Dodaj do ulubionych

Ex post - co byście kupili (zimówki)?

10.10.18, 23:55
Pojutrze przyjeżdżają moje nowe zimówki i tak zaczynam się zastanawiać, czy dobrze zrobiłem (trochę po czasie)?

Kupiłem nówki sztuki, model tegoroczny, nie sprawdzony jeszcze w "warunkach bojowych" przez nikogo niezależnego (Michelin Alpin 6).
Ktoś z was popełnił podobny eksperyment w tym roku?

--
Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
Edytor zaawansowany
  • waga170 11.10.18, 06:48
    > Ktoś z was popełnił podobny eksperyment w tym roku?
    W tym roku nie, ale wiele wiele lat temu.
    Kupilem kota w worku. Od tamtej pory najpierw towar ogladam, macam, wacham i czytam recenzje zanim siegne po portfel.
  • trypel 11.10.18, 07:11
    A co ze staropolskim zwyczajem ze towar macany należy do macanta?

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • waga170 11.10.18, 07:27
    > A co ze staropolskim zwyczajem ze towar macany należy do macanta?

    Az starch pomyslec. Bo zmacalem sporo takich co bym nie chcial stac sie ich "posiadaczem".

    Chyba ze towar nalezy do macanta tylko tego wieczoru, jak kupno a leasing, czujesz temat:)
  • trypel 11.10.18, 07:54
    Leasing czy lizing? Może lepiej wynajem krótkoterminowy.

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • waga170 11.10.18, 07:58
    A propos lizingu: One slip of the tong and you are in deep shit.
    Napisalem po angielsku wiedzac ze ten jezyk jest niezrozumialy dla N.
  • trypel 11.10.18, 08:22
    Czyli przejęzyczenie zwykle. Zdarza się w najlepszych wynajmach krótko i długoterminowych.
    Shit happens czy jakoś tak

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • qqbek 11.10.18, 08:46
    O właśnie.
    Miałem znajomego, który uparcie twierdził, że przejęzyczenie to jest wtedy, gdy język zjedzie z łechtaczki, po wargach i rowkiem do odbytu.
    Wszystko inne to pomyłka werbalna 🤣

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • nazimno 11.10.18, 08:30
    I znow nieleczony wraca do "tematyki".
    Lekarz ci juz nie pomoze.
    Kaftan - tak.
  • misiaczek1281 11.10.18, 16:14
    waga170 napisała:

    > > Ktoś z was popełnił podobny eksperyment w tym roku?
    > W tym roku nie, ale wiele wiele lat temu.
    > Kupilem kota w worku. Od tamtej pory najpierw towar ogladam, macam, wacham i cz
    > ytam recenzje zanim siegne po portfel.

    ja też raz naczytałem się internetowych opinii i kupiłem rainexperty 3.
    Na mokrym owszem niezłe....ale gdy były nowe to bardzo miękkie w upał....po przesiadce z twardszych miałem uczucie że płynę w zakrętach na suchym w letnie upalne dni....teraz po 2-3 latach guma twardsza więc stabilniejsze nie pływają...przyzwyczaiłem się...
  • nazimno 11.10.18, 07:45
    Pirelli Winter SottoZero 3.
    Zobaczy sie w praktyce jak skonczy sie obecne
    lato.
    Zima chyba poczeka dlugo z "nadejsciem".
  • waga170 11.10.18, 07:49
    Pirelli produkuja rozmiar na hulajnogi?
  • nazimno 11.10.18, 08:26
    Nawet dla twojej taczki podworkowej cos sie znajdzie, powinienes sobie narzedzie pracy
    przygotowac na wywozke sniegu.
    To obowiazek kazdego dozorcy bramy.

  • tbernard 11.10.18, 09:47
    waga170 napisała:

    > Pirelli produkuja rozmiar na hulajnogi?

    Ostatnio modne stają się hulajnogi z napędem elektrycznym.
  • nazimno 11.10.18, 10:00
    Dzieki temu noga juz nie musi hulac.
  • qqbek 11.10.18, 08:40
    Pirelli miałem na X5 (Scorpion Ice & Snow) I nie były złe. Dobrze zachowywały się na prostym, trochę gorzej było z trzymaniem bocznym, za to w wodę można było wyjeżdżać bez najmniejszych obaw, zupełnie jak na dobrych letnich.
    Tak więc może będą dobre.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • trypel 11.10.18, 08:25
    A michelin zrobił wreszcie jakieś opony co się nadają na śniegi? Pamietam zakup pilot alpin jakieś 10 lat temu do vectry i radość jak po sezonie wymieniłem na bridgestone LM 25. Inny świat. Inna jazda.
    A ja od zeszłego roku nawet u wulkanizatora nie byłem z prywatnym :( citilandery jak nowe. I wciąż idealnie się zachowują

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • qqbek 11.10.18, 08:42
    No właśnie mam wuja wulkanizatora i polecił mi te. Sam ma Alpin 5 u siebie i sobie chwali. Możliwe tez, że mnie sobie wybrał na 'królika doswiadczalnego', bo wie dobrze, że jak coś będzie nie tak, to mu zdam sprawę z tego w szczegółach.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • vogon.jeltz 11.10.18, 10:39
    > citilandery jak nowe

    O, masz citilandery! Właśnie planuję zakup takowych do mojej japońskiej zabawki. W dziwnym rozmiarze 205/70R15 (oryginalny to niby 215/65R15 ale sensownych opon w takim rozmiarze prawie nie ma, albo są drogie fciul). Rozumiem, że polecasz?
  • trypel 11.10.18, 10:47
    Ja mam 235/75 r17
    Z RWD
    Bardzo polecam, naprawdę trzeba się starać żeby zerwać przyczepność, w zimie było bardzo Ok, na deszczu Ok, nie wiem czy kiedykolwiek żonie albo mi włączył się abs. Co do hałasu się nie wypowiem bo dodż jest głośny sam w sobie :)
    I poza asfaltem tez dają radę.
    Nie wiem na ile prawda z tymi wzmocnionymi bokami kraweznikoodpornymi ale tutaj tez nic się nie działo

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • vogon.jeltz 11.10.18, 11:01
    > Ja mam 235/75 r17
    > Z RWD
    > Bardzo polecam

    O, to git! Ja też do RWD, z dołączanym przodem i blokadą dyfra ;-)
  • trypel 11.10.18, 11:04
    No to ten sam układ co u mnie. Kiedyś się przyznasz?

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • vogon.jeltz 11.10.18, 11:17
    > No to ten sam układ co u mnie. Kiedyś się przyznasz?

    Jak zacznę nim jeździć ;-) Na razie doprowadzam go do stanu prawie idealnego.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    No dobra, takie coś:
    consumerguide.com/used/1990-98-mazda-mpv/
    3.0V6, automat, 4WD dołączane z blokadą centralnego dyferencjału (to już wiesz), absolutny full wypas jak na połowę lat 90. Absolutny rodzynek. Amerykański - z Kalifornii :D

    Będzie osobny wątek jak go przywiozę.
  • trypel 11.10.18, 12:17
    O ja cie p...
    Ja nawet nie wiedziałem ze coś takiego istniało i to w wersji terenowej :)

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • vogon.jeltz 11.10.18, 13:30
    Trzeba mieć fantazję, c'nie? ;-)
  • trypel 11.10.18, 14:03
    Ideał do dalekiej turystyki po Bałkanach. Góry Przeklęte stoją otworem

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • vogon.jeltz 11.10.18, 14:12
    > Ideał do dalekiej turystyki po Bałkanach.

