Dodaj do ulubionych

Obrotomierz. Jak z niego korzystacie?

11.01.18, 15:36
Bo ja sie tak zastanawiam i mi wychodzi ze.... nie korzystam. Chyba zeby zaspokoic ciekawosc pod tytulem ciekawe jakie mam teraz obroty. W trasie z przepisowa predkoscia zawsze okolo 2 tysiace, w gorach przy hamowaniu silnikiem dwa razy tyle. No i w bryczce osmiobiegowy automat
patrze na obrotomierz zeby zobaczyc ze on rzeczywiscie zmienia biegi. Bo bez tego myslalbym ze to CVT.
Edytor zaawansowany
  • 11.01.18, 15:40
    obrotomierz połączony z automatem służy do zaspokojania ciekawosci lub ewentualnie do polepszenia estetyki deski (symetria :)) - chociaż ktos tam kiedy powiedzial że symetria jest estetyką głupców.

    ale ze skrzynią ręczną ma nieraz sens

    PS tez mam 8 biegowy ale czuje przełączanie dość wyraźnie

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • 11.01.18, 15:53
    trypel napisał:

    > obrotomierz połączony z automatem służy do zaspokojania ciekawosci lub ewentual
    > nie do polepszenia estetyki deski (symetria :)) - chociaż ktos tam kiedy powied
    > zial że symetria jest estetyką głupców.

    No tak, może jeszcze do zabawy w tryb ręczny.
    Tylko ile razy ja z trybu ręcznego korzystałem?
    A chyba ze trzy czy cztery aż!

    > ale ze skrzynią ręczną ma nieraz sens
    Jak chcesz odjechać spod świateł autu z porównywalnym przyśpieszeniem, albo sprawnie wyprzedzić, to tak. Ale to samo da Tobie wyczucie auta.

    > PS tez mam 8 biegowy ale czuje przełączanie dość wyraźnie
    A jam 5-biegowego Metuzalema i jak nie jestem w trybie sportowym to właśnie obrotomierz służy mi do sprawdzania, kiedy raczył bieg zmienić :)
    W trybie sportowym, z racji tego, że nie włączam go do toczenia się, a raczej dla zabawy, czuć zmiany, bo po prostu znacznie mocniej jest wtedy gaz deptany i te pół sekundy na zmianę biegu po prostu brakuje na najczulszym urządzeniu pomiarowym w aucie* przyśpieszenia :)


    *zwany też zadkiem.

    --
    "Musimy pogadać, panie Brener. -Zyga wreszcie przekręcił gałkę.
    - I dlatego przyszedł pan uzbrojony?
    - Trąbicz wskazał szyjkę butelki wystającą Maciejewskiemu z kieszeni płaszcza. -
    No niech pan siada."
  • 11.01.18, 16:03
    Tryb manualny jest dobry przy hamowaniu silnikiem zjezdzajac z gory. Ale jeden samochod i jego "mozg" robil to za mnie. Czul ze jak przy nodze zdjetej z gazu i braku hamowania hamulcem predkoes wzrasta, to sobie sam cos robil (hamowal?redukowal bieg w automacie?) tak ze predkosc pozostawala ta sama a ja czulem jakby hamowanie z redukcja biegow w manualu. Skrzynia byla ZF.
  • 11.01.18, 17:57
    No ja też mam ZF-a, konkretniej 5HP24 u siebie.
    W Audi ten model się Tiptronic nazywał, w BMW Steptronic.

    --
    "Musimy pogadać, panie Brener. -Zyga wreszcie przekręcił gałkę.
    - I dlatego przyszedł pan uzbrojony?
    - Trąbicz wskazał szyjkę butelki wystającą Maciejewskiemu z kieszeni płaszcza. -
    No niech pan siada."
  • 11.01.18, 18:22
    To jest przydatne jak sie wraca w korku z nart... Auto uzywa biegi i byc moze ale nie jestem pewien czy tez ABS ale to pracuje tylko w niskim i waskim zakresie predosci..
  • 11.01.18, 15:54
    Ja przelaczanie czuje wyraznie jak nacisne gaz ciut za malo delikatnie, daje dwa kickdowny zamiast jednego.

