Dodaj do ulubionych

Skrzynia automatyczna i śnieg

03.01.19, 10:16
Oj nie lubia sie, nie lubią. Wczoraj w Szczyrku nasypało śniegu po kolana i wyjeżdżanie z parkingu okazało sie katastrofą. Maluchem to po takim sniegu bym mógł tańczyć a tym automatycznym gównem nic nie można zrobić jeszcze co chwilę włącza sie ten kretyński elektryczny hamulec. Po co ja uległem zone i dałem sie wpuścić w taką zarazę i to za dodatkowe pieniądze.
Edytor zaawansowany
  • waga170 03.01.19, 10:21
    Krotka pilka: Nie pierdol.
  • trypel 03.01.19, 10:44
    Muszę się dołączyć do opinii Wagi mino ze moje wychowanie nie pozwala na użycie takiego określenia :D

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 03.01.19, 10:49
    Skrzynie sa rozne.
    DSG na sniegu, przy przednim napedzie
    to GOWNO, kropka.
  • trypel 03.01.19, 10:54
    Przecież autoholda można wyłączyć.
    Puszczasz hamulec i rusza tak samo jak inny. Bez różnicy
    Często przy dsg występują protezy blokady mech różnicowego (na hamulcach) i wtedy jest super nawet przy fwd

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 03.01.19, 11:02
    Napisalem, ze sa "rozne".
    W gorach lokalesi nie kupuja automatow.
    W Szklarskiej Porebie niektore miejsca
    dla automatow to pulapka.
    Np. ulica Wysoka.
    Poza tym - trzeba automat umiec uzyc.
    Nie kazdy potrafi.
  • trypel 03.01.19, 11:19
    Mam w Bukowinie paru znajomych i wszyscy maja automaty. Ale może w Karkonoszach automaty działają inaczej.
    A jak ktoś nie potrafi jeździć to i z ręczna ugrzęźnie

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 03.01.19, 11:38
    ja,ja,ja
  • engine8 03.01.19, 18:30
    U na skupuja i nie narzekaja..
  • klemens1 03.01.19, 13:42
    nazimno napisał:

    > Skrzynie sa rozne.
    > DSG na sniegu, przy przednim napedzie
    > to GOWNO, kropka.

    Dlaczego?
    Uprzedzając uprzedzenia - pytam, bo nie wiem. Mam DSG i przedni napęd, ale jakoś ostatnio nie było śnieżnej zimy i nie wiem, dlaczego tak źle się to sprawdza.



    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • nazimno 03.01.19, 14:57
    Jedz w gory, np. do Szklarskiej, na niektorych ulicach daj na msze,
    jak stamtad wyjedziesz po opadach
    sniegu.
  • klemens1 03.01.19, 15:56
    Nie, nie pojadę w góry.
    Po prostu wytłumacz, w czym problem.

    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • jeepwdyzlu 03.01.19, 23:38
    Nazimno wiesz gdzie jest w Szklarskiej hotel Interferie? Bez problemu automatem podjeżdżałem w śniegu, lodzie... Opony dobre trzeba mieć a automaty mają szereg programów..

    --
    YCDSOYA
  • galtomone 04.01.19, 07:26
    2019... w sumie fajnie wiedzieć, że są na świecie rzeczy, które sie nie zmieniają ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • nazimno 04.01.19, 08:03
    Ale to nie ja mialem problemy, tylko ktos inny.
    Ja im tylko pomoglem.
    Kapujemy?
  • trypel 04.01.19, 08:11
    jeep
    jezdzisz do Górnizcej Strzechy?
    i lubisz klimat foteli w klubie?
    to miejsce które odwiedzam (chociaż obecnie coraz rzadziej) od lat 80tych
    ostatnio na wiosne 2018 ale musze powtórzyc
    zimą faktycznie dojazd wycina skutecznie czesc kierowców (czy z automatem czy nie)

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 04.01.19, 08:39
    Posrednio przyznajesz mi racje.
    DSG dla zwyklego czlowieka jest
    do dupy.
  • trypel 04.01.19, 08:45
    w którym miejscu?

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • klemens1 04.01.19, 10:13
    nazimno napisał:

    > DSG dla zwyklego czlowieka jest
    > do dupy.

    Przestaniesz w końcu mantrować i uzasadnisz swoje zdanie?
    Żeby nie było - DSG jakoś nie bronię, ale chciałbym wiedzieć w końcu, dlaczego na śniegu przy przednim napędzie akurat DSG się nie sprawdza.


    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • nazimno 04.01.19, 10:31
    Nie radzi sobie z przelozeniami w tych warunkach, poslizgi kol, obroty.
    To wszystko.
    Gorka olewa te DSG.

  • klemens1 04.01.19, 13:32
    Co znaczy, że sobie nie radzi z przełożeniami? Wybiera złe przełożenia? Podczas gdy inne automaty wybierają przełożenia dobre?


