Dodaj do ulubionych

jaka różnica CDTI a TDI

IP: *.walbrzych.dialog.net.pl 11.10.04, 21:43
na czym polega różnica i który z silników lepszy nowocześniejszy ?
Obserwuj wątek
    • szymizalogowany Re: jaka różnica CDTI a TDI 11.10.04, 21:46
      Gość portalu: ciekawski napisał(a):

      > na czym polega różnica i który z silników lepszy nowocześniejszy ?

      CDTi robi "tryk tryk tryk tryk tryk tryk tryk"
      a TDI robi "kle kle kle kle kle kle kle kle kle"

      jak TDI dodaje gazu to robi "kleeeeem klelelelele, prymmm
      kleklekelekekleeeekleeeeekleleleleleleeeekeleekle klekle"

      :)


      --
      ___________________________________________________
      Xedos6 2.0 V6 - moje motto "kapitalizm albo smierc"
      • pavulon78 Re: jaka różnica CDTI a TDI 11.10.04, 21:49
        szymizalogowany napisał:

        > Gość portalu: ciekawski napisał(a):
        >
        > > na czym polega różnica i który z silników lepszy nowocześniejszy ?
        >
        > CDTi robi "tryk tryk tryk tryk tryk tryk tryk"
        > a TDI robi "kle kle kle kle kle kle kle kle kle"
        >
        > jak TDI dodaje gazu to robi "kleeeeem klelelelele, prymmm
        > kleklekelekekleeeekleeeeekleleleleleleeeekeleekle klekle"
        >
        > :)
        >
        >

        Zajebiście inteligentna odpowiedź. Gratuluję szymi. Dałeś popis.
    • Gość: Gamoń Re: jaka różnica CDTI a TDI IP: 195.47.201.* 12.10.04, 09:11
      Różnica jest, albo i jej nie ma... Są to bowiem HANDLOWE nazwy
      turbodoładowanych silników wysokoprężnych oferowanych przez odpowiednio - Opla
      i VAG (a np. Renault swoje diesle nazywa dci, Mercedes - CDI, PSA - HDI, Fiat -
      JTD, etc. mimo, iż WSZYSTKIE oparte są o identyczną technologię wtrysku
      paliwa).
      Wskazywanie różnicy między TDI a silnikami z wtryskiem typu common-rail (do
      których zalicza się m.in. oplowski CDTI) straciło sens o tyle, że o ile się nie
      mylę VAG ma już własny silnik common-rail, który nazywa się... TDI. Owszem,
      starsze modele TDI różnią się technicznie od silników common-rail, gdyż
      zasilane są nie poprzez "wspólną szynę" (common-rail) pod ciśnieniem rzędu 1600
      barów z wtryskiem do cylindrów za posrednictwem zaworów elektromagnetycznych, a
      z wykorzystaniem odrębnych urządzeń wtryskowych dla każdego cylindra z dużo
      wyższym ciśnieniem (powyżej 2000 barów). Natomiast obecnie mylne jest
      utożsamianie nazwy TDI wyłącznie z takim właśnie, superwysokociśnieniowym
      systemem wtrysku - po prostu owa "tradycyjna" technologia TDI dotarła do ściany
      z uwagi na problemy z uzyskaniem odpowiedniego poziomu "czystości" spalin i VAG
      musiał poszukać innej drogi, aby utrzymać się w czołówce producentów aut z
      silnikami diesla. Zad nazwę "TDI" zachowano, jako dobrze kojarząca się
      większości użytkowników samochodów (pomijając oczywiście "legendarne" już
      problemy z przepływomierzem powietrza...)

      Moje 3 grosze...
      • greenblack Re: jaka różnica CDTI a TDI 12.10.04, 10:46
        Gamoniu, chciałbym ci tylko przypomnieć, że pierwszego dyzla z CR Audi miało
        już w 1999 - A8 3.3 V8 TDI. Poza tym obok dyzli z PDP i CR istnieje jeszcze 2.5
        V6 TDI, który nie ma żadnego z tych systemów. Poza tym jesteś w błędzie, jeśli
        chodzi o rozwojowość i czystość dyzli z pompowtryskiwaczami, albowiem pierwszym
        dyzlem VW z filtrem cząstek był 2.0 w Passacie, w dodatku 8-zaworowy.
        • Gość: Gamoń Re: jaka różnica CDTI a TDI IP: 195.47.201.* 12.10.04, 12:18
          greenblack napisał:

          > Poza tym obok dyzli z PDP i CR istnieje jeszcze 2.5
          >
          > V6 TDI, który nie ma żadnego z tych systemów.

          A tak z ciekawości - co ma? Coś odmiennego niż VAG stosował w starszych
          modelach TDI (1.9 8V 90KM i 110KM - wtrysk bezpośredni, ale nie
          pompowtryskiwacze, które pojawiły się w modelach 1.9 8V 101KM i 130KM oraz
          nowszych)?

          > Poza tym jesteś w błędzie, jeśli
          > chodzi o rozwojowość i czystość dyzli z pompowtryskiwaczami, albowiem
          pierwszym
          >
          > dyzlem VW z filtrem cząstek był 2.0 w Passacie, w dodatku 8-zaworowy.

          Nie widzę związku. To, że filtr cząstek stałych zastosowano najpierw w silniku
          VAG nie oznacza, że volkswagenowska technologia jest i teraz w awangardzie
          ekologii. Z opinią, że "tradycyjne" TDI ma problemy z uzyskaniem odpowiednio
          niskiego poziomu zanieczyszczeń (rzekomo osiagnięcie zanieczyszczeń na poziomie
          przyszłej normy Euro 5 wymaga zbyt dużych nakładów, aby zabawa ta była
          opłacalna) zetknąłem się już czas jakiś temu w publikacjach prasowych. Czy tak
          jest na 100%? Nie wiem, głowy sobie uciąć nie dam. Natomiast prace VAG nad
          konstrukcją nowych jednostek z wtryskiem common-rail sugerują jednak, że Z
          JAKICHŚ POWODÓW Niemcy szukają alternatywy dla wysokociśnieniowych systemów
          wtrysku bezpośredniego, będących przecież poniekąd ich wizytówką.
          • joasia1 Re: jaka różnica CDTI a TDI 12.10.04, 12:59
            Gość portalu: Gamoń napisał(a):


            > Z JAKICHŚ POWODÓW Niemcy szukają ...
            VW szuka i probuje wynalezc cos co juz dawno istnieje i z powodzeniem jest
            stosowane w autach innych niemieckich koncernow (BMW, Mercedes)
            • Gość: Gamoń Re: jaka różnica CDTI a TDI IP: 195.47.201.* 12.10.04, 13:06
              joasia1 napisała:

              > VW szuka i probuje wynalezc cos co juz dawno istnieje i z powodzeniem jest
              > stosowane w autach innych niemieckich koncernow (BMW, Mercedes)

              To chyba oczywiste, że chodziło mi o "Niemcy" rozumiane jako VAG (bo o tym
              koncernie była mowa), a nie jako państwo. Jestem świadom faktu, iż w kraju tym
              siedziby swoje ma kilku liczących się producentów samochodów, którzy (jak
              chociażby wspomniany przeze mnie pare postów wyżej Mercedes i jedo silniki CDI)
              stosują technikę common-rail w silnikach wysokoprężnych.
              Celem moim było zwrócenie uwagi na prace VAG nad silnikami dieslowskimi w
              technologii niezbyt często przez koncern ten stosowanej w przeszłości.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się