Dodaj do ulubionych

X drive jest do dupy

26.12.17, 18:40
W porównaniu z haldexem w alltracku czy z quatro czy oczywiście z QD w jeepie.
Nie dałem rady mimo dobrych warunków podjechać tam gdzie zawsze na narty.
Zawsze mogłem. Tym razem utknąłem 300 M przed celem.
Tył mieli a przód dołącza sie nieregularnie raz z jednej a raz z drugiej.
Wielkie rozczarowanie.
A już zaczynałem lubić to auto.



--
Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
    • jackk3 Re: X drive jest do dupy 26.12.17, 18:51
      Stwierdzilem to wiele razy czy to spod swiatel czy na naszych slynnych (wyslizganych) 4-way stopach. Wiekszosc osobowych Beemek ludzie odstawiaja do garazow na zime, zostaja glownie X-drive glownie X5 czy X3. Ze stalym AWD nie ma szans.
      • trypel Re: X drive jest do dupy 26.12.17, 21:58
        Ale to była gruntowa ośnieżona (10-15 cm śniegu)droga o nachyleniu max 10%. W alltracku nawet nie włączałem programu offroad. A tu zero możliwości podjazdu i z wyłączona i z włączona kontrola trakcji. A proste elektroniczne protezy blokad mostów są dostępne nawet w skodzie. Właśnie żeby dać radę w takich warunkach.
        Za dwa tyg przyjeżdżam do Pasekow dodge’m.

        --
        Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
      • tdf-888 Re: X drive jest do dupy 26.12.17, 21:59
        A pytanie ignoranta z fizyki:
        Gdzie auto ma lepszy nacisk podjezdzac pod górę?( silnik z przodu żeby waga nie szukał). Na tylnej czy przedniej osi?
        Przy napędzie na jedną oś łatwiej będzie podjechać Fwd czy rwd?

        --
        nawet gdy jest cienko to jest GRUBO
        • trypel Re: X drive jest do dupy 26.12.17, 22:12
          Ponieważ jestem kiepskim fizykiem to wybieram auta z napędem na 4 koła. Żeby się nie zastanawiać. I tylko o ten oszukany napęd mam pretensje.
          Odpowiadając to jako laikowi wydawałoby się ze na tył łatwiej ale przednie bez napędu zaczynaja szybko pchać przed sobą snieg i stoją za chwile

          --
          Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
          • bunkum Re: X drive jest do dupy 29.12.17, 17:45
            > I tylko o ten oszukany napęd mam pretensje.
            Instrukcje przeczytac. Jesli nie rozumiec, dilera zapytac, albo zadzwonic do geniusza.
            Po naukach DSG WYLACZYC, i jechac. Jackssa nie sluchac.
        • galtomone Re: X drive jest do dupy 27.12.17, 09:22
          tdf-888 napisał:

          > A pytanie ignoranta z fizyki:
          > Gdzie auto ma lepszy nacisk podjezdzac pod górę?( silnik z przodu żeby waga nie
          > szukał). Na tylnej czy przedniej osi?
          > Przy napędzie na jedną oś łatwiej będzie podjechać Fwd czy rwd?

          Odp z linka od engine ;-)

          Predictably, xDrive is a rear-biased system – as chosen by BMW – with a 40:60 split from front to rear. Although this may seem detrimental to AWD performance as less torque is being applied in the location of the heavy engine for traction, the firm has kept to its dogma and decided that its AWD cars need to still feel and act like true BMWs on the road.

          I mala uwaga!

          Tyres are also a massive factor – since they are the only contact patch with whatever surface is at hand, the compounds would need to be identical in makeup and wear to perform a valid test, adding to a huge list of variables.



