Dodaj do ulubionych

Niemcy szukaja guza w Czechach

10.10.17, 10:15

moto.onet.pl/aktualnosci/ciag-dalszy-sporu-volkswagena-ze-skoda-czesi-nie-odpuszczaja/1mv7lr
Ciekawe - kto/kogo/kiedy.
Edytor zaawansowany
  • 10.10.17, 16:20
    Znów kapitał nieposiadający narodowości?

    Pzdr.
  • 10.10.17, 23:08
    Nie wiem jaki jest sens zwiększanie kosztów. Po to żeby zarabić mniej i jechać na małej marży? Przecież najprościej zwiększyć cenę sprzedaży, wtedy zostanie ograniczony popyt. Zarobi się tyle samo a ludzie się mniej napracują.
  • 11.10.17, 06:36
    Chodzi o stlumienie Skody ktora wyprzedza VW... Wprawdzie zarabia dla nich pieniadze ale marka i reputacja sie liczy i na dluzsza mete widocznie Vw nie czuje sie pewnie. .
  • 11.10.17, 07:27
    To rzeciez bylo do przewidzenia.

    Poki Skody byly wyraznie tansze ale siermierzne, nie bylo problemu.

    Terazmodele sa czesto ciekawsze niz konserwatwny VW, oferuja dokladnie te same technologie a nie generacje wstecz... cenowo to czesto VW zaczyna konkurowac ze Skoda a nie odwrotnie.

    To czego sie spodziewali?

    Z Seatem tez nie do konca wiedza co zrobic i widac to bylo wczesniej i teraz w wynikach sprzedazy. Marka adresowana do nikogo.

    Skoda miala zostac ubogim krewnym VW (jak Renault - Dacia, przeciez nie ma ryzyka ze Dacia ze modele Renault bo to nie ta polka). A Seat byc taka tania Skoda ale dla wszystkich tych co im sie bardziej sportowy wozek marzy - oczywiście zostaje wtedy mala produkcja bo takiego klienta jest generalnie mniej.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    I blame nature for two things. First, that stupidity is painless and second, that hypocrisy is not a cause of rash and diarrhoea.
  • 11.10.17, 11:08
    Z Seatem tez nie do konca wiedza co zrobic i widac to bylo wczesniej i teraz w wynikach sprzedazy. Marka adresowana do nikogo.

    DO KLIENTOW ALFY I MAJACYCH WYROBIONY GUST...

    ALE PENSJI W CZECHACH NIE PODNIOSA.. :)

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 11.10.17, 12:12
    bimota napisał:

    > ALE PENSJI W CZECHACH NIE PODNIOSA.. :)

    Bo po co... akurat w tym widac stosuja korwinistyczne podejscie. Cisnac na maksa.




    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • 11.10.17, 17:55
    ALE CHCA PLACIC DROZEJ, TYLKO GDZIE INDZIEJ, TO NIE JEST KORWINISTYCZNE.

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 11.10.17, 18:07
    Dlaczego?
    Nie wolno im?
    Chyba kazdy moze z wlasnymi pieniedzmi robic co chce....?

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • 11.10.17, 18:32
    TO WY WSZYSTKIEGO ZABRANIACIE, NIE KORWIN, WIEC NIE WIEM PO CO Z NIM WYSKAKUJESZ... JA NIE PISALEM, ZE NIE WOLNO.

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 12.10.17, 07:39
    Jasne...

    >ALE CHCA PLACIC DROZEJ, TYLKO GDZIE INDZIEJ, TO NIE JEST KORWINISTYCZNE.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    I blame nature for two things. First, that stupidity is painless and second, that hypocrisy is not a cause of rash and diarrhoea.
  • 12.10.17, 10:04
    UZYLEM W TAKIM ZNACZENIU JAK TY... ZAPOMNIALEM, ZE NIE WIESZ O CZYM PISZESZ, WIEC TLUMACZE: "KORWINISTYCZNe" W TYM PRZYPADKU OZNACZALO "UZASADNIONE EKONOMICZNIE".

