12.10.18, 14:35
Czy marka i narodowosc cos dzis znaczy ?

Zainteresowal mnie dzis wafel Grzesiek. Zauwazylem na nim napis "Goplana" i rok chyba 1912 mimo ze Goplana nalezy do firmy Colian, ktora ma znacznie krotsza historie, wczesniej ta firma nazywala sie Jutrzenka, ale tylko daltego, ze wykupila ta nazwe. Wczesniej firma Jutrzenka byla konkurencja Goplany produkujaca Princesse, a Grzesiek byl wprowadzany przez Kaliszanke.

O ile Colian mozna uznac za polska firme, to princessa nalezy aktualnie do Nestle, ktora raczej polska nie jest, choc wafle produkowane sa w Polsce. Te same wafle sprzedawane sa tez pod innymi markami, np. Madison, i na opakowaniu nie ma ani slowa O Princessie ani Nestle, jest tylko "made in Poland"...

--
NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
Edytor zaawansowany
  • tanebo2.0 12.10.18, 15:12
    Marka znaczy dziś wszystko. Stąd takie twory jak Porsche Design. Narodowość nie znaczy nic.

    --
    Lubię to! Właśnie w tym kierunku bym chciała iść. Że też facet potrafi doradzić z sensem, a baby nie.
  • bigzaganiacz 12.10.18, 15:16
    ostatnio mnie cos rozbawilo
    wiedzialem ze sa buty adidas porsche ale pelnym zaskoczniem byly buty puma bmw
    chociaz raczej powinny byc adidas bmw
  • bimota 12.10.18, 16:44
    CZEMU BMW ?

    JA SIE TAK TERAZ ZASTANAWIAM, CZY TEN GRZESIEK JEST TYM CZYM KIEDYS, CZY MOZE TO PRINCESSA NAZWANA GRZESKIEM ALBO JESZCZE CO INNEGO...

    A PRINCESSA JEST POLSKA ? A MADISON JEST POLSKI ?

    ZAKLADAM FIRME, KUPUJE PRAWO DO NAZWY I JUZ MOGE SIE CHWALIC, ZE JESTEM FIRMA ZE 100-LETNIA TRADYCJA ?

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • trypel 12.10.18, 16:49
    Pare lat temu była na sprzedaż marka z branży luksusowej łazienkowi- kuchennej. V&B. Historia ponds 200 lat. trzeba było kupic. A tak Turcy kupili.
    Przegapiłeś okazje

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • bimota 12.10.18, 17:26
    NO ALE DO TEGO GOPLANA NALEZALA WCZESNIEJ DO NESTLE, A NESTLE POWSTALA W 1866, TO ILU LETNIA TRADYCJE MAIALA PRINCESSA FIRMOWANA PRZEZ GOPLANE NALEZACA DO NESTLE ?

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • carnivore69 12.10.18, 17:17
    Ostatnio trochę nowych MG się na drogach pojawiło. Ale nawet nie chce mi się dociekać kto za tym teraz stoi...

    Pzdr.
  • bigzaganiacz 12.10.18, 17:28
    trochę nowych MG się na drogach pojawiło.

    to sa akurat rebrandowane chinczyki
  • liczbynieklamia 12.10.18, 18:33
    > Stąd takie twory jak Porsche Design
    Porsche Design to marka stworzona przez Ferdynanda Aleksandra Porsche, który w przeciwieństwie do swojego dziadka, Ferdynanda Porsche nie był inżynierem, tylko designerem.
  • trypel 12.10.18, 19:02
    No ale bez nazwiska to mógłby zadizajnowac najwyżej kwiaciarnie koło cioci bloku

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • wislok1 12.10.18, 19:11
    Dokladnie

    Faktem jest, ze zalozyciel firmy, Ferdek Porsche z Vratislavic w Czechach sie przebil i zrobil niesamowita kariere w Niemczech

    Potem juz reszta rodziny miala z gorki

    Na marke trzeba zapracowac

    Ale z narodowoscia ma to nic wspolnego

    Zalezy to od JEDNOSTKI, nie od narodowosci
  • nazimno 13.10.18, 08:44
    Samochod pod czapka "Kalasznikow".
    To tak jak dezodorant w sprayu,
    "IG Farben".
  • liczbynieklamia 13.10.18, 11:23
    Gdy F. A. Porsche zakładał Porsche Design, miał na koncie będący dziś ikoną projekt, czyli Porsche 911. Nawet gdyby nazywał się Psikuta, to otwarcie przez niego takiego studia Psikuta Design też byłoby wydarzeniem, tak jak to było w przypadku choćby Yves Saint Laurenta (dyrektor kreatywny u Diora).
  • bimota 13.10.18, 12:18
    JEDEN Z NAJBRZYDSZYCH AUT SWIATA...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • bwv1080 13.10.18, 12:30
    liczbynieklamia napisał:
    > Gdy F. A. Porsche zakładał Porsche Design, miał na koncie będący dziś ikoną pro
    > jekt, czyli Porsche 911.

    "miał na koncie" w znaczeniu stosowanym w rodzinie Porsche. F.A. Porsche miał 911 tak samo na koncie, jak F. Porsche Garbusa.

    W rzeczywistości Garbus był technicznie zerżnięty od Hansa Ledwinki, a 911-tkę zrobił na genach 356 Erwin Komenda, szef działu konstrukcji karoserii. Co było o tyle logiczne, ze Komenda był autorem seryjnej konstrukcji karoserii Garbusa oraz wzornikiem projektu 356.
  • wislok1 13.10.18, 19:07
    Co do garbusa, to Porsche CZESCIOWO go oparl o czeska Tatre, CZESCIOWO
    Za co po 1945 Volkswagen wyplacil Tatrze, nie Ledwince odszkodowanie

    Co nie zmienia faktu, ze Ferdek Porsche byl geniuszem

    Byl tez oportunista, ktory mial plecy u nazistow, ale za to odpokutowal po wojnie w pierdlu
    Po wyjsciu stworzyl wlasna MARKE Porsche
  • bwv1080 13.10.18, 19:52
    wislok1 napisał:
    > Co do garbusa, to Porsche CZESCIOWO go oparl o czeska Tatre, CZESCIOWO

    Częściowo o Tatrę, a częściowo o projekt Bely Bareny'ego (ten tez dostał po wojnie sowite odszkodowanie od VW). Rama centralna, chłodzony powietrzem bokser za tylną osią, rozwiązania chłodzenia silnika, ogólna koncepcja i wygląd karoserii...
    Pytanie, czego Porsche nie oparł o Tatre i o Bareny'ego. O, zawieszenie nie było z Tatry.

    > Za co po 1945 Volkswagen wyplacil Tatrze, nie Ledwince odszkodowanie

    Ledwinka był głównym konstruktorem Tatry i odpowiedzialny za projekty i rozwiązania, które zostały skopiowane. Odszkodowania wypłacone Tatrze były za rozwiązania i patenty Ledwinki.

    O-Ton Porsche: "habe über die Schultern Ledwinkas geschaut".

    > Co nie zmienia faktu, ze Ferdek Porsche byl geniuszem

    Geniuszem kreatywnego kopiowania i organizacji oraz kreatywnej księgowości. Technicznie miał natomiast skłonność do rozwiązań, które nie działały (pierwsza wersja Garbusa, czyli prototyp V1, Porsche-Tiger, Rad-Schlepper Ost i inne). Za to wyleciał zresztą z kierowniczej i dyrektorskiej posady u Daimlera-Benza.

    > Byl tez oportunista, ktory mial plecy u nazistow, ale za to odpokutowal po wojn
    > ie w pierdlu

    Taaa, nieludzkie 22 miesiące...
  • wislok1 13.10.18, 20:01
    Skupiasz sie na negatywach, ale wszedzie znajdziesz informacje o jego osiagnieciach
    Ktore byly 100 razy wieksze od jego wpadek
    Nieudacznik plagiator to nie byl

    Za co mieli go dluzej trzymac w pierdlu? Nie mial nic wspolnego ze zbrodniami
    Siedzial, bo popieral nazistow
    A popieral, bo ci w razie sprzeciwu by go zniszczyli i wyslali do piachu natychmiast