    Mam jeden samochod "zabytkowy" z automatem czterobiegowym i on jest dosyc kaprysny, mozesz mi wierzyc ze jak nie ciagnie to tylko rzut oka na obrotomierz i juz wiem, zamiast na dwojke to jebany dal na trojke.
  • 11.01.18, 17:35
    Poniewaz wiekszsc aut ma opcje skrzyni recznej i automatycznej to deske pozostawija taka samo i wskaznik obrotow sobie siedzi w kazdym...
    Zreszta w wielu autach jest masa niepotrzebnych i wrecz bezuzytecznych wskaznikow...
  • 11.01.18, 17:00
    malo mnie interesuje - teraz mam automat, wiec go nawet nie widac na displayu.
    a wczesniej na manualu - albo ma sie wyczucie samochodu/silnika albo nie. jak sie nie ma to i obrotomierz gowno daje.
  • 11.01.18, 17:11
    I to jest dobra odpowiedz na pytanie malego Kazia.

  • 11.01.18, 17:29
    Jak jezdzilem z reczna skrzynia to uzywalem caly czas aby po pierwsze nie przekroczyc 3 tys obrotow przy rozgrzewaniu bo fabryka przestrzegala ze to NO NO a potem aby zmieniac biegi w max punkcie tzn max momentu.. a ten byl bardzo blisko czerwonej lini a jednoczesnie nie przeholowac poniewaz mialem wylaczona max przy ktorych komputer odcinal paliwo i mozna bylo rozwalic bardzo drogi motorek.
    A w automacie to bezuzyteczne i jedynie aby widziec ze auto pracuje no i zeby auto wygladalo ze "sportowe" ....poniewaz masz tam kilka opcji i komputer zam sobie zmienia - nawet jak przelaczne na reczna zmiane to przy przekroczeniu limitu komuter zmienia bieg czy chce czy nie...
  • 11.01.18, 19:20
    Wspomniales o bezuzytecznych wskaznikach. Wiec jak jezdziles z manualna skrzynia, korzystales z takich znaczkow na predkosciomierzu (nie obrotomierzu) jedna, dwie, trzy male kreski? Z pewnoscia nie. Wiesz po co to bylo?
  • 11.01.18, 19:40
    Hehehehe na zadne kreski nie zwracalem uwagi.. i tego na moim chyba nie bylo ale podejrzewam ze te kreski to sugestia kiedy biegi zmieniac? Na moim M5 '91 byla czerwona kreseczka na 55mph - bo to byla max predkosc w latach 90-tych.. i zaznaczenie bylo jednym z warunkum kwalifikacji auta na rynek.. Pozniej tego zaniechali.
  • 11.01.18, 19:57
    www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjMroLLydDYAhVV5WMKHUF8CQUQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com.au%2Fitm%2FVW-Beetle-Speedometer-with-Trip-odometer-complete-refurbished-mint-%2F301852861261&psig=AOvVaw0SYLvxjJEYHMVvx28h8Uhp&ust=1515782923020603
    Kiedy biegi zmieniac? Cieplo, cieplo...
    Ale biegi zmienia sie wczesniej przy delikatnym przyspieszaniu a pozniej przy jezdzie ostrej.
    Te kreski, 3, 2, 1, zaznaczaly predkosc przy ktorej hamujac skrzynia mozna redukowac na wskazany bieg bez obawy ze sie "przekreeci silnik". Rzadko kto o tym wiedzial.
  • 11.01.18, 20:09
    Ja czegos takiego nie widzialem na swoich manualnych i rzeczywiscie nie mialem pojecie ze cos takiego nawet istnialo.
  • 11.01.18, 22:30
    W niemieckich samochodach (biegowych i automatach) jeszcze byly podobne tylko ze wszystkie pojedyncze kreski. Zawsze na 30, 50 i 130 km/h co odpowiadalo ichniejszym limitom predkosci .

