Dodaj do ulubionych

nowe audi rs6

24.09.04, 21:08
audi zapowiada nowa rewolucje i calkiem odrebna koncepcje samochodu majacego
stanowic odpowiedz na e55amg oraz m5.
zaprzestany zostanie montaz silnikow v8, na rzecz jednostki v10 (wzorem z
bmw).
jednak to nie koniec rewolucji.
najistotniejszym ma byc to, ze bedzie to silnik wysokoprezny.
nowa jednostka v10 common rail powstanie na bazie v10 tdi 5.0 l, jednak
tradycyjnie pompowtryskiwacze zostana zastapione wspolna szyna.
zapowiada to powstanie konkurencji niemalze samej dla siebie.
moc zostala proporcjonalnie do sportowej wersji zanizona, co ma skutkowac
przejechaniem 2000 km bez tankowania.
silnik bedzie posiadal 215KM w wersji sport oraz 130 w wersji economy (bedzie
mozna przelaczac w zaleznosci od posiadanej aktualnie gotowki na zakup ON)
koncern vag, korzysta z doswiadzczen firmy matki - śkoda, w ktorej wyczynowy
model fabii posiada silnik tdi.
poniewaz fabia, jak i cala marka skody stanowi niedoscigniony wzor wsrod
samochodow i wyzncza nowe trendy - audi postanowilo skorzystac z doswiadczen
marki.
jak widac moc nie jest tu wysoka, poniewaz skorzystano z nowej teorii
kierowcow f1, ktorzy jednoglosnie stwierdzili, ze najwazniejszy jest moment
obrotowy.
a tu go nie brakuje - 850Nm!!
koncern vag, korzysta z doswiadzczen firmy matki - śkoda, w ktorej wyczynowy
nowe audi rs6+tdi rezygnuje z napedu quattro, ktory stanowil powazna bariere
w przenoszniu poteznego momentu obrotowego.
nowa koncepcja, to powrot do klasycznego, przedniego napedu stosowanego od
lat 70.
ma to znacznie poprawic trakcje i ulatwic panowanie nad pojazdem.
nowoscia jest takze zastosowanie nowej, 1 biegowej szkrzynii biegow. ma ona
przelozenie odpowiednie dla V. biegu skrzynii tradycyjnej.
poniewaz odkryto, ze mozna caly czas na nim bez problemu, plynnie sie
poruszac.
dzieki poteznemu momentowi i swietnemu przelozeniu skrzyni biegow, mamy
zagwarantowany potezny start oraz niesamowite wraznia przy przyspieszaniu.
osiagi co prawda dosc mocno odbiegaja od konkurencji, czy od poprzednich
wcielen rs6, ale wg. nowej teorii konstruktorow audi, w dzisiejszych czasach
liczy sie tzw. zludna ekonomia oraz zludne osiagi.
a w tym nowy model rs jest nie do pokonania.
bardzo ciezkie auto, po zastowowaniu ciezkiego silnika, rozpedza sie do 100 w
7.9 sek, a jego predkosc maxymalna jest ograniczona obrotami i wynosi 185km/h
(3200rpm).
sa to osiagi w dzisiejszych czsach optymalne.
skupmy sie na zuzyciu paliwa - wynosi ono 3.2l/100km - co to oznacza?
iz mozemy sie upajac wyscigowym samochodem, az do obrzydzenia.
mozemy sportowo jezdzic z paryza do monachium, z warszawy do madrytu, nie
martwaic sie o tankowanie.
a jazda jest naprawde esencja tego samochodu.
w srodku, slychac tylko ciche dudnienie - nic poza tym.
wrzucamy 1. bieg i o nic sie juz nie martwimy.
po ruszeniu z miejsca, silnika prawie w ogole nie slychac - a to dla
sportowych kierowcow jest stawiane na pierwszym miejscu.
z przeprowadzonych ostanio badan statystycznych, na przyszlych potencjalnych
nabywcach rs6, wynika niewatpliwie, ze do skutecznego podnosznia adrenaliny
we krwi, potrzebuja wlasnie takiego samochodu.

Obserwuj wątek
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się