Dodaj do ulubionych

USA - dlaczego Jetta a nie Passat?

28.11.17, 21:24
Od lat 80' w USA dominuje jeden model VW - Jetta. Rozumiem, że amerykanie wolą sedany od hatchbacków, więc nie pytam, dlaczego Jetta a nie Golf. Ale nie rozumiem, dlaczego Jetta a nie Passat?
Obserwuj wątek
      • engine8 Re: USA - dlaczego Jetta a nie Passat? 28.11.17, 22:35
        Oba modele sprzedaja sie pod0bnie - mniej wiecej w tych samych ilosciach.. (+/- 120k rocznie)

        Jetta ma troche slabsza konkurencje w swojej klasie - w sumie to Toyota Corolla, Mazda 3, Civic, i Golf, moze Focus)
        Jetta i Golf maj wiecej chetnych- mlodych ludzi poniewaz ma troche "charakteru" niemieckiego auta. A ci jak zakladaj rodzine to wymienja na wieksze z grupy srednich - tam gdzie Pasat.
        Ale Passat ma w swojej grupie aut rodzinnych (i tu niemicki charakter nie ma wartosci - tym autem wozi sie dzieci, a wrecz przeciwnie moze byuc za sztywny . Honde Accord, Toyote Camry, Mazde 6, Nissan Altima, Chevy Malibu, Ford Fusion (wasz Mondeo) i pare Koreanczykow... I tutaj nie ma szans z dlugo i gleboko ustabilizowana pierwsza 4-ka z mojej listy jesli chodzi o niezawodnosc, bezpieczenstwo i nowoczesnosc.
    • engine8 Re: USA - dlaczego Jetta a nie Passat? 28.11.17, 23:32
      Pisalem ze nie ma cos takiego jak samochod dla przedstawicieli handlowych - Ci co pracuje na malym obszarze to jezdza swoimi albo dostaja pule kasy na lease i wybieraja cokolwiek... Bardzo malo firm teraz daje auto ludziom auta a jesli juz to nie ma zupelnie zadnych standartow.. Np ja kiedys pracowalem w Hitachi a japonskie firmy maja swoje firmy "braterskie" praktycznie kazdej branzy wiec i samochdowej no i u nich ludzi genralnie jezdzili Nissnanami bo po perwsze ot bylo dobrze widziane a po drugi emieli jakies tam obnizki. Ale jak sie ktos uparl to dali mu taki jaki chcial w okreslonych granicach finansowych.. Np moj boss jezdzil Pontiakiem Grand Prix Turbo zamiast oferowanym Nissanem Maxima. A ja wolalem gotowke i jezdzilem swoim BMW M5 :). Po paru latach zaniechali tego programu i kazdy dostwal gotowke.
      Zreszta cale to przedstawicielstwo handlowe wyglada zupelnie inaczej w Stanach. Tu ludzi lataja samolotem i wypozyczaja auto na dojazd do klienta..
      • engine8 Re: USA - dlaczego Jetta a nie Passat? 28.11.17, 23:44
        Z autami sluzbowymi bo to klopot poniewaz sa prawne wymagania podatkowe aby rozliczac sluzbowe i prywatne km. Np jak twoje miesce pracy jest w okolicy i tam masz "biuro" jadac do pracy jedziesz prywatnie ale jak jedziesz do kleinta to sluzbowo. No wiec kazdy z dowmu zwsze jedzie najpierw do klienta a potem do biura i wszytko gra... Szefostwo wie ze ta sie robi ale praow jest prawem i zawracanie D z paierkami.. tak ze nikt w sumie nikt tej opcji nie chce. Dlatego wszyscy chca kase - albo ustalon kwota i sie nie rozliczasz albo zamiast dawac pule kasy placa za przejechane mile (kilometry) wlasnym autem - i tu sa tez federalne normy ile to sie nalezy. Ale to dobre jak uzywasz swojego auta jedynie od czasu do czasu ale jak czesto to tez tzw "Pain in the butt" bo musisz miec liste gdzie i kiedy jezdziles i co miesiac musisz sie rozliczyc ile przjechales i masz zaplacone.
        Nikt tego nie prownuje ze stanem licznika wiec wiesz jak to wyglada - jezdzisz 200km a rozpisujesz 300.. Jedziesz z kolega i kazdy rozpisuje tyle samo jakbyscie jechali osobno..

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka