Dodaj do ulubionych

Umarlak vs Stanik vs Gitara - miejskie krossołwry

18.11.18, 16:30
Pytanie nie do końca w stylu "co kupić" coby już zaraz natychmiast lecieć, zajmować kolejkę do "bestsellerów" bo przecie np. wg moto.pl wszystko bestseller, wszystek tanie jak barszcz, a z drugiej strony - może misiaczek za pół ceny 3-latka załatwi.
Tak żeby bardziej wymienić poglądy, spostrzeżenia itp. bo może za 2 lata coś takiego bądź w tym stylu się kupi. Sama konwencja pytania z dystansem do tematu.
Umarlak - chodzi o Hyundaia Kona (no jak oni tak mogli nazwać auto, nie licząc się z nami Polakami, tak jak szejk Nasrallah Ruchollach nie liczy się z naszymi gustami, uczuciami itp. i nie zmieni nazwiska). Z tej trójki ma najnowocześniejszy design, choć też najdroższy.
Stanik - Stonic. Wygląd bardziej stonowany, nawet powiedziałbym że auto w stylu Seata Arona. Auto dość w porządku, ale trochę... oszukane. Bo np. hyundai ma i20, i20 active i konę a Stonic to takie coś pośrodku i20 active i kony. To takie rio active tak jak fiesta active. Plusem prześwit 18 cm, ale tak to zwykłe podwyższone rio. Małe autko za 70 koła. Stąd jak ktoś by się o to auto targował to trzeba mówić - nie dam wincy niż 69.999 bo w internecie podali, że trzeba na głowę upaść żeby 70 koła za małe auto dać. Ale jak już 69.999 to moży można i łune w tych internetach nie skrytykujom?
Vitara - wygląd najbardziej konserwatywny, rzekłbym że po prostu taka typowa terenówka, wręcz prawie że o mało co lata 90., patrząc na linię boczną, ale z drugiej strony i najtańszy i najwyższy (164 przy 156 cm Kony i 152 cm Stonica). I chyba jednak jeszcze technicznie uczeń (Korea) nie przebił mistrza (Japonia). Choć cenami przebił.
Teraz tak - Kona - weźmy wersję Comfort + Pakiet Multimedia bądź wersję Style, Stonic - "L" + Pakiet Style, Vitara - wersja Premium.
Silniki - koreanczyki 1,0 120, Vitara 1,0 112. Na bank dynamiczniejsze niż typu wolnossak 1,6 120/130. Z raportów spalania na autocentrum, biorąć pod uwagę różne opinie, różne auta i średnie wynika że silnik Suzuki mniej pali.
Ceny - między 70 a 80, Kona bliżej 80, Vitara bliżej 70.
Rabaty takie sobie choć w Hyundaiu na grupę zawodową do 8 proc. by dało radę, w Kia - do 5 proc., w Suzuki najgorzej z rabatami ale może choć opony zimowe czy metalik gratis by dali.
Kona i Vitara raczej więcej miejsca w środku niż Stonic. Każde z tych aut ma bagażnik ok. 350-370 l (następca ix20/vengi zostały opel crossland x i citroen c3 aircross :).
Z tego co wiem to Kona ma płytę podłogową Elantry, Stonic - Rio, Vitara - S Crossa. Choć wszystkie ok. 415 cm dług. (subkompakt :)
Gwarancja - Hyundai - 5., Kia - 7, Suzuki -3.
Co w ogóle sądzicie o tych autach?


Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się