24.02.16, 12:18
No i pojawiło się nowe Tipo. Fiat mówi, że to kompakt (sedan na razie). Z wymiarów zewnętrznych to faktycznie podobnie do Focusa. Pytanie, czy w środku to tez kopmpakt czy też takie bida auto typu P 301?
Jesli to faktycznie kompakt to moim zdaniem może trochę namieszać (konkurencja cenowo odpada).
Obserwuj wątek
    • ursus104 Re: Tipo 24.02.16, 12:43
      Stylistycznie niezbyt ciekawy ale w porównaniu z jakimś rapidem czy PUG 301 może się wyróżnić.
      Sam fakt jednak, że w ofercie fiata coś drgnęło to generalnie pozytywne zjawisko. Zawsze może trochę urwać klientów skodzie.
      • wsk175 Re: Tipo 24.02.16, 14:15
        42tys za 1,4 95koni z prostą klima, radiem i sporym kufrem to dobra cena.
        A już 52 za 1.6/110KM z automatem to rewela.
        Wreszcie fiat ma coś, co nie odrzuca ceną.
        • koza_oddam Re: Tipo 24.02.16, 14:24
          Szkoda że nie ma 1.6 z manualem. 1.4 będzie za słaby, 1.6 ma potencjał ale nie chcę automatu, zwłaszcza w tanim aucie. Szkoda, brałem pod uwagę. Uprzedzając - nie chcę automatu bo nie. Nie bo nie. Nie lubię i nie polubię. Zwłaszcza że kupując auto nowe planuję pojeździć nim co najmniej 10 lat i nie widzę tego automatu po 10 latach...
          • vogon.jeltz Re: Tipo 25.02.16, 17:21
            > Szkoda, brałem pod uwagę.

            Yeah, right.

            > nie widzę tego automatu po 10 latach.

            A co ty robisz z tymi autami, że automat w 10 lat potrafisz zajechać?
            • koza_oddam Re: Tipo 26.02.16, 16:08
              Tak, brałem. Bo nie chciałbym kupić czegoś z silnikiem od kosiarki więc brałem pod uwagę auto używane, żadne 1.2 tsi mnie nie interesuje. I pojawia się Tipo, auto za w miarę rozsądne pieniądze z wolnossącym 1.6 rokującym lata bezawaryjnej pracy. I jakiś debil sprzęga go z automatem nie dając mi wyboru. Nie mając manuala w alternatywie odpada w przedbiegach. Nie pali mi się, zakładam że moja stara Astra jeszcze z rok-dwa pociągnie, więc może zmienią się opcje i dołożą manual. Póki co - sorry Winetu. A automatu nie chcę, po prostu. Nie i już. Tak samo jak nie chcę dizla. Nie bo nie i spróbuj ten argument zbić. Nie mieszkam z Bangkoku że muszę mieć automat w mieście a w trasie manualna skrzynia w zupełności mi wystarcza. Przebiegi? Bywały lata że robiłem 60tys rocznie. W dwa i pół roku zajechałem Wartburga 1.3, pękła rama. Na razie nie robię aż tyle, ale kto wie, może zmienię pracę i przebiegi wzrosną. Tak więc alternatywa dobra pod warunkiem że dadzą tam manualną skrzynię.
              • vogon.jeltz Re: Tipo 26.02.16, 16:35
                Aaa, no to mów od razu, że nie chodzi ci o auto po dziesięciu latach, tylko o auto po pół miliona przebiegu. Przy takim przebiegu 99% samochodów to będzie już złom, z automatem czy z manualem - bez różnicy.

                Ja tam sobie kupiłem właśnie niedawno pierwszy w życiu automat. I jestem ZACHWYCONY! No ale fakt, w Bangkoku (czy w moim przypadku w Rzymie) z manualem życie jest ciężkie...
          • qqbek Usłuchaj bracie owieczki nawróconej... 25.02.16, 22:01
            ...owieczki do niedawna w zaprzaństwie ruchów masturbacyjnych drążkiem zmiany biegów tkwiącej.

            NIE KUPIĘ JUŻ AUTA BEZ AUTOMATU (no może małe sportowe coupe, albo jakieś małe miejskie auto)!
            Mam 14-letni samochód z automatem... i nadal go widzę (z resztą mechanik po przejrzeniu całości nadal ten automat też widzi). Siadam, odpalam, bieg i jadę. Jak naprawdę chce mi się "posmerać" to zrzucę sobie na ręcznego steptronic-a... ale 99% czasu jadę z automatem.

