samochodzie nie musisz plukac.
    • Gość: Paweł Re: Oleje Mobil. IP: 212.160.138.* 23.09.04, 11:38
      Zostałbym przy tym OW-40. 5W-50 jest przeznaczony do bardziej sportowej jazdy
      lub mocno wysilonych silników, ponadto na tym oleju samochód bedzie spalał
      odrobinę więcej paliwa. Jeśli już chcesz zaoszczędzić to lej 10W-40 Mobila gdyż
      ten producent chyba niema w asortymencie 5W-40, lub 5W-40 innego producenta.
      • Gość: Michal Re: Oleje Mobil. IP: *.fornfyndet.se 23.09.04, 11:49
        Panie Pawle,
        Mobil -1 uzywa sie do wszystkich silnikow do normalnej jazdy.Sport uprawia sie
        na torach lub wydzielonych trasach.Nie rozumiem Pana zwrotu"sportowa jazda" co
        to oznacza nie staje na czerwone,ruszam na zolte,przyspieszam hamuje,jade
        szybko.
        W Polsce niema gdzie pojechac szybko,a przyspieszenia uliczne to nie mowa o
        sporcie.Naprawde sportowo mozna pojechac tylko na torze.Olej nie musi byc
        specjalny tylko czesto wymieniany.Na ogol po kazdych zawodach sie wymienia olej.
        To dobry olej.
        Olej M-1 full syntetyk 0W-40 zostal opracowany dla wszystkich silnikow
        budowanych po roku 2001.Jest olejem trzymajacym swoje parametry w calym
        zakresie temperatutrowym i zaopatrzonym w wiele inhibitorw takich jak srodki
        pluczace i antykorozyjne.Natomiast olej syntetyk 5W-50 jest przeznaczony do
        silnikow z przed roku 2001.jJest ciut gesciejszy i rowniez trzyma swoje
        parametry w calym zakresie temperaturowym itp.
        Pzdr.Michal
        • Gość: Paweł Re: Oleje Mobil. IP: 212.160.138.* 23.09.04, 12:05
          "Naprawde sportowo mozna pojechac tylko na torze.Olej nie musi byc
          specjalny tylko czesto wymieniany" Nie jestem pracownikiem serwisowym aut
          rajdowych ale nie wydaje mi się żeby zalewalli auta olejami 0w-40. Dlazczego
          zatem na olejach o wysokich wskaźnikach 5w-50, 10w-60 producenci w nazwach
          oleju stosują oznaczenia z wyrazem sport, np Castrol TWS Motorsport 10w-60, zaś
          na stonie castrola jest wyraźnie napisane że olej zapewnia wyjątkową ochronę w
          warunkach jazdy sportowej? "Natomiast olej syntetyk 5W-50 jest przeznaczony do
          > silnikow z przed roku 2001" Dla mnie 3 letnie auto to prawie nowe auto i
          jeśli w aucie nawet 15letnim silnik nie "bierze" oleju to nie widzę potrzeby
          zastosowania oleju 5w-50. Pzdr. Paweł
          • guest_of_honour naprawdę dobre :DD 24.09.04, 20:56
            >producenci w nazwach oleju stosują oznaczenia z wyrazem sport, np Castrol TWS
            >Motorsport 10w-60, zaś...

            niezły argument, SPORT w nazwie .... oznacza przeznaczenie sportowe, wow!
            takie teksty wymyślają w marketingu właśnie dla "Pawłów", to swego rodzaju
            wskazówka, że mozna auto cywilne wykorzystać bardziej ekstremalnie. Dlatego w
            różnych produktach przewija się: SportContact, Sportline, Sportwagon itp, aby
            własciwie kojarzyć.

            w naszym klimacie olej 0W40 czy 5W50 ma w praktyce takie same parametry,
            ponieważ zakresy skrajne są właściwie poza zasięgiem. Ile dni w ciągu roku
            temperatura spada poniżej -30 stopni, albo w ciągu dnia jest 40 stopni w cieniu
            a samochód z pełnym obciążeniem wspina się po górach? Co do oleju 10W60, ma on
            przesunięty zakres temperatur, tak by jak najdłużej zachowac smarność przy
            ekstremalnym wykorzystaniu auta, ale pamiętajmy, że auta sportowe przed jazdą
            są rozgzrane i nie odpala ich się na 20-30 stopniowym mrozie po to żeby
            przejechać 10km do pracy.
            • Gość: Paweł Re: naprawdę dobre :DD IP: *.zgora.cvx.ppp.tpnet.pl 25.09.04, 11:08
              ech... a czy bardziej ekstremalnie nie oznacza właśnie sportowo? No cóż, co
              człowiek to inne rozumowanie. Specjaliści nie wymyślają takich tekstów
              specjalnie dla mnie gdyż nigdy nie zakupiłem oleju 5w-50 lub 10w-60 i
              prawdopodobnie nie zakupię. I nikt mnie do takich nie przekona bo ja mam swoje
              zdanie na ten temat. Saomochody przejeżdżają po pół miliona kilometrów na
              olejach mineralnych 15w-40 a ja osobiście używam olejów półsyntetycznych 10w-40
              dobrych marek i mimo że moje auto ma spory przebieg to silniczek ma się
              świetnie.
        • konrad.boryczko Re: Oleje Mobil. 24.09.04, 08:23
          Michal napisal:
          Olej M-1 full syntetyk 0W-40 zostal opracowany dla wszystkich silnikow
          > budowanych po roku 2001.

          Michale, nie smiem podwazac, nawet sie wstrzymalem do dzisiaj z pisaniem tego posta, zeby wszystko dokladnie sprawdzic.
          W ksiazce serwisowej mojego mondka jest jak byk, ze pierwszy raz zalali go mobil1 0W40 w... grudniu 1996r. Wczesniej lali 5W40.
          Mozesz to jakos wytlumaczyc?
          Pzdr.
          konrad
        • szeroki78 Re: Oleje Mobil. 24.09.04, 20:47
          Pytanie do Pana Michala. Najpierw sytuacja:

          1. Mam Volvo, silnik B230FT. Uzywam oleju syntetycznego, z reguly 5W30
          (czasami, latem 10W30), kiedys Castrol, teraz Mobil1.
          2. Volvo nie poleca uzywania olejow o wiekszej niz 25 punktow rozpietosci
          lepkosci.
          Zalaczam cytat z www.swedishbricks.net/700900FAQ/Engine-
          Lubrication1.html#Engine:%20Lubrication :
          Technical Service Bulletins 223, Feb 95: Oil viscosity grades 10W-30 and 5W-30
          are recommended brand-by-brand (and include the usual Pennzoil, Quaker State,
          Castrol, Texaco and Valvoline brands.) Dealers are "highly encouraged" to use
          the oils listed.) Synthetic grades are HIGHLY recommended and the brands
          approved are Amsoil, Mobil 1 and Pennzoil. The use of 15W-40 "should be
          limited to engines in extreme duty."
          Technical Service Bulletin 174901201, Dec 90: This TSB has a discussion of the
          dangers of using oils with too heavy a viscosity grade. "Volvo's recommended
          oil visocity in most climates is 10W-30" (with 5W-30 acceptable in colder
          climates.) "The maximum acceptable viscosity, which is reserved for extreme
          duty only, is 15W-40. Extreme engine duty is defined as driving conditions that
          tend to raise oil temperature excessively, such as sustained mountain driving,
          trailer hauling, etc." An exception to the above restriction could be high
          mileage engines (above 100k miles) operating in hot climates. These engines
          may require a heavier viscosity oil to maintain oil pressure and reduce oil
          consumption. Oils with viscosities heavier than 15W-40 are not approved by
          Volvo." They then discuss the ills attending use of heavier-than-approved
          viscosities.

          3. Jezdze w Kanadzie (Ontario) - rozpietosc temperatur od -30C zima do +40C
          latem. Casami zmiany po +/-20C w ciagu dnia. Wydawaloby sie ze syntetyk 0W40
          lub 5W50 bylby bardziej adekwatny do tutejszych warunkow.

          Czy jest techniczne i rozsadne wyjasnienie dla "zakazu" uzywania olejow o
          wyzszej niz 25 puntow rozpietosci lepkosci?

          Z gory dziekuje za odpowiedz.

