Dodaj do ulubionych

STAG 500 - ktos to juz widzial?

13.02.18, 16:12
Jak to ma niby dzialac?
Bo ponoc cud, miód, malina...
Do silnikow z wtryskiem bezposrednim a nie trzeba "psuc" pompy paliwa i nie wymaga dotrysku beznyny...

To niby jak... LPG przez wtryski beznynowe idzie? Gdzies cyztalem, ze wtryks gazu jest w dwoch fazach... lotnej i cieklej.. ale to raczej przez osobny wtryskiwacz by musialo byc....

Ktos ma wiecej info na temat tego konceptu? Bo brzmi bardzo fajnie...


--
Pozdrawiam,
galtom

"When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
Obserwuj wątek
      • hutchence Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 13.02.18, 22:04
        STAG 500 DIS - rewolucyjny system autogaz nowej generacjiwydrukuj podstronę do PDF
        CZĘŚCI I REGENERACJA INSTALACJE GAZOWE10 miesięcy temu 18.04.2017, ~ Administrator
        STAG 500 DIS - rewolucyjny system autogaz nowej generacjiStrona 1 z 1
        STAG 500 DIS to pionierskie rozwiązanie autogaz przeznaczone do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Zostało opracowane przez firmę AC S.A., producenta instalacji LPG marki STAG. System wyróżnia technologia pracy w 100 proc. na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny. Obecnie jest to jedyna taka instalacja autogaz na świecie, dzięki czemu marka STAG wysuwa się na pozycję lidera w zakresie systemów autogaz, spełniających wszystkie wymagania rynku motoryzacyjnego.

        Koncepcja STAG 500 DIS jest całkowicie odmienna od wcześniejszych rozwiązań systemów autogaz, stosowanych przez markę STAG oraz innych producentów instalacji LPG. Nowatorskie rozwiązanie jest odpowiedzią na potrzeby branży motoryzacyjnej, którą obecnie zdobywają silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

        – Stworzony system STAG 500 DIS jest odpowiedni do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wyróżnia się technologią pracy całkowicie opartą na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny. Gaz wtryskiwany jest w dwóch fazach jednocześnie (ciekłej i odparowanej), przez co eliminuje mankamenty typowej VI generacji. Ponadto, jest również przygotowany do silników z układem dwuwtryskiwaczowym benzyny – mówi Marcin Trocki Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju z firmy AC S.A., która opracowała system STAG 500 DIS.
        Zalety STAG 500 DIS

        Niewątpliwą zaletą, przy tak zaawansowanej technologii, jest jej łatwy montaż i sposób kalibracji. Przede wszystkim pompa HP nie wymaga żadnych modyfikacji. Ponadto, instalacja zawiera standardowe komponenty, takie jak węże termoplastyczne, reduktor, wtryskiwacze, elektrozawory i zbiornik. Jest także odporna na błędy za sprawą braku emulacji wtryskiwaczy benzynowych.

        Co więcej, STAG 500 DIS obsługuje najnowsze na rynku silniki dwuwtryskiwaczowe (multi+direct). A czy to pionierskie rozwiązanie ma jakieś wady? – Jedynym minusem instalacji STAG 500 DIS jest nieznacznie słyszalna pompa LPG. Trudne może się okazać także znalezienie odpowiedniego miejsca do montażu w przypadku małych pojazdów. Pracujemy jednak nad tymi niedociągnięciami, aby system był idealny – przyznaje Marcin Trocki.
        STAG 500 DIS to niewątpliwie system autogaz będący odpowiedzią na rosnące potrzeby rynku motoryzacyjnego. Jest rewolucyjny w swojej prostocie, jednocześnie spełniając wymagania najbardziej zaawansowanych i nowoczesnych aut. Co więcej, rozwiązanie STAG 500 DIS może zostać w szybki sposób „przetransformowane” dostosowując się do innych, jeszcze nowszych zastosowań w branży automotive.

        To jeden z art., które można znaleźć w sieci. Jeżeli to prawda to położą Viale itp. z ich dotryskiem benzyny. No i pytanie ile to będzie kosztowało. Znając obecne ceny to STAG oferuje chyba najlepszą jakość vs cena.
        I to k.... nie jest spam z mojej strony. Mam po prostu tą instalację w V8 i kosztowała grosze w porównaniu do innych i nie mam żadnych uwag.
        • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 13.02.18, 22:09
          To juz czytalem... ale nie wiele konkretow z tego wynika....

