Dodaj do ulubionych

Tarcze hamulcowe

06.10.18, 21:06
Dlaczego niektóre są ze stali nierdzewnej a niektóre z żeliwa, niektóre rdzewieją po paru h (rdzawy nalot) a inne po tygodniach stania pod chmurką nie. W jakim stopniu materiał wpływa na lepsze gorsze hamowanie?
Taki nietypowy wątek motoryzacyjny zamiast filmowych i politycznych.


--
Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
Edytor zaawansowany
  • nazimno 06.10.18, 21:12
    Tutaj jest syntetyczne podsumowanie:

    www.researchgate.net/publication/237710289_Development_of_materials_for_automotive_disc_brakes

    Niestety, trzeba to przeczytac.

  • bruner4 06.10.18, 21:24
    Właściwości materiałów się różnią: przewodzenie ciepła, współczynnik tarcia, ścieralność (przekłada się na trwałość) no i cena, wszystko to zoptymalizowane do określonego segmentu auta i jego przeznaczenia.
  • trypel 06.10.18, 21:43
    Ok, stał nierdzewna jest dużo droższa od żeliwa. Czyli lepsze auto powinno mieć tarcze z nierdzewki?

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 06.10.18, 21:47
    Tarcze z kompozytow ceramicznych.
  • bruner4 06.10.18, 21:58
    W motoryzacji jest więcej takich przykładów różnicowania materiałów i technologii; np. karoseria- potrafi być z :
    -blach stalowych (ocynkowanych lub nie)
    -aluminium
    -kevlaru
    -włókna szklanego
    w zależności od zasobności portfela kupującego, charakteru pojazdu lub po prostu wybranej koncepcji technicznej przez producenta (wał napędowy w Giuli z włókien węglowych, karoseria Trabanta z duroplastu :-) itp.)
  • nazimno 06.10.18, 22:14
    Karoseria niczego nie potrafi i nigdy nic nie potrafila.
    Chyba, ze jak jest z blachy stalowej, to rdzewieje.
    I to jest jedyne, co ewentualnie "potrafi".
  • bruner4 06.10.18, 22:17
    To taki przykład, by pokazać różne rozwiązania w motoryzacji i bardziej uświadomić powody, skąd się one biorą. Po co się głupio czepiasz jakiś słówek, piszemy o różnych rozwiązaniach materiałowych i technologicznych.
  • trypel 06.10.18, 22:22
    no i własnie sie zastanawiam dlaczego po lekkim deszczu tarcze w bmw są rude, te w dodżu dopiero po dużym deszczu przez pare dni a w vespie nigdy - nierdzewka.


    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • bruner4 06.10.18, 22:41
    Różna materiały, rózny potencjał elektrochemiczny, różna podatność na korozje
  • arekcebul222 16.10.18, 11:56
    A próbowaliście może z delphi zamawiać? Właśnie przeglądałem ich oferty i dość popularne są.
  • waga170 08.10.18, 13:27
    > a w vespie nigdy - nierdzewka
    > .
    W motocyklach tarcze sa ze stali nierdzewnwj tylko i wylacznie z jednego powodu: Nie rdzewieja.
    Wyobrazasz sobie motocykl caly lsniacy i chromowany ale tarcze obrosniete rdza?
  • nazimno 06.10.18, 22:33
    ...ja sie czepiam...?

    ...jaja sobie robie...to wszystko
  • bruner4 06.10.18, 22:39
    Może i faktycznie wieczorne sobotnie klimaty sprzyjają jajom- dobrej zabawy
  • rafal_rx 10.10.18, 18:38
    "Karoseria niczego nie potrafi i nigdy nic nie potrafila.
    Chyba, ze jak jest z blachy stalowej, to rdzewieje.
    I to jest jedyne, co ewentualnie "potrafi"."

    Przenosi momenty gnące i skręcające. Jeżeli jest z blachy stalowej, to zmienne obciążenia są również przyczyną korozji na zgrzewach.
  • nazimno 10.10.18, 19:13
    Ja sobie kpilem, czlowieku, z tego "potrafienia".

