Dodaj do ulubionych

Hyundai chce przejąć FCA

02.07.18, 16:09
Ciekawe czy i kiedy do tego dojdzie.
Pomysł nie brzmi głupio.
Hyundai ma kasę, wizję i chyba ciekawe technologie..., FCA bardzo wartościowe marki.

Jakby tak trochę tej koreańskiej jakości trafiło do Alfy czy Fiata... Why not?


--
Pozdrawiam,
galtom

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Edytor zaawansowany
  • hutchence 02.07.18, 19:57
    FCA to również Chrysler, Jeep i Dodge. Hyundai jest na tyle silny? I chodzi bardziej o rynek EU czy amerykański?
  • galtomone 03.07.18, 07:15
    Na tyle silny by co?
    O rynek światowy.


    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • only_the_godfather 02.07.18, 21:30
    Pytanie czy dla Fiata to się dobrze skończy. Patrząc na to, że Fiat chce ograniczyć liczbę oferowanych modeli, to może się skończyć tak, że przy ewentualnym przejęciu Fiat zostanie właśnie z tymi kilkoma modelami, a taka Alfa może podzielić los Lancii. Pamiętaj, też, że kiedy UE podpisywała umowę o wolnym handlu z Korę najbardziej protestowali Włosi z uwagi na fakt, że wedle nich Kia/Hyundai jest konkurencją dla Fiata.
  • tbernard 02.07.18, 23:04
    Ciekawi mnie co ciekawego Koreańczycy widzą w Fiatach czego sami by nie potrafili i chcą od Fiata kupić licencje.
  • engine8 02.07.18, 23:24
    Tzn Fiat jest wlascielem Chryslera i Jeepa i innych temu podobnych a kupili ta firme bo jako Fiat za nic nie mogli sie przebic na rynek amerykanski a ze obecnie maja problemy wiec Hyundai probuje zrobic dokladnie tak samo - przejecie i tego moloka i pod jego plaszczykime sprzedwanie Huyndaia z innymi nazwami ma sens. Bo Hyundai na rynku amerykanskim jeszcze bardzo dlugo bedzie cierpial na chorobe Huyndaia - nie wazne jakie to beda auta to ciagle bedzi kojarzone z tanim Hyundaiem ...
  • bigzaganiacz 03.07.18, 00:42
    Bo Hyundai na rynku amerykanskim jeszcze bardzo dlugo bedzie cierpial na chorobe Huyndaia - nie wazne jakie to beda auta to ciagle bedzi kojarzone z tanim Hyundaiem


    Siódme miejsce pod wzgledem sprzedazy przed gmc dodge chrysler cadilac lincoln to chyba az tak zle sie nie kojarzy a jesli nawet to nie przeszkadza to w sprzedazy
  • engine8 03.07.18, 01:52
    Sodme miejsce to ciagele daleko od czolowki i sprzedaja sie glwnie dlatgo ze daja lepsze gwarancje i lepsza - znaczy sie nizsza cene niz inni.. to jest ciagle "kupowanie" markietu. Nikt sie tutaj nie pochwali ze kupil sobie hyundaia - nie wiem jaki on by byl.
    Tym sposobem wszytko sie sprzeda - nawet fiat.
  • galtomone 03.07.18, 07:20
    Poza tym nie chodzi o ty tylko by sprzedac ale by zarobic. Czyli sprzedawac cos co ludzie faktycznie chca kupic i dac taka marze, z ktorej beda zadowoleni udzialowcy....

    Tak by byl nie tylko zysk (bo to dzis juz nikogo nie interesuje) ale by zysk byl coraz wiekszy, bo tylko wtedy jest sukces!

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • bigzaganiacz 03.07.18, 09:23
    znaczy sie nizsza cene niz inni.. to jest ciagle "kupowanie" markie

    W 2017 zarobili globalnie ponad 4 miliardy mimo tej "nizszej" ceny


    Tym sposobem wszytko sie sprzeda - nawet fiat.

