Dodaj do ulubionych

OT - Polska będzie konkurencją dla Niemiec

08.01.19, 09:04
Ponieważ pisałem, ze Polska w ramach rozwoju bedzie coraz bardziej konkurować z Niemcami i oni juz to widza i się tego boją, to kilku z Was mnie wyśmialo, to przeczytajcie sobie:
www.bz-berlin.de/berlin/umland/polen-bauen-mega-airport-fdp-warnt-vor-kuenftiger-ber-konkurrenz
To niewielki przykład, ale moim zdaniem jeden z wielu.
Edytor zaawansowany
  • who_cares 08.01.19, 10:18
    Znaczy się Hans z Magdeburga czy Rostocku ominie po lewej Berlin Brandenburg i pojedzie dodatkowe 600 km swoim paskim tedei płacąc jeszcze prawie stówę na A2 żeby tylko wylecieć na wakacje z Port Lotniczy Baranów ?
  • vogon.jeltz 08.01.19, 10:24
    Ja też wyśmieję i ciebie, i tego niemieckiego Sebę. Na razie CPK to jest tylko plan przyjęty przez skrajnie niekompetentny rząd pisiorów, którzy - co udowodnili już wielokrotnie - niczego zbudować nie potrafią, za to wszystko potrafią koncertowo spierdolić. Śmiem twierdzić zatem, że Polska żadnego portu lotniczego nie zbuduje, a już na pewno nie do 2028 roku.

    A odchodząc od tematu lotnisk i inwestycji państwowych - to w czym niby Polska miałaby być konkurencją dla Niemiec? Może konkurować w produkcji żywności, butów i okien (z profili niemieckich...) - te branże i parę innych są w Polsce nie tylko konkurencyjne cenowo, ale też wytwarzają produkty naprawdę wysokiej jakości. Może jeszcze software development - informatycy w Polsce wciąż są tańsi niż na Zachodzie. Natomiast w liczących się branżach nowoczesnych technologii, o dużej wartości dodanej, albo nie ma w Polsce nic, albo to co jest należy do firm zachodnich. Najczęściej... niemieckich. Więc gdyby naprawdę istniało jakieś zagrożenie, to Niemcy po prostu wstrzymają inwestycje. U nich kapitał ma narodowość.
  • bywalec.hoteli 08.01.19, 12:07
    Pomysł lotniska jest dobry, tylko nie wiem czy mamy odpowiednich fachowcow do profesjonalnej budowy. Z drugiej strony czy to az takie trudne?
  • nazimno 08.01.19, 12:14
    Zapytaj tych, co buduja w Berlinie.
  • nazimno 08.01.19, 12:26
    Turcy zrobili to w ~ 5 lat:

    edition.cnn.com/travel/article/istanbul-new-airport-turkey/index.html

    PS
    Ile lat temu Niemcy rozgrzebali budowe pod Berlinem?
  • vogon.jeltz 08.01.19, 12:43
    > Pomysł lotniska jest dobry

    A mówisz tak na podstawie pisiej propagandy, czy rzetelnych wyliczeń popartych, like, czymkolwiek?

    > Z drugiej strony czy to az takie trudne?

    Zapytaj kolesi, którzy Flughafen Berlin Brandenburg budują i skończyć nie mogą - a potem przełóż to na pisie realia.
  • bywalec.hoteli 08.01.19, 12:47
    A bo oni sie za bardzo z tym p....
  • nazimno 08.01.19, 15:36
    Jesli najpierw wszystko sp...lili, to teraz sie, niestety, p...la.
    A byc moze beda musieli dokonac rozbiorki niektorych obiektow.
  • bywalec.hoteli 08.01.19, 16:47
    Słyszałem, ze musza wymienić 1600 monitorow czy wyświetlaczy bo po 5 latach straciły ważność czy jakoś tak :) a z lotniska nie lata jak nie latało
  • nazimno 09.01.19, 08:04
    To jest pikus.
    Najwieksza katastrofa jest system kontroli
    p.pozarowej wraz z czujnikami, okablowaniem
    i sterownikami oraz stosowny system
    zasilania awaryjnego.
  • marekggg 09.01.19, 10:33
    i pare innych rzeczy. podobno bedzie taniej niektore budynki rozebrac i zbudowac nanowo.

    tak to sie konczy, jak sie za budowe czegos zabiera panstwo.

    ostatnia budowa lotniska w Niemczech w Monachium (a to nie sa Niemcy) sie skonczyla o czasie ale koszty byly kilkakrotnie wyzsze niz zakladane.