    W panstwie totalitarnym tak jest
  • wislok1 13.10.18, 20:07
    Ferdinand Porsche skonstruował ponad 300 różnych pojazdów mechanicznych i uzyskał ok. 1000 patentów w branży motoryzacyjnej. W 1999 jury złożone z 33 dziennikarzy samochodowych przyznało mu tytuł „samochodowego inżyniera XX wieku”.
  • bwv1080 13.10.18, 20:23
    wislok1 napisał:
    > Za co mieli go dluzej trzymac w pierdlu? Nie mial nic wspolnego ze zbrodniami

    Och, tych kilku robotników przymusowych, co w kalendarz kopnęli, to przecież żadna zbrodnia.

    > Siedzial, bo popieral nazistow

    Za co siedział:
    Auf Betreiben des französischen Justizministers Pierre-Henri Teitgen wurde er nach einer Einladung durch den französischen Industrieminister Marcel Paul im Dezember 1945 zusammen mit Ferry Porsche und Anton Piëch in Baden-Baden in Haft genommen. Ihnen wurde vorgeworfen, während der Besetzung Frankreichs die Deportation französischer Arbeiter nach Fallersleben und die Verschleppung von Direktoren der Firma Peugeot in ein Konzentrationslager veranlasst zu haben. Außerdem wurden sie verantwortlich gemacht für die Demontage und Verlagerung von Maschinen und Werkzeug der Firma Peugeot ins Volkswagenwerk.
    de.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche
    Za te najważniejsze przestępstwa nigdy nie siedział.

    > A popieral, bo ci w razie sprzeciwu by go zniszczyli i wyslali do piachu natyc
    > hmiast

    Miedzy oportunistą a osobą wszystkimi silami wspierającą i wykorzystującą reżim jest znaczna różnica.

    Porsche griff scheinbar ohne humanitäre oder ethische
    Bedenken auf die Möglichkeiten im Rahmen des NS‐Regimes zurück.
    Er soll vor allem seine persönlichen Kontakte zu Hitler und
    Himmler nicht uneigennützig genützt haben, und sich
    mit großer Loyalität und seinen Fähigkeiten
    für die Kriegspolitik der NS‐Diktatur
    eingesetzt haben.
    Besonders kritisch bewertet wird Porsches Anforderung
    von ZwangsarbeiterInnen. Hanns Mommsen schreibt hierzu:
    „Namentlich im Zusammenhang mit der Untertageverlagerung
    seit Oktober 1943 scheute sich Porsche nicht [...]
    3500 KZ-Häftlinge durch die Vermittlung Himmlers direkt bei
    Oswahld Pohl anzufordern.“
    1941 soll Porsche Kriegsgefangene, als einer der ersten Wirtschaftsführer
    beim Reichsführer SS Heinrich Himmler persönlich angefordert haben,
    1942 KZ‐Häftlinge bei Hitler. 1944 soll Porsche eine unterirdische
    Geheimwaffen‐Produktion als Konzentrationslagerbetrieb
    projektiert haben.
    „Noch im Februar 1945 ließ Porsche KZ‐Opfer
    aus Buchenwald herbeischaffen. Sie sollten in Eschershausen
    bei Holzminden die Stollen ausbauen, in die er seine Rüstungsproduktion
    verlegen wollte“, so die Historikerin Ursula Krause‐Schmitt.
    www.wien.gv.at/kultur/abteilung/pdf/strassennamenbericht.pdf
    > W panstwie totalitarnym tak jest

    Również w państwie totalitarnym można pozostać człowiekiem. Albo być qu...
  • wislok1 13.10.18, 21:49
    Zgadzam sie, za to siedzial 22 miesiace
    1 miesiac pierdla to nie wczasy, a co dopiero 22 miesiace

    Nikogo nie zabil i nie kazal zabic
    Zbrodniarzem nie byl

    Wszedl w system zamiast wypier... z Niemiec w 1933 i to odpokutowal

  • wislok1 13.10.18, 21:56
    Wszedl w system, a tam w razie sprzeciwu by go natychmiast zabili.....

    Za to ze wszedl, siedzial

  • bwv1080 13.10.18, 22:07
    wislok1 napisał:
    > Wszedl w system, a tam w razie sprzeciwu by go natychmiast zabili.....

    Typowe tłumaczenie aparatczyków. I od dawna wiadomo, ze nieprawda.
    Miedzy sprzeciwem i oporem, a włażeniem bez wazeliny w d. Hitlerowi i Himmlerowi oraz maksymalnym prostytuowaniem się systemowi jest jeszcze kilka stopni pośrednich.

    > Za to ze wszedl, siedzial

    Bzdura. Siedział za bardzo drobny wycinek - działalność na szkodę Francji i jej obywateli. Za działalność na szkodę obywateli innych państw - więźniów KZ i robotników przymusowych - nigdy ani nie siedział, ani w żaden inny sposób nie został pociągnięty do odpowiedzialności. A już szczególnie za żadne wejście w system nie siedział.
  • wislok1 13.10.18, 22:20
    A Francja to byla w czasie wojny swieta i nic wspolnego z kolaboracja z Hitlerem nie miala
    Oskarzyc Porsche, zeby sie samemu wybielic

    Facet za swoje grzechy siedzial w pierdlu

    I koniec

  • bwv1080 13.10.18, 22:09
    wislok1 napisał:

    > Nikogo nie zabil i nie kazal zabic

    Von Braun tez nie kazał nikogo zabić. A 20.000 robotników zmarłych przy produkcji V2 to pryszcz i Fliegenschiß.
  • wislok1 13.10.18, 22:22
    Zabil, kazal ich zabic ?

    NIE

    Za to bardzo pomogl w walce z Sowietami

    Swoje grzechy odkupil wspolpraca z USA
  • wislok1 13.10.18, 22:26
    Historia NIE jest czarno-biala

    Sklada sie z roznych odcieni szarosci

    oraz wyjatkowych sk..synow z obozow koncentracyjnych i gulagow
    ( za co im sie slusznie czapa nalezala)
  • wislok1 13.10.18, 22:37
    Gauleiter Slaska Wagner w 1938 roku wylecial ze stanowiska, bo skrytykowal slub jego corki z SS-manem
    Zaatakowal WTEDY rasistowska i wroga wobec Kosciola SS

    Wczasniej byl ulubiencem Adolfa

    Atak na systam ---- Kara smierci

    Wagner skonczyl wkrotce swoj zywot, zakopany w piachu po egzekucji przez SS-manow

    Porsche by tak skonczyl podobnie

    Ale mial wiecej instynktu samozachowawczego
  • jeepwdyzlu 14.10.18, 01:49
    Niestety wisłok mylisz się.
    Porsche mógł w ramach systemu robić swoje. Ale nie, on zaangażował się na maksa. Garbus to nie projekt cywilny, reaktywoeany w 45. Na bazie projektu przez całą wojnę produkowano dla wojska lekką terenówkę. Potem lata pracy nad cięźkim czołgiem - i spektakularny sukces, pomimo początkowych kłopotów.
    Był ważnym trybem, nie trybikiem w wojennej gospodarce III Rzeszy. I sprawiedliwie poszedł do więzienia. I miał szczęście, bo gdyby wpadł w ręce sowietów, to byłby przetrzymywany dłużej niż 22 miesiace.

    --
    YCDSOYA
  • bwv1080 14.10.18, 08:41
    jeepwdyzlu napisał:

    > Potem lata pracy nad cięźkim cz
    > ołgiem - i spektakularny sukces, pomimo początkowych kłopotów.