          A do TSI/GDI to jeszcze pare innych firm robi instalacje z dotryskiem....

          Ale ciekawi mnie czy faktycznie wtrysk gazu idzie przez wtryskiwacze benzyny...

          --
          Pozdrawiam,
          galtom

          "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
      • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 13.02.18, 22:07
        Kiedys tak, dzis nie. Ale temat mnie ciekawi, bo TSI/GDI na rynku dlugo a instalacji (sensownej) do tego nie ma.

        --
        Pozdrawiam,
        galtom

        "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
    • liczbynieklamia Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 14.02.18, 11:14
      Straszna proteza. 30% idzie w fazie ciekłej, reszta w fazie lotnej przez dodatkowe wtryskiwacze. Instalacje VI generacji od Vialle czy Prinsa jakoś działały bez tego. Koszt będzie prawdopodobnie bardzo wysoki (dwie pompy wysokociśnieniowe a do tego klasycznie reduktor i wtryskiwacze), więc opłacalność znikoma albo wręcz ujemna.
      • vogon.jeltz Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 14.02.18, 11:40
        > Instalacje VI generacji od Vialle czy Prinsa jakoś działały bez tego.

        Ale - z tego co rozumiem - to wymagało przeróbki benzynowej pompy wysokiego ciśnienia. Tu był największy koszt i największe ryzyko (jak się taka pompa zrypała, to kaplica). W STAGu tej pompy się nie rusza, jest dodatkowa pompa do gazu. To się wydaje sprytne, bo to jest nic innego jak klasyczna sekwencja IV generacji z dołożonym obwodem puszczającym część gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe w celu ich ochrony.
      • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 14.02.18, 11:45
        liczbynieklamia napisał:

        > Straszna proteza. 30% idzie w fazie ciekłej, reszta w fazie lotnej przez dodatk
        > owe wtryskiwacze.

        1. Dlaczego proteza skoro wreszcie nie ma problemu z pompa benzyny i wtryskami benzyny?
        2. Co zlego w tym ze czas gazu idzie w fazie lotnej a czesc cieklej? Zalezy ci na tym, zeby mieszanka byla jednego rodzaju czy optymalna?

        > Instalacje VI generacji od Vialle czy Prinsa jakoś działały b
        > ez tego.

        Ale wymagaly duzej ingerencji w uklad paliwowy auta (ryzyko uszkodzenia) i dotrysku beznyny... czyli to raczej byla proteza - jadne na gazie ale i na benzynie...

        To tak jakby byc troche w ciazy.

        > Koszt będzie prawdopodobnie bardzo wysoki (dwie pompy wysokociśnieniow
        > e a do tego klasycznie reduktor i wtryskiwacze), więc opłacalność znikoma albo
        > wręcz ujemna.

        Jesli wryskiwacze takie jak dotad... to nie sa to jaies kosmiczne pieniadze dla 3 czy 4 cylindrow...
        Dlaczego dwie pompy wysokocisnieniowe? BTW: mialem instalacje Vialle LPi - tam pompe gratis dawali???
        Dodam, ze jeszcze trzeba bylo ja (wyjatkowo upierdliwe) co jakis czas serwisowac, wymieniac filltr, itd... a siedzi to to w zbiorniku z gazem...

        A to juz bardzo ciekawe - jak policzyles ujemną oplacalność??????

        --
        Pozdrawiam,
        galtom

        "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
        • who_cares Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 15.02.18, 11:36
          Prins LiquiMax absolutnie nie wymaga przeróbek instalacji benzynowej - najdroższym elementem jest specjalny przełacznik paliw benzyna/LPG montowany przed listwą zasilajacą wtryskiwacze. Dodatkowo konieczna jest druga pompa LPG która ma za zadanie opróżnić listwę zasilającą z gazu po wyłaczeniu silnika. Poza tym instalacja jest prosta jak budowa cepa.
          • vogon.jeltz Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 15.02.18, 11:43
            > Prins LiquiMax absolutnie nie wymaga przeróbek instalacji benzynowej

            Z tego co czytam, benzynowa pompa HP jest jednak przerobiona. Poza tym, ta instalacja jest dopasowana wyłącznie do konkretnych, wskazanych przez producenta silników, podczas gdy STAG, z tego co rozumiem, ma być uniwersalnym rozwiązaniem do (prawie) wszystkich GDI.
          • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 15.02.18, 13:51
            who_cares napisał:

            > Prins LiquiMax absolutnie nie wymaga przeróbek instalacji benzynowej - najdrożs
            > zym elementem jest specjalny przełacznik paliw benzyna/LPG montowany przed list
            > wą zasilajacą wtryskiwacze.