    Nawet nie wiesz, jak bardzo. Dwie tylne kanapy (jest 7 miejsc oczywiście) rozkładają się w łóżko do spania dla dwóch osób :-)

    > Góry Przeklęte stoją otworem

    Właśnie tak myślałem, żeby kiedyś jeszcze wrócić nim do Albanii, tym razem w bardziej dzikie i niedostępne rejony.
  • trypel 11.10.18, 14:27
    Kiedyś pod tym samym katem rozpatrywałem krótkiego voyagera 4wd ale tam niezawodność stoi na nieco innymnpoziomie niż w japonczyku.
    My tez za rok robimy przeklęte w weekend majowy dodzem. Aż tak wygodnie nie będzie

    Ale przyznaje ze wynalazek oryginalny. A citilandery na kamiennych ściezkach się sprawdza

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • jeepwdyzlu 11.10.18, 14:55
    Tak dla innych co dopiero planują...
    Popatrzcie na uniroyale i klebery.
    Dużo dobrego za rozsądną kasę.
    Jeep

    --
    YCDSOYA
  • trypel 11.10.18, 15:04
    Citilander to właśnie kleber

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • vogon.jeltz 11.10.18, 15:10
    Quadraxery też są ponoć niezłe. Planuję zakup do innego auta. Chciałem początkowo Micheliny Crossclimate, ale Klebery są o 1/3 tańsze...
  • only_the_godfather 11.10.18, 09:22
    W tym roku nie, ale kilka lat temu dałem się namówić wulkanizatorowi na zakup opon Mentor. Wtedy to to wchodziło na Polski rynek, o jakie kolwiek opinie w internecie było ciężko. W sumie na śniegu zachowywały się super, ale na mokrym nie było tak źle, ale na suchym tragedia. I były cholernie głośne.
  • trypel 11.10.18, 10:05
    Ja tak kupiłem matadory AT do wranglera. Na autostradzie powyżej 100 był hałas jak na lotnisku obok startującego odrzutowca. Ale w terenie były ok

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 11.10.18, 10:25
    Ta byla slowacka marka i cala fabryka nalezy od 2007 do Continentala, podobnie jak Barum w Czechach.
    Technologia produkcji w Europie jest w zasadzie bardzo podobna dla roznych firm.
    Zasadnicza role gra rzezba bieznika i do tego trzeba troche postudiowac tabelki testow.
    Teraz jest tego od cholery, nie nalezy dawac sie naciagac na ewidentna propagande.

    Jako obiektywne (podobno) uchodza testy Automobilklubu Szwajcarii:

    www.tcs.ch/mam/Digital-Media/PDF/Booklets/winterreifentest.pdf




  • tiges_wiz 11.10.18, 10:41
    www.tcs.ch/de/testberichte-ratgeber/tests/reifentests/ganzjahresreifen.php#anchor_96a7328f_Accordion-Dimension-205-55-R16-91-94V---Test-2016
    Polecają wielosezonówki. No i rozmiar ma znaczenie, bo inne są polecane dla 205 i 175

    --
    1... 2... 3... próba sygnaturki
  • nazimno 11.10.18, 11:49

    www.tcs.ch/de/testberichte-ratgeber/tests/reifentests/ganzjahresreifen.php#anchor_96a7328f_Accordion-Dimension-205-55-R16-91-94V---Test-2016
  • nazimno 11.10.18, 11:50
    q...a, otwiera sie to samo.
    Trzeba wiec kliknac na pole tekstowe:

    {Zur detaillierten Vergleichsansicht}
  • tiges_wiz 11.10.18, 15:46
    oglądałem. jak zwykle na lodzie mają lepsze wyniki niż zimówki, co u mnie (śniegu nie ma, bywa jest gołoledź) jest ważniejsze.


    --
    Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
  • toreon 11.10.18, 12:27
    Kurde, kupił jedne z droższych i się zastanawia czy się sprawdzą.
    Tak, na pewno są do d***y
    :-)
    Akurat w przypadku opon można tylko powtórzyć trochę już wyświechtany slogan - nie da się tanio i dobrze.
  • qqbek 11.10.18, 12:37
    Ale ja zawsze kupuje z półki tzw. "premium".
    Poza Michelinami (ostatnio letnie do X5 miałem Latitude Sport - bardzo dobre opony) miałem też Pirelli (X5 - zimówki, też niezłe) i Goodyear-y (UG7+ i UG8 na Astrze i E36).

    Tyle, że nawet w ramach tzw. półki "premium" (cudzysłowy zamierzone) zdarzają się opony gorsze i lepsze. Alpin 5 miała przeciętne opinie, ale podobno "6" poprawiono znacznie.