            Może, tak jak ja w przeszłości, zraziłeś się do jakiegoś starego amerykańskiego automatu, który oferował dynamikę żółwia po Prozac-u... teraz to jednak już nie ma zastosowania.
            --
            Ludzie mawiają o nim, że wygląda jak prosię trzy razy ogłuszane... ale to dlatego, że studiował. (B.Hrabal "Bambini di Praga 1947")
              • qqbek Re: Usłuchaj bracie owieczki nawróconej... 26.02.16, 18:41
                Ale jakieś konkretne powody?
                Czy "nie, bo nie i tyle" rodem z przedszkola?
                Automat to wygoda. Z resztą niektóre (mocniejsze) auta oferuje się już chyba wyłącznie z automatami (BMW X5, Mercedes S, Audi A8 to tylko trzy przykłady aut, których nie można już kupić z ręczną skrzynią), więc być może niedługo nie będzie już zbytniego wyboru.

                --
                Ludzie mawiają o nim, że wygląda jak prosię trzy razy ogłuszane... ale to dlatego, że studiował. (B.Hrabal "Bambini di Praga 1947")
                  • qqbek Re: Usłuchaj bracie owieczki nawróconej... 26.02.16, 22:47
                    koza_oddam napisał:

                    > To ja decyduję na którym biegu chcę jechać, ja redukuję ile trzeba
                    No ja też, znaczy się jak chcę.
                    Jak nie chcę to też pośrednio decyduję.

                    > - automaty t
                    > o zło. Tak, nie bo nie - jak w przedszkolu.
                    OK

                    > Tipo to nie wóz premium i w dodatku
                    > sportowy więc ja poproszę z manualem.
                    Ile aut (i z jakich segmentów) 30 lat temu miało ABS?
                    Ile aut (i z jakich segmentów) 20 lat temu miało systemy ESC (electronic stability control)?

                    Ile aut miało 15 lat temu ABS?
                    Ile aut miało 5 lat temu kontrolę trakcji?

                    Co chcę powiedzieć?
                    Samochody segmentu premium to prekursorzy wszystkich technologii, które w końcu "trafiają pod strzechy".
                    --
                    Ludzie mawiają o nim, że wygląda jak prosię trzy razy ogłuszane... ale to dlatego, że studiował. (B.Hrabal "Bambini di Praga 1947")
    • 4slash Re: Tipo 24.02.16, 15:39
      Oglądałam Tipo w poniedziałek w salonie Fiata. To następca modelu Linea.
      Bardzo się zdziwiłem bo nie spodziewałem się Tipo tak szybko.
      Wielkością to kompakt sedan: szerszy od Rapida, P 301/C-Ellysse
      Wnętrze jakości P 301/C-ellysse i Logana. Deska dość przyjemna, plastik na drzwiach tragiczny: twardy i połyskujący. Ogólnie czuj oszczędności w materiałach i turecką produkcję. Fotele wygodne, dużo miejsca z przodu i tyłu. Duży bagażnik.
      Auto dobrze wygląda z boku i z tyłu. Ma dobre proporcje. Wydaje się duże.
      Wygląd psuje atrapa chłodnicy a dokładnie nie kształt bo jest ok lecz chromowane "zęby", które wyglądają bardzo odpustowo.
      Cenowo również jak powyższe P 301/C-Elysse itp.
      Takie samochody zostały wprowadzone aby zahamować napływ chińskich aut. Chińczyk kompakt aby się sprzedawał musiałby kosztować max. 30 000 zł (7500 $) a to nierealne.
      Koreańskie w przeciwieństwie celują powyżej średniej i ceną/designem/jakością/gwarancją.
    • wicehrabia.julian Re: Tipo 01.03.16, 11:06
      Bardzo ciekawe auto, ale dopiero w wersji kombi i z silnikiem 1.4 T-Jet 120KM (ma się pojawić wraz z kombi w połowie roku). Z pierwszych testów wynika, że materiały są bardzo przeciętne, zdarzają się niedoróbki montażowe, no ale za tę cenę cudów się nie należy spodziewać.

      Jak dla mnie nowy król aut za rozsądną cenę

      --
      Nie zniosę tego dłużej
        • who_cares Re: Tipo 03.03.16, 10:52
          Tak zwłaszcza mamy dostępny Mitsubishi Lancer kombi . W dodatku sedan droższy o jakieś 15 -20 tysięcy w porównywalnych wersjach od Tipo. Jeszcze jakieś ciekawostki ???

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka