Dodaj do ulubionych

1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwałość

13.11.18, 00:11
W wielu kompaktach po 2010 roku spotkamy dwa rodzaje silników:

1.4 turbo benzyna i 2.0 diesel: Skoda Octavia II/III, Golfy, Leony, A3, Opel Astra.
Który silnik będzie bardziej trwały?

Druga sprawa, który motor jest pewniejszy w zakupie biorąc pod uwagę, że kupuje poniemiecką używkę?

Koszty napraw, przy aucie z wtryskiem bezpośrednim będą chyba podobne? Bo co niby więcej ma diesel co może się popsuć a nie ma tego benzyna?
Edytor zaawansowany
  • qqbek 13.11.18, 00:54
    DPF.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • samspade 13.11.18, 07:39
    Używany diesel to w sumie zawsze ryzyko. Poniemiecki ma przebieg rzedu 200 czy 300 tys. Nie mylić przebiegu ze stanem licznika. Prócz dpf dochodzi jeszcze dwumasa.
  • duze_a_male_d_duze_m 13.11.18, 07:45
    Dpf w większości przypadków da się zregenerować, osobną kwestią jest czemu odmówił posłuszeństwa (najpewniej wtryski lub turbina). Dwumasa, przy okazji ze sprzęgłem, jak najbardziej. Należy sprawdzić ceny tych elementów poza serwisem.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • samspade 13.11.18, 08:19
    W teorii wszystko się da. W praktyce z kosztami bywa różnie.
  • duze_a_male_d_duze_m 13.11.18, 08:24
    Poza gwarancją ryzyko zawsze jest, ale należy je jakoś szacować.

    --
    .
    -Z TDCI NA ST, a teraz italia z bananami-
  • do.ki 13.11.18, 09:01
    > osobną kwestią jest czemu odmówił posłuszeństwa (najpewniej wtryski lub turbina)

    Nie zapominaj o zaworze EGR.

    --
    “The pen is mightier than the sword, but only in retrospect. At the time of combat, those with the swords generally win.” Margaret Atwood
  • waga170 13.11.18, 08:03
    Mowisz turbo i trwalosc w jednym zdaniu? No to poszukaj czegos co robi nie Golfy, Leony itp., tylko Caterpillar, Detroit Diesel, czy podobni jezeli chodzi o turbo i trwalosc. A jezeli chodzi o jeszcze wieksza trwalosc, to znajdz silnik Skoda z Jelcza ogorka ktory ma 110 koni z osmiu i pol litra pojemnosci, bez turbo.
    Wszystko inne a zwlaszcza z turbo bedzie nietrwale, rozumiem ze chodzi po prostu o spodziewany przebieg przed kasacja.
    Zamiast pytac o niewiadoma trwalosc mogles zapytac o wiadoma nietrwalosc i mialbys wiecej odpowiedzi.
  • liczbynieklamia 13.11.18, 09:22
    > Który silnik będzie bardziej trwały?
    Trwałość, rozumiana jako przebieg między naprawami głównymi teoretycznie powinna być po stronie diesla. Ma mniej niutonometrów z litra, średnio pracuje przy niższej prędkości obrotowej. Jednakże dzisiaj jednostki są tak trwałe, że wykańczają je błędy konstrukcyjne, a nie normalne zużycie eksploatacyjne.