    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • waga170 04.01.19, 13:40
    To nie inne automaty wybieraja przelozenia dobre. To Nazimno wsiada do automatu babeczki filologa a potem do automatu faceta prawnika i dobiera im przelozenia w automacie adekwatne do sytuacji. Po czym dzieki Naziemu babeczka i facecik sa w stanie wyjechac z pensjonatu. Pewnie jadac z gorki.
  • nazimno 04.01.19, 17:16
    Nareszcie, pijaku, twoj zlasowany mozg
    cos skumal, za podjazdem jest juz z gorki.
    Poprosili mnie, wiec wyprowadzilem im
    samochody z pulapki, i tyle.
    A ty sie prawie z wysilku po...

  • klemens1 05.01.19, 14:04
    DSG też możesz zmusić do jazdy na określonym przełożeniu.
    Kurwa, tak lubisz się mądrzyć, a do tej pory nie wyjaśniłeś, na czym polega ten problem z DSG i jazdą w górach po śniegu.



    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • nazimno 05.01.19, 14:27
    Juz napisalem, co dokladnie zrobilem.
    Nie czytasz, tylko gledzisz.
  • trypel 05.01.19, 14:48
    napisałeś co zrobiłeś ale nie napisałeś czym to sie rozni w dsg od innych skrzyn automatycznych

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 05.01.19, 15:10
    Automatyka dala dupy.
    Zalaczala przelozenia tak, ze ani babka ani facet sobie nie poradzili z wyjazdem.
    Poddali sie. To, co zrobilem, bylo dla nich
    niezrozumiale.
    Cieszyli sie jak dzieci, ze nie musieli
    wzywac traktora z lina.
    Te opcje mieli, ale nie musieli z niej
    korzystac.
    Oprogramowanie DSG nie jest idealne
    zwlaszcza w takich warunkach.
    Ludzie oczekuja zbyt wiele od
    trybu automatycznego.
    I to wszystko.


  • trypel 05.01.19, 15:35
    Czyli zwykły hydrokinetyk zadziałałby lepiej z tym samym napędem, tym samym abs i innym esp?
    Tak twierdzisz?

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 05.01.19, 16:50
    Niczego takiego nie twierdze.
    To Ty tak sobie spekulujesz.
    Proponowany przez Ciebie eksperyment jest fantazja.

    Twierdze, ze DSG w opisywanych warunkach ( stromy podjazd, snieg, tryb automatyczny )
    dla zwyklych kierowcow okazala sie DO DUPY po ich kilku probach.
    Oni oczekiwali czegos innego.

    To wszystko, co twierdze.
    Nie kreuj tez, ktorych nie wypowiedzialem, bo do tej pory tylko galtomonek tak robil.

    Byc moze jest to niezly temat dla jakichs telewizorni typu "Turbo",
    ktore moglyby sobie pozwolic na porownanie kilku roznych modeli/marek.
    W sumie warunki NIGDY nie beda w takim eksperymencie TAKIE SAME,
    wiec wynik koncowy bylby jedynie propaganda programu i jego
    "trzech tenorow" ( gruby/lysy, chudy lysy i ten trzeci - mlody gniewny).

    A filozofowanie mozna sobie "o kant".
    Podobnie wiare w automatyke.
    Nic z niego nie wynika.
    Albo sobie na sniegu radzimy, albo nie.






  • jeepwdyzlu 05.01.19, 18:09
    Dsg mają wiele lat
    A do dziś szarpią przy ruszaniu i źle redukują biegi.
    Jak dodamy murowane, wielotysięczne wydatki po 180, 200 tysiącach - to mamy najgorszą skrzynię na rynku. Wstyd
    Dopiero audi i porsche popracowały nad oprogramowaniem, nic jednak nie pracując nad jakościa mechatroniki.
    Dsg jest w Niemczech uznawana za biedaskrzynię, mercedes we wszystkim od Bklasy ma kinetyka, Bmw też - a naiwniakom z Aklassy przecież się nie mówi, że mają motorek od renówki i jednorazową dwusprzęgłówkę. Gwiazda jest? Jest i tylko to się liczy.
    Gdzieś tu się pałęta mój post z wrażeń dsg w najnowszym audi Q5. Skrzynia to dalej najsłabszy element auta. Porażka.
    A jak to jest ważne pokazuje peugot który błyskawicznie zaadoptował we wszystkich markach i modelach 8gangtriebera z Opla...

    --
    YCDSOYA
  • vogon.jeltz 07.01.19, 11:01
    > peugot który błyskawicznie zaadoptował we wszystkich markach i modelach 8gangtriebera z Opla...

    Ale przecież nie. 8-biegowa skrzynia EAT8 montowana w nowych Pugach i Cytrynach to "wersja rozwojowa" poprzednio montowanej 6-biegowej EAT6. Produkcja Aisina, nie ma raczej nic wspólnego z Oplem.
  • gzesiolek 07.01.19, 11:57
    A jaka firma robiła automaty dla Opla jak nie Aisin?
  • vogon.jeltz 07.01.19, 12:26
    > A jaka firma robiła automaty dla Opla jak nie Aisin?

    Zapewne Aisin robił skrzynie także dla Opla, bo robią dla wszystkchm, ale akurat nie ten konkretny modekl, o którym jeep napisał "Peugeot zaadaptował skrzynię z Opla". Otóż nie, to nie jest skrzynia z Opla, a PSA używał 6-biegowych skrzyń z tej samej serii jeszcze przed wchłonięciem Opla.
  • jeepwdyzlu 07.01.19, 13:31
    Produkcja Aisina, nie ma raczej nic wspólnego z Oplem.
    ---
    Oczywiście że ma
    Mówimy no o automatach bmw a nie ZF
    Opek ma nową skrzynię 8 biegową bardzo dobrą. Peugot takiej nie miał. W jakiej fabryce jest produkowana nie ma żadnego znaczenia.

    --
    YCDSOYA
  • klemens1 06.01.19, 13:35
    nazimno napisał:

    > Twierdze, ze DSG w opisywanych warunkach ( stromy podjazd, snieg, tryb automaty
    > czny )
    > dla zwyklych kierowcow okazala sie DO DUPY po ich kilku probach.

    Więc dlaczego pisałeś, że DSG to gówno, skoro wg ciebie hydrokinetyk tak samo miałby problem?
    I skąd pewność, że z manualem byłoby lepiej?
    Napisałeś, że wyłączyłeś ESP - może to tutaj był problem?


    --
    www.sprawdzpodatki.pl
  • jeepwdyzlu 04.01.19, 11:33
    jeep
    jezdzisz do Górnizcej Strzechy?
    i lubisz klimat foteli w klubie?
    to miejsce które odwiedzam (chociaż obecnie coraz rzadziej) od lat 80tych
    ----
    Lubię ten hotel.
    Wygodne łóżka Bardzo dobry duży basen. Pyszne śniadania. Niskie ceny. Czego chcieć więcej?

    --
    YCDSOYA
  • trypel 04.01.19, 11:36
    swiat mały jest


    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 05.01.19, 14:32
    Jakies 8 lat temu tam tez bylem,
    wracajac z Harrachowa.
    Cos mieli przebudowywac,
    szczegolow nie znam.
  • galtomone 03.01.19, 11:43
    Jedyny problem z ruszaniem na sniegu w aucie z automatem mialem w Previi.
    Ale problemem byla nie skrzynia a leciutki tył i naped RWD.
    Nie wiem co ma skrzynia automatyczna do sniegu i przyczepnosci...

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • trypel 03.01.19, 11:56
    Tez nie rozumiem
    Problemem mogą być DTSy dlawiace silnik przy ograniczonej przyczepności po wykryciu poślizgu. Ale one tak samo działają z ręcznymi skrzyniami

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • galtomone 03.01.19, 13:11
    No... raz w Avensis wyjezdzalem pod oblodzoną gorke...(spadl deszcz i zamarzl...lodowisko sie w godine zrobilo).
    1,2... zapalilo sie ESP i auto powolutku na dwojce jechalo do gory...
    Silnik nie reagowal na wciskanie pedalu gazu.... To raz mialem okazje przetestowac.
    No to skoro to dziala w manualu tak to i w automacie tym bardziej.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
  • liczbynieklamia 03.01.19, 12:02
    > a tym automatycznym gównem nic nie można zrobić jeszcze co chwilę włącza sie ten kretyński elektryczny hamulec.
    Hamulec postojowy automatyczny można wyłączyć. Z automatem na śniegu nie ma żadnego problemu, jest nawet łatwiej, bo precyzyjniej dozujesz moment na kołach. Na dodatek w większości automatów możesz ruszać z drugiego biegu. Problem może być przy skrzyniach zautomatyzowanych z normalnym sprzęgłem (lub dwoma), ale to już problem konkretnej skrzyni, a nie automatów w ogóle.
  • nazimno 03.01.19, 15:00
    O tym pisalem, ale tlum galtomonkow
    wykrzykuje te swoje madrosci.
  • trypel 03.01.19, 15:48
    Ale dlaczego? Miałem, mam i nie zauważam ( mówię o dsg)

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • bwv1080 03.01.19, 15:52
    trypel napisał:
    > Ale dlaczego?

    Bo złej baletnicy...
    Trzeba móc na coś zrzucić winę.
  • nazimno 03.01.19, 16:05
    Jasne, crannmer, ty zawsze uzyskasz nominalne spalanie nawet w leopardzie.

  • nazimno 03.01.19, 16:17
    Dwu rodzinom wyprowadzalem passaty
    ze skrzynia DSG z takiej gorskiej uliczki
    pulapki, podjazdu w Szklarskiej.
    Oni (kobitka i facio) dali ciala.
    A sam spec od leopardow opisywal
    scenki z Zielenca.
    DSG dla zwyklego smiertelnika jest
    nie do opanowania w takich sytuacjach.
    Dlatego jest do dupy.
    Opony zimowe mieli nowe.
    Ludzie sadza, ze wszystko powinno sie
    dziac samo i automatycznie.
    NIE, nie da sie.
  • trypel 03.01.19, 20:22
    Ale dlaczego????
    Puszczam hamulec i skrzynia ciągnie. Od wolnych obrotów. Tylko opóźnienie większe niż w hydrokinetyku.

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • bwv1080 03.01.19, 21:00
    trypel napisał:
    > Ale dlaczego????