    Ale to wszystko bylo planowane od lat '70 bodajze, wiec nie ma sie co dziwic.
  • bywalec.hoteli 09.01.19, 11:06
    Monachium to nie są Niemcy?
  • marekggg 09.01.19, 20:49
    nie, to jest Bawaria... a to jednak jest co innego niz Niemcy
  • wislok1 09.01.19, 21:32
    Buahahaha........

    Co za totalne pier.olenie
  • marekggg 09.01.19, 23:19
    no coz - maja wlasny system szkolnictwa, wlasna policje naprzyklad - tak jak kazdy land w Niemczech. No i mieszkancy Bawarii placa podatki na kosciol do ktorego przynaleza.
    Oprocz tego kultaralnie sie nie maja nijak do mieszkancow Meklenburgii.

    No ale coz - to trudno wytlumaczyc niektorym.
  • tbernard 10.01.19, 07:57
    Kulturalnie to ja i sąsiad, co obok mieszka mamy się nijak.
  • marekggg 10.01.19, 08:57
    Potwierdzasz to co napisalem... Dzieki
  • nazimno 10.01.19, 09:00
    Czyli co - Bayern to elita, a Hessen to chamy?
    / tylko tak "dlanaprzykladu"/
  • marekggg 10.01.19, 10:14
    Porownaj taki Offenbach (Hesswen) z Erdingiem (Bawaria)
    Sa po prostu inni. No ale skoro mieszkasz w Hessen, to wieso nicht.
  • jureek 10.01.19, 10:18
    marekggg napisał:

    > Porownaj taki Offenbach (Hesswen) z Erdingiem (Bawaria)
    > Sa po prostu inni. No ale skoro mieszkasz w Hessen, to wieso nicht.

    Panowie, jesteśmy na polskim forum! Po polski Bayern to Bawaria, a Hessen to Hesja, więc proszę mi tu nie germanizować publiczności :)
  • nazimno 10.01.19, 10:27
    Jasne, a cos na temat roznic?
  • jureek 10.01.19, 10:44
    nazimno napisał:

    > Jasne, a cos na temat roznic?

    Nie wypowiadam się, jeśli się na czymś nie znam. Bawaria to duży land, w którym mieszkają nie tylko Bawarczycy. Obejmuje on też Frankonię i część Szwabii. Podobnie Hesja też składa się z wielu historycznych krain. Pełno w niej też różnych enklaw katolickich czy protestanckich. To są ciągle jeszcze widoczne skutki wojny trzydziestoletniej. Bawaria chyba cała należała do Cesarstwa Rzymskiego, natomiast Hesja tylko częściowo. Trudno więc mówić o jednolitej heskiej czy bawarskiej mentalności.
  • nazimno 10.01.19, 11:25
    Najprostszym kryterium oceny jest uwzglednienie struktury podzialu wlasnosci gruntow, wielkich nieruchomosci, obiektow przemyslowych, malych nieruchomosci prywatnych i tak dalej.

    W przypadku Bawarii ta struktura ma dlugoletnie, a i w skali wiekow, tradycje oparte na
    przekazywaniu wlasnosci prywatnej z pokolenia na pokolenie w obrebie jednago regionu.

    To determinuje mentalnosc w istotnym stopniu.

    Nie ma tam drastycznych przypadkow konfliktow miedzynyrodowych jak np. niemiecko-francuskie
    dotyczace Alzacji i Lotaryngii.

    Struktury wlasnosci sa jasne i kontrastuja z np. wschodnimi, nowymi, landami bylego DDR.

    Dlatego Bawaria wyroznia sie sposrod innych landow, bedacych pod wplywem tradycji
    pruskich i nie tylko.

    PS
    To tak na marginesie tych uwag.