          --
          Pozdrawiam,
          galtom

          "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
        • liczbynieklamia Re: X drive jest do dupy 28.12.17, 09:44
          To zależy od nachylenia górki i położenia środka ciężkości samochodu. Przednionapędówki mają dość silnie dociążoną przednią oś względem tylnej, tylnonapędówki raczej rozkład pół na pół. Przy niezbyt ekstremalnych nachyleniach FWD wciąż może mieć lepiej dociążoną oś napędzaną niż RWD. Plus przednionapędówką zawsze można próbować podjechać tyłem ;)

          A co do X-Drive - no cóż, i tak lepsze to niż napęd na tył...
    • qqbek Re: X drive jest do dupy 26.12.17, 23:17
      Jak to dobrze, że nie mam auta z X-drive :)

      --
      "Musimy pogadać, panie Brener. -Zyga wreszcie przekręcił gałkę.
      - I dlatego przyszedł pan uzbrojony?
      - Trąbicz wskazał szyjkę butelki wystającą Maciejewskiemu z kieszeni płaszcza. -
      No niech pan siada."
      • engine8 Re: X drive jest do dupy 26.12.17, 23:23
        No ja mam poodobnie - naped 4x4 starszej generacji i do tego mam nawet nowe kola/opony sniegowe i lancuchy tez mam..... Ale i co z tego bo i tak nie moge wyjechac pod mala gorke ze sniegiem..... ten problem to pikus w porownaniu
        z moim..
        • trypel Re: X drive jest do dupy 26.12.17, 23:27
          Bo Ty to chyba masz tam chroniczne niedobory śniegu :)

          --
          Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
        • qqbek Re: X drive jest do dupy 26.12.17, 23:39
          Przecież pisałeś, że poliftowe X5 E53 masz.
          Poliftowe ma już X-Drive.
          To przed liftem (czyli u mnie) było AWD o stałym rozkładzie momentu (62% tył, 38% przód), po lifcie zrobili tył+dołączany w razie potrzeby przód (czyli X-Drive). Ostatnio znajomemu, który ma poliftową E53 4.4i zrobiła się dziurka w dolocie i sypał mu błędami, które trudno było zdiagnozować. Stwierdził, że nieznacznie mu tylko wzrosło spalanie (podał wartości, które są u mnie normalne, jako zawyżone). Ot, cena postępu, ekologii i opieki nad bezdomnymi foczkami. Litr-półtora mniej na sto, a zamiast 4x4 masz X-Drive.

          --
          "Musimy pogadać, panie Brener. -Zyga wreszcie przekręcił gałkę.
          - I dlatego przyszedł pan uzbrojony?
          - Trąbicz wskazał szyjkę butelki wystającą Maciejewskiemu z kieszeni płaszcza. -
          No niech pan siada."
          • engine8 Re: X drive jest do dupy 27.12.17, 01:58
            Ja nie wiedzialem nawet jakie tam to mam - nie ma nigdzie napisane ze to x-drive ale sprawdzilem i wyglada ze masz racje od 26 wrzesnia 2003 maja x-drive.
            Ale wiem ze trypel od razu zaskoczyl - moj problem #1 to brak sniegu....

            • galtomone Wspolczuje - co ja bym dal za 2-3 m sniegu... 27.12.17, 09:27
              engine8 napisał(a):

              > moj problem #1 to brak sniegu....

              Pociesz sie, ze nasz powoli tez.
              Z zazdroscia patrze jak rok w rok sa filmiki w tv z Nowego Yorku i okolic (niby bardziej na poludnie niz Slask) jak ich cudownie zasypuje sniegiem.

              Ech... gdzie u nas takie opady jak w latach 80tych :-(

              Ciagle mi sie marzy, ze przyjdie w koncu taka zima jak kiedys, ze przez 3-4 tyg. nawet w Katowicach bedzie ze 2 m sniegu... Ech....
              --
              Pozdrawiam,
              galtom

              "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
    • waga170 Te muzulmany mondrzejsze od katolikow 26.12.17, 23:40
      Bo maja 4 zony z ktorych korzystaja zaleznie od potrzeby. A taki glupi katolik ma jeden samochod i mysli ze po asfalcie i po bagnach pojedzie tak samo.

      > Nie dałem rady mimo dobrych warunków podjechać tam gdzie zawsze na narty.