    No fiat z alfa sprzedaja sie marnie, jakies 10% sprzedazy hundaja
  • mykonid 03.07.18, 21:34
    Genesis też taki tani? Bo sprzedaje się chyba dobrze.
  • engine8 04.07.18, 00:23
    Genesis jest drogi poniewaz Hyundai zaliczyl go do premium i nie sprzedaje sie wcale dobrze - wrecz przciwnie.
  • galtomone 03.07.18, 07:18
    Nie chodzi o Fiata ale o marki posiadane przez FCA - europejskie i te z USA

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
  • tbernard 03.07.18, 21:53
    Marki to już dzisiaj tylko snobizm i coraz więcej ludzi leje na to. No może za wyjątkiem Ameryki, gdzie samochód nie tyle do jeżdżenia służy, co do chwalenia się.
  • engine8 04.07.18, 00:28
    Byc moze masz racje. W Stanach liczy sie marka samochodu tak jak liczy sie gdzie mieszkasz.
    Ale w Europie a zwlaszcza w Polsce wcalenie jest inaczej? Nawet jak slysze ludzie wybieraj gorsz prace tylk dlatego ze pracodawca oferuje lepsze auto sluzbowe..
    Hyundai jest samochodem ktory "na sens" tzn spelnia minimun potrzebne do trasportu i kosztuje odpowiednio taniej niz inne.
  • engine8 04.07.18, 01:01
    "Marki to już dzisiaj tylko snobizm i coraz więcej ludzi leje na to"
    "Za snoba uważa się kogoś, kto naśladuje klasę społeczną wyższą od swojej" - ale czy to jest tylko i zawsze zle?
    Gdyby ludzi nie nasladoali wyzszych klas to nei byloby migracji w gore jako ze kalsa wyzsza jest ta do ktorej kazdy wolalby nalezec?
    A to ze kupuja drogie auta specyficznych marek to moze byc nic poza tym ze taki wlasnie chca miec albo ze moga go miec chocby dlatego ze kazdy drozszy jest drozszy z jakichs tam powodow ktore nie musza byc kluczowe i mozna sie bez nich obejsc ale skoro sie nie musi?
    No i ciekawe ze zwykle biedni nazywaja bogatszych od siebie snobami i jak sie juz wzbogaca to przestaja ich tak nazywac.. a na dobra sprawe bogaci tez moga nazywac biednych - tych co sie pchaja w ich strone, snobami ale jakos tego nie robia?
  • galtomone 04.07.18, 07:02
    No Fiat, Alfa i Dacia to snobizm i wszystko jedno co kupisz. - nawet wyglądają i jeżdżą tak samo.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • galtomone 03.07.18, 07:17
    Czy dla Fiata sie dobrze skończy nie wiadomo, ale udziałowcy kontrolujący FCA jak najbardziej sa ta opcja zainteresowani.
    Juz kilka lat temu robiono podchody pod VW, PSA czy GM.

    Z tego co czytam to plusy beda dla obu firm i bedzie to największy koncern moto na swiecie, ze sprzedaza na poziomie 11 500 000 aut rocznie.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • jestklawo 03.07.18, 09:09
    > Czy dla Fiata sie dobrze skończy nie wiadomo

    konstytucję łamią, a ty o takich pierdołach ;)
  • tdf-888 04.07.18, 11:18
    😂😂😂

