Dodaj do ulubionych

precz z dwusprzeglowymi skrzyniami hehe

17.06.18, 20:29
sluchajcie kurna, wczoraj niedaleko byl zlot samochodow sportowych to podjechalem zobaczyc

I byla okazja sie przejechac niestety jako pasazer I obejrzec nowe m5 I byl tez e63s

ja tylko o skrzyniach chcialem - w jednym I drugim wlasciciele mowil ze jest zwykla hydrokinetyczna skrzynia automatyczna nie jakies tam dct czy inne gowno tylko taka zupelnie normalna

I po co to bylo sie jarac jakimis skrzyniami dwusprzeglowymi?

jak widac w najlepszych wersjach jest najlepsza rzecz mozliwa czyli normalny automat bez jakis udziwnien

az mi sie przypomnialo jak mialem CL poprzednicego kiedys I tam byla skrzynia piecio biegowa I co chwila mi ktos pie...l ze co za lipa bo w slabszych wersjach juz jest 7 biegowa

a tu teraz I w m5 I e63 nowych jest zwykly automat

jaki wniosek?

po pierwszej ak jest dobry silnik to nie potrzeba dziwowac

po drugie rozne pierdoly I udziwnienia ida tylko do bieda wersji silnikowych co by zneutralizowac ich badziewnosc ale to I tak nic nie daje hehe

a poza tym na marginesie to byl pierwszy raz jak jechalem nowa seria 5 I powiem szczerze ze jak ewolucja wnetrz ma isc w tym kierunku to zadowoleni beda chyba tylko komputerowcy a nie kierowcy tylko po co jak komputerowcy nie jezdza M5

no ten tablet na srodku wygladajacy jak w tych tanich mercedesach przyczepiony jak ku... w taksowce "baza" to jest straszna lipa

Mercedes lepiej, ale I stare f10 bylo lepiej a najlepiej w GSF jest hehe
Edytor zaawansowany
  • duze_a_male_d_duze_m 17.06.18, 21:40
    W nowym A6 z normalnymi silnikami tez tiptronic, 4cyl. s-tronic.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • hukers 17.06.18, 23:11
    I trzy ekrany dla komputerowców:-)
  • qqbek 17.06.18, 23:18
    Ja w Golfie mam dwa, to pewnie w Śkodzie jest jeden, a w Audi muszą być trzy ;)

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • jeepwdyzlu 17.06.18, 23:27
    Tym razem muszę się z Szymim zgodzić. Nie ogarniam zachwytów nad dsg. Według mnie szarpią mają kłopoty z precyzyjną redukcją i są ponadstandardowo awaryjne. Nie bez kozery Japońce i Amerykanie ich unikają...

    --
    YCDSOYA
  • qqbek 17.06.18, 23:37
    U mnie szarpania nie zauważam, co do redukcji też nie jest źle po kickdownie. Jazdy 70km/h dieslem na 7-ym biegu przy 1200 obrotów na minutę też za nieprawidłowość nie jestem w stanie uznać. Co się tyczy awaryjności, to mam nadzieję nie obserwować.
    Wkurza jedynie to dynamiczniejsze ruszanie, jak się człowiek już do normalnego automatu z jego powolnym "wypełzaniem" przyzwyczaił, sam bym przy manualu ruszył delikatniej.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • jeepwdyzlu 18.06.18, 00:32
    Szarpie przy ruszaniu, szarpie przy redukcji z 5 na 3kę, za szybko wrzuca wyzsze biegi. To zawracanie głowy jest, śleps uliczka, ch...owo oprogramowana tylko po to, żeby mało palić. Tak jest od lat.

    --
    YCDSOYA
  • qqbek 18.06.18, 00:41
    Nie wiem - ja (doświadczenie raptem 4-dniowe) zauważam, że to nie szarpanie a zbyt żwawe ruszanie.
    Co do zbyt szybkiego wrzucania wyższych biegów - w wypadku benzyniaka rzeczywiście zarzut się broni... ale przy Dieslu? Z resztą zauważyłem, że jak jadę normalnie, to zrzuca po "dziadkowemu", jak zapnę "Sport" to zaczyna być wręcz zabawnie, bo kręci wysoko i wcale nie oszczędza tak bardzo turbiny.
    W trybie ręcznym jest irytująca sugestia zmiany, ale na siłę nie zmieni i można spokojnie po czerwone pole zakręcić.