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 12.10.17, 10:53
    To nie ma znaczenia. To czyjas kasa i robi z nia co chce.
    Nie pasuje ci?

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • 12.10.17, 11:12
    ILE RAZY MAM PISAC, ZE NIC MI DO TEGO...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 12.10.17, 13:00
    Gdybys nic do tgo nie miel to bys o tym nie wspominal z usmiechm na ustach. Oraz nie wypominal, co chca generalnie robic z wlasnymi peniedzmi.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • 12.10.17, 23:18
    napisałeś:
    "Bo po co... akurat w tym widac stosuja korwinistyczne podejscie. Cisnac na maksa."

    Bimota logicznie Cię tu znokautował, a Ty albo nie jesteś w stanie tego pojąć, albo udajesz i brniesz. Po co wyskakiwałeś z tym korwinizmem? Czy korwinizm cokolwiek ma wspólnego z narodowym socjalizmem?
  • 13.10.17, 08:03
    Nie. Ale tez nie mowi komukolwiek jak ma wydawac wlasne pieniadze!!!!

    "ALE CHCA PLACIC DROZEJ, TYLKO GDZIE INDZIEJ, TO NIE JEST KORWINISTYCZNE."

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    I blame nature for two things. First, that stupidity is painless and second, that hypocrisy is not a cause of rash and diarrhoea.
  • 13.10.17, 14:27
    Własne czy akcjonariuszy? Szczerze mówiąc nie wiem jak tam się rozkładają akcje i być może faktycznie jest jakiś bogaty Niemiec, który ma większość.
    A tak nawiasem mówiąc to trochę się dziwne, że jakiegoś korwinizmu się w tym dopatrzyłeś, podczas gdy bezwzględnie obala to Twoje tezy o tym, że niby kapitał nie ma narodowości. Na samym początku ktoś o tym wspomniał ironicznie i miał stuprocentową rację.
  • 13.10.17, 15:16
    Jak akcionariuszy???
    Jak dlugo zarzad nie powiedz ze ktowata jest na dywidende tak dlugo kasa jest firmy a nie akcjonariuszy :-)

    Apotem im nikt z kieszeni tego nie wyciagnie.

    Bo kapital nie ma narodowosci. Politycy maja. A politycy maja wplyw na firmy i kapital.

    Myszlisz ze VAG woli zarabiac mniej? Jakby mogli nadal sprzedawac tyle co sprzedaja (albo wiecej) a produkowac w Wietnamie to jak sadzisz co by zrobili...?

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • 12.10.17, 11:22
    > "KORWINISTYCZNe" W TYM PRZYPADKU OZNACZALO "UZASADNIONE EKONOMICZNIE".

    Bzdura. Korwinistyczne podejście nie oznacza "wydaję kasę w sposób ekonomicznie uzasadniony", tylko "wydaję kasę w dowolny sposób, jaki mi się podoba". To przerażające, jak ty do tego stopnia na niczym się nie znasz, że nie ogarniasz nawet elementarnych podstaw swojego ideolo.
  • 12.10.17, 19:32
    NAJPROSTSZYCH KONSTRUKCJI JEZYKOWYCH NIE OGARNIASZ...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 12.10.17, 23:24
    Tu nie chodzi o wydawanie kasy w takim sensie "moja kasa to mogę z nią robić co chcę". Zresztą jeśli nawet przyjąć taką zasadę, to rozumiem, że nie masz nic przeciwko temu, aby za swoje pieniądze Niemcy znowu rozpoczęli produkcję bombowców i znowu za swoje pieniądze wyszkolili morderców i do Polski wysłali? Przecież to ich pieniądze i mogą z nimi robić co chcą?
  • 13.10.17, 08:06
    tbernard napisał:

    > Tu nie chodzi o wydawanie kasy w takim sensie "moja kasa to mogę z nią robić co
    > chcę". Zresztą jeśli nawet przyjąć taką zasadę, to rozumiem, że nie masz nic p
    > rzeciwko temu, aby za swoje pieniądze Niemcy znowu rozpoczęli produkcję bombowc
    > ów i znowu za swoje pieniądze wyszkolili morderców i do Polski wysłali? Przecie
    > ż to ich pieniądze i mogą z nimi robić co chcą?