    --
    wszystko, co tutaj napisałem, jest wytworem mojej bujnej wyobraźni i nie może być wykorzystywane przeciwko mnie.
  • engine8 03.07.18, 17:44
    Hyundai wlasnie mimo nizszej ceny sprzedaje duzo - ustawili sie na markiet gdzie cena jest waznym parametrem
    no i probuja dobic do lidferwo japonskich ale nie zabieraj sie do tego tak jak tamci .. tzn Stworzyli marke "z gornej polki" - Genesis ale zrobili to tak do D ze nie wiem czy im to wogole wyjdzie... Najpierw zrobili "sportowego" Hyundaia Genesis ktory mial niby konkurowac z markami takimi jak BMW i to im nie wyszlo.. Model sie nie sprzedawal.
    Wiec zamiast zrobic nowa marke zupelnie nieznana na rynku i nie kojarzona z niczym kieskim to stworzyli wlasnie marke Genesis na juz niepopularnej bazie.... No i nikt tego nie kupuje. Zwlaszcza ze ich logo - ptaszek, ktory wyglada troche jak Chrysler a troche jak Aston Martin a ze nikt ich z AM nie kojarzy wiec raczej z Chryslerem.... I Du*a .. Poza tym z wygladu to takie to nijakie ....
    Jak Toyota zrobila Lexusa czy Honda Acure to wpadli na markiet z nowymi rewolucyjnymi na ten czas atrakcyjnymi modelami wyraznie rozniacymi sie od modeli Toyoty czy Hondy ...i im wyszlo.. Nissanowi juz tak nie za bardzo z Infinity ale jakos sobie radza..
    Tak ze Huyndai najprawdopodobniej skonczy jako populana ale nie droga marka - taki Walamart w przemysle samochodowym i na tym finansowo wyjda lepiej niz probowac konkurowac z markmai drozszymi.. No wiec przejcie Jeepa w Stanach a Fiata w Europie moze byc calkime dobrym posunieciem... Obniza koszty i porawia jakosc i sie beda sprzedawac..
    W sTanach maj najlepsze gwarancje - dawali nawet 10 lat na glwne podzespoly i wydawalo sie ze inny musza albo dolaczyc albo cierpiec ale sie okazalo ze ani BMW ani MB ani Audi takich gwarancji nie oferuja i nic nie stracili na tym..
    Pomimo ze Hyundai/Kia oferuja 5 lat 60k mil gwarancje (a BMW np 4 lata) to Hyundai daje 10lat 100 tys mil ALE tylko orginalnemu wlascicielowi. No wiec poniewaz orginalni za dlugo sie ich nie trzymaja wiec w wiekoszci konczy sie na 5 latach - co i tak nie jest zle.. ...
  • engine8 03.07.18, 18:27
    Generalnie Hyundai wyglada troche na zagubione fime jeski chodzi o markieting i "brand rercognition"
    No i do tego Hyundai i Kia sa markami siostrzanymi i pomimo ze Hyundai probuje je zroznicowac - nie wychodzi im to jak na razie i w rzeczywistosci wyglada ze rozniece jesli byly to rzeczywiscie sie zlewaja..
    No i ich logo - pomimo ze Hyundai twierdzi ze tego nie zrobil i ich logo reprezentuja zuplenie co innego, wyglada jak zwichrowane logo hondy. I tak niestety Hyundai jest odbierany ze kopiuje innych robiac to taniej...
    Wychodzc na rynek swiatowy mogli stworzyc wlasna rozniaca sie od innych marke i nie byc posadzanym o kopiowanie.
    A pomimo ze logo przypomina Honde to honda nie jest a pomimo ze logo Genesic ma skrzydelka to nie bedzi ani Aston Martin ani Bentleym ....
    Kia podobnie.... O widze artykul "Kia Execs Want People to Stop Being Ashamed of Driving Kias"
    "Is Kia Too Embarrassed To Put Its Badge On The Stunning Stinger?"

    " U.S. consumers have become less willing to buy cars from Hyundai and Kia since the South Korean automakers admitted overstating the fuel economy of some of their vehicles"

    Tak ze huydai nie ma wyjscia ale zapomniec o Genesis - luksusowa maja dlugo nie beda... Wymyslec nowe logo nie sugerujace podszywania sie pod nikogo i budowac na tym co maja - jakosc, cena oraz musza stowarzyc modele ktore beda bardzo przydatne i popularne. Nie wiem jak dlugo pojada na "me too" modelu. Moze wlasnie kupienie FCA rozszerzy im zrenice.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.