    Poważnie oczekujesz jakieś rzeczowe i konkretne wyjaśnienie?
  • nazimno 03.01.19, 21:20
    A tobie crannmer co do tego?
    Pilnuj swojego grata w Zielencu.
  • nazimno 03.01.19, 21:19
    I babka i facet wycofali sie z podjazdu z powodu poslizgow.
    Wystarczylo:
    (Byl to Pass B6 kombi), ESP na OFF,
    sekwencja reczna i jazda w gore.



  • trypel 03.01.19, 21:23
    Co to ma wspólnego z dsg?
    Nawet w vectrze c z ręczna skrzynia bez dezaktywacji esp nie moglew wjechać na małe zaśnieżone wzgórze


    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 03.01.19, 21:36
    A ja moglem.
    Dzieki temu mogli w ogole opuscic pensjonat, buhaha.

    Badz realista, trypel.
    Babeczka (filolog) i facet (prawnik) - tak serio, nie maja zielonego pojecia o dzialaniu skrzynki
    np. DSG.
    Oni wiedza tylko, gdzie sa pedaly.
  • trypel 04.01.19, 08:12
    i dalej nie dałes odpowiedzi w czym dsg bedzie gorsze na sniegu od tradycyjnego automatu

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • nazimno 04.01.19, 08:44
    W tym, ze automatyka sama z siebie
    zostala olana przez zwykla pochyla
    i zasniezona drozke.
    To wszystko.

  • liczbynieklamia 06.01.19, 10:52
    Niektóre warianty i egzemplarze DSG mają tendencje do poszarpywania - to niestety wciąż zwykłe sprzęgło, na dodatek sterowane siłownikiem. Jak jest bardzo ślisko, może to być problem, bo łatwiej wtedy utrzymywać minimalną przyczepność niż odzyskiwać ją po utracie.
  • bwv1080 03.01.19, 13:56
    W przypadku problemów na śniegu jest związek z rodzajem, jakością i stanem opon. Jest też duży związek z umiejętnościami prowadzącego. Związku z rodzajem skrzyni biegów nie zaobserwowałem.

    Wczoraj na podjeździe do Zieleńca ręczne stały tak samo, jak automaty. Na szczęście nie zablokowali drogi do reszty i dało sie ominąć stojące i czekające na pomoc drogową kolumny. Było więcej chętnych, niż jedna biedna laweta mogła obsłużyć.

    Moje trzyletnie opony zimowe i bezstopniowy automat dały radę bez problemów. Tylko kontrolka kontroli trakcji migotała sobie tu i ówdzie.
  • nazimno 03.01.19, 22:02
    Crannmer, z taka pewna osobnicza niesmialoscia, sugeruje, cytuje:

    "Jest też duży związek z umiejętnościami prowadzącego" ( znaczy, crannmera).


    Tlumy jadace do Zielenca padly na kolana przed ta gorka, co zaskutkowalo, cytuje:

    "Wczoraj na podjeździe do Zieleńca ręczne stały tak samo, jak automaty. Na szczęście nie zablokowali drogi do reszty i dało sie ominąć stojące i czekające na pomoc drogową kolumny. Było więcej chętnych, niż jedna biedna laweta mogła obsłużyć."

    Stwierdzenie:

    "Jest też duży związek z umiejętnościami prowadzącego" ( znaczy, crannmera).


    nabiera tu sensu.

    Mechanizmy poddaly sie temu maestro czyli crannmerowi, jakkolwiek nie bez pewnego
    rownie niesmialego protestu, cytuje: "Tylko kontrolka kontroli trakcji migotała sobie tu i ówdzie".

    Boszszszszse, jak ja kocham takie kawalki.


  • przyjemny_gosc 03.01.19, 22:27
    Ten temat jest przykładem na to, że nazimno cały dzień siedzi przed komputerem.
    Odpisywał o 10 i 11, od 14 do 16 i 21-22 i pewnie za chwilę odpisze na mój post.
    Nie ma co, życie masz zajebiste.
  • waga170 03.01.19, 23:10
    Przerwy w pisaniu tu wypelnial ogladaniem pornografii.
  • nazimno 06.01.19, 10:09
    Namolny przyjemniaczku, powolniaku.
    Brednie o "siedzeniu przed komputerem"
    w czasach urzadzen mobilnych moze
    kreowac tylko taki duren jak ty, pajac,
    ktory sam to robi.
  • waga170 06.01.19, 10:28
    Czyzbys stal przed komputerem jak tu sie tu produkujesz?
  • waga170 04.01.19, 02:53
    Tak patrze i podziwiam, upor z jakim gowno (Nazimno) probuje pokazac ze ma wypornosc wieksza niz okret do ktorego sie probuje przyczepic a ciagle odpada przy kazdej probie.
  • nazimno 04.01.19, 17:04
    nie chlej wodki o 3 nad ranem
  • szymi_mispanda 04.01.19, 09:28
    Mozna wiedziec co konkretnie robisz majac manual czego nie da sie zrobic w automacie ze wyjezdzasz ze sniegu z ktorego nie mozesz automatem?

