Dodaj do ulubionych

jaki uzywany samochod do 40-45 tysiecy zlotych

28.01.17, 00:08
Dzien dobry!

Serdecznie prosze o pomoc w wyborze uzywanego samochodu, w kwestii motoryzacji jestem laikiem i kazda rada bedzie dla mnie na wage zlota.

Samochod chce kupic uzywany, bedzie on uzytkowany za granica (Turcja) przez okres 2-2,5 roku, po tym czasie bede musiala go sprzedac w Polsce. Na wstepie moje pytanie: ilo letnich samochodow szukac?
Auto bedzie przeze mnie uzywane maximum 2,5 roku tak wiec czy bardziej sie oplaca kupic cos 2-3 letniego czy moze 5-6, badz cos jeszcze starszego?

Moje oczekiwania wobec samochodu to:
-mam dwojke dzieci (4 lata i 6 miesiecy) tak wiec dobrze by bylo zeby byl dosc obszerny- 2 foteliki na tylnym siedzeniu, wozek w bagazniku i duzo dzieciecych klamotow to standard przy kazdym wyjezdzie. Mile widziany duzy bagaznik
-czesto mamy gosci wiec opcja dodatkowych rozkladanych foteli milo widziana
-przebieg w przypadku diesla do 100 tys km, benzyna do 130-140 tys km, oczywiscie mile widziane mniejsze przebiegi. Czy tu moge prosic o rade przy jakich wartosciach przebiegu powinnam rezygnowac z zakupu auta...
-samochod bedzie uzywany codziennie, w tygodniu dojazdy do i z pracy (okolo 50 km dziennie), w weekendy wycieczki poza miasto wiec fajnie zeby byl w miare uniwersalny
-teren na ktorym bedziemy mieszkac jest gorzysty, droga asfaltowa ale sa strome podjazdy. Wczesniej mielismy diesla 1.3 i nie dawal rady na gorkach, tak wiec mile widziany jakis mocniejszy silnik. I tu moje pytanie czy lepiej sprawdzi sie diesel czy benzyna?
-zalezy mi zeby samochod byl maxymalnie niezawodny. W przypadku usterek jakie modele maja najtansze czesci zamienne i serwis? jest to istotne gdyz w Turcji z niektorymi markami w przypadku awarii jest bardzo duzy problem (np Mitsubishi, Subaru)
-zalezy mi rowniez na tym zebym po 2-2,5 roku uzywania samochodu nie miala trudnosci w sprzedaniu auta na rynku w Polsce, no i oczywiscie zeby samochod nie stracil za wiele na wartosci.