    Mam tak z gumami, że kupuję te droższe, jeszcze z czasów licealnych/wczesnych studiów (z tym, że wtedy nie ufałem Unimilom czy innym Carex-om, a nie Matadorowi czy Barum).

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • tbernard 11.10.18, 13:08
    > Akurat w przypadku opon można tylko powtórzyć trochę już wyświechtany slogan -
    > nie da się tanio i dobrze.

    Slogan ten nawet jeśli przyjąć za prawdziwy nie daje zbyt wiele wskazówek jak uchronić się przed drogim i kiepskim.
  • nazimno 11.10.18, 13:10
    To proste.
    Nie kupowac drogiego.
    To warunek wystarczajacy.
  • jeepwdyzlu 11.10.18, 14:20
    Alpine 5 były w pierwszej trójce gum premium. A te są jeszcze lepsze. Więc tak, dobrze zrobiłeś.


    --
    YCDSOYA
  • liczbynieklamia 11.10.18, 15:52
    Osobiście unikam takich eksperymentów. Zwłaszcza, że moje zaufanie do najbardziej uznanych producentów spada z każdym użytkowanym przeze mnie samochodem wyposażonym fabrycznie w ich opony. No bo teraz opona musi być eko, a bezpieczna dopiero w drugiej kolejności.
  • qqbek 11.10.18, 16:02
    Ja mam na Swetrze letnie Michelina (Energy Saver), jeszcze fabryczne i tak się zastanawiam, z jakiego amelinium je robią, że samochód z przebiegiem 70 koła ma jeszcze spory zapas bieżnika (nawet zakładając, że ze 20-25 zrobił w zimie na zimówkach - przyjechał z Niemiec, więc musiał mieć kiedyś zimówki)?
    Nie są złe i nie można powiedzieć, że da się im coś szczególnego zarzucić... ale po 25 tysiącach Latitude Sport (czyli górne rejony "premium" tej samej marki) wyglądały na podobnie, a nawet bardziej zużyte.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • only_the_godfather 11.10.18, 19:55
    Jeśli jest na letnich to pewnie miał zimówki, ale sam na wiosnę będę w końcu zmieniał auto i jak przeglądam ogłoszenia to wiele aut w niemczech ma w opisie opony wielosezonowe.
  • qqbek 11.10.18, 20:08
    Pewnie na zimówki chętny znalazł się szybciej niż na Golfa😂
    Ale z całą pewnością wersje Bluemotion Technology wyjeżdżała z fabryki na Energy Saverach.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • 4slash 12.10.18, 09:34
    Moje Micheliny Energy Saver w Variancie po ponad 120k km realnego letniego przebiegu mają jeszcze 4-5 mm bieżnika. Dojadą jeszcze miesiąc i wymieniam bo stały się twarde i nieprzewidywalne na mokrych zakrętach i mają ponad 4 lata a na boku pojawiły się typowe dla Michelina mikropęknięcia.
  • qqbek 12.10.18, 09:41
    4slash napisał:

    > Moje Micheliny Energy Saver w Variancie po ponad 120k km realnego letniego prze
    > biegu mają jeszcze 4-5 mm bieżnika. Dojadą jeszcze miesiąc i wymieniam bo stały
    > się twarde i nieprzewidywalne na mokrych zakrętach i mają ponad 4 lata a na bo
    > ku pojawiły się typowe dla Michelina mikropęknięcia.

    A już myślałem, że z moimi coś nie tak :)
    Inna sprawa, że drobne ślady na bokach pojawiły mi się na 3-letnich, w wuj drogich, Latitude Sport 3... tyle, że samochód poszedł do dobrych ludzi (dobrzy, bo mieli go w ogóle ochotę kupić), więc to już nie mój problem. Przy symbolicznym przebiegu (25-27 kkm) uważam to za po prostu skandaliczne.