    > co niby więcej ma diesel co może się popsuć
    Co niby więcej ma się popsuć w zawieszeniu samochodu jeżdżącego po dziurawych drogach? Nic. Ale zużycie następuje szybciej. Z dieslem jest podobnie - emituje zdecydowanie więcej sadzy (obrywają turbosprężarki, EGR-y), więcej wibracji (koła dwumasowe), ma wyższy moment obrotowy przy tej samej mocy (skrzynie biegów). Przy samochodzie używanym dochodzi jeszcze jedna kwestia - korelacja przebiegu rocznego z rodzajem paliwa - diesle statystycznie mają większe przebiegi. Mam też wrażenie, że nadal kiepska jakość paliwa jest większym problemem przy oleju napędowym niż benzynie - po pierwsze ze względu na dominujące sposoby produkcji "lewego" paliwa, a po drugie ze względu na jednak większą tolerancję silników benzynowych, choć ta różnica się zaciera.
  • nieznajacy_sie 13.11.18, 09:23
    Chciałem zwrócić uwagę, że Astra J (4 gen) miała silnik 1.4 turbo ale z wtryskiem pośrednim. Bezpośredni wtrysk benzyny ma dopiero Astra K (1.4 125 i 150 KM).
  • dublet 13.11.18, 20:18
    Zafira 2017 1,4T 140 KM też ma wtrysk pośredni. Chyba do dziś oferowany w wersji LPG. Myślę, że dotyczy to wszystkich modeli Opla oferowanych z fabrycznym gazem, również tej o mocy 120 KM .
  • mykonid 14.11.18, 13:26
    Diesel 2.0 w Astrze to też inny silnik niż 2.0 w takim Leonie. Tego chyba wątkodawca nie zauważył.
  • dublet 13.11.18, 20:31
    Sprawdź dokładnie wersję silnika przed zakupem. Tak samo oznaczone silniki miały wiele wersji, np 1,4TSI lub 2.0TDI u VW. Z czasem producenci naprawiali błędy i nowsze wersje są już prawie ok. Jeśli chodzi o używane, to przebiegi w dieslach na 99% są kręcone i to ciężko sprawdzić. Naprawy benzynowych silników są tańsze, a do tego w używanych benzynach nie ma jeszcze filtra cząstek stałych, to dopiero teraz wprowadzono, ale i tak są mniej problematyczne, niż w dieslach. Który dłużej pojeździ? Tego nie powie Ci nikt.
  • kanna13 13.11.18, 22:19
    Co do VW:
    1,4 tsi to dwie serie starsza EA111 i nowsza EA211. Różnicę widać od razu po położeniu kolektora wydechowego w nowszym jest od strony grodzi. EA211 uchodzi za bezproblemowy silnik sporo zmieniono + tradycyjny pasek.
    2,0 tdi to wiele wersji silnikowych o różnej mocy i sposobie zasilania (pompa, pompowtryski, cr)
    Trudno ocenić co dłużej pojeździ. Wg. mnie wszystko zależy od eksploatacji.
    Wg. mnie oba te silniki zrobią przy odpowiednim traktowaniu (dobre paliwo, dobry olej co 10-12 tys. filtry pamiętaniu o turbinie itd.) ze 150-200 tys. bez problemu.
    A potem mogą zaczynać się koszty. Dwumasa, wtryski, turbina ale wszystko do tych silników jest na rynku więc za parę złotych da się to ogarnąć. Popatrz na ceny tych podzespołów i oceń sam ile kosztują ale turbina z 1,5 tys koło dwumasowe też podobnie, wtryski z 700-800 za sztukę. Więc w najgorszym wypadku to jakieś 6 tys. ;-)
  • lennox 14.11.18, 12:33
    Ja mam 2.0 TDI z 2007 roku.
    Powiem Wam tak ...
    Paliwo tylko z Shell lub BP, olej co 10 tys Castrol 5W/30, rozgrzewanie silnika przed "daniem mu w rure, chłodzenie turbiny przed zgaszeniem slinika ....
    efekty ? - auto z przebiegiem 315 tys, oryginalne pompowtryski, oryginalna turbina, nie kopci, nie dymi, dwumas w stanie idealnym (nie ciągnę go na biegach 1 i 2). Wiec nie dam sobie powiedzieć, że to kiepskie silniki.
    Moim zdaniem zła opinia o 2.0 TDI wynika z tego, że mase złomu z Niemiec wjeżdża do Polski gdzie cofane są liczniki z 400 tys na 200 tys ... bo nikt mi nie powie, że wszystkie 10 - 12 letnie auta z Niemiec mają po 200 - 220 tys :D No i potem słysze ... eeee po 200 tys padła turbina, dwumas i cholera wie co jeszcze .... a w rzeczywistości te auta mają plus 400 tys.
    Póki ludzie nie przestaną się dawać oszukiwać póki będzie taka opinia
  • vogon.jeltz 14.11.18, 14:35
    > Paliwo tylko z Shell lub BP, olej co 10 tys Castrol 5W/30, rozgrzewanie silnika
    > przed "daniem mu w rure, chłodzenie turbiny przed zgaszeniem slinika

    No ale weź, stare diesle mogłeś katować, lać rzepak i jeździć na Selektolu mineralnym i nic się nie działo, a z tymi nowymi to trzeba obchodzić się jak z jajkiem ;-)
  • lennox 14.11.18, 14:47
    Święta racja. Dokładnie tak było.
    Nawet na mazucie to jeździło :)
  • kanna13 14.11.18, 21:48
    Miałem 2.0 tdi (2008) od nowości zrobiłem 125 tys. od trochę ponad dwóch lat mam 1,4 tsi (EA211) i też zero problemów.
    Więc złego słowa ani o tdi ani o tsi powiedzieć nie mogę ;-) Liczę, że tsi do tych 125 tys. pociągnie ;-)
  • bizon323 15.11.18, 20:58
    Diesel jednak ma większość zywotność sam w sobie, tylko ze trzeba uwazac na wtryski, dpfy i tym podobne.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.