    Cos ci sie jedak pomylilo.

    Ani ja ani Vogon nie jestesmy piwcami KRULA i jego idei tylko bimota. Ktory jednoczesnie jednak ma pretense o to jak jakas firma wlasna kase wydaje.
    Zatem twoje pytanie do vogona jest absolutnie bez sensu.

    My nie mowimy, ze to jest OK, tylko ze bimota nawet nie do konca wie jaki ma swiatopoglad i co za nim stoi.
    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • 13.10.17, 10:34
    > Zresztą jeśli nawet przyjąć taką zasadę, to rozumiem, że nie masz nic przeciwko temu,

    Ja oczywiście mam coś przeciwko. Ale o dziwo, coś przeciwko ma też niemota (którego już nie widzę, na szczęście), choć pierwsza i podstawowa zasada jego ideolo brzmi właśnie "moja kasa to mogę z nią robić co chcę".

    > aby za swoje pieniądze Niemcy znowu rozpoczęli produkcję bombowców

    A dlaczego nie mieliby produkować bombowców? Przemysł lotniczy to bardzo intratna i innowacyjna branża, o wysokiej wartości dodanej.
  • 13.10.17, 10:42
    Juz od dawna produkuja bombowce...

    www.welt.de/wirtschaft/article160775417/Neuer-deutscher-Bomber-fliegt-mit-Drohnen-Schwarm.html

    www.bredow-web.de/Luftwaffenmuseum/Kampfjets/Tornado/tornado.html

  • 13.10.17, 10:47
    No właśnie. Zdziwiłbym się raczej, gdyby nie produkowali. Choć Tornado jest tylko częściowo niemiecki i jest tylko trochę bombowcem - to myśliwiec szturmowy raczej.
  • 13.10.17, 11:09
    Niemcy nie moga miec broni strategicznej, to i nie maja. Po jaka cholere im bombowce strategiczne.
    Tornado pochodzi z czasow zimnej wojny i przeznaczony byl glownie do wsparcia wojsk ladowych.
    Potrafi leciec na wysokosci 30 metrow z predkoscia 1,3M.


  • 13.10.17, 11:18
    > Niemcy nie moga miec broni strategicznej, to i nie maja. Po jaka cholere im bombowce strategiczne.

    Mieć w siłach zbrojnych - to jedno, ale produkować (i czesać na tym kasę) np. w kooperacji z Francuzami i Brytyjczykami w ramach konsorcjum Airbusa - to drugie. Know-how i technologię mają do tego z całą pewnością.

    > przeznaczony byl glownie do wsparcia wojsk ladowych.
    > Potrafi leciec na wysokosci 30 metrow z predkoscia 1,3M.

    No więc właśnie mówię - to są cechy samolotu szturmowego. Nie mówię, że to coś złego, albo że sam samolot jest do dupy. Może prowadzić działania bombowe, ale nazywanie go bombowcem jest trochę na wyrost.
  • 13.10.17, 11:37
    Bombowce sa zbedne, gdy dysponuje sie precyzyjnie naprowadzanymi rakietami.
    A to przy obecnie istniejacej infrastrukturze technicznej (elektronika ukladow naprowadzania)
    jest znacznie bardziej skuteczne niz naloty bombowe.
  • 13.10.17, 11:55
    > Bombowce sa zbedne, gdy dysponuje sie precyzyjnie naprowadzanymi rakietami.