  • tbernard 10.01.19, 09:31
    marekggg napisał:

    > Potwierdzasz to co napisalem... Dzieki

    Potwierdzam, że każdy człowiek jest inny. Czyli nie ma Niemców, Polaków, czy Włochów, tylko pojedyncze człowieki. Każde różne oprócz bliźniaków jednojajecznych ;)
  • nazimno 10.01.19, 10:09
    Jasne, jasne i proste...jak cep, tbernard.

    Ugniatanie swiadomosci wg wzoru narzuconego przez ideologie, polityke, religie, obciazenia historyczne, "wzorcowa mentalnosc"...

    Taki np. "czlowiek radziecki" byl (jest jeszcze) "niedoscignionym wzorem" czlowieczenstwa.
    Podobnie byl nim "uczciwy obywatel III Rzeszy" oddany Führerowi.

    Dzisiaj aktualnym modelem jest "Europejczyk" w kazdym calu.
    Tylko, ze tych cali jest jak na lekartstwo.
    A cholera wie, co bedzie za pare lat.
  • tbernard 09.01.19, 22:33
    marekggg napisał:

    > nie, to jest Bawaria... a to jednak jest co innego niz Niemcy

    Toś Amerykę odkrył.
    Bawaria jest częścią Niemiec, ale nie całymi Niemcami. Każdy zbiór rozbity na kilka (więcej niż jeden) niepustych rozłącznych podzbiorów jest różny od każdego z tych podzbiorów.
  • nazimno 09.01.19, 22:55
    Rozne to one sa, jakkolwiek nierozlaczne.
    Bundesrepublik to kraj zwiazkowy.
    Zwiazek (Bund) zawiera w sobie atrybut
    niepodzielnosci.
  • bimota 08.01.19, 15:20
    WKROTCE WLADZE PRZEJMIE "OPOZYCJA" I ONI TO KOMPETETNIE WYBUDUJA...

    --
    NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
  • nazimno 08.01.19, 15:50
    To juz niech lepiej od razu zaorza te pola, na ktorych ma byc lotnisko i niech posadza maryche.

  • tbernard 08.01.19, 16:59
    bimota napisał:

    > WKROTCE WLADZE PRZEJMIE "OPOZYCJA" I ONI TO KOMPETETNIE WYBUDUJA...
    >

    Jakie WYBUDUJĄ?
    Ono ma nie być zbudowane, tylko od razu zarządzane przez kąpetętnego prezesa lotniska przyszłości na skalę naszych możliwości.
  • nazimno 09.01.19, 08:07
    Tak jak cialo d/s budowy elektrowni jadrowej,
    ktorej nie bylo, nie ma i nie bedzie.
  • who_cares 09.01.19, 10:23
    A wiesz czemu nie będzie ? Bo lobby węglowe jest w Wolsce ponadpartyjne.
  • nazimno 09.01.19, 10:58
    Przyczyny rzeczywiste sa o wiele bardziej, delikatnie mowiac, uwarstwione.
    Pierwsza i podstawowa przyczyna jest infrastruktura przesylowa (sieci, stacje transformatorowe).
    Infrastruktura ta generuje straty energetyczne na poziomie ~mocy planowanej elektrowni jadrowej.
    To te strukture pilnie trzeba unowoczesnic.
    A oto jeden z glosow na ten temat:

    energetyka-jadrowa.cire.pl/pliki/2/CzybudowacEJwPolsce.pdf
  • tbernard 09.01.19, 10:28
    To algebra na najwyższym światowym poziomie. Istnienie ciał abstrakcyjnych skończonych przewidział i opisał dwa wieki temu francuski geniusz Galois, ale współcześni nie do końca wtedy rozumieli jego idee.
    ;)
  • nazimno 09.01.19, 10:49
    Prezes nbepu G. woli ciala rzeczywiste.
    I ma racje.
  • misiaczek1281 09.01.19, 18:05
    bimota napisał:

    > WKROTCE WLADZE PRZEJMIE "OPOZYCJA" I ONI TO KOMPETETNIE WYBUDUJA...
    >

    opozycja? ale która bo opozycja jest POdzielona i teraz są trzy opozycje:)
    1. PO zwana KO
    2. Nowoczesna już bez mistrza słowotwórstwa tego od "sześciu króli"?
    oni w sondażach są obecnie poniżej progu wyborczego:)
    3. PSL ? które w wyborach samorządowych wypadło gorzej niż w poprzednich:)
  • marekggg 09.01.19, 10:57
    pracujesz na nowogrodzkiej czy jak?
  • bywalec.hoteli 09.01.19, 11:05
    Nie, na innej ulicy. A o jakie miasto Ci chodzi?
  • oixio 09.01.19, 11:26
    100 000 000 pasażerów rocznie oznacza ok. 17 000 osób do obsłużenia na godzinę !!!
    Liczę starty w godzinach 6-22 (nocnych podobno nie wolno ).
    Trzeba być dwie godziny przed odprawą, czyli w jednym czasie może tam przebywać ok. 50 000 ludzi.
    Atak terrorystyczny, załamanie pogody, błąd w sztuce może spowodować całodobowe odwołanie lotów - wtedy na lotnisku będzie koczowało 274 tys. ludzi !!
    Dalej - trzeba obsłużyć ok. 100 lotów na godzinę tj 50 lądowań co 1,2 minuty i podobnie startów 50 co 1,2 minuty. NIEREALNE .
    Osobne pasy do startowania i lądowania obserwowałem na lotnisku w Palmie - jeden kończył lądowanie - drugi rozpoczynał startowanie - szkoda, że nie zmierzyłem tego czasu (oceniam 6 minut między startami).Tam 20 minut, dla pieszych z bagażami, chodzenia między skrajnymi bramkami!
    Zagrożenie ilością maszyn w powietrzu i inne niebezpieczeństwa - już teraz obserwuję np. tankowanie paliwa połączone z zajmowaniem miejsc w samolocie!!! makabra.
  • vogon.jeltz 09.01.19, 11:55
    > Trzeba być dwie godziny przed odprawą

    Przed odlotem, nie przed odprawą. Dodatkowo, jak jesteś już odprawiony online i nie masz bagażu rejestrowanego, to spokojnie możesz przyjść nawet mniej niż godzinę przed startem i zdążysz na luzie. Na małych lotniskach wchodziłem pół godziny przed i jeszcze zakupy zdążyłem zrobić. Nie wiem, skąd ludzie biorą ten durny mem o dwóch godzinach.

    > NIEREALNE .

    Pekin obsłużył w ub. roku 95 milionów pasażerów. Oczywiście nie porównuję Pekinu do pisich mrzonek o CPK, stwierdzam tylko, że taka przepustowość jest realna w praktyce.
  • oixio 09.01.19, 12:43
    Oczywiście, że 2 godz. przed planowanym odlotem - informacja podawana w bilecie elektronicznym.
    O lotniskach w Europie i ich ilościach obsłużonych pasażerów:
    inzynieria.com/wpis-branzy/rankingi/10/48570,najwieksze-europejskie-lotniska-2017
    Palma na Majorce ma 28 000 000 .

    Wolę korzystać z mniej obciążonych lotnisk niż kolosów. Średnie i mniej obciążone dają poczucie większego bezpieczeństwa niż kolosy.
  • trypel 09.01.19, 12:57
    W luxemburgu i Wrocławiu jestem z reguły 30 min przed odlotem ( tylko bagaż podręczny)
    Jak nadaje to wystarczy godzina,
    2 owszem jak jestem poza Schengen i poza Europa. Bo nigdy nie wiadomo co tam sie zdarzy.
    Przeglądam ostatnie bilety i nigdzie zero wzmianki o 2 h (chyba tylko BP to wciąż stosują), jest jedynie info o zakończeniu odprawy te 30 min przed lotem

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • marekggg 09.01.19, 21:10
    no Luxemburg to jest lotnisko wielkosci dworca... w 1999 to nawet rekawow tam jeszcze nie bylo.
  • vogon.jeltz 09.01.19, 12:58
    > Oczywiście, że 2 godz. przed planowanym odlotem
    > - informacja podawana w bilecie elektronicznym.

    Te informacje na biletach to najczęściej pic na wodę. Np. "zamknięcie bramki" pół godziny przed planowanym wylotem, podczas gdy o tej godzinie bramka jeszcze nie jest nawet otwarta. I tylko ludzie, którzy rzadko latają, mają z tego powodu stres, że nie zdążą.
  • jureek 09.01.19, 18:06
    vogon.jeltz napisał:

    > > Trzeba być dwie godziny przed odprawą
    >
    > Przed odlotem, nie przed odprawą. Dodatkowo, jak jesteś już odprawiony online i
    > nie masz bagażu rejestrowanego, to spokojnie możesz przyjść nawet mniej niż go
    > dzinę przed startem i zdążysz na luzie.

    We Frankfurcie zdarzyło mi się już 2 razy tak, że w kolejce do kontroli bezpieczeństwa czekałem prawie godzinę. Więc mimo że leciałem tylko z torbą na laptopa i byłem już odprawiony online, to nie zdążyłbym, gdybym nie przyjechał na lotnisko około 2 godzin przed odlotem.
  • trypel 09.01.19, 19:24
    Na degolu nieraz godzinę zajmuje przejście przejazd z terminalu na terminal. To już kwestia lotniska.
    Monachium jest wzorem. Pozytywnym

    --
    Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
  • 4slash 09.01.19, 12:25
    Jadąc z lotniska Palma widać do 4 samolotów lecących jeden za drugim w odległości kilku/kikunastu kilometrów od siebie i podchodzących kolejno do lądowania. Super widok.
    Mieszkałem kiedyś w hotelu na Orly w Paryżu z widokiem na pas startowy i samoloty startowały rano średnio co 2 minuty.
    100 mln na CPK to w roku 2200 pod warunkiem ciągłego wzrostu gospodarczego o ile do tego czasu powstanie.
  • oixio 09.01.19, 12:59
    Zmniejszanie bezpiecznego odstępu daje szansę na zwiększanie przepustowości ale wraz ze wzrostem zagrożenia.
    W ruchu samolotowym jest może lepiej :) poprzednik przyhamuje - to spadnie i następny ma drogę wolną.
    W ruchu drogowym poprzednik przyhamuje a ten z tyłu go walnie i jest winny.
    Dlatego też u nas nie wprowadza się systemu zapewniania bezpiecznego odstępu - przepustowość niektórych dróg by się pogorszyła a długości korków podwoiła.
    Ciągły wzrost gospodarczy wymaga sprawnej infrastruktury nie tylko lotniczej ale też kolejowej, drogowej, metro-wej, parkingowej... Tego jakoś nie widzę.
  • misiaczek1281 09.01.19, 18:12
    wrzucę wam kamyczek do ogródka:
    Ludzie stają się coraz zamożniejsi, coraz dłużej żyją, latanie stało się tańsze niż jeszcze 20 lat temu...pomysł z CPK jest dobry....jak wyjdzie w praktyce? nie wiem...zobaczymy...jakoś tego nie widzicie bo jesteście antypisowsko nastawieni...gdy to samo robiła peło to byście piali z zachwytu :)

  • jureek 09.01.19, 22:53
    misiaczek1281 napisała:

    > ie wiem...zobaczymy...jakoś tego nie widzicie bo jesteście antypisowsko nastawi
    > eni...gdy to samo robiła peło to byście piali z zachwytu :)

    Nie sądź wszystkich po sobie. Gdy PO kupowała pendolina, to też nie piałem z zachwytu - wręcz przeciwnie.
  • vogon.jeltz 10.01.19, 09:51
    > pomysł z CPK jest dobry....

    A twierdzisz tak, bo prezes z pinokiem tak powiedzieli w kurwizji, czy masz jakieś konkretne analizy sensowności tej inwestycji?

    > jak wyjdzie w praktyce?

    Nie wyjdzie. To jest oczywista oczywistość.

    > bo jesteście antypisowsko nastawieni

    Jesteśmy, bo pisiory za co się nie wezmą, wszystko spierdolą. A przy okazji fchuj nakradną "bo im się po prostu należy".
  • jureek 09.01.19, 18:44
    Jeśli spółka PKP PLK będzie zarządzać budową dojazdowych linii kolejowych do lotniska, to nie widzę szans, żeby powstały one jeszcze w tym wieku:
    www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ruszaja-prace-nad-dokumentacja-dla-linii-podleze--piekielko-90074.html
    www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/na-budowie-linii-nr-7-skradziono-kable-kolejny-etap-modernizacji-trzeba-przelozyc-90092.html
  • samspade 09.01.19, 21:53
    Czy w pierwszym przypadku chodzi o sam zamiar wariant czy czas wykonania?
  • jureek 09.01.19, 22:51
    samspade napisał:

    > Czy w pierwszym przypadku chodzi o sam zamiar wariant czy czas wykonania?

    Wariant taki sobie, ale w tym przypadku chodziło mi o czas wykonania. Chodzi o 58 km trasy, a terminy odległe i finansowanie niepewne.
    Znasz jakąś inną wybudowaną w ostatnich latach całkiem od nowa trasę kolejową? Przecież nawet remonty ciągną się niemiłosiernie, jak np. Katowice - Kraków, gdzie od kilkunastu lat pociąg pospieszny potrzebuje na pokonanie 80 km dwie i pół godziny, a tu przy okazji budowy CPK trzeba by położyć od podstaw kilkadziesiąt kilometrów torów. Ja tego po prostu nie widzę.
  • tbernard 10.01.19, 08:26
    Nie do końca wierzyłem z tym co piszesz o czasie i dystansie Katowice -> Kraków.
    Najszybsze jakie udało mi się znaleźć, to odjazd 20:15 i czas podróży 1:58.
    Podana odległość 77 km. Ale większość bezpośrednich ma nieco ponad 2 godziny, a te z przesiadką, to totalna tragedia, chyba dla zatwardziałych miłośników katowania się, co by można było nieco wytłumaczyć nomen omenem.
  • nazimno 10.01.19, 09:06
    Srednia v~35 km/h to prawdziwy SUKCES.
    To taki Slasko-Malopolski "Szyn_skansen".
    /brzmi prawie po japonsku, tylko ten japonski
    pop..la 10 x szybciej/.
  • marekggg 10.01.19, 09:10
    ile lat zajelo wybudowanie tych kilku km kolejki z centrum warszawy na okecie? i ile bylo problemow z biletami - no bo dwie rozne "firmy " przewozowe tam jezdzily?
  • samspade 10.01.19, 09:26
    Do finansowania się nie wypowiem. Czas? 8 lat. Nie jest to projektuj i cuduj więc też nie jest to nic nadzwyczajnego. Same prace przygotowawcze projekty podziały ullk wykupy liczył bym na to co najmniej 2 lata. Może 3. Potem przetarg budowa itp. Łatwo powiedzieć że dawniej by to zrobili dużo szybciej. Ale czy lepiej? Mam wątpliwości.
    Co do cpk to gdy słyszałem zapowiedzi różnych mędrców kiwałem głową z politowaniem. Mówię tylko o części kolejowej. Oczywiście plk dokłada do tego swoje 3 grosze. Ale sa tam osoby które maja pojęcie i głowę na karku. Pytanie jak długo tam będą.
  • vogon.jeltz 10.01.19, 09:55
    > Przecież nawet remonty ciągną się niemiłosiernie, jak np. Katowice - Kraków,
    > gdzie od kilkunastu lat pociąg pospieszny potrzebuje na pokonanie 80 km dwie i pół godziny

    Zdaje się, że ten odcinek właśnie jest prawie w całości modernizowany. Co pewnie nie jest łatwe, bo linia leci przez jakieś tereny przemysłowe etc. (w Mysłowicach np. wprost przez teren kopalni) i jakoś tam tłumaczy niewielką szybkość pociągu i długi czas podróży.
  • jureek 10.01.19, 10:16
    vogon.jeltz napisał:

    > Zdaje się, że ten odcinek właśnie jest prawie w całości modernizowany.

    Już od kilkunastu lat jeździ się tam z takimi prędkościami. Kolej poddała się walkowerem busiarzom i operatorowi A4. I jeśli po remoncie będzie można tam jeździć nawet 160 kmh, to i tak potrwa to kilka kolejnych lat, zanim pasażerowie busów przeproszą się z pociągami.
  • samspade 10.01.19, 11:47
    Kolej poddala się w całym kraju. Teraz powoli podnosi się z podłogi. A czy wygra z busiarzami? Kwestia taboru ceny i czasu jazdy. Jeśli oferta będzie dobra nie trzeba będzie czekać latami na powrót ludzi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.