    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • vogon.jeltz 12.10.18, 10:02
    > Inna sprawa, że drobne ślady na bokach pojawiły mi się na 3-letnich,
    > w wuj drogich, Latitude Sport 3

    Może właśnie dlatego, że "sport"? Np. zrobione z gumy, która lepiej "klei się" do drogi, ale też szybciej się ściera.
  • qqbek 12.10.18, 10:16
    Co racja to racja - dwie tony dwieście X5 bez problemu dało się na nich zmusić do rzeczy, których nie byłaby w stanie zrobić moja poprzednia Astra :)
    Pod względem zachowania, tak na suchej jak i na mokrej nawierzchni opona wprost wzorcowa. Trzeba było srogo pałę w zakręcie przegiąć, żeby zaczęły tracić przyczepność, przez co ze dwa razy, bezpośrednio po zmianie na zimówki, trochę się "przejechałem" w bok - przyzwyczajony do ich genialnych charakterystyk jezdnych.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • jeepwdyzlu 12.10.18, 22:38
    Moje Micheliny Energy Saver w Variancie po ponad 120k km realnego letniego przebiegu mają jeszcze 4-5 mm bieżnika.
    -----
    Absolutnie niemożliwe.
    Wymieniam opony maksymalnie po 50 tys, bywa, że częściej. Jeżdżę szybko ale płynnie (rzadziej niż inni wymieniam klocki i tarcze). Nie ma opon, poza tir, które wytrzymują przebiegi ponad 100 tys. I jeszcze mają 5 mm bieżnika .
    Kłamiesz

    --
    YCDSOYA
  • marekggg 11.10.18, 16:23
    Ja zamowilem u dealera i mam jakies Michelin. Bog wie co to bedzie, ale OK.
    Jak bedzie lod, to i tak nic zimowki nie dadza.
  • nazimno 11.10.18, 20:42
    Wlasnie na lodzie ratuja przyczepnosc.
    Te, ktore maja rzezbe z wyroznionymi lamelkami
    o duzej liczbie lamelek na jednostke powierzchni.
    Guma i jej wlasnosci w niskich temperaturach
    tez determinuje przyczepnosc na lodzie.
    Letnie opony w takich warunkach to pewny wypadek.
  • tiges_wiz 11.10.18, 21:06
    Poszukaj testów. Na lodzie gładsze są lepsze. Lamelki to na śnieg. Dlatego na lodzie wielosezonowe są lepsze od zimówek.


    --
    Sygnaturka wykonała niedozwoloną operację! Zresetuj komputer i skontaktuj się z administratorem.
  • nazimno 11.10.18, 21:12
    Tylko nie slicki.
  • nazimno 11.10.18, 21:19
    Przeprowadzono testy na torze lodowym
    mierzac przyczepnosc.
    Najlepiej wypadly opony Michelin X-Ice Xi3.
    Przyjrzyj sie bieznikowi.
  • nazimno 11.10.18, 21:24
    Drugie byly Blizzak WS80.
    Tez zobacz bieznik.
    To samo.
  • tiges_wiz 11.10.18, 22:02
    nowe testy ADAC
    www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/ganzjahresreifen-test/
    najlepszy Nexen ma
    Eis 2,2 gut, Bremsen - ABS 2,3, Seitenführung 2,0

    najlepsza zimówka:
    Eis 10% 2,5 gut Bremsen - ABS 2,5 Seitenführung 2,5
    wyraźnie gorzej
    jak jest lepsza na śniegu to gorsza na lodzie.


    --
    1... 2... 3... próba sygnaturki
  • nazimno 11.10.18, 22:27
    No i wlasnie Nexen ma mnostwo lamelek
    w srodkowym pasie bieznika.

  • plastikpiokio 12.10.18, 21:29
    w tym roku zimy nie będzie ---została odwołana.
  • bunkum 13.10.18, 20:50
    > Kupiłem nówki sztuki, model tegoroczny, nie sprawdzony jeszcze w "warunkach boj
    > owych" przez nikogo niezależnego...

    Skoro nie sprawdzone jeszcze przez nikogo, to ex ante, matolku, a nie ex post.
  • qqbek 13.10.18, 21:45
    bunkum napisała:

    > Skoro nie sprawdzone jeszcze przez nikogo, to ex ante, matolku, a nie [i
    > ]ex post[/i].

    Skoro już kupione bałwanie, to moje pytanie na temat opon jest ex post.


    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.