  • nazimno 06.10.18, 21:55
    porsche.pl/modele/911/911-carrera-4s/szczegoly/bezpieczenstwo/hamulce-porsche-ceramic-composite-brake-pccb/
  • wislok1 06.10.18, 22:25
    Cena
  • qqbek 06.10.18, 22:47
    Coś jest na rzeczy.
    Co prawda zawsze miałem tarcze z materiałów niekompozytowych, ale:
    Wszystkie Ople miały tarcze "szybkognijące"
    "Trójka" BMW mogła stać miesiąc na podjeździe, albo całą zimę w garażu (jedną zimę tak spędziła) i plamki nie było.
    W X5 gniły trochę poprzenie, po wymianie przednich (na TRW) problem "powrócił" do poziomu z E36... tj. przestał istnieć.

    W Swetrze nawet nie wiem jak jest, bo kupiłem go na stalowych felgach (najlepsze jest to, że to jest Comfortline i ktoś sobie na specjalne zamówienie takie zażyczył - jest nawet odpowiedni kod wyposażenia na naklejce z danymi auta w książce serwisowej) i aluminiowe kupię dopiero na wiosnę, jak się będę już z zimowymi oponami żegnał - dopiero wtedy zobaczę, czy tarcze gniją, czy nie.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • engine8 07.10.18, 12:49
    Ja używam tylko żeliwnych i wentylowanych oraz wymieniam razem z klockami.
  • trypel 07.10.18, 14:08
    A dlaczego żeliwnych? Właśnie o takie opinie mi chodzi

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 07.10.18, 16:43
    Standard, tani, dobry, sprawdzony,
    dziala, zuzyje sie, bedzie nastepna tarcza.
  • who_cares 08.10.18, 09:53
    Żeliwne są wystarczające , ważne żeby były polakierowane lakierem utwardzanym UV:
    autokult.pl/29816,tarcze-hamulcowe-lakierowane-metoda-uv-skuteczny-sposob-na-korozje
    Wówczas powierzchnie które nie mają kontaktu z okładzinami przez kilka lat nie pokrywają się korozją.
  • nazimno 08.10.18, 12:04
    A niech sie pokrywaja czym chca, jesli nie maja styku z klockami.
    To lakierowanie jest funkcjonalnie podobne do pompowania kol azotem albo innych magicznych zabiegow.
    Nie zaszkodzi i nie pomoze.

  • who_cares 08.10.18, 12:20
    Ładniej wyglądają przy ażurowych felgach. Przy stalowych powierzchniowa korozja nie przechodzi na felgi. Można je montować prosto z pudełka bez odtłuszczania.
    A co do wyboru to ja akurat zakładałem ostatnio oryginalne tarcze i klocki od Renault - założone w fabryce dobrze hamowały, nie miałem problemów z odkształceniem tarcz , kosztują niewiele drożej od dobrych zamienników Brembo czy TRW. Zakup w sprawdzonym sklepie internetowym - montaż samodzielny żeby trochę poćwiczyć mechanikę zajął godzinkę.
  • waga170 08.10.18, 11:30
    Tarcza to maly pikus. Liczy sie klocek. Bez wnikania w szczegoly, z dwoch materialow (tarczy i klocka) jeden jest zazwyczaj "twardy" a drugi "miekki". Dobry klocek jest twardy, wiec pracuje w parze z zeliwna, miekka tarcza. Z kolei tarcza stalowa, twarda, pracuje z miekkim klockiem. Czekam na uwagi forumowego znawcy klockow.
  • derff 08.10.18, 11:40
    brakestock.pl/news/view-ewolucja-tarcz-hamulcowych-skutecznosc.html
    99% tarcz jest wykonana z żeliwa.
  • derff 08.10.18, 11:47
    www.czesci24.pl/artykuly/docieranie-tarcz-i-klockow-hamulcowych,58
    Może docieranie jest ważniejsze od dyskusji o materiałach
  • obeznany1 09.10.18, 14:10
    Dzięki za pomoc.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.