    Jakkolwiek w wypadku 110-konnego Diesla uważam łopatki przy kierownicy za lekkie przegięcie (tj. przerost formy nad treścią), to korzystałem już i mi się podoba.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • engine8 18.06.18, 02:17
    No wiec kilk lat temu jak kupowalem swoje e90 335i to sie przymierzalem do 335is - to byla tak versja chyba tylko oferowna przedziale 2011-2013 na rynku amerykanskim - wszystko praktycznie - oprocz silnika i LSDS bylo z oczekiwanego M3 no i mialy DCT...i kosztowly ok $5k wiecej od 335i.
    No i jak sie przejechalem to mnie wlasnie skrzynia zniechecila pomimo ze wiekszosc ludzi kupowali dla tej pdobno super DCT skrzyni...
    No wiec moze jak sie ma zamiar bez przerwy lopatkami na kierownicy zmieniac biegi to podobno lepiej/szybciej to robi niz zwykly automat ale tak na codzien to wlasnie wygladala na troche "niezdecydowana" i odpuscilem.. Ponbiewaz albo zwykle reczna albo zwykla automatyczna. No i nie narzekam wogole nawet przy jezdzie "spiritualnej" ta zwykla 6 biegowa radzi sobie doskonale i w trybie automatycznym - pol automatycznym czy recznym...
    Ale sasiad ma Porsche z PDK i podbno PDK to powinno "byc to" ale mowi ze jest tak samo "lazy" jak DCT - tzn okreslil obie ze nie roznia sie od skrzyni w Hondzie.
  • tbernard 18.06.18, 09:16
    W Hondzie są modne skrzynie automatyczne CVT, czyli bezstopniowe.
  • engine8 19.06.18, 02:55
    E tam zalezy w jakich...
    Ale widze zenie zalapales.. Porownaie do Hondy bylo po to zeby nie powiedziec ze jak w pospolitym, niedrogim i "bezplciowym" aucie.
  • jeepwdyzlu 19.06.18, 15:11
    Honda nie jest pospolita. To porządna firma, oczywiście nie premium, ale technicznie bez zarzutu...

    --
    YCDSOYA
  • engine8 19.06.18, 18:34
    Tutaj to jest podobnie jak toyota - pospolite marka.. Taki poziom zerowy i auto dla poczatkujacych. Najczesciej jezdza nimi hindsi. W sumie nie wiem dlaczego ale wszyscy znajomi hindusi dzieciom jako pierwsze kupuja honde civic, sami jedza accord a jak maja male dzieci to Odyssey... zrobil sie streotyp.. nawi sami sie z tego smieja.
  • trypel 18.06.18, 09:50
    Szymi ale tradycyjne skrzynie tez mają wiecej biegów, ja mam 8 w bmw, jeep ma chyba 9, w tradycyjnym hydrokinetyku.
    Oczywiscie prywatnie mam 5 i wcale mi nie brakuje.


    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • szymi_mispanda 18.06.18, 09:58
    nie chodzi o liczbe biegow, lecz o fakt ze idealnym I zdecydowanie najlepszym technicznie podejsciem do budowy samochodow jest model klasyczny I absolutnie nic lepszego nie wynaleziono


    w dziedzinie skrzyni najlepszy jest zwykly automat bez udziwnien

    a idac dalej to nalezy dodac do tego silnik 8 cylindorwy v o duzej pojemnosci z przodu oraz naped na kola tylne


    nawet w tym nowym m5 facet pokazywal ze niby jest 4x4 "bo inni maja" ale mozna to zupelnie odlaczyc ze jest to klasyczny RWD dla purystow


    liczba biegow wedlug mnie nie ma prawie zadnego znaczenia jesli ma sie odpowiedni silnik


    znaczenie ma tylko szybkosc zmiany przelozenia
  • jeepwdyzlu 18.06.18, 10:06
    Przyznam rację, że za szybkie włączanie wysokich biegów w dieslu boli mniej. Dalej jednak twierdzę, że problemem jest redukcja.