      To moze posadz zone albo corke za kierownica? Z lzejszom nogom?
    • schweppes1 Re: X drive jest do dupy 27.12.17, 04:31
      X-Drive to pic na wodę i darcie kasy z frajerów (czyt. twoich szefów).

      www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo

      Clarkson w X6 mielił w miejscu pod delikatne wzniesienie na suchej, trawiastej polance w środku lata i widać że dzieje się dokładnie co opisujesz, tj. tył mieli a przód coś tam próbuje skrobać, podczas gdy Range Rover to chyba nawet jednym kołem się nie uślizgnął.

      Quattro jest znacznie lepsze, ale co do 4motion to mnie zdziwiłeś, bo opinie ma jeszcze gorsze niż x-drive.
      • trypel Re: X drive jest do dupy 27.12.17, 07:36
        4motion jest napakowane elektronika. Jak jedno koło zaczyna sie ślizgać to jest natychmiastowo dohamowywane. I w ten sposób wszystkie idą w miarę równo. System offroad daje jeszcze dodatkowe funkcje Dzieki czemu taki alltrack idzie po śniegu jak czołg.

        --
        Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
    • duze_a_male_d_duze_m Re: X drive jest do dupy 27.12.17, 08:49
      A ja oddaję przeciwny głos, w X3 E83 LCI w górach podjeżdżałem łatwiej niż Outbackiem. Xdrive był za to słabszy przy szybkiej jeździe po śniegu, po prostu zbyt podsterowny.

      --
      .
      -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
      • nazimno Re: X drive jest do dupy 27.12.17, 09:06
        Warunki na nawierzchni nigdy nie sa takie
        same, stad porownywalnosc jest watpliwa.
        Rzezba bieznika opon zimowych ma tez
        znaczenie. Moi znajomi ze Szklarskiej
        jezdza na oponach z bieznikiem
        dostosowanym do sniegu, co ulatwia
        dojazd na trudniejszych w utrzymaniu stromych
        ulicach.
      • engine8 Re: X drive jest do dupy 27.12.17, 17:19
        Ja tam nie wiem ale kilka lat temu przyjechalem swoim X5 (z x-drive jak sie okazuje :) ) na narty i kolejka ze hej bo polowe parkingow zasypanych..... Pytaja czy mam 4x4 i opony sniegowe? i jak tak to czy chce zamiast czekac wjechac na nieodsniezony parking.... Mowie Pewnie... No i jedziemy, mijamy i Audi i Jeeepy i Outabacki i inne ktore albo sie baly albo grzebaly kolami... no i strach mnie naszedl...
        Ale co tam..... No i szedl po jakims pol metrowym sniegu albo wiecej (bo jak wychdzilismy to jeszcze drzwi spychaly snieg) ...jak po asfalcie.. Zaparkowalem na samym koncu poniewaz sie fajnie jechalo.... Ale potem sie kiepsko szlo po sniegu po kolana w butach narciarskich(pelnych sniegu i ze sprzetem (i narzekajaca baba) po takim sniegu...
        Alena auto nie mozna bylo narzekac.
        • trypel Re: X drive jest do dupy 29.12.17, 14:19
          Moze są różne x-drive, moze dodatkowa elektrońika w serii X?
          Jakbym nie miał jeepa i alltracka to bym pomyślał ze tak musi byc i po prostu warunki kiepskie. Ale to niestety auto, żeby nie było- po asfalcie z dnia na dzień jeździ mi sie coraz lepiej i już wiem dlaczego bmw wkurzają na drodze :)

          --
          Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
            • trypel Re: X drive jest do dupy 29.12.17, 20:02
              No właśnie. W QD w jeepie napęd idzie zawsze na koło które ma przyczepność. W 4motion w alltracku elektronika przyhamowuje koło które nie ma przyczepności żeby moment posżedl na drugie na tej osi. To samo robi elektronika w bmw ale chyba tylko na tyle. Przód (u mnie) jest dopedzany równo jak jest taka potrzeba i nie ma podziału na strony. Czyli wystarczy ze jednej stronie zabraknie przyczepności i cała para w gwizdek.


              --
              Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.