  • derff 04.01.19, 09:48
    Krótka piłka. Nie pierdol. Poszukałem w googlach co znaczą te słowa i zrozumiałem że chodzi o rzecz oczywista więc nie ma o czym mówić. Dobrze zrozumiałem.? Tymczasem dyskusja pokazuje , że każdy ma inne zdanie w temacie i jest to coś jak pogląd na istotę pola grawitacyjnego. Zyczę miłej dyskusji i wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
  • nazimno 04.01.19, 10:36
    Wiara w automatyke skrzynki w trudnych warunkach zimowych jest jak wiara w komunizm.
    Troche sniegu i gorka wystarcza, by wiara upadla.
  • waga170 04.01.19, 11:26
    To czy samochod ruszy czy nie albo czy podjedzie pod gorke czy nie, zalezy od nazwijmy to "zjawisk" na styku opony i jezdni. Podobnie jak przy hamowaniu lub zjezdzie z osniezonej gorki. Opona i jezdnia nie wiedza jaka jest w samochodzie skrzynia, podobnie jak nie wiedza czy hamulce sa tarczowe czy bebnowe. Rownie dobrze moglbys napisac ze snieg nie lubi cylindrow, bo dwucylindrowym Maluchem podjezdzales tam gdzie teraz nie mozesz podjechac Ferrari. Tak, chodzi o rzecz oczywista, nie ma o czym mowic, a dyskusja jak zwykle byla tylko dalszym pierdoleniem. Najlepszy jest Nazimno skaczacy do gardla komus kto napisal w zasadzie to samo co on.
    Dzieki za zyczenia, Wzajemnie!
  • galtomone 04.01.19, 11:07
    ....to teraz w górach, jadąc pod górke zasnieżoną, sliska drogą i mając za soba auta stawałbym sprawdzić.... czy nić nie "puka"... i ruszał dalej... z automatem.

    Ale nie jestem świnią.
    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
  • qqbek 04.01.19, 12:09
    Ostatnio pod górkę przy bloku u teściów po lodzie jechałem.
    Właściwie to wpierw podziwiałem E39 które dłuższą chwilę szorowało dupą to w lewo, to w prawo (i o mało nie skasowało przy tym kilku poparkowanych niezbyt prawidłowo aut), wycofałem nawet kilka metrów jak się na mnie zaczął zsuwać, a potem jak już jakimś cudem, po 10 minutach wyjechał (ładnie ten lód dodatkowo polerując) spokojnie i bez kłopotu wjechałem.
    Tak, z tym "demonem DSG" na pokładzie.
    Nie, ani nie sięgnąłem przy tym po tryb ręczny, ani nawet ESP nie wyłączyłem (Auto Hold mam domyślnie wyłączony, bo nie przepadam za nim).

    Uprzedzam pytanie - E39 było na zimówkach, nie na letnich.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • waga170 04.01.19, 12:23
    > Uprzedzam pytanie - E39 było na zimówkach, nie na letnich.

    Mam inne pytanie. Jak to ustaliles ze byl na zimowkach? Slyszalem kiedys o gosciu ktory czytal tytuly na krecacej sie plycie gramofonowej 78 obrotow na minute, i ciekawi mnie czy ten sam gosciu rozpoznalby typ buksujacej duzo szybciej opony patrzac na nia z innego samochodu. Moze jeszcze bylo ciemno?
  • qqbek 04.01.19, 12:28
    waga170 napisała:

    > Mam inne pytanie. Jak to ustaliles ze byl na zimowkach? Slyszalem kiedys o gosc
    > iu ktory czytal tytuly na krecacej sie plycie gramofonowej 78 obrotow na minute
    > , i ciekawi mnie czy ten sam gosciu rozpoznalby typ buksujacej duzo szybciej op
    > ony patrzac na nia z innego samochodu. Moze jeszcze bylo ciemno?

    Było ciemno.
    Był też śnieg.
    Gość (jak się zaczął staczać) stanął w pewnym momencie jakiś metr ode mnie. Podkreślę stanął.
    Opona jest czarna, śnieg jest biały.
    Jak białe powchodzi w lamelki w czarnym, to wiadomo, że opona jest zimowa.
    Jak białe powchodzi tylko w rowki i między klocki bieżnika, to wiadomo, że opona nie ma lamelek.

    Sherlockiem nie trzeba być, żeby to ustalić.


    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • waga170 04.01.19, 12:36
    Aaaaa, tiepier panimaju. I zapamietaju.
  • galtomone 04.01.19, 12:34
    qqbek napisał:

    > Uprzedzam pytanie - E39 było na zimówkach, nie na letnich.

    Bez wiekszego znaczenia. Lekki tył przy RWD robi swoje.
    Mam u siebie na pod blokiem tez wyjazd pod górke. Krótki, ale stromy i jeszcze do tego szlaban od paru lat, zeby mieszkańcy mieli szanse na miejsce parkingowe (w okolo sporo biur i choc maja swoje platne parkingi, to jakos woleli na naszym...).
    W kazdym razie Previa dala rade zaklinowac sie pod te gorke opieroajac po przkatnej o dwa wyskie krawezniki jak raz podjezdzajac musialem stanac z powodu nadjezajacego auta.
    A ze miala problem z ruszaniem na sliskim nawet na plaskim (a zimowe opony byly prawie nowe), to musial mnie siasiad Navarra pociagnac w dol.