    --
    YCDSOYA
  • trypel 18.06.18, 10:20
    odniosłem sie do tego" az mi sie przypomnialo jak mialem CL poprzednicego kiedys I tam byla skrzynia piecio biegowa I co chwila mi ktos pie...l ze co za lipa bo w slabszych wersjach juz jest 7 biegowa

    a tu teraz I w m5 I e63 nowych jest zwykly automat"

    a co to znaczy ze w m5 jest zwykły - że ma 5 biegów czy że hydrokinetyk?

    nota bene nie dziwie sie ze niektóre stare skrzynie sa dalej wykorzystywane - moja podobno znosi bez problemu do 1000 Nm, żadne dsg jeszcze tego nie potrafi

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • jeepwdyzlu 18.06.18, 10:45
    Mało kto rozumie, że skrzynia 7 biegowa w stosunku do np. 5 biegowej nie ma DODATKOWYCH nadbiegów, tylko inne, gęstsze przełożenia.


    --
    YCDSOYA
  • trypel 18.06.18, 11:47
    i nieraz to naprawde działa - najlepsza rzecz w moim bmw to skrzynia. I bedzie mi cięzko przejsc znów na jakies dsg

    poprawka - nie zgodze sie w 100% - dzieki duzej ilosci biegów pojawiły sie bardzo długie przełożenia które w realu są takimi maxi nadbiegami i z zasady nie pozwolą na uzyskanie predkosci maksymalnej.
    w mojej skrzynce 8 biegowej przy 2000 obr mam ponad 140/godz, czyli teoretycznie max ok 280. Nierealny.
    jak wrzuce na sport to auto porusza sie tylko w zakresie biegów 1-6 do maxa czyli ok 240 licznikowych. Te nadprogramowe biegi (i tak długie przełożenie) nie miały by sensu w skrzyni 4 czy 5 biegowej bo zabiłyby dynamikę

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • szymi_mispanda 18.06.18, 12:38
    ja to sie musze przyznac ze wogle takich szczegolow technicznych nie kojarze u siebie

    albo za cienki jestem albo silnik robi robote I mnie nigdy nie interesuje na ktorym biegu jedzie, ile ma obrotow na tym I na owym hyhy

    po prostu wciskam gaz I przyspieszam - sa tam jakies inne tryby sportowy I jakies tam inne ale ja chyba jeszcze ich nie uzylem

    zasada jest dal mnie taka ze jak silnik jest dobry to reszta jest nie wazna
  • szymi_mispanda 18.06.18, 11:03
    ma hydrokinetyczy automat

    nie wiem ile biegowy powyzej 4 nie weszlismy

    e63 to samo

    na marginesie - jak dla mnie troche slabe jest ze w obu sa dosc male te silniki chyba kolo 4 litrow
    dobrze ze v8 ale pojemnosc to tak srednio

    oczywiscie turbo ale na szczescie tego nie slychac
  • duze_a_male_d_duze_m 18.06.18, 12:18
    Potrafi, potrafi, dużo więcej, Bugatti i F1.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • nfplakto 21.06.18, 21:56
    W przypadku E63 to się właściciel chyba mylił. Tam jest skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT, która nie ma hydrokinetyki tylko mokre sprzęgło.
  • do.ki 21.06.18, 22:10
    #FirstWorldProblems. Szymi, to, że ty nie umiesz dopasować się do skrzyni, którą akurat masz w samochodzie, który prowadzisz, to nie jest problem skrzyni, tylko twój. Owszem, dwusprzęgłowa skrzynia ma swoje dziwactwa, ale tego można się nauczyć. Hej, samochód to tylko maszyna, to kierowca ma się dostosować, nie odwrotnie. Nie wierzę, że pozwoliliście marketingowcom wcisnąć sobie, że to samochód dostosuje się do was...

    Poza tym w 99% sytuacji drogowych nie ma to znaczenia. A w pozostałym 1% dobry kierowca zawczasu przechodzi na tryb ręczny.

    --
    “The pen is mightier than the sword, but only in retrospect. At the time of combat, those with the swords generally win.” Margaret Atwood

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.