            No zara... chwila... jak nie wymaga przeróbek skoro jak rozumiem gaz jest wtryskiwany przez wtryskiwacze gazowe?
            Cos musi tez wylaczyc pompowanie benzyny...
            I jakis powrot gazu jest...

            To jak bez przeróbek? Magicznie sie to jakos dzieje?

            > Dodatkowo konieczna jest druga pompa LPG która ma z
            > a zadanie opróżnić listwę zasilającą z gazu po wyłaczeniu silnika. Poza tym ins
            > talacja jest prosta jak budowa cepa.

            A co pompuje gaz? Bo w mojej LPi pompa gazu go tłoczyła do wtrysków....

            I nie brzmi to jak rozwiązanie uniwersalne do wszelkich aut z bezpośrednim wtryskiem.
            Pozostaje tez pytanie o:

            - cene montazu?
            - cene serwisowania? - z moim LPi byl klopot i to spory...

            Co jest złego w posiadaniu pod maska reduktora?
            --
            Pozdrawiam,
            galtom

            "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
        • liczbynieklamia Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 15.02.18, 14:01
          > 1. Dlaczego proteza skoro wreszcie nie ma problemu z pompa benzyny i wtryskami benzyny?
          Bo zamieniasz silnik z wtryskiem bezpośrednim na silnik z wtryskiem pośrednim. To tak jakby założyć gaźnik do silnika z wtryskiem.

          > 2. Co zlego w tym ze czas gazu idzie w fazie lotnej a czesc cieklej? Zalezy ci na tym, zeby mieszanka byla jednego rodzaju czy optymalna?
          Ponieważ instalacja gazowa nie ingeruje w ECU, to musi być jak najbardziej "przezroczysta". Instalacja która zmienia rodzaj wtrysku taka nie będzie. Poza tym łączenie dwóch zestawów wtryskiwaczy o różnych charakterystykach (w tym jeden o nieznanej charakterystyce) to proszenie się o kłopoty.

          > A to juz bardzo ciekawe - jak policzyles ujemną oplacalność??????
          Jak więcej wydasz na zakup instalacji i jej serwis, niż zaoszczędzisz na paliwie. Nie jest o to wcale tak trudno, jeżeli instalacja kosztuje np. 8 tysięcy złotych.
          • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 15.02.18, 14:17
            liczbynieklamia napisał:

            > > 1. Dlaczego proteza skoro wreszcie nie ma problemu z pompa benzyny i wtry
            > skami benzyny?
            > Bo zamieniasz silnik z wtryskiem bezpośrednim na silnik z wtryskiem pośrednim.
            > To tak jakby założyć gaźnik do silnika z wtryskiem.

            ???? Ze jak???? a co sie z wtryskami bezyny dzieje - na allegro sa sprzedawane?

            Rowinie dobrze moglbys tak pisac o hybrydach.. ze to bez sensu i proteza elektryka.

            Z mojego p. widzenia moze to byc nazwane nawet i proteza - pytanie ile kosztuje, jak dziala na co dzien i jak z trwaloscia... Reszta mam w d.

            > > 2. Co zlego w tym ze czas gazu idzie w fazie lotnej a czesc cieklej? Zale
            > zy ci na tym, zeby mieszanka byla jednego rodzaju czy optymalna?

            > Ponieważ instalacja gazowa nie ingeruje w ECU, to musi być jak najbardziej "prz
            > ezroczysta". Instalacja która zmienia rodzaj wtrysku taka nie będzie.

            Ale ty juz to wszysto wiesz na 100% czy tak sobie na razie wymyslasz?

            > Poza tym
            > łączenie dwóch zestawów wtryskiwaczy o różnych charakterystykach (w tym jeden o
            > nieznanej charakterystyce) to proszenie się o kłopoty.

            Bo ty tak twierdzisz? I jakie klopoty, z czym? Wszystko wskazuje na to, ze i sprzetowo i softowo stag sobie z polaczeniem tego poradzil.