    Swoja droga ciekawe... bo sprowadzilem ja z Niemieckich Alp a jak sprzedawałem to kupił "góral" z Białki Tatrzańskiej.
    Ja w Bielsku musialem co zime łańcuchy zakładać, bo auto jechac nie chciało....

    A co do BMW, to w starej piątce Wujas na zime zawsze wrzucał płyte chodnikowa do bagaznika, zeby toche przyczepiej było...

    RWD jest fajne... ale jak sie robi zima i ślisko, to FWD ma jednak lepsza przyczepność na napedowej osi....




    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • szymi_mispanda 04.01.19, 12:48
    RWD ma ciezszy tylek niz FWD wiec nie piernicz hehe
  • galtomone 04.01.19, 12:56
    Znaczy most jest ciezszy niz silnik?
    To pewnie dlatego Previa jechala znacznie lepiej z zaladowanym bagaznikiem....

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • szymi_mispanda 04.01.19, 13:15
    ...jesli masz samochod FWD z silnikiem z tylu to rzeczywiscie tak jak napisales w FWD tyl jest ciezszy niz w RWD hehe
  • galtomone 04.01.19, 13:16
    A jesli nie?
    To most w RWD z silnikiem z przodu jest ciezszy niz w aucie FWD z silnikiem z przodu?

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
  • waga170 04.01.19, 13:20
    Jaja jajami, ale uklad silnik z tylu a naped "przedni" istnieje. W czolgach!
  • szymi_mispanda 04.01.19, 13:23
    i w Previi Galtoma hehe
  • galtomone 04.01.19, 13:30
    szymi_mispanda napisał(a):

    > i w Previi Galtoma hehe

    Taaa??? A gdzies tak napisalem?




    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • vogon.jeltz 04.01.19, 18:03
    W Previi Galtoma był silnik umieszczony centralnie i napęd na tył. Czyli jak w Ferrari.
  • galtomone 06.01.19, 09:15
    Nie Kochany, to w Ferrari jest jak w Previi, tylko ciaśniej i się za plasticzki przepłaca.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
  • qqbek 04.01.19, 12:49
    galtomone napisał:

    > Bez wiekszego znaczenia. Lekki tył przy RWD robi swoje.
    Pod górkę na śniegu/lodzie lekki tył i RWD to nadal dużo lepiej, niż FWD.
    Zresztą ich tam w BMW cała rodzina jechała.
    Wpierw myślałem, że na letnich jechali, tak mnie to zaciekawiło, że się przyjrzałem.

    > A co do BMW, to w starej piątce Wujas na zime zawsze wrzucał płyte chodnikowa d
    > o bagaznika, zeby toche przyczepiej było...
    >
    > RWD jest fajne... ale jak sie robi zima i ślisko, to FWD ma jednak lepsza przyc
    > zepność na napedowej osi....

    Bzdura.
    RWD jest o niebo lepszym napędem na śniegu i ma dużo lepszą przyczepność (przynajmniej jak się "wciągasz" pod górę).
    Tylko jeździć trzeba umieć.

    Ten z E39 to był typ zerojedynkowego kmiota, który na poślizg kół reagował coraz mocniejszym wciskaniem gazu. Daj chłopu zegarek, to go kłonicą nakręci...
    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • galtomone 04.01.19, 12:55
    Stad pewnie jedna ze starych porad dla wlascicieli duzych Fiatow mowila, by jak sie slizgasz posadzić pasażera w bagazniku ;-)

    Moje osobiste doswiadczenia - z RWD mialem Poldka i Previe jednak mowia co innego... Pod gorke, w siegu FWD jechalo bez problemu. Escortem na zwyklych Frigo I potrafilem sie w zaspe wbic jak cos zgory niepewnie zjezdzalo i nigdy problemow ruszaniem/wyjezdzaniem.
    A i Polonezowi i Previ na tych samych podjazdach tyl uciekal i opony sie slizgaly... a na bylejakich/lysych nigdy nie jezdze.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • szymi_mispanda 04.01.19, 13:29
    A Previa to nie ma czasem napedu na przod hehe?
  • galtomone 04.01.19, 13:31
    Na przód to tych chyba upadłeś

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • szymi_mispanda 04.01.19, 13:40
    Az spojrzalem w ynternety - Previa ma naped na przod - od 20 lat hehe
  • galtomone 04.01.19, 14:13
    Taaaa... to ty internety tez masz niezle.
    Może daj linka do tych rewelacji...

    A silnik z tylu czy z przodu?

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • galtomone 04.01.19, 14:43
    ..do tych swoich rewelacji czy przyznasz, ze palnąłeś głupstwo?


    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • szymi_mispanda 04.01.19, 15:20
    Ale to tobie wszystko trzeba na gotowe dawac hehe?

    en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Previa

    Wszystkie generacje od 1999 roku "FF layout". Ostatnia z napedem na tyl to jakas taka staroswiecka generacja I produkowana do 1999 roku.

    Chyba ze ynternet siem myli hehe.


