Dodaj do ulubionych

Suzuki Grand Vitara 5D benzyna - prośba o opinie.

12.01.19, 12:17
Czy ktoś z Was użytkuje Suzuki Grand Vitara ostatniej generacji? Co myślicie o tym aucie? Jak się Wam spisuje?

Tak, jak już pisałem w innym wątku, szukam auta do wakacyjnych i długoweekendowych wypraw. Dlatego chcę żeby z jednej strony samochód dał radę w lekkim/średnim terenie, a z drugiej żeby dojazd autostradami nie był bardzo męczący. Oczywiście wiem, że terenówka na autostradzie zawsze jest nieco ułomna - mnie wystarczy żeby dało się dość swobodnie jechać 115-120 km/h.
Chciałbym tez zrobić w aucie spanie dla dwóch osób.

Dlatego pomyślałem, że dobra może być Grand Vitara pięciodrzwiowa. Pomyślałem o silniku benzynowym, bo auto ma być na parę lat, a chcę móc nim wjechać do miast na zachodzie Europy. Zatem wobec zapowiadanych ograniczeń - niezależnie jakie ma się poglądy na ten temat - starszy diesel nie będzie dobrym wyborem.

Która benzyna jest lepsza?
1.6 i 2.0 raczej skreślam jako za słabe, z resztą 1.6 to była chyba tylko w trzydrzwiówce.
2.4? Rozsądny kompromis między mocą, a spalaniem i kosztami OC, ale nie będzie zbyt słaby?
3.2? To są auta z rynku europejskiego, czy wszystkie 3.2 to import z USA?
Wiecie moze, czy wszystkie pięciodrzwiówki mają reduktor?
Czy GV wychodziły z fabryczną blokadą mostu?


Tak, wiem o problemie korozji. Będe na to zwracał uwagę, a po ewentualnym zakupie auto pójdzie od razu na konserwację i mam na to zarezerwowane pieniądze.
Obserwuj wątek
Edytor zaawansowany
    • liczbynieklamia Re: Suzuki Grand Vitara 5D benzyna - prośba o opi 13.01.19, 17:16
      Nie mam, ale to dobre auto.
      2.4 miał problemy z pękającymi blokami i głowicami. 3.2 to nie najlepszy silnik GM - zdecydowanie bardziej znany w wariantach 2.8 (Vectra, Saab) i 3.6. 2.7 to stara konstrukcja Suzuki i Mazdy, też bez rewelacji. Mniejsze rzędówki są za słabe. Z tego wszystkiego chyba i tak najlepszy jest GM-owski 3.2 - z tego co pamiętam był dostępny w Polsce, tyle że był mało popularny. Diesel jest chyba od Renault, lubił się zacierać. Grand Vitary na pewno wychodziły w 3 wersjach - 2WD, 4WD bez reduktora i 4WD z reduktorem i blokadą centralnego dyfra. Na pewno były pięciodrzwiówki z 2WD (przynajmniej w USA), więc pewnie bez reduktora też były. Z tego co wiem nie było wersji z reduktorem i bez blokady, więc łatwo sprawdzić w ogłoszeniu czy blokada jest (pokrętło 4H - 4H lock - 4L), no i w praktyce - uruchamiając reduktor.

      > Dlatego chcę żeby z jednej strony samochód dał radę w lekkim/średnim terenie, a z drugiej żeby dojazd autostradami nie był bardzo męczący

      Jedno i drugie będzie mocno takie sobie (no chyba, że założysz terenowe opony, to pierwsze poprawisz, a drugie zepsujesz), ale lepszego kompromisu niż GV chyba nie znajdziesz.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się