            Ty co prawda tej instalacji na oczy nie widziales ale juz wiesz na pewno, ze jest do dupy.

            > > A to juz bardzo ciekawe - jak policzyles ujemną oplacalność??????

            > Jak więcej wydasz na zakup instalacji i jej serwis, niż zaoszczędzisz na paliwi
            > e. Nie jest o to wcale tak trudno, jeżeli instalacja kosztuje np. 8 tysięcy zło
            > tych.

            A ile stag 500 kosztuje w montazu i w serwisowaniu ze czi wartosc ujemna wychodzi?

            --
            Pozdrawiam,
            galtom

            "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
            • liczbynieklamia Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 22.02.18, 13:29
              > Rowinie dobrze moglbys tak pisac o hybrydach.. ze to bez sensu i proteza elektryka.
              A nie jest tak?

              > Bo ty tak twierdzisz? I jakie klopoty, z czym?
              Cały sterownik instalacji sekwencyjnej zajmuje się praktycznie tylko jednym - jak przełożyć czasy wtrysku benzyny na czasy wtrysku LPG tak, aby dostarczać go ekwiwalentnie w sensie energetycznym i stechiometrycznym. Masz mapy mnożnika po plus korekty po temperaturze i ciśnieniu. Wynika to z tego, że różne wtryskiwacze mają nieliniową charakterystykę. Jak teraz masz dwa zestawy wtryskiwaczy o nieliniowych charakterystykach to się dopiero zaczyna robić bajzel. Jakby tego było mało - charakterystyka wtryskiwaczy benzynowych jest nieznana (instalacja gazowa uniwersalna).

              > i sprzetowo i softowo stag sobie z polaczeniem tego poradzil.
              Stag 400 DPI też miał być super, hiper, a jak jest, to każdy widzi. Na razie mamy tylko zapewnienia Staga, jak jest super.

              > A ile stag 500 kosztuje w montazu i w serwisowaniu ze czi wartosc ujemna wychodzi?
              Ma być ok. 3-krotnie droższy od IV generacji. To oznacza naprawdę duże przebiegi do zwrotu, dodatkowo pamiętajmy że pompy wysokociśnieniowe LPG nie mają jakiejś oszałamiającej trwałości.
              • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 22.02.18, 15:33
                Nadal nie widze wartosci ujemnej.
                Co do tego co i jak robi sterownik sekwencji - a co mnie to obchodzi?
                Ma dzialac i tyle... Czy ja wnika w to jak dziala telefon, ze moge na nim Netflixa ogladac?

                --
                Pozdrawiam,
                galtom

                "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
                • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 22.02.18, 15:35
                  Ps. nie odpowiedziales cos z wtryskami benzynowymi...
                  Czy obecne instalacje, ktore wymagaja dotrysku bezyny to nie proteza???



                  --
                  Pozdrawiam,
                  galtom

                  "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
                  • liczbynieklamia Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 27.02.18, 10:12
                    > Nadal nie widze wartosci ujemnej.
                    Bo nie patrzysz, ile się wydaje, tylko ile się "oszczędza".

                    > Co do tego co i jak robi sterownik sekwencji - a co mnie to obchodzi? Ma dzialac i tyle...
                    Wymieniam powody, dla których nie będzie działało w 100% poprawnie.

                    > Czy obecne instalacje, ktore wymagaja dotrysku bezyny to nie proteza???
                    Oczywiście, że tak i Stag ma świadomość, jak złą prasę ma ta proteza. Są na rynku przynajmniej 3 instalacje, które działają świetnie bez dotrysku benzyny, ale Stag jak widać nie potrafi tego zrobić, więc serwuje kolejną protezę.
                    • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 27.02.18, 10:23
                      liczbynieklamia napisał:

                      > > Nadal nie widze wartosci ujemnej.
                      > Bo nie patrzysz, ile się wydaje, tylko ile się "oszczędza".

                      Nie. Nie widze, bo nie podajesz zadnych wyliczen.
                      Chce wiedziec ile kosztuje instalacja, bede mogl policzyc kiedy wychodzdzi sie na zero i czy wogole.
                      Wg Ciebie, nigdy.

                      Stad prosze o wyliczenia.