  • galtomone 04.01.19, 15:22
    Tyle, ze ja mialem Jajeczko właśnie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
  • vogon.jeltz 04.01.19, 18:08
    > Moje osobiste doswiadczenia - z RWD mialem Poldka i Previe jednak mowia co innego

    Też miałem Poldka i moje doświadczenia mówią co innego niż twoje. Pamiętam jak w Szklarskiej (albo w Karpaczu) w zimie wyjeżdżałem bez najmniejszego problemu Poldem z parkingu pod górkę, na której ześlizgiwały się rozmaite FWD Seaty i Peugeoty. Jak zobaczyłem, jak się męczą "dobre zachodnie samochody", to byłem początkowo lekko przerażony, ale koniec końców to oni obserwowali mnie z rozdziawioną szczeną, jak jadę starym polskim złomiksem tam, gdzie oni nie dają rady. I nawet nie pamiętam jakie miałem opony, ale były to jakieś "uniwersalne".
  • galtomone 06.01.19, 09:23
    Zle kombinujesz.
    Ja nie porownuje tego jak ja jezdzilem RWD vs inni - sieroty sie zawsze znajda i niektorym pewnie i gąsienice by nie pomogly.
    Ja porownuje RWD w takich samych warunkach, na tych samych drogach do tego jak mnie sie jezdzilo tam FWD.
    I zakres przyczepnosci (jadac pod gore!) w FWD mialem zawsze wiekszy.

    Do FWD np nigdy w zyci nue musialem zakladac łancuchów, a do Previi wielokrotnie bo w jedenj z dzielnic Bielska, mimo podjedzania pod gore ze sporym rozpedem, potrafila po 300 m zaczac sie slizgac i dupa. Polonez radzil tam sobie ciut lepiej. A kazdym innym autem FWD podjezdzam w kazda zime jak chce.

    Inna sprawa, ze z zimowych opon na takie warunki to najlepiej sprawdzaly sie Frigo I i jakies stae GY UltraGrip z niekierounkowym bieznikiem.
    Na trasach bylo gorzej... ale tam gdzie duzo sniegu bardziej mialy charakterystyke opon A/T niż takich "cywilnych".

    Ale nie da sie ukryc, ze 4x4 daje sobie rade najlepiej. Sniegu - poki nie zaczyna sie jechac w dol - sie nie zauwaza.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • szymi_mispanda 04.01.19, 13:27

    > RWD jest o niebo lepszym napędem na śniegu i ma dużo lepszą przyczepność (przyn
    > ajmniej jak się "wciągasz" pod górę).
    > Tylko jeździć trzeba umieć.

    Bez przesady. FWD to jezdzenia po jakis rowach ze sniegiem czy innym szmbem jest lepsze.

    RWD to naped dla elity jezdzacej tylko po drogach hehe.
  • galtomone 04.01.19, 13:32
    szymi_mispanda napisał(a):

    > RWD to naped dla elity jezdzacej tylko po drogach hehe.

    Tak sie czulem w Polonezie... :-) Chyba, ze musiałem wyprzedzic TIRa....

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • szymi_mispanda 04.01.19, 12:49
    pewnie w starym e39 w lublinie juz dawno ASC czy DSC nie dziala a serwis kosztuje wiecej niz samochod hehe
  • qqbek 04.01.19, 12:58
    szymi_mispanda napisał(a):

    > pewnie w starym e39 w lublinie juz dawno ASC czy DSC nie dziala a serwis kosztu
    > je wiecej niz samochod hehe

    Powód wyjaśniłem powyżej. Debil po prostu pałował tę bawarkę tak, że aż mi jej żal było. Żeby nie było, że gówniarz, co kupił ją w komplecie z dresem w trzy paski i białym kaszkietem Nike - nie, nie - widziałem jak wsiadali (bo wcześniej podjechał po rodzinę i stanął, przejazd mi blokując) - sadzał na tylne siedzenie starszą babcię - pewnie matkę - gość po 50-tce. Samochód z rejestracją kończącą się na J, czyli całkiem prawdopodobne, że kupiony 11-12 lat temu, kiedy jeszcze E39 nie stało pod każdą zagrodą.

    Z wyjaśnieniem zaś wstrzymałem się do momentu, aż się pojawił - łatwy do przewidzenia i oczywiście błędny - post o wyższości FWD nad RWD.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • waga170 04.01.19, 13:12
    > Debil po prostu pałował tę bawarkę tak, że aż mi jej
    > żal było.
    Zaraz debil. Nie chodzil do szkoly ale czytal te tutaj forum. Uwierzyl jednemu takiemu ktory twierdzi ze o ruchu samochodu nie decyduje wypadkowa sila tylko MOC.
  • qqbek 04.01.19, 13:23
    Jak jeszcze mieszkałem w bloku, to z garaży się wyjeżdżało ostro pod górkę i jak posypało, a ADM zaspało, to się robiła ślizgawka. Pamiętam dyskusję z sąsiadem w Octavii (który jeszcze z miesiąc wcześniej argumentował, że FWD jest najlepsze na zimę) zaraz po tym, jak on nie podjechał (mimo wielu prób), a ja bez problemu i za pierwszym razem E36 wyjechałem :)
    Zwalił winę na to, że przecież "cała masa systemów".
    Chwilę później kolega przejechał, swoją picowaną od dawna na zloty Ładą 2103 z połowy lat 70-tych :)

    W zimie nic nie zastąpi dwóch rzeczy - dobrych opon oraz odrobiny umiejętności i opanowania.