          Pozdrowienia

          • Gość: Radek Re: Oleje Mobil. IP: *.2015.com 24.09.04, 21:10
            kiedys mi sie gdzies obilo o uszy ze dodatki zwiekszajajce rozpietosc
            temperaturowa w ktorej olej ma uzyteczna lepkosc moga powodowac odkladanie sie
            osadow (z tego co pamietam ang.: sludge), podobno z powodu takich osadow byly
            kiedys tam problemy z silnikami VW w USA i kilku innych europejskich i
            Japonskich producentow, z drugiej strony oleje syntetyczne maja sporo
            detergentow i raczej czyszcza silnik niz zostawiaja jakies osady, takze wydaje
            mi sie to mocno naciagane. Ja leje olej o wiekszym zakresie temperatur niz
            podany przez producenta od kiedy mam auto i nigdy nie bylo zadnego problemu.
    • Gość: Greg Re: Oleje Mobil. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 23.09.04, 12:48
      W praktyce sa trzy roznice (jaki rym ;) :

      1. 0W40 ma nizsza temperature krzepniecia (tzn. ze przy mrozach rzedu -40
      stopni bedzie bardzie plynny od 5W50)
      2. 5W50 ma lepszy indeks wysokotemperaturowy, gdy w upalny dzien stoisz w
      korku, znacznie lepiej chroni silnik od 0W40.
      3. 5W50 jest tanszy o pare zlotych na litrze.

      Obecnie jezdze na 5W50 i nie zamierzam zmieniac oleju i moge go z cala
      odpowiedzialnoscia polecic kazdemu. Roznica w lepkosci miedzy 0W40 a 5W50 jest
      tak niewlielka ze w praktyce nie zauwazalna, a 5W50 zdecydowanie lepiej
      sprawdza sie w warunkach miejskich, gdy silnik czasami pracuje w gornych
      zakresach temperatur. Dlatego absolutnie nie polecam olejow typu 0W30 (tzw.
      paliwooszczednych). Co z tego, ze w trasie zaoszczedzimy 0.00001l/100km dzieki
      malej lepkosci, jesli w upalne lato silnik nie bedzie miec wystarczajacego
      smarowania, a film olejowy w wezlach tarcia bedzie zrywany.

      Michal uzyl okreslenia olej do jazdy sportowej. Z wlasnego doswiadczenia wiem,
      ze zdecydowana wiekszosc aut rajdowych jest zalana w Polsce olejem Castrol RS
      10W60 (oczywiscie jesli zobowiazania sponsorskie nie wymagaja inaczej).
      Decyduje o tym wlasnie parametr 60, ktory odpowiada za zachowanie sie oleju w
      wysokich temperaturach powszechnie wystepujacych w wysilonych i ostro
      eksploatowanych jednostkach. Ten olej Castrola zapewnia swietne smarowanie przy
      wysokich obciazeniach mechnicznych i termicznych, jednak ze wzgledu na cene
      jego stosowanie do codziennej, cywilnej jazdy jest nieporozumieniem. Tutaj
      naprawde doskonale sprawdzi sie Mobil 1 5W50.

      pozdrawiam
      GR
        • stadox Re: Oleje Mobil (???) 24.09.04, 14:00
          Witam,

          Jeżdżę autem z turbodoładowanym silnikiem diesla (Common Rail). Od początku
          ekspolatacji uzywam Mobil1 Turbodiesel 0W40 pomimo odmiennych zaleceń
          producenta co do marki i klasy lepkościowej oleju (producent zaleca 5W ew.
          10W). Czy stosując rzadszy olej nie szkodze silnikowi?

          I druga kwestia.

          Parametry jakosciowe według API wszystkie nowe oleje Mobila (z serii supersyn)
          maja takie same: SL/CF (Poprzednia generacja Mobila miała SJ/CF.)

          Pamietając o tym, że co do silników diesla istotny jest parametr "C", mozna
          chyba postawic tezę że z punktu widzenia dieslowców nowa seria "supersyn" nie
          jest lepsza jakościowo od wczesniejszej generacji olejów Mobila.

          Any comments?
          Pozdr.


          --
          God bless Poland
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się