    Sukces?
    Tiger (p), co nie wyszedł ze stadium prototypu?
    Ferdinand/Elefant, legendarnie zawodny niszczyciel czołgów o historycznie najgorszym stosunku kosztów do efektów? I tylko dzięki protekcji wierchuszki w ogóle wszedł do produkcji.
    Maus, bezsensowny eksces gigantomani?
  • jestklawo 16.10.18, 22:31
    la(cran)mer napisał:

    > Komenda był autorem seryjnej konstrukcji karoserii Garbusa oraz wzornikiem projektu 356.

    coś podobnego, a ja nijak podobieństwa 356 do Komendy dostrzec nie mogę. Ale może faktycznie coś w tym jest? Przy dużej dawce dobrej woli, po ciemku, pewne podobieństwo istnieje.
    Tak jak soir de paris jest podobne do pisoir de varsovie
  • bwv1080 17.10.18, 12:22
    jestklawo napisała:

    > > Komenda był autorem seryjnej konstrukcji karoserii Garbusa oraz wzorni
    > kiem
    projektu 356.
    >
    > coś podobnego, a ja nijak podobieństwa 356 do Komendy dostrzec nie mogę.

    "Zanim zapożyczyliśmy nazwę designer, używaliśmy konstrukcji opisowych: specjalista w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, projektant wzorów dla wyrobów przemysłowych, grafik projektujące modele dla wyrobów przemysłowych. Jak łatwo zauważyć, określenia te są nieekonomiczne. Dlatego designer (wolałabym formę: dizajner, jak: dizajn, ale WSO jeszcze jej nie przewiduje) szybko się przyjął w polszczyźnie.

    Nazwa wzornik jest wieloznaczna – jest to termin techniczny oznaczający przede wszystkim szablon, według którego wyrabia się seryjnie lub zdobi przedmioty. Jeśli jednak zaczyna być używana w środowisku designerskim (dizajnerskim) na oznaczenie osoby zajmującej się designem (dizajnem), to być może się przyjmie."
    Katarzyna Kłosińska, Uniwersytet Warszawski
    sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Designer-wzornik;18138.html
    Czep się słupa.
  • waga170 17.10.18, 12:38
    Crannmer, czy ty czytasz teksty ktore linkujesz?

    > czenie osoby zajmującej się designem (dizajnem), to być może się przyjmie."
    > Katarzyna Kłosińska, Uniwersytet Warszawski

    Ja z ta Klosinska chodzilem do liceum. Ona pozniej byla autorem nazwy "zwis meski" zamiast krawat. I juz wtedy liczyla ze "to byc moze sie przyjmie".
  • allegropajew 18.10.18, 20:52
    O nie, ona wtedy, gdy był zwis męski prosty tudzież wsuwy męskie nocne, a także gdy ogłoszono w Przekroju konkurs, w którym wygrała podomka (lata 50.), to była zaledwie w dalekich planach swoich rodziców, o ile już się owi znali. Ona rozpoczęła studia w 1984 więc bez obsuwy jest rocznikiem szkolnym 1965.
    Gościula
  • tbernard 13.10.18, 18:59
    liczbynieklamia napisał:

    > Gdy F. A. Porsche zakładał Porsche Design, miał na koncie będący dziś ikoną pro
    > jekt, czyli Porsche 911. Nawet gdyby nazywał się Psikuta, ...

    A gdyby nazywał się Ferdynand Kiepski?
  • wislok1 12.10.18, 17:30
    Jak baton moze miec narodowsc ????

    Dobrze sie czujesz ?

    Wazne jest to, gdzie firma placi podatki i ten syfek produkuje

    Jak w Polsce, to jest to produkt polski
  • wislok1 12.10.18, 17:36
    buzz.gazeta.pl/buzz/56,156947,24035153,w-polskich-sklepach-tylko-polskie-produkty-zrobilismy-wizualizacje.html#s=BoxOpLink

    Nie Princesa, a Ksiezniczka,hehe

    Skoro narodowosc sie liczy, to
    Polak ma kupowac tylko polskie towary, polskie BMW,Audi, arbuzy i banany ?
  • marekggg 13.10.18, 18:09
    tak jest, najlepiej narodowe i socjalistyczne jak wodz i partia kaza.
  • jeepwdyzlu 13.10.18, 09:14
    Jaguar marka hinduska.
    Volvo chińska
    Lamborgini niemiecka
    Opel francuska....