                      W moim przypadku podam Ci roznice spalania i cen liczymy 1 l benzyny 4,50 1 i 1 l gazu 2.00).
                      Auto pali średnio 12l benzyny i 16 l gazu/ 100km to na 10kkm 2200 zl roznicy - po 30kkm 6600...itd...
                      Wiec ta instalacja musiałby baaaardzo duzo kosztowac, zeby to sie NIGDY nie zwróciło.


                      > > Co do tego co i jak robi sterownik sekwencji - a co mnie to obchodzi? Ma
                      > dzialac i tyle...
                      > Wymieniam powody, dla których nie będzie działało w 100% poprawnie.

                      Ale co to znaczy poprawnie? Twierdzisz, ze beda "engine checki" i auto nie bedzie jechac tak jak na benzynie... czy co?

                      Sekwencja teraz robi to samo i jakos auto jedzie poprawnie... LPi tez oszukowalo mi ECU fabryczne i auto jechalo...

                      > > Czy obecne instalacje, ktore wymagaja dotrysku bezyny to nie proteza???
                      > Oczywiście, że tak i Stag ma świadomość, jak złą prasę ma ta proteza. Są na ryn
                      > ku przynajmniej 3 instalacje, które działają świetnie bez dotrysku benzyny,

                      Które?

                      > ale
                      > Stag jak widać nie potrafi tego zrobić, więc serwuje kolejną protezę.

                      A moze doszli do wnioksu, ze to dobry kompromis pod wzgledem trwalosci, uzywalnosci i ceny?

                      Mnie nie robi roznicy czy wtrysk gazu bedzie w dwoch roznych fazach czy nie o ile calosc bedzie dzialac dobrze.

                      Ty juz duzo km z ta istalacja zrobiles, ze wiesz na pewno ze dziala zle?
                      --
                      Pozdrawiam,
                      galtom

                      "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
                      • liczbynieklamia Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 27.02.18, 21:41
                        > Stad prosze o wyliczenia.
                        Typowy przypadek. Samochód typu kompakt, który w trasie pali ok. 7 litrów benzyny, co przekłada się na 9.5 litra LPG. Czas użytkowania - trzy lata, przebieg po 20 tysięcy. Koszt benzyny 4.5 * 7 * 600 = 18900. Koszt LPG 2.1 * 9.5 * 600 = 11970. Koszt instalacji (na razie ze źródła nieoficjalnego) - 6500, koszt badań technicznych 3*63, koszt ubezpieczenia OC 3*100, koszt ubezpieczenia AC 3*100, przegląd instalacji z filtrami 3*200 (co 15kkm - bardzo ważne, mamy dwie pompy fazy ciekłej). Oszczędność na paliwie - 6930. Koszt całej zabawy 7889. Bez kosztów kapitału, jakichkolwiek napraw, ryzyka utraty samochodu przed czasem (kradzież, wypadek, poważna awaria). To jest oczywiście instalacja do silników R3 i R4 - instalacja do szóstek czy ósemek będzie droższa. Do tego trzeba liczyć 150 tysięcy kilometrów jako wartość graniczną trwałości (pompy fazy ciekłej).

                        > A moze doszli do wnioksu, ze to dobry kompromis pod wzgledem trwalosci, uzywalnosci i ceny?
                        Albo doszli do wniosku, że jeżeli szybko nie wymyślą czegoś na gazowanie samochodów z wtryskiem bezpośrednim, to wypadną z rynku, bo po detronizacji księcia polskiej wsi Golfa IV na rzecz Golfa V faktem stanie się hasło "FSI dla wsi".

                        > Które?
                        Vialle, Prins i ICOM.

                        > Ty juz duzo km z ta istalacja zrobiles, ze wiesz na pewno ze dziala zle?
                        Wyjątkowo mało, jak na ilości benzyny, które przy tej okazji zużyłem.
                        • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 28.02.18, 09:07
                          liczbynieklamia napisał:

                          > > Stad prosze o wyliczenia.
                          > Typowy przypadek.

                          ? Typowy gdzie ?

                          Zaden z moich znajoych tak czesto aut nie zmienia - majac LPG... a jak stac go na zmiane co trzy lata nowego auta to nie interesuje go LPG ani wogole ile to auto pali...

                          > Samochód typu kompakt, który w trasie pali ok. 7 litrów benzy
                          > ny, co przekłada się na 9.5 litra LPG. Czas użytkowania - trzy lata, przebieg p
                          > o 20 tysięcy. Koszt benzyny 4.5 * 7 * 600 = 18900. Koszt LPG 2.1 * 9.5 * 600 =
                          > 11970. [...]