  • 12.01.18, 00:27
    www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiUh9T6htHYAhUEMGMKHcjxDUsQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.bmw2002faq.com%2Fforums%2Ftopic%2F198084-silver-dollar-speedometerodometer%2F&psig=AOvVaw0wQ2qgJ6j12Q8kEROFdl4R&ust=1515799402754945
    Jak do Waszego klubu podjedzie ktos czterobiegowym 2002 to zagadaj z nim o tych "markings". Pozniej bedzie Ci sie klanial bardzo nisko:)
  • 12.01.18, 01:04
    Ani jeden ani drugi zapodany link sie nie otwiera...

    O tu niemieccy ekspercie mowia ze to sa zanaczone 3 limity predoksci w niemczech 30 tam gdzie sa szkoly.. 50 w miescie, 130 autostrada :)

    Inni mowia ze to predkosc gdzie zmieniac biegi optymalnie aby oszczdzac paliwo...
    www.germancarforum.com/threads/speedo-question.25753/


    No wiec jesli te kreski rzeczywiscie znacza to co mowisz i to ze to rzadko kto o tym wiedzial (wyglada ze nikt nie wie) to po jaka cholere ktos cos takiego zrobil i nie rozglosil na wszytkie strony? Nie za bardzo to ma sens..
  • 12.01.18, 01:28
    www.ebay.com.au/itm/VW-Beetle-Speedometer-with-Trip-odometer-complete-refurbished-mint-/301852861261
    Moze ten sie otworzy?
  • 12.01.18, 03:28
    www.bmw2002faq.com/forums/topic/198084-silver-dollar-speedometerodometer/
    Jezeli sie otworzy to byl to ten drugi co sie nie otwieral. Ciekawe dlaczego duzymi literami pokazuja cos nijak zwiazanego W MILACH z niemieckimi limitami predkosci, i dlaczego kierujacemu Alpine trzeba sugerowac kiedy zmieniac biegi.
  • 16.01.18, 12:47
    engine8 napisał(a):

    > aby zmieniac biegi w max punkcie tzn max momentu..

    A to co znowu za mit?
    To ja bym musiał zmieniać przy 1500 rpm, a bywa w niektórych silnikach że max moment jest przy 1250 rpm.

    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • 16.01.18, 14:08
    NO I CO Z TEGO ? GORZEJ JAK MAJA PRZY 5000...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 11.01.18, 18:39
    W s-tronicu służy do wqrwiania: jak widzę w benzynie obroty poniżej 1tys w czasie jazdy, np. na 6biegu

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • 11.01.18, 23:39
    No weź! Wiadomo, że w automacie jest bezużyteczny, ale bez niego wskaźniki wyglądają co najmniej lamersko. Najlepiej jak ma postać takiego xujowego paska jak w Yarisie I albo w Scenicu II. Zegary digital. Jest szpan na dzielni.
  • 12.01.18, 09:36
    Ja wcale. Silniki mają różne zakresy obrotów użytecznych, inne przebiegi mocy. Słuchając silnika i wczuwając się w jego wibracje można się dowiedzieć zdecydowanie więcej niż z patrzenia na obrotomierz.
  • 12.01.18, 14:53
    A czy w Teslach o napędzie elektronicznym też są obrotomierze?
  • 12.01.18, 14:58
    > A czy w Teslach o napędzie elektronicznym też są obrotomierze?

    Oczywiscie ze sa. Ale one sa obrotoniczne.
  • 12.01.18, 15:37
    JAK AUTO ZACZYNA MI SIE DLAWIC TO SPRAWDZAM PRZY JAKICH OBROTACH. TEZ W SUMIE Z CIEKAWOSCI RACZEJ...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • 13.01.18, 19:47
    W dieslu (w automacie) na obrotomierzu widać kiedy się wypala dpf, więc nie jest taki bezużyteczny.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.