    Niby tak, ale Amerykanie mają rakiet jak jeż kolców, poupychane na łodziach podwodnych i gdzie się da, a mimo to utrzymują flotę bombowców strategicznych. Ba, rozwijają wciąż nowe samoloty (B-21).
  • 13.10.17, 12:29
    Wachlarz maja.
    A wachlarz ma cale spektrum srodkow.
    Zalezy od rejonu Ziemi, gdzie sie dziala.
    Niemcom to nie jest do niczego potrzebne, Polakom rowniez.
  • 13.10.17, 13:20
    Nie no, obśmiałbym się jak norka, gdyby Polacy chcieli choćby posiadać bombowce strategiczne. A już produkować.. w sumie dlaczego nie podsunąć tego pomysłu Antoniemu? Ale byłyby jajca!
  • 13.10.17, 13:38
    To bylyby jaja strategiczne dalekiego zasiegu.
    (typu ZBUK-23)
  • 11.10.17, 10:45
    @grzek - patrzysz czysto z punktu widzenia $$$. Weź pod uwagę dwa czynniki:
    - w Niemczech związki zawodowe są bardzo, bardzo silne i mogą napsuć krwi właścicielom
    - Niemców generalnie cechuje mocny patriotyzm zakupowy i protekcja wobec swoich zakładów. Wierzę, że mogliby podjąć decyzję, że zarobią mniej chroniąc miejsca pracy w Niemczech.
  • 11.10.17, 11:11
    Możesz mieć rację. Z punktu widzenia politycznego, żeby nie pakować się w kłopoty z ludźmi, to może rzeczywiście lepiej mniej zarobić. Teraz, być może, muszą opracować strategię, która pogodzi pracowników i akcjonariuszy.
  • 11.10.17, 11:17
    TYLKO, ZE ON PODAL ARGUMENTY PRZEMAWIAJACE ZA TYM CO WCZESNIEJ POWIEDZIALES. :)

    A VW ZWYCZAJNIE CHCE DAC ZAROBIC SWOIM ZAMIAST OBCYM...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 11.10.17, 11:21
    VW stracil wielka kase w USA.

    Zamiast kombinowac "jak zarobic mniej" i jak zapewnic prace zalodze byloby lepiej,
    gdyby pokombinowali wczesniej jak nie tracic kasy w najbardziej bezsensowny, utopiony w skandalu sposob.



  • 11.10.17, 12:31
    Zawsze mogło się udać i interes kręciłby się dalej. Gdyby w USA nie wykryli, to w Europie nic nie wyszłoby na światło dzienne.
  • 11.10.17, 17:13
    VW moze zrobic to co robi Volvo aby porawic reputacje w USA - zwiekszyc produkcje na tym terenie
    A Skode moga wykupic do konca i zmienic Skody na VW....
  • 12.10.17, 09:21
    engine8 napisał(a):

    > A Skode moga wykupic do konca i zmienic Skody na VW....

    O ile Czesci beda chcieli sprzedac...
    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • 12.10.17, 10:49
    VW jest w 100% wlascicielem Skody, gdy chodzi o grupe "samochody osobowe".

  • 12.10.17, 11:13
    TO JEST DLA NICH ZA TRUDNE DO OGARNIECIA...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 12.10.17, 11:21
    Widać to zresztą w składzie zarządu. Sami Czesi z dziada pradziada :)
    source-www.skoda-auto.com/en/company/investors/board-management
  • 12.10.17, 11:47
    Ordnung muss sein!
  • 12.10.17, 13:03
    No... ale nie sa to tez sami Niemcy z dziada pradziada.



    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    I blame nature for two things. First, that stupidity is painless and second, that hypocrisy is not a cause of rash and diarrhoea.
  • 12.10.17, 13:09
    Bedziesz im badac "czystosc rasowa"?
  • 12.10.17, 19:30
    NO KONIECZNIE, PRZEIEZ TO CZYNNIK DECYDUJACY O WLASNOSCI...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 13.10.17, 14:35
    nazimno napisał:

    > Bedziesz im badac "czystosc rasowa"?

    Zdaje się, że to już zarząd rozpoczął postanawiając, że lepiej będą zarabiać ci o "czystszej rasie".
  • 13.10.17, 15:01
    W koncu to zarzad decyduje.
    Kto ma decydowac, przechodzien?
  • 13.10.17, 15:16
    A zarzad sie przeciez sam nie wybiera...

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.