                          Ok... a jak pojedzisz 7 lat to ile bedziesz musial doplacic.

                          Inna sprawa, ze nie wiem po co tam jeszcze liczysz OC i AC...
                          Placac OC nikt mnie nie pyta czy mam LPG... Przy AC to ma znaczenie?

                          > Albo doszli do wniosku, że jeżeli szybko nie wymyślą czegoś na gazowanie samoch
                          > odów z wtryskiem bezpośrednim, to wypadną z rynku, bo po detronizacji księcia p
                          > olskiej wsi Golfa IV na rzecz Golfa V faktem stanie się hasło "FSI dla wsi".

                          No tego co wiem to ta instalacja jest w tescie juz dobrze od pnad roku....a nie na rynku...

                          > > Które?
                          > Vialle, Prins i ICOM.

                          Vialle mialem - dziekuje postoje. To do wtrysku posredniego bylo drozsze niz niz to co wyliczasz tam u gory!!!!!

                          > > Ty juz duzo km z ta istalacja zrobiles, ze wiesz na pewno ze dziala zle?
                          > Wyjątkowo mało, jak na ilości benzyny, które przy tej okazji zużyłem.

                          ???? A gdzie ty staga 500 kupiles i kiedy... skoro nawet nie wiesz ile kosztuje... i po co skoro wiesz, ze jest do dupy???
                          --
                          Pozdrawiam,
                          galtom

                          "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
                          • liczbynieklamia Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 01.03.18, 09:19
                            > Ok... a jak pojedzisz 7 lat to ile bedziesz musial doplacic.
                            Po 7 latach i tych przebiegach masz dwie pompy wysokociśnieniowe do wymiany.

                            > Placac OC nikt mnie nie pyta czy mam LPG... Przy AC to ma znaczenie?
                            Nie pyta, bo masz to w dowodzie rejestracyjnym, a przynajmniej mieć powinieneś.

                            > A gdzie ty staga 500 kupiles i kiedy... skoro nawet nie wiesz ile kosztuje... i po co skoro wiesz, ze jest do dupy???

                            Zrozumiałem, że pytasz o 400 DPI i tak też odpowiedziałem.

                            > Vialle mialem - dziekuje postoje. To do wtrysku posredniego
                            Ale miałeś Vialle V generacji (do MPI) czy VI generacji (do GDI/FSI)?
                            • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 01.03.18, 09:44
                              liczbynieklamia napisał:

                              > > Ok... a jak pojedzisz 7 lat to ile bedziesz musial doplacic.
                              > Po 7 latach i tych przebiegach masz dwie pompy wysokociśnieniowe do wymiany.

                              I twierdzisz to na podstawie....?
                              A jesli te pompy podobne do tej ktora mialem z Vialle.... hmmmm moja nie byla a miala znacznie wiecej niz 7 lat.

                              > > Placac OC nikt mnie nie pyta czy mam LPG... Przy AC to ma znaczenie?
                              > Nie pyta, bo masz to w dowodzie rejestracyjnym, a przynajmniej mieć powinieneś.

                              Mam, ale o dowod tez mnie nikt nie prosi... Serio isntalacja wplywa na skladke OC???

                              > > A gdzie ty staga 500 kupiles i kiedy... skoro nawet nie wiesz ile kosztuj
                              > e... i po co skoro wiesz, ze jest do dupy???
                              >
                              > Zrozumiałem, że pytasz o 400 DPI i tak też odpowiedziałem.

                              Nie - ciagle o staga

                              > > Vialle mialem - dziekuje postoje. To do wtrysku posredniego
                              > Ale miałeś Vialle V generacji (do MPI) czy VI generacji (do GDI/FSI)?

                              Do MPI - wtrysk ciekly z wtryskami Bosch'a.

                              --
                              Pozdrawiam,
                              galtom

                              "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
                              • liczbynieklamia Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 05.03.18, 10:35
                                > I twierdzisz to na podstawie....?
                                Taką trwałość (150kkm) podają producenci pomp i instalacji.

                                > Serio isntalacja wplywa na skladke OC???
                                Owszem. To zresztą logiczne - masz LPG => statystycznie więcej jeździsz => statystycznie powodujesz więcej zdarzeń

                                > Nie - ciagle o staga
                                A 400 DPI to nie Stag?
          • vogon.jeltz Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 15.02.18, 15:24
            > Bo zamieniasz silnik z wtryskiem bezpośrednim na silnik
            > z wtryskiem pośrednim. To tak jakby założyć gaźnik do silnika z wtryskiem.