    --
    YCDSOYA
  • bimota 13.10.18, 10:02
    AUSCHWITZ - POLSKI OBOZ...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • marekggg 13.10.18, 12:22
    Skoda niemiecka
    Opel wczesniej amerykanska, teraz francuska
    Jeep wloska, wczesniej GM
    Lambo - kiedys wloska
    Bugatti kiedys francuska, dzisiaj niemiecka.

    kupujcie slodycze - wiekszosc to Mondelez
    pijcie piwo - to InBev ktory ma 2/3 rynku swiata. itp itd.
    mozna tak w kolko - i zapomnialem - Motorola, Cisco, IBM - produkty ktore maja jakies tam marki a produkty sa robione przez niewiadomo kogo.
  • wislok1 13.10.18, 19:11
    To wiadomo, ze MARKI w czasach globalizacji maja prawie wszedzie swoje wtyki

    A co powiedziec o coca-coli i pepsi-coli ?

    Z punktu widzenia fiskusa Skoda jest czeska, produkuje i placi podatki w Czechach

    To ze jej wlascicielem jest Volkswagen tego w zadnym stopniu nie zmienia
  • marekggg 14.10.18, 10:44
    nie zgodze sie. fabryka skody w poznaniu moze i nalezy do koncernu, ale jest fabryka polska. i dla fiskusa (polskiego) musi prowadzic ksiegowosc wedlug polskich zasad a nie czeskich.
  • tanebo5.0 17.10.18, 11:02
    Może i tak. Tyle że nie jeżdżę fabryką. Tylko bryka. Na której nie jest napisane gdzie została wyprodukowana.
  • tbernard 13.10.18, 19:01
    Odnośnie marki, to Niemcy kiedyś ją mieli, ale potem na euro przeszli.
  • nazimno 18.10.18, 22:00
    Euro we wspolczesnej Europie pelni podobna
    role, ktora pelnila reichsmarka w Europie
    okupowanej. Istnieja na ten temat opracowania
    specjalistow finansowowych i historykow
    gospodarczych.
    Ksiazka, autor Goetz Aly, tytul "Hitlers Volksstadt".

  • nazimno 18.10.18, 22:21
    err: "Hitlers Volksstaat"
  • jeepwdyzlu 18.10.18, 22:52
    Naximno Ty na serio o reichsmarce?
    Wolałbyś rubla?
    Ja wolę żyć w niemieckiej marchii niż ruskiej guberni. Ty nie?

    J.


    --
    YCDSOYA
  • nazimno 19.10.18, 07:50
    Przeczytaj te ksiazke, bylo polskie wydanie.
    To jest pelna analiza finansow III Rzeszy.
    Malo znane detale i imponderabilia.
    I zupelnie nie do smiechu.
    Po lekturze zrozumiesz, o co biega.
  • jeepwdyzlu 19.10.18, 08:57
    Nazimno
    Dzięki.
    Już widzę, że trudno kupić. A to o czymś świadczy...

    --
    YCDSOYA
  • nazimno 19.10.18, 10:36
    Ta ksiazka wywolala w Niemczech spory jazgot wsrod publicystow.
    A to dlatego, ze obnazyla pewne mechanizmy, ktore dzialaja rowniez dzis.
    Glownie chodzilo o rabunkowy w stosunku do podbitych terytoriow charakter systemu gospodarczego Rzeszy.
  • bimota 19.10.18, 13:24
    DLATEGO MAIN KAMPF JEST ZAKAZANY... ALE W TEJ RECENZJI NIC O MARCE NIE MA...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • nazimno 19.10.18, 14:32
    Ksiazke przeczytaj. Jest o reichsmarce.
  • bimota 19.10.18, 14:50
    NIE BEDE CALEJ KSIAZKI CZYTAL, BY SIE COS TAM O MARCE DOWIEDZIEC...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • nazimno 19.10.18, 14:55
    Szkoda, bo autor opisal z detalami w zasadzie cala niemiecka mentalnosc wojennych rabusiow.
  • bimota 19.10.18, 15:06
    JA WIEM JAKA MAJA RABUSIE MENTALNAC, ZAINTERESOWALA MNIE TYLKO TA MARKA...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • nazimno 19.10.18, 10:38
    histmag.org/Gotz-Aly-Panstwo-Hitlera-recenzja-10881

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.