    --
    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
  • szymi_mispanda 04.01.19, 13:13
    Jak pamietam majac BMWowoskie DSC z automatem mozna sobie trzymac gaz wcisniety do podlogi a obroty silnika i tak sa calkowicie sterowane przez komputer. Jak tylne kola nie maja przyczepnosci przy ruszaniu to silnik i tak bedzie delekitanie skakal w okolicach 100 obr / m.

    Zreszta to samo jest w Lexusowym VDIMmie.

    RWD jest pod kazdym wzgledem najlepsze, lepsze od napedu na wszystkie osie ... tylko ze na suchym rownym podlozu.
    FWD to jest kompromis i jedyny powod dla ktorego "to cos" istnieje to niskie koszty produkcji. Choc rzeczywiscie ze sniegu FWD wyjedzie gdzie RWD nie da rady, ale to dlatego ze mozna obracac kolami w miejscu w prawo i w lewo.

    Tylko kto majacy porzadny samochod z automatem i RWD parkuje w jakis zaspach sniegowych pod blokiem. Priorytety zyciowe mu sie pomylily - najpierw niech zbierze na dom albo chociaz mieszkanie z garazem.
  • szymi_mispanda 04.01.19, 13:14
    w oklicach 1000 obrotow - zeby sie zaraz jakies madrale internetowe nie przypiely hehe
  • galtomone 04.01.19, 13:20
    Automat i RWD raczej wyklucza "porzadny" samochod.
    Jak sie ma RWD to sie chce miec manulana skrzynie.

    Pozwole sobie tez miec odmienne zdanie co do RWD i 4WD. To drugie jest stanowczo fajniejsze na sniegu do jazdy.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • szymi_mispanda 04.01.19, 13:22
    > Automat i RWD raczej wyklucza "porzadny" samochod.

    Najwidoczniej wiekszosc topowych mercedesow, lexusow, bmw, bentlejow i innych rolls roycow to nie sa porzadne samochody hehe.

    > Jak sie ma RWD to sie chce miec manulana skrzynie.

    Raczej jak sie ma FWD z manualem i 2 litrowym bzyczkiem to sie opowiada ze sie woli "RWD w manualu" hehe.

    > Pozwole sobie tez miec odmienne zdanie co do RWD i 4WD. To drugie jest stanowcz
    > o fajniejsze na sniegu do jazdy.

    Do sniegu najlepszy jest skuter sniezny. Ja to pisze o samochodach hehe.
  • galtomone 04.01.19, 13:35
    No widać nie są.
    automat to zawsze kompromis.
    Chcesz miec kontrole nad autem i radosc z RWD to tylko manual.

    Ale pewnie Porsche, Lotus i Ferrari, ktorymi jezdzilem po Silverstone to jakies biedawersje byly... trudno.
    Jak mnie bedzie stac na porzadne auto z RWD to obiecuje Ci, ze nie bedzie z automatem.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • szymi_mispanda 04.01.19, 13:38
    o hehe kolejny po Engine polski spec od jazdy, prywatnie posiadacz bieda-trupa z wajcha i 150 kuni w dyzlu ...

    ... ale dla niego automat to kompromis bo on musi miec kontrole nad pojazdem hyhy

    buhehehe
  • galtomone 04.01.19, 14:16
    Mam automat, nie mam diesla, a ze bieda trup... coz... Bida pewnie tak, bo kazda Skoda czy Dacia warta wiecej, ale czy trup to bym sie klocil. Musialbys uszczegolowic, kiedy auto staje sie trupem, byc moze moje sie w kategorie lapie.

    Co do reszty wszystko sie zgadza. Jak bedzie mie stac na RWD to na pewno nie kupie z automatem.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • szymi_mispanda 04.01.19, 14:22
    No dobra żartowałem, masz mały ciasny ale własny ważne ze tobie się podoba
  • szymi_mispanda 04.01.19, 14:29
    Ps musisz się spieszyć z zakupem bo z tego co widzę to w luksusowych sedanach to ręka nie jest oferowana, a tych twoich 911 ferrarich już rzadko dobrze że ja i tak się w nich nie mieszczę i po problemie hehe
  • galtomone 04.01.19, 14:41
    Jak bede kupowal to starego, wiec nie ma pośpiechu.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • galtomone 04.01.19, 14:40
    Ciasny też nie specjalnie...

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • galtomone 04.01.19, 14:41
    Chyba, ze auta bazujące na Camry uznamy za ciasne.

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
  • vogon.jeltz 04.01.19, 18:10
    > Automat i RWD raczej wyklucza "porzadny" samochod.

    Bredzisz.
  • galtomone 06.01.19, 09:23
    Nie

    --
    Pozdrawiam,
    galtom

    "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
  • bolo2002 06.01.19, 13:30
    No własnie-przezyłem i ja to , kiedy Audi nie mogłem dojechac do osrodka zima. Dlatego od 30-tulat mam tylko manuale i nie ma problemów i taniej i prosciej!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.