            No jednak nie. Podstawową przewagą silnika z wtryskiem nad gaźnikowym jest precyzyjne dawkowanie paliwa. To zapewnia i wtrysk pośredni i bezpośredni.

            > Ponieważ instalacja gazowa nie ingeruje w ECU, to musi być jak najbardziej "przezroczysta".
            > Instalacja która zmienia rodzaj wtrysku taka nie będzie.

            A niby dlaczego? Przecież ECU nie ma żadnych czujników w samym cylindrze. Wie tylko, co do niego wlatuje (tu w każdym przypadku trzeba go oszukać) i co wylatuje.

            • liczbynieklamia Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 22.02.18, 13:39
              > To zapewnia i wtrysk pośredni i bezpośredni.
              Firma latami dopracowywała kształt komory spalania, modyfikowała położenie wtryskiwacza i strategię wtrysku, ale po co, skoro przez wywaloną przez pana Zenka dziurę w kolektorze dolotowym można zrobić to samo?

              > Przecież ECU nie ma żadnych czujników w samym cylindrze.
              No właśnie dlatego. ECU "myśli" że ma w cylindrze mieszankę uwarstwioną, a dostaje jednorodną. No to daje mieszankę taką, żeby sonda lambda szerokopasmowa pokazywała lekko na ubogo, przecież gniazda zaworowe są chronione, bo mieszanka jest uwarstwiona.
    • duze_a_male_d_duze_m Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 26.10.18, 12:00
      Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego żaden producent aut nie weźmie się za ten temat? Paliwo czyste i w niektórych krajach dobrze dostępne. Przecież produkując takie auta spadłaby mu średnia emisja aut które wypuszcza na rynek (Mercedes podobno także dlatego opracował Smarta). Przy zaawansowaniu inżynierów zatrudnionych w koncernach napęd taki powinien się normalnie rozwijać na przestrzeni lat.. Obstawiam jakąś teorię spiskową :)

      --
      .
      -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
      • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 26.10.18, 12:14
        Tez mnie to zastnawia...
        Przygotowanie seryjnej opcji modelu - duzy zbiornik na LPG + malutki na benzyne (gdyby nie dalo sie wyeliminowac potrzeby - a pewnie by sie dalo) to nie jest wieki problem.

        Chyba, ze w normach EURO LPG vs benzyna nie robi zadnej roznicy...?

        --
        Pozdrawiam,
        galtom

        "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
      • qqbek Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 26.10.18, 12:21
        Ale jak to się nie biorą?
        Są auta dostępne z fabryczną, bądź też dokładaną przez dealera instalacją LPG.
        Te pierwsze oferują Fiat i Dacia zdaje się, ale "dołożenie" oferuje też większość marek popularnych dostępnych na naszym rynku.
        Co do teorii spiskowych - nie ma powodu, by je szerzyć.
        Jesteśmy małym rynkiem o marginalnym znaczeniu, a jednocześnie krajem gdzie LPG jest najpopularniejsze w Europie. Tak więc Fiat (marka włoska, a we Włoszech LPG też jest popularny) ma w ofercie fabrycznej auta na LPG, większość pozostałych zaś nie. Poza Polską, Włochami, Holandią i Chorwacją LPG jest niewiele popularniejszy niż CNG. Na ten drugi mocno stawiają Niemcy (Opel i Volkswagen).

        --
        Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
        • galtomone Re: STAG 500 - ktos to juz widzial? 26.10.18, 12:52
          qqbek napisał:

          > Co do teorii spiskowych - nie ma powodu, by je szerzyć.
          > Jesteśmy małym rynkiem o marginalnym znaczeniu, a jednocześnie krajem gdzie LPG
          > jest najpopularniejsze w Europie.

          Ale nie jedynym.
          Sytuacja trwa przeciez od lat. Juz dawno producenci - skoro dzis powolutku promuja elektryki, hybrydy czy ogniwa.. mogli przejsc na czystesze paliwo jaki jest LPG.

          CNG byloby jeszcze lepsze ale tu tez nie widac wielkiego zaangazowania producentow....
          --
          Pozdrawiam,
          galtom

          "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka