Dodaj do ulubionych

na które koła łańcuchy przy napędzie na obie osie?

19.10.17, 21:59
Jak powyżej. Najchętniej odpowiedzi z rozbiciem tematu na napęd dołączany, torseny, xdrive, inne wynalazki...


--
"War does not determine who is right- only who is left." Bertrand Russell
Edytor zaawansowany
  • 19.10.17, 22:45
    Wydaje mi się, że przy stałym (np. u mnie) tam, gdzie trafia więcej momentu (czyli u mnie tył - 62%, czy w 4Maticu Mietków - w E-klasie na tył idzie 65%).
    Przy dołączanym - tam, gdzie napęd jest non-stop (przód w większości aut, tył w xDrive BMW).

    --
    "Musimy pogadać, panie Brener. -Zyga wreszcie przekręcił gałkę.
    - I dlatego przyszedł pan uzbrojony?
    - Trąbicz wskazał szyjkę butelki wystającą Maciejewskiemu z kieszeni płaszcza. -
    No niech pan siada."
  • 20.10.17, 07:13
    > Wydaje mi się, że przy stałym (np. u mnie) tam, gdzie trafia więcej momentu (czyli u mnie tył - 62%, czy w 4Maticu
    > Mietków - w E-klasie na tył idzie 65%).

    Znalazłem takie video. Jest w nim mowa, że w 4Maticu tył jest dołączany.

    www.autoevolution.com/news/mercedes-benz-4matic-system-a-brief-guide-106904.html#agal_0

    Od 1:20.

    --
    "War does not determine who is right- only who is left." Bertrand Russell
  • 19.10.17, 22:51
    Zdania podzielone i masa teorii. Duzo zalezy jaki samochod (niektore instrukcje sugeruja - np BMW X5 instrukcja mowi ze lancuchy za dozwolone TYLKO na tyl) , jak naped rozlozony i kontrolowany i gdzie si eplanuje jezdzic
    Zakladamy ze z lancuchami jedzie sie powoli.
    Generalnie na kola "napedowe" - zwykle nawet w 4x4 wiecej napedu" idzie na tyl..
    Jedna teoria mowi ze po plaskim raczej na przod poniewaz masz lepsza kontrole gdzie jedziesz.
    Podobnie jak jedziesz pad gore po sniegu
    Tylne jak masz LSD w tyle (zwykle przod nie ma)

    Ale wystarczy wyobrazic sobie jade ze sromej gorki z lancuchami na przodzie gdzie przod trzyma sie drogi jak tygrys pazurami a tyllne kola sie kreca jak glupie...
  • 20.10.17, 06:50
    > Ale wystarczy wyobrazic sobie jade ze sromej gorki z lancuchami na przodzie gdzie przod trzyma sie drogi jak tygrys
    > pazurami a tyllne kola sie kreca jak glupie...

    To wtedy po paru metrach tylne koła znajdują się z przodu. :-) Można tu zastosować rozumowanie podobne do teorii o "lepsze opony na tył".

    --
    "If we want a wealthy society, we'll have to tolerate wealthy men." Winston Churchill
  • 20.10.17, 17:22
    No to dawaj to rozumowanie.. bo wyglada ze nie jezdziles nigdy z lancuchami i bez i nie widzlaes roznicy w przyczepnosci.
  • 20.10.17, 19:29
    No... troche tak to brzmi.
    Ja zkaladalem na przod w FWD i tyl w RWD (jakby to oczywiste).

    Lepsze opony zawsze na przod ale tez w wiekszosci aut to byla tez os napedowa.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    I blame nature for two things. First, that stupidity is painless and second, that hypocrisy is not a cause of rash and diarrhoea.
  • 20.10.17, 20:32
    > Lepsze opony zawsze na przod ale tez w wiekszosci aut to byla tez os napedowa.

    Synu, nawroc sie czympredzej!
  • 21.10.17, 11:04
    bzdura totalna.
  • 20.10.17, 00:50
    Czy nie jest tak ze ci z napedem na jedna os stoja na poboczu i zakladaja lancuchy a ci z 4WD/AWD sa puszczani dalej bez lancuchow? Oczywiscie opony musza miec "nieletnie".
  • 20.10.17, 01:15
    Zwykle tak jest ale pod warunkiem ze ma sie optony sniegowe/zimowe. Inaczej na M+S trzeba zakladac lancuchy nawet na 4x4.
    W Californi sie to czesto zdarza.
    Ale moze byuc ze i takich nie puszczaja i lancuchy obowiazkowe. Mnie sie nie trafilo ale slyszalem.
  • 20.10.17, 01:02
    l7.alamy.com/zooms/a8020e224a8744768209e2aa3842f977/snow-chain-warning-sign-mammoth-mountain-cal-usa-b7bapc.jpg
    Tu jednak bym zalozyl lancuch na kazde kolo lacznie z zapasowym, i na wszelki wypadek jeszcze jeden lancuch sobie na glowe.
  • 20.10.17, 01:19
    No wlasnie 4x4 with snow tires are OK... Ja w takich a moze gorszych warunkach jechalem i auto szlo jak burza - problem w tym ze nie bylem pewnien gdzie jest droga...... a lancuchow nie mialem, dobrze ze nie sprawdzali.
    Teraz w taka pogode to siedze w domu przed kominkiem (na ogrodku oczywiscie)
  • 20.10.17, 02:00
    My tu gadu gadu o sniegu, ale czesto lancuchy sa konieczne na bloto. Pamietam widzialem kiedys dokument o budowie drogi przez Kanade, jakos tak w latach 40-tych. Gosciu podrozowal Willysem 4x4 bez lancuchow pomiedzy dwoma bazami odleglymi o 5 mil, ale ze wzgledu na straszliwe bloto milomierz mu pokazywal za kazdym razem 10-12 mil, hehe. Chyba tez siedzialem przed kominkiem jak to ogladalem.
  • 20.10.17, 09:06
    W pisemkach motoryzacyjnych piszą, że na tył, niezależnie od rozkładu mocy.
  • 20.10.17, 10:01
    ...takie tam ...gadki, bez komentarza...

    www.rubicon-trail.com/jeep101/chains.html
  • 20.10.17, 15:08
    Przy dołączanym sprawa jest prosta - nie ma sensu doprowadzać do poślizgów, lepiej ich unikać, więc na oś stale napędzaną.
    Przy stałym napędzie ja wybrałbym przód - oprócz przyspieszania odpowiada za skręcanie i hamowanie. Poza tym nacisk na przednią oś jest praktycznie zawsze większy niż na tylną, co daje lepszą przyczepność przodu. Sytuacja oczywiście mogłaby się zmienić przy gwałtownym przyspieszaniu, no ale łańcuchy i gwałtowne przyspieszanie nie idą ze sobą w parze.
    Oczywiście można też założyć łańcuchy na wszystkie koła.
  • 20.10.17, 19:27
    Na te co sie slizgaja?
    Albo na te, na ktore dany rozdzaj rozdzialu przekazuje wiecej mocy (i sie slizgaja).

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • 21.10.17, 10:24
    Na te na które przewiduje instrtukcja obsługi danego pojazdu. Dla Audi quattro z torsenem jest to np. przód a dla BMW xdrive tył.
  • 21.10.17, 11:03
    Subaru - na przod. (oprocz brz, ale tym chyba nikt normalny nie jezdzi zima w gory)
  • 24.11.17, 13:19
    najpewnej te łancuchy zakładac na koło zapasowe wtedy nie ma możliwosci rozwalenia nadkola